iPhone, czyli telefon z jabłuszkiem

No i stało się - na odbywającej się właśnie w San Francisco dorocznej konferencji MacWorld Expo szef firmy Apple Steve Jobs zapowiedział trzy nowe, innowacyjne produkty. Są to: panoramiczny iPod z dotykowym ekranem, telefon oraz komunikator internetowy. Sęk w tym, że te trzy produkty umieszczone są we wspólnej obudowie - razem tworzą urządzenie o nazwie iPhone. Telefon ten, jak twierdzi Jobs, wyprzedza świat telefonii komórkowej o kilka lat - my pokrótce przyjrzymy się, czy to tylko megalomania poczciwego Steve'a, czy też jest w tym stwierdzeniu ziarno prawdy.
Apple pozbyło się z nazwy członu "Computer", sugerującego, że firma skupia się wyłącznie na sprzęcie komputerowym. Już od długiego czasu kluczowym produktem firmy z Cupertino stał się bowiem kultowy odtwarzacz multimedialny iPod. Wczoraj blisko dwugodzinne wystąpienie szefa firmy było poświęcone prawie w całości nowemu urządzeniu, które komputerem bynajmniej nie jest. Zobaczmy, czy iPhone ma szansę stać się - podobnie jak iPod - znakiem naszych czasów i najbardziej pożądanym gadżetem "technofreaków".

iPhone - 3 w 1

iPhoneKliknij, aby powiększyćiPhoneJak już wspomnieliśmy, Apple włożyło do jednej obudowy trzy urządzenia: iPoda, telefon i uniwersalny komunikator internetowy. Wszystko to zamknięte jest w stylowej, bardzo cienkiej, bo mierzącej niecałe 12 mm obudowie, z dużym, dotykowym ekranem o przekątnej 3,5" (o rozdzielczości 320 x 480 pikseli), z opatentowanym dotykowym systemem sterowania multi-touch (urządzenie nie ma typowej klawiatury). Według Apple'a, nowy system sterowania jest największą innowacją od czasu pierwszego zastosowania myszki. Pozwala on nie tylko na proste wybieranie obiektów na ekranie, ale także - przy pomocy na przykład dwóch palców - regulację powiększenia oglądanego zdjęcia, czy strony WWW. Urządzenie mierzy 115 x 61 x 11,6 mm i waży ok. 135 g. Wbudowana bateria wystarcza na ok. 5 godzin rozmawiania, oglądania wideo lub przeglądania stron WWW i na maksymalnie 16 godzin słuchania muzyki.

Jak powiedział Steve Jobs, urządzenie działa pod kontrolą systemu OS X, a aplikacje rzeczywiście wyglądają jak młodsze rodzeństwo tych znanych z komputerów Mac. Na telefon zostały przeniesione między innymi przeglądarka Safari, klient pocztowy, kalendarz, książka adresowa, notatki, czy "widgety", które pojawiły się wraz z programem Dashboard w systemie operacyjnym Mac OS X 10.4 - Tiger. Pełna wielozadaniowość systemu zamkniętego w tak małym urządzeniu to coś do tej pory niespotykanego i zmieniającego sposób pracy z urządzeniami przenośnymi.



Telefon, który "czuje"

I czas na jedną z najciekawszych rzeczy wbudowanych w iPhone - sensory. Telefon został wyposażony w sensor zbliżeniowy, który w wypadku podniesienia go do ucha automatycznie wyłącza ekran aby oszczędzać baterię i zapobiegać nieumyślnemu dotykaniu do czasu, aż użytkownik nie oddali słuchawki od twarzy. Drugi czujnik odpowiada za pomiar natężenia oświetlenia i odpowiednie dostosowanie jasności ekranu. Najciekawszym z nich jest jednak "akcelerometr", który wykrywa obrót urządzenia i automatycznie przełącza tryb wyświetlania z normalnego na panoramiczny. Świetnie nadaje się to do oglądania stron WWW, czytania dużych wiadomości, czy też przeglądania zdjęć.

Aktualizacja: 11 stycznia 2007 09:17
Koncern Cisco złożył pozew przeciwko Apple - firmę oskarżono w nim o nielegalne wykorzystanie zastrzeżonej przez Cisco marki... iPhone. Oba koncerny od pewnego czasu prowadziły negocjacje w tej sprawie, jednak - jak widać po działaniach Cisco - nie przyniosły one satysfakcjonujących rezultatów. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w tekście "Cisco: iPhone to nasza marka".
Tagi: iPhone
.. / Telekomunikacja / Telefony : Telefony GSM/DCS
.. / Internet / Narzędzia do Internetu / Komunikacja : Komunikatory internetowe
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (68)

kapu

05-09-2007 11:25

Właśnie od 2 dni mam IPHONE bez simlocka i działa w sieci Orange! Faktycznie rozmiar ma duży ale przede wszystkim świetne funkcje! Jestem pod wielkim wrażeniem!!

Krzysztof

08-07-2007 11:52

Chciałbym dorzucić swoje 5 groszy a mianowicie, iPhone jest bardzo interesującą propozycją. Najciekawszy jest system, zastanawiam się jak bardzo jest on podobny do powiedzmy ''orginału'' i jak bardzo różnią się aplikacje oraz czy będzie możliwość ich portowania ( oczywiście w okrojonej wersji ). Niestety poza systemem telefon ten nie wprowadza wielkich innowacji, posiadam SE P990i i choć nie miałem w ręku iPhona chciałbym porównać to co ma SE oraz to co wyczytałem o słuchawce jabłka. Aparat 2MPX choć wystarczy do wywoływania zdjęć 15x9 cm to wg mnie o wiele za mało jak na multimedialny telefon w dzisiejszych czasach, P990i ma również 2MPX ale jest jakieś 1,5 roku starszy co w tej branży jest równe epoce. WiFi jest w SE i wielu innych telefonach od dawna, więc wielką zaletą tego nazwać nie można ale raczej koniecznością w nowym produkcie. Ekran dotykowy bez rysika i bez klawiatury, tutaj o tym czy to zaleta czy wada będą spierać się kobiety i mężczyźni gdyż o ile numer i tekst można wybrać z dość wygodnej klawiatury ekranowej to pozostaje jeszcze kwestia różnych opcji menu, czy będą one równie wygodne i łatwe do trafienia nawet dla ludzi o grubszych palcach ? W P990 również można zrezygnować z rysika lecz niekiedy ciężko jest trafić w niektóre opcje i funkcje. Sensor akcelerometryczny to raczej mało przydatny gadżet gdyż może ( ale oczywiście nie musi to tylko moja opinia ) się okazać iż ekran będzie się przełączał przy przekładaniu telefonu np. z reki do reki co może być nieco irytujące. Brak 3G wg mnie jest wadą i choć sam z tego nie kożystam z powodów czysto technicznych, powinniśmy skupić się na ogólnej ocenie a nie tylko na ocenie użytkowania w polsce, na świecie 3G jest bardzo często używane. Fajne rozwiązanie to sensor zbliżeniowy, zastanawia mnie jednak jego czułość i czas reakcji. W P990i jest : GSM; GPRS; UMTS; WiFi; Bluetooth; IRDa, podczerwień chociaż może już przestarzała ale zadziwiająco często się jeszcze przydaje. W podsumowaniu muszę stwierdzić iż P990 nie zamieniłbym na iPhona, ciekawe w iPhonie sa: wygląd, system i sensory reszta to standard aby telefon wogóle się sprzedawał. Pozdrawiam

blackbird

18-05-2007 20:26

3g? a na co komu 3g? wifi to przyszłość mobilnego internetu komórkowego. a co do samego produktu Apple'a... no cóż. Ipod okazał się być hitem nie do przebicia przez inne firmy. Jeśli tak samo będzie z Iphone'm to naprawdę może być to ciekawy telefon wart odrobinę więcej grosza. Ludzie gadający o motkach i innych pierdołach... brak mi słów. Iphone nie broniąc go naprawdę może zrewolucjonizować rynek telefonów. Brak klawiatury to dla mnie bowiem gigantyczny plus. Wreszcie telefon który spokojnie można włożyć do kieszeni bez obawy o paprochy wciskające się w joya (Sony Ericsson) lub syfki zostające w klawiaturze (Nokia). poza tym wreszcie coś świeżego a nie tylko "Lepszy aparat, lepsze połączenia, mniej minut ble ble ble..." Moim zdaniem Iphone tak jak i Ipod nie zawiedzie. Będzie uwielbiany, noszony, dzwoniony, dotykany, tulony, pieszczony na miliony sposobów :) Pozdrawiam

eremas

15-04-2007 21:42

Glupawe komentarze. Apple przestarzaly. HA! HA! HA! Ipod totalnie zmiazdzyl konkurencje i iphone zrobi to samo. A gdzie te japonskie telefony, "lepsze" od iphone? Mam dwa kompy Apple i Apple Base Extreme i nie ma nic lepszego. Gadacie bzdury nie widzac sprzetu. Niech zyje Apple!!!!!!!!!!

bongos

25-01-2007 02:21

przeciez wspomniana motke a1000 obslugujemy dotykowo ! owszem jest rysik, ale sa programy jak np tracker, ktore zamieniaja ja jak chcemy! mozecie wtedy brudnymi paluchami sobie ja smarowac po duzych ikonach. a brak umts to porazka. na mojej a1000 wideogadam w warszawie bez problemu. jest poza tym motka m1000 ktora jest identyczna jak a1000, ale zamiast gpsa ma wi-fi. ludzie. ten iphone oprocz wygladu nie ma nic..."telefon ktory czuje... soz za wielkie slowa...chyba porazke. a swoja droga w opisach telefonow powinno pojawic sie troche rozsadku. opis - przedruk z materialow reklamowych to pojscie na latwizne.

Nonamed

24-01-2007 20:55

Zgadzam się z opinią szamanusa. Jednakże ja zamiast MDA preferuję telefony Blackberry. Dziwi mnie tylko,czemu telefony z innych krajów docierają do nas z taką przerwą czasową. Jest to dla mnie nie pojęte.Jesteśmy w Unii Europejskiej, a nasi sąsiedzi -Niemcy mają telefony o klasę wyżej od naszych. Tak samo jest w USA, czy Kanadzie. Porównanie tej załóżmy Nokii 6103 do np. porównywalnego cenowo MDA jest śmieszne. Jeżeli ta Nokia "ma wszystko" to ciekawe co ma MDA. Jednakże wyczytałem, że w Japonii iPhone nie wprowdzi rewolicji, gdyż rozwiązania zastosowane w tym sprzęcie w Japonii jest używane od jakiegoś czasu i to na codzień...Szczerze..nie przepadam za marką jaką jest Apple, według mnie to powinni się zając sprzętem komputerowym, a nie wprowadzajniem na rynek czegoś, co nie ma praktycznie szans powodzenia i utrzyma się kilka miesięcy, gdyż Japończycy wymyślą coś lepszego, jeżeli już nie wymyślili...

szamanus

21-01-2007 23:29

To, że w Polsce sprzedawane/rozprowadzane są telefony starszej generacji w prównaniu do naszych zachodnich sąsiadów nie jest żadną nowością. A marketingowe praktyki sieci komórkowych, sprzedających "wszystko mającą" Nokię 6103 jako HIT w promocji mówi samo za siebie. Ok, telefony obsługujące WiFi pojawiają się i będą coraz częściej się pojawiały, i ich ceny w porównaniu do iPhone są, no prawie że porównywalne. Nie mam zamiaru bronić tutaj produktu Apple, ale nie mam tez zamiaru go krytykować. Z tej prostej przyczyny, że nie miałem go okazji przetestować w życiu. Jeśli chodzi o MDA, mi też bardzo się podobają, ale tak jak zupełny brak klawiatury w "Jabłku" może być wadą. Tak i konieczność rozsuwania MDA może zostać odebrana jako wada... Takich cech różnych telefonów naprawdę można by znaleźć na pęczki... Każdy z nas ocenia nowy produkt/markę wedłóg własnych kryteriów. Dla mnie pomysł Apple jest wart zainteresowania. I z tego co wiem, to Azjatycka premiera iPhone przewidziana jest na rok 2008, Europa na trzeci - czwarty kwartał bieżącego roku.

KrzychuG

21-01-2007 14:50

duch -> caly czas pojawiaja sie telefony, ktore nie obsluguja sieci trzeciej generacji i nie ma w tym nic zlego. Nie kazdemu to potrzebne, zwlaszcza w Polsce, gdzie i tak ledwo to dziala. Samsung wyprzedzil tutaj wszystkich i wprowadzil do swojej oferty telefony czwartej generacji. Jestesmy zalewani przestarzalym sprzetem, ktory powinien juz w momencie produkcji trafic na zlom ;P Jesli chodzi o iPhone'a to moze lepiej, ze 3G nie obsluguje. Bateria i tak starcza na dosc krotko, nie bylo sensu sie dodatkowo pograzac...

duch

21-01-2007 13:41

KrzychuG: Juz jest przestarzaly bo nie ma 3G ;)

KrzychuG

21-01-2007 12:49

Telefonow z WiFi jest coraz wiecej. Nokie z serii N80, N95, bodajze rowniez N73. Inne firmy rowniez wprowadzaja do oferty telefony z obsluga sieci bezprzewodowych. Dysk twardy? Nokia N91, dwie wersje - jedna z dyskiem 4GB, druga z 8GB. Obsluga bez rysika? Nic szczegolnie innowacyjnego. Po kilku minutach zabawy mozna robic to samo na urzadeniach od HTC czy MIO. Zadna z polskich sieci nie bedzie oferowala iPhone'a chociaz by dlatego, ze w momencie wprowadzenia tego urzadzenia do Polski (polowa 2008?) bedzie ono przestarzale i mialo spora konkurencje. Predzej Apple zacznie sam sprzedawac ten telefon w swoich sklepach ;-)

duch

21-01-2007 02:46

Jeszcze chcialem dodac, ze szamanus pisze glupoty, gdyz sa telefony z wbudowanym WiFi, np. Nokia N80.

duch

21-01-2007 02:41

A ja z przykroscia stwierdzam, ze urzadzenie prezentuje sie ogolnie marnie. Przyznam, ze wyglada ladnie i ma kilka ciekawych rozwiazan (np. wspomniane sensory). Dodatkowym atutem jest oczywiscie zastosowany system, ktory jak wiadomo jest bardzo stabilny (miniatura Mac OS X'a). Natomiast bardzo powaznym bledem jest brak wsparcia dla technologi 3G. Aktualnie posiadam MDA Vario II z WM 5.0, ekranem dotykowym, obsluga 3G i klawiatura QWERTY wysuwana z boku co znacznie ulatwia pisanie smsow/emaili i pogawedki na gg/irc (iPhone ma klawiature QWERTY ale jest ona po prostu wyswietlana na ekranie i nie jest to zbyt wygodne rozwiazanie). Za nic na swiecie nie zamienilbym MDA na iPhone'a. Pozdrawiam.

szamanus

19-01-2007 13:44

Po lekturze komentarzy mych poprzedników, muszę stwierdzić, że opinie na temat nowego produktu ze stajni Apple budzi odczucia zarówno pozytywne, jak i negatywne. Czasami nawet i skrajne... Moim zdaniem nikt niegdy nie twierdził, że najnowszy produkt Apple''a jest przełomem technologicznym, chodzi mi tutaj o telefon jako całość... Innowacją i przełomem jest natomiast opatentowany przez Apple''a system dotykowy, bez rysika/wskaźnika itd... Poprostu cały telefon obsługujesz tylko opuszkami palców, nawet tych u nóg ;P No, ale troszkę poważniej, żaden obecnie telefon nie ma wbudowanej karty Wi - Fi, oczywiście telefony spod znaku HTC (w przypadku Ery - MDA) są jak najbardziej ciekawe, innowacyjne, na swój sposób. Jednak produkt "jabłuszka" przyciąga uwagę, jest ciekawie zaprojektowany, innowacyjna obsługa, a pozatym jaki telefon na rynku ma dysk twardzy rzędu 4GB/8GB ? Jeśli chodzi o jakość muzyki - są zwolennicy teorii, że na iPod''zie jakość jest gorsza niż w przypadku innych dostępnych na rynku odtwarzaczy MP3/MP4, są także zwolennicy teorii, że to urządzenia "jabłkowate" przewyższają inne dostępne tego typu urzadzenia na tynku. Niestety jeszcze nikt się nie urodził, co by wszystkim dogodził... Moim zdaniem, pomimu braku obsługi 3G, klawiatury (choć to akurat jest moim zdaniem zaletą), podczerwieni proponowany produkt/telefon jest wart uwagi. Pytaniem jest, która z polskich sieci będzie posiadała owe urządzenie w swej ofercie? Jeśli zaś chodzi o monopolistyczne zapędy amerykańskiej sieci "Cingular", skupmy się lepiej na własnym rynku i jego mankamentach. Jak dobrze wiemy US są skromnie powiedziawszy dużo większe od Polski, tamtejszy rynek/koniunktura rządzi się zgoła innymi prawami itp. Osobiście jestem bardzo zainteresowany nowym pomysłem Apple''a, a jedyna rzecz, która nie do końca mi odpowiada, to sensor położenia (odpowiedzialny za rotację wyświetlacza). Ale by sprawdzić, jak naprawdę sprawdza się owa innowacja pozostaje nam poczekać do Europejskiej/Polskiej premiery iPhonea.

dk

16-01-2007 12:14

wogole nie wiem czym apple sie podnieca, o jakie nowe innowacyjne technologie mu chodzi bo ja takie technologie uzywam juz od ladnych paru lat, najpierw w motce a925 a teraz w mda III, podnietka i przy okazji reklama dla malo obeznanych w temacie pewnie skuteczna ale ten kto wie ze takie uzadzenia sa juz na rynku od lat zerkna na to jako jakas tam nowa ciekawostke. naprawde bez obrazy dla fanow appla, oczywiscie ze bedziecie bronic to co stworzyla ukochana firma ale te technologie to zadna nowina i jakas niebotyczna rewolucja, tak naprawde to nie bedzie ten iphon wyprzedzal o kilka lat niczego. ja u siebie tez moge sluchac mp3, ogladac divx, rozmawiac przez telefon a nawet przez skype i klepac palcami po ekranie a jak to mi sie znudzi to wysuwam sobie klawiaturke i pisze tak jak na kompie, przegladam strony w necie, gram sobie w transport tycoon, ufo enemy unknown, quake, doom, homm, za niedlugo w fallouta i tone innych gierek i tone innego softu, czego chciec wiecej ??

bongos

14-01-2007 15:06

nic nie kumam... przeciez np motorola a1000 sprzedawana jest juz od dawna. na allegro mozna ja wyhaczyc za 600zl, a ma duzy wyswietlacz dotykowy, symbian uiq, mnostwo softu zmieniajacego wyglad. odtwarzacze video,divx, mp3, prawie wszystko oprocz wifi, WBUDOWANY GPS !, i nikt o tym nie wie. A tu robi sie szum wokol niby nowosci, ktora jak znam zycie bedzie sie wieszac, nie bedzie taka szybka jak ja filmiki reklamuja i pewnie nie bedzie miala takich drobnych rzeczy jak np blokada ekranu dotykowego, dzieki czemu wkladajac ja do kieszeni przypadkowo obdzwonimy kumpli. co robi z ludzmi reklama...

morek

14-01-2007 00:37

co do pamieci to na prezentacji (filmie) na stronie appla jest mowa o pamieci flash [[http://events.apple.com.edgesuite.net/j47d52oo/event/]]

mikrus

13-01-2007 20:25

No i gdzie jest KU... NEMO!

enchanced

13-01-2007 17:00

@n2 Taki na który nigdy nie będzie cie stać.

n2

13-01-2007 13:38

Jaki to ma procesor ???

Jerry

12-01-2007 00:29

Bardzo się rozczarowałem ze taki fajny telefon będzie serwisowany tylko przez cingular i at@t w USA. Wyżej wymienione kompanie telefoniczne znane są z legendarnego serwisu oczywiście w negatywnym znaczeniu, oraz z specyficznego praktyk biznesowych w stosunku do swoich klientów. Wielka szkoda.

mums

11-01-2007 19:26

@nibbleros-sorry ale mówiłem z przekąsem , mam dokładnie te same doświadczenia co ty. @appleFAn-nie chciałem cię stary urazić. Mam już trzecią szufelkę i nigdy nic takiego mi się nie zdarzyło , nic więcej. Nie jestem przejabłkowany , używam Xubuntu (na staaaarym iMacu G3), Windy XP (no gierki) , a do pracy oczywiście OS X. Jest najlepszy , nie mówię że najpopularniejszy czy też że jest na niego najwięcej softu. Ale jest NAJBARDZIEJ STABILNY I CZYTELNY DO POWAŻNEJ PRACY 3D, wiem to Z DOŚWIADCZENIA BO Z TEGO ŻYJĘ , koniec , kropka. Co do revolvera - stary , tobie naprawdę jest wszystko jedno jak wygląda to z czym masz do czynienia? Przecież sam się nie szanujesz. To co mówię to nie jest namawianie do przejścia na Apple , nie mam żadnego interesu żeby kogoś do tego namawiać , wręcz przeciwnie (że niby taki ekskluzywny i egzotyczny będę). :D Wojny o system nie mają sensu , ale SĄ systemy lepsze i gorsze , nie ma sensu mówić że nie ma różnicy. Pozdro wszystkim.

Mac

11-01-2007 14:40

do redakcji: ramka na temat historii Apple "2003 - startuje iTunes Music Store opens" :-D

appleFAn

11-01-2007 11:17

Do ludzi przeJablowanych i przeWindowanych. Idźcie się leczyć. To że ktoś pisze źle o Macu nieznaczy że kocha Winde i nie da o niej złego powiedzieć i na odwrót. Trzeba widzieć dobre i złe w każdym, dzieki temu może będzie cos lepszego. Mac OS jest zarypisty, choćby dla samych wodotrysków. A Windows jest stabilny i niemuli się tak bardzo... pod jednym wszak warunkiem! Windowsa trzeba uruchomić na Macu. Produkt Appla, mimo że dwa razy droższy i przydszy (jeśli kupic kompakt) niż "normalny" komputer w tej samej konfiguracji, to polecam go. Dla przykładu. Zawsze miałem "Windosowego peceta" wypasiony bo lubie sobie pograć. Dostałem w rece laptopa z Appla i mimo że wydawał się "biedny" jeśli chodzi o wydajność to napisanie i złożnie dokumentu za pomocą produktu Adobe było pozbawione czekania, mulenia, braku reakcji, nieoczekiwanych błędów ktore muszą wyłączyć uzywane okno, itd. Byłem w szoku, że mozna było zająć się tylko wykonywaną pracą. Mój umysł zajmował sie tylko tym co miałem do zrobienia. Nie zwracałem uwagi na nic innego. Nic mnie do tego nie zmuszało. Mimo to Windows jest moim równożednym systemem. Ogrom oprogramowania, no i gierki. To jest to.

jakub

11-01-2007 11:11

pececiarzy wzieli diabli nie dosc ze nie maja swojego zune i pewnie nie beda mieli to jeszcze ten i-phone co za klęska, trzeba więc dowalic macuserom i powypisywac co z apple za firma zalosne

Mac

11-01-2007 10:56

hehehhe piekny jest teks ktoregos uzytkownika ponizej na temat jakosci i ergonomii iPodow... sory, ale to przereklamowany gadzet, ktory przede wszystkim jakoscia odtwarzanego dzwieku jest mocno w tyle za wieloma tanszymi playerami... Ale ma logo jabluszkai na sam ten widok wielu zaczyna sie pocic:) Odrobine krytyczmu i trzezwego myslenia...

appleFAn

11-01-2007 10:32

mums! wąchanie nie ma nic z tym wspólnego. Ty nigdy nie mialeś iPoda Nano w rękach. Wystarczy wgrać nań jakąś mp3 którą on nie potrafi odczytać. Powiedzmy że bitrate wychodzi w ułamku sekundy po za skale, czy jest walnięta, czy coś tam innego. Poprostu niemieści sie w parametrach obsługiwanych przez Nano. I iPod wisi, zamiast ominąć taki plik. Wtedy trzeba czekać aż się rozładuje bateria (bo nie mozna jej wyciągnąć jak w zawieszonych mobailach) Ale po co czekać jeśli w sklepie dacą ci nowy. Gożej jest gdy wgarasz na Nano przypadkiem plik Worda. Wtedy to wisi na amen. Oczywiście nie zdarza się to wszystkim ponieważ wiekszość ludzi nie urzywa metody 'kopiuj i wklej' lub 'złap i puść' tylko nagrywa tam muzykę za pomocą iTunes.

nibbleros

11-01-2007 10:08

rev0lver....a prpos reklamy...nie reklama wplynela na moj wybor tylko w pewnym momencie mialem do wyboru skozystac z produktu Apple..i to rownolegle z produktem Microsoftu....i to na wielu plaszyznach i w wielu firmach ....po roku 2 latach pracy i podsumowaniu roznych aspektow... samo wyszlo z czym mam problem na PC a z czym na MAcu...nie przekonuje nikogo zeby przeszedl na platforme Apple...niech kazdy poeksperymentuje tak jak ja to zrobilem..poza tym...jesli ktos jest pryzwyczajony do windows...na macu tez to ma..a oprocz tego..MacX...zalisz sie na Amerykanow ze maja taka extra reklame i w tym sila Apple..Microsoft chyba nie jest japonski...co? :))

...

11-01-2007 09:26

>rev0lver - jesteś przejabłolowany ;D tak to nazwe, Produkty Apple zawsze były przecietne, niczym aż tak bardzo się nie wyróżniające, a często nawet z tyłu pod wzgldem technologicznym, może jedynie stylistyką - natomiast ta firma ma ogromne zaplecze marketingowe, chyba najlepsze na świecie - poprostu reklama, reklama reklama która ogromnie wpływa na takich jak Ty i na niezbyt "rozgarniętych" (by nie używać brzydkich słów) Amerykanów - i robi z nich niewolników swojej papki marketingowej i swoich produktów :P Czas może zacząć myśleć, zacząć zauważąć też szarości, i inne kolory poza MacOS X :D:D PS. miałem kiedyś takiego nauczyciela od Jabłoli, śmiech poprostu brał, jak on wychwalał te komputerki, i jakie bzdury nam opowiadał. PS ciekawe czy jest już termin psychologiczny na osoby "przejabłolowane", w Polsce też już tacy są, myśle, że w Stanach są juz ośrodki psychologiczne, terapeutyczne które tym się zajmują, pomocą dla takich ludzi. Może ktoś ma jakieś info, chętnie bym poczytał ;)

nibbleros

11-01-2007 08:29

mums...co ty gadasz...wszyscy którzy mają cokolwiek z codzienną kreacją , gdy uźywają narzędzia do kreowania w jakiejkowiek materii , poprostu robią to...wiele lat urzywałem windy do produkcji róźnych animacji i graik na potrzeby kina , telewizji i innych mediów i codzienna praca na pc-tach i winowsach wygląda tak jakbym wszystkie narzedzia skladał codzienne od nowa źeby na nich pracować...w najbardziej newralgicznych momentach produkcji zawsze coś się popsyło,nie działało, zacinało sie..te ciągłe problemy z zamulonym systemem, defragmentacją dysków, rejestów systemowych , brakiem odpowiednich sterowników które po aktualizacjach i tak wywalały się podczas pracy i to np przy podłączaniu zewnętrznych dysków..straciłem przez to wiele cennych danych...chciał czy nie chciał po jakimś czasie musiałem przesiąść sie na maca i....jakbym nagle przeszedł do innego świata...wszystko jest ok a przynajmniej z podstawowymi rzeczami systemowymi...od dwóch lat nie pamiętam czegoś podobnego co przechodziłem na windowsach..po prostu siadam i pracuje..wspójczuje wszystkim kreatorom którzy zanim zaczną pracować nad projektem , muszą walczyć ze sprzętem i systemem ..ja mam to za sobą i nowe rzeczy od Appla przyjmuje z ciekawościa i chęcia ich używania...w przypadku widows nie jest to nieststy takie uczucie i zastanawiam sie co znów nie chce działać..to co piszę wynika z 10letniego doświadczenia w pracy przy animacji, grafice, montażu i podobnej postprodukcji video..jest to działka wymagająca dla sprzętu i systemu i Aplle wypada tu na dobre 4+ ( nie ma sytemu idealnego a na macu brakuje troche softu).Windows w tej materii wypada na 3-.Swoją drogą pdobry kreator nawet przy pomocy patyka zrobi cuda na piasku lub innym medium ale ja muszę używać narzędzi związanych z komputerami a jak na razie Apple prowadzi ze względu na niezawodność pracy i komfort ( dodam że używam obu systemów ale od momentu postawiania maca na intelu mam wszystko w jednym komputerze....i To jest to).pozdrawiam wszystkich twórców i źycze im spokoju i komfortu pracy...bez stresów...

mums

11-01-2007 06:51

@appleFAn - no , stary nieżle wąchasz skoro ci się iPody zawieszają (i to nie raz jak rozumiem). Zdaje się że jesteś pierwszy na świecie. Świetnie też wyczułeś że na Applach nikt nic nie tworzy. Tak , wszyscy wiedzą że z Apple nie korzystają nigdy muzycy , graficy ani architekci. Oni wszyscy używają Windy bo jest taka kreatywna i nowoczesna. Pozdrawiam , ale sugeruję zmianę kleju.

appleFAn

11-01-2007 03:17

Chyba se go kupie. Coraz bardziej mnie sie podoba. Tym bardziej, że wreszcie raczyli pokazać gotowy do sprzedazy produkt (a nie tylko gadac o nim przez 2 lata lub wiecej) Musze go jeszcze tylko sprawdzić organoleptycznie. Świetny gadżet.

appleFAn

11-01-2007 03:10

Teraz czepie sie kogos innego. iPhone (produkcji Apple, nie mylic z iPhonem innej firmy) Nie ma służyc jako notes. Z załozenia notes służy do kreowania, tzn notes jest przenosną zewnetrzną pamięcią własnych mysli. iPhone Appla (jak wiele produktów tej firmy) słuzy do odbioru, a nie do tworzenia. Kupujący mają być odbiorcami, klientami, konsumentami, maja płacić za to co widzą, słyszą i czują, a napewno nie maja czegokolwiek kreować i poswiecać na to swój cenny czas, który mogliby poswiecić na coś o wiele bardziej przydatnego, jak zarabianie pięniędzy, które mozna byłoby potem wydać zapomocą takich urządzeń jak np. iPhone.

appleFAn

11-01-2007 02:53

rev0lver! znowu sie Ciebie czepie (dla dobra publicznego) VoIP jest niepotrzebny, bo jest w każdej sieci telefonicznej, niezależnie czy GSM, stacjonarnej, satelitarnej, czy innej od ładnych paru latek, i to nawet wcześniej niż wymyślono skrót VoIP.

appleFAn

11-01-2007 02:40

A co do pamieci w nim zastosowanej to lepszym rozwiazaniem byłoby zastosowanie pamięci flasz. Przy 8GB wielkości jest tańsza w produkcji niz HDD (te parę dolarów), mniej zawodna, szybsza i zuzywa mniej energi. No chyba że zamontowanoby tam 50GB, a to wtedy jak najbardziej HDD a nie flasz.

appleFAn

11-01-2007 02:24

Najwiekszą wadą iPhona jest wszystko powyższe PLUS nazwa -> 'iPhone' uzywana i chyba zastrzeżona (jako znak towarowy) przez zupełnie inną firmę. Ale może Apple sobie z tym już jakoś poradziło. PS. MAC OS wymiata! Nawet gdy działa na Intelu.

appleFAn

11-01-2007 02:19

rev0lver! rozbawił mnie ten twój entuzjazm co do wyższości ajPodów. Szczególnie ją widać gdy się zawieszą. A bardzo łatwo im to przychodzi. Wtedy idziesz do sklepu i wymieniają ci go na nowy. I tak 5, 10, 20 razy, w nieskończoność do czasu, aż klientowi odechce się wreszcie iPoda (no bo przecież każdy się zawiesza) i zwracają mu pieniadze i wreszcie wszyscy mogą adetchnąć z ulgą. ps. nie wiem czemu się chwalisz tym niedawno kupionym 60GB iPodem. 60GB to mialem jakieś pare lat temu w moim Archosie.

rev0lver

10-01-2007 23:30

Rysik? Lito¶ci! Miałe¶ Ty kiedy¶ w gar¶ci iPoda albo jakiekolwiek inny sprzęt Apple? Pokaż mi palmtopa którego możesz obsługiwać jedn± ręk± np. prowadz±c samochód. Wła¶nie dlatego sprzedałem w cholere XDA. Ergonomia użytkowania wszystkiego ze stajni Apple wyprzedza PieCyki i im podobne wynalazki o cał± epokę. Do dzi¶ nie ma na rynku odtwarzacza mp3/mp4 mog±cego konkurować jako¶ci±, wykonaniem, ergonomi± czy czymkolwiek innym z iPodem 5. generacji. Prawda jest taka, że Jobs znowu trafił konkurencje "w mientkie". Założe się flaszkę, że będzie to hit na miarę pierwszego iPod''a. Sony wła¶nie wprowadziło "innowacyjne" Mylo, które przy iPhonie -ze swoim małym wy¶wietlaczem i bez funckji telefonu - wygl±da jak Wartburg przy Lexusie. Zabawki Jobsa nie s± tanie. S± za to warto¶ciowe. A za warto¶ciowe rzeczy trzeba płacić. Oto mamy pierwszy prawdziwie nowoczesny komunikator z PRAWDZIWYM wielozadaniowym systemem operacyjnym. Popatrzcie jak na jego tle wypadaj± wszelkie dostępne na rynku Symbiany, Windozy Mobile czy inne PalmOS''y... Telefon,odtwarzacz audio/video,przegl±darka WWW,zdjęć,kalendarz,klient e-mail,komunikator internetowy (a pewnie w następnej odsłonie VOIP) - czego więcej potrzebuje na co dzień typowy użytkownik? ¦miem twierdzić, że to brakuj±ce ogniwo między palmtopem, telefonem i ...laptopem. Co do dysku...my¶lę że to dobry pomysł. Kupiłem ostatnio iPoda 60GB...jako¶ nie wyobrażam sobie tak zaawansowanego urz±dzenia z Flashem np. 8GB. Skoro dysk nie stanowił kłopotu w dotychczasowych iPodach, to raczej nie widzę potrzeby zmiany sprawdzonych rozwi±zań.

jja

10-01-2007 22:04

A ja wam powiem szczerze, że to byłoby rewolucyjne urządzenie gdyby dodali rysik. Niestety iPhone wymięka przy najtańszym PDA pod tym względem. Przecież to byłaby rewolucja gdyby można byłoby użyć tego jako notesu. A tak to tylk gadżet...

m

10-01-2007 20:19

Gdzieś, chyba na Telepolis.pl wyczytalem w komentarzach, że to wielki klocek.... litości, ale mam N70 i jest gubsza od tego klocka, wyższa i centymetr węższa- no a nie jest żadnym smartPhonem, do netu nadaje się jak siekierka do metalu , synchro z nią to katastrofa, że nie wspomnę o Symbianie, który tam chodzi jak 80 babcia....żenada, poczekam do Września ( nie będę pierwszym betta-testerem:)) i robię przesiadkę, co do dysku zamist flasha, miejmy nadzieję, że do czerwca zrobią zrobią update i ostatecznie będzie to flash...tak bywało często.

ifon

10-01-2007 20:18

klucek? powinieneś się nazywać klocek albo kołek. Rynek pokaże, że nie masz racji i telefon okaże się hitem. Na szczęście takich jak ty jest na świecie mało i postęp będzie trwał. Na nieszczeście takich jak ty w polsce jest dużo, a co za tym idzie ten kraj dalej będzie trwać w ciemnocie. No i co z tego że ktoś zarabie na tym? Dzięki temu ma pieniądze na badania i postęp technologiczny. Żeby nie to, dalej byście obsługiwali telefony na korbkę i liczyli na palcach!

klucek

10-01-2007 18:41

Nie widzę w tym telefonie żadnej nowości już od dawna dostępone sa podobne cacka też o grubości 12 mm , też z ekranem dotykowym o nawet większej rozdzielczośći bo aż 640x480 , też mozna z nich dzwonić i uzywać ich do woli , też odtwarzają filmy mozna wrzócić całego dvxa z płyty .Jedyna innowcja to to że jest tam mac os x bo apple nie mialo nigdy do zaprezentowania urządzenia tak mobilnego w przeciwieństwie do setki innych producentów .Żenada i brak nowości .

decay

10-01-2007 17:59

@Adam... wiesz co kolo, idź poszukaj ewy to może ona coś sensownego napisze.

JayZet

10-01-2007 17:50

Telefonik Apple będzie dostepny w USA dopiero w czerwcu. W Polsce podobno w grudniu, hahahaha! Ale jeszcze nie bylo zadnych rozmow z polskim GSM Operatorem wiec moze po prostu bedzie go sprzedawal jakis Apple-Reseller (to info z dzisiaj z iSpota w warszawskim GalMoku)

Adam

10-01-2007 16:55

@secc Na budowach płacą 2-3 tys. funtów miesięcznie więc budowlańców stać na takie zabawki jak iPhone. @Nod Na iPhona nie ma wirusów.

Rodion

10-01-2007 16:10

Ciekawe, co się stanie jak to cudo spadnie na podłogę z wysokości 1 m?

L

10-01-2007 14:53

Pewnie jak to z Apple, będzie totalne olanie polskich użytkowników - ta amerykańska firma traktuje nas gorzej od murzynów...

L.Krakowiak/redakcja

10-01-2007 14:37

@Enviro - materiał miał od początku być Newsem Dnia. W momencie, gdy brakowało tylko dwóch ikonek, wystawiliśmy go jako zwykły materiał, aby dłużej nie czekać na konkurencję/inne portale.

Nod

10-01-2007 14:34

Czym iPhon się różni od smartphone? Oba mają system operacyjny, telefon, aplikacje multimedialne, kamerę.

secc

10-01-2007 14:18

czym wy sie kolesie podniecacie? ile wy wszyscy macie lat? i jeszcze ktorys mowi, ze to nie tak drogo... dac za zabawke normalnemu czlowiekowi nieprzydatna 600 dolarow i krzyczec, ze to malo, hehe... jak zaczniecie kolesie po skonczeniu szkoly pracowac na budowach, to zobaczycie jakie to jest tanie i jak bardzo przydatne. wlasnie na takich frajerach jak wy, dzieciaki, taki wariat jak jobs robi kase. wielka kase. na waszych rodzicach taki koles nie robi wrazenia. bo to szuszwol zwykly jest. pozdrawiam.

popdruid

10-01-2007 13:44

Czekamm z nadzieją na tanie playery z Chin z ekranem 320x240...

Gf

10-01-2007 13:10

@suse skoro ludzie sie pytają ;) to znaczy, ze malo informacji. Jest jeszcze duzo innych ciekawych informacji, ktore nie sa podane.

PaFciu

10-01-2007 13:02

A niech się Jabłecznik buja ze swoimi produktami, zero szerszej oferty w naszym karju, tylko sprzedają same iPody, bez polskiego iTunes, ciekawe jak to będzie z tym iPhone. Masz telefon ale sobie w Polsce nie podzwonisz bo czegos tam nie oferują...

Adam

10-01-2007 12:54

Cena 500 lub 600 $ dotyczy klientów podpisujących umowę na 2 lata z siecią Cingular. Ale to i tak ciekawa alternatywa dla Sony Ericssona P990 czy Samsunga i750.

dmc mc

10-01-2007 12:40

damn! ja chcę to mieć, szkoda tylko że ma twardziela a nie kostkę pamięci,,, ale i ta łykam (jak spadnie do około 400$)

appleclub.pl

10-01-2007 12:35

...mały future update Apple w pigułce z odrobiną wizjonerstwa: 2027 - Apple prezentuje najnowszy chip wszczepiany pod skórę kontrolujący wszystko co się da i czego się nie da 2038 - Apple ulepszyło model swojego samochodu zwanego iCC czyli inaczej iCleanCar 2045 - Apple udostępniło nowe ekologiczne darmowe paliwo, które jest pochodną jakiegoś kwasu i struktur DNA 2058 - Baza na Marsie nie spełnia oczekiwań Steve''a Juniora znanego także jako MacBoot, następny cel eksploracji planetoida ANTARES 2068 - ........ ps. nie mogłem się powstrzymać :) pozdrawiam appleclub.pl (już niedługo ruszamy z ogólnopolskim klubem)

Enviro

10-01-2007 12:25

Mam pytanie do redakcji. Czemu artykuł na początku narodził się jako zwykły artykuł - a teraz gdy patrzę jest to "Temat Dnia", dodano pare zdań, dwa obrazki i tabelki? Czyżby zabrakło "Tematu Dnia"?

HTC

10-01-2007 12:20

Litości ... wyprzeda o kilka lat? Przecież to stwierdzenie jest śmieszne! Oprócz pewnie innowacyjnego interface''u nie widze nic nowego. a) Ekran dotykowy może być obsługiwany palcem b) Sensory? SPV C600 telefon z dolnej polki ze stajni HTC tez ma sensor jasności a większość pda ma wysuwane klawiatury które rownież odwracaja ekran. jeśli chodzi o sensor zbliżeniowy jest to ciekawy pomysł aczkolwiek wierze ze baterio żerny. c) Internet? na Windows Mobile ... zwłaszcza w wersji pocket pc jest multum komunikatorów, przeglądarek (w tym opera), czytników RSS. d) dysk zamiast kart pamięci to również minus zwłaszcza telefony z kartami SD z hot swapem w których wymiana muzyki czy filmów trwa sekundy. e) Synchronizacja.... od bardzo dawna dostępna dla wielu telefonów. W najnowszych pda i smartphonach istnieje obsługa telewizji, sterming muzyki, radia internetowe to norma w tych urządzeniach (wysokie opłaty za GPRS to norma w naszych sieciach komórkowych :) ) Dodam jeszcze ze mack os nie jest jedynym systemem który ma konkurować z Winodwsem i symbianem, od pewnego czasu powoli acz sukcesywnie promowany i wprowadzany jest linux do smartphonow (np do greenphona).

Hellhammer

10-01-2007 12:00

Sonda jest tendencyjna. Brak klasycznej klawiatury? Znak czasów. Krótki czas pracy na baterii? 5 godzin rozmów czyli 300 minut - lepszy niż w wielu zwykłych komórkach. Wadą można by nazwać brak radia gdyby nie była to flagowa "funkcjonalność" urządzeń Apple'a lub zintegrowanie zbyt wielu funkcji (jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego). Poza tym, ciekawi mnie, czy wyświetlacze iPhonów też będą podatne na zarysowania jak swego czasu w którychś tam iPodach.

madikon

10-01-2007 11:46

Ja chcę mieć takie urządzonko, aż mi przeszła Motorola A1200 ;P

...

10-01-2007 10:08

zastanawia mnie dlaczego nie wsadzili tam flashy tylko dysk twardy, i to o takiej małej pojemności ;-/ :D Przecież te jednocalówki mają już kilkanaście GB. A swoją drogą ciekawe też co tam wsadzili jeszcze do tego telefoniku, opis bardzo "multimedialny" więc czy to wszystko nie będzie się zamulać, a po drugie ciekawe ile w rzeczywistości będą działać wytrzymać baterie - bo to może być niezły pożeracz energii.

suse

10-01-2007 10:05

@ GF? Mało informacji? Chyba sie nie przeklikales przez wszystkie podstrony - to jeden z obszerniejszych artykulow jakie widzialem na ten temat.

redakcja

10-01-2007 10:05

@bomber - artykuł został uzupełniony o informacje na temat czasu pracy urządzenia.

zaba

10-01-2007 09:52

do bombera: cale 5h :) Pewnie w komplecie beda z 4 baterie :), a apple zbije fortune jak w kilka miechow po premierze wypusci ladowarki z 5 slotami na baterie w cenie 99$

Gf

10-01-2007 09:49

bateria trzyma 5h lub 16h jesli tylko sluchasz muzyki (oficjalne dane) ale idg powinno dostac czerwona kartke za kiepski art i malo informacji. juz na blogach jest wiecej info. dworniak.com/mac np

bomber

10-01-2007 09:43

telefonik super naprawde swietny tylko ile bedzie trzymac bateria tego cudeńka???

Gf

10-01-2007 09:25

drogo, ale nowe nokie tez sa dostepne po 1600zł np. w erze. i maja 75Mb pamieci a nie 4Gb. Ale, ze trzeba tyle czekac?!! To wszystko przez tych urzednikow ;)))

Piotr

10-01-2007 09:02

jak dla mnie rewelacja. Tutaj znalazlem wiecej informacji na temat iPhone [[http://elearning-20.blogspot.com/2007/01/iphone-telefon-20.html]]

Enviro

10-01-2007 08:41

Fantastyczne urządzonko. I najbardziej boli, że tak długo będzie się czekało aż będzie dostępne w Polsce... mimo wszystko warte jest tych 600 dolarów :) Niezła sprawa - gratulacje Apple.

Polecane

Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »