10 niesamowitych faktów o Dead Space

Dead Space jest relatywnie nową marką, ale posiada całkiem sporą dawkę tajemnic. Steve Papoutsis, jeden z producentów gry, opowiada o pochodzeniu serii i zaprezentowanym w niej świecie.

Chociaż Dead Space jest stosunkowo nowym tytułem, to już teraz prezentuje szeroki świat z mnóstwem tajemnic. Poniżej znajdziecie 10 faktów związanych z marką Dead Space. Część z nich może okazać się zaskakująca, z innymi zapewne już dawno się zapoznaliście.

Prototyp został wykonany na Xbox.

Uwierzcie lub nie, ale Dead Space zostało najpierw stworzone z wykorzystaniem oryginalnej, monolitycznej konsoli firmy Microsoft. "Była pewna bardzo mała grupa osób, która usiadła w rogu i pracowała nad konceptem a następnie nad złożeniem dema na Xboksie" mówi Papoutsis. "Był to okres przejściowy dla konsoli [z Xbox na Xbox 360]. Pierwsze demo... okazało się bardzo obiecujące i dostaliśmy zielone światło, by przeć do przodu i rozwijać Dead Space. To było w 2005 roku".

Tytuł był dopracowany w poszczególnych sekcjach, ale nie na poszczególnych poziomach.

Zespół pracujący nad Dead Space wykorzystał podczas pracy tak zwane "obszary tematyczne", po to by poprawiać jedną sekcję gry przed przejściem do następnego obszaru. Umożliwiło to zrezygnowanie z rozbijania poszczególnych poziomów i żmudnej pracy nad nimi. "[Obszary tematyczne] pomogły nam skupić się na tym, co byliśmy w stanie zrobić. Sposób działania naszego zespołu, to ciągłe bycie niezadowolonym" mówi Papoutsis.

Alfabet obcych z Dead Space może być przetłumaczony.

Alfabet obcych w Dead Space można rozszyfrować

Alfabet obcych w Dead Space można rozszyfrować

Dziwne pismo umieszczone na ścianach i podłogach w Dead Space 2 może wyglądać jak bełkot. Szyfr ten może jednak zostać z powodzeniem przetłumaczone poprzez odpowiednie zastępowanie symboli literami. Obszerny reportaż GamesRada dotyczący deszyfrowania sekretnego języka Kościoła Unitologii ujawnia, że w różnych miejscach gry umieszczonych zostało kilka tłumaczeń sekretnych skryptów.

Dead Space oryginalnie miało tryb wieloosobowy.

Multiplayer był rozważany już wcześniej

Multiplayer był rozważany już wcześniej

Dead Space 2 nie jest pierwszym momentem w serii, w którym dochodzi do eksperymentów z trybem rozgrywki wieloosobowej. Po raz pierwszy został on jednak publicznie udostępniony. "Było to coś, co stanowiło część projektowania. Kiedy powiedzieliśmy >Hej, a co by się stało, gdybyśmy mieli dwóch Isaaców<? Pomysł nie rozwinął się jednak ponad to stwierdzenie. Podczas [prac nad grą] stało się boleśnie oczywiste, że nie było to coś, co planowaliśmy dodać od samego początku" zauważa Papoutsis, dodając, że tryb wieloosobowy był "numerem jeden wśród najbardziej oczekiwanych rzeczy, które ludzie chcieli zobaczyć w grze, [ponieważ] chcieli kontynuować grę w Dead Space po jej ukończeniu".


Zobacz również