Intel będzie zwalniał

Intel poinformował, że ma zamiar zwolnić 1000 osób. Pracę straci część z 5000 załogi Fab 11X, która znajduje się w meksykańskim Rio Rancho. W zakładzie tym powstają układy scalone, do produkcji których wykorzystuje się 300-milimetrowe plastry krzemowe. Istnieją tam jednak również linie technologiczne z 200-milimetrowymi plastrami a te, zdaniem Intela, są już przestarzałe.
Część z osób, które będą musiały odejść, pracowały w Intelu od 25 lat. Koncern obiecał, że, w zależności od stażu pracy, zaoferuje pracownikom atrakcyjne odprawy oraz pierwszeństwo przy ubieganiu się o pracę na innych stanowiskach.

To kolejne zwolnienia w Intelu, do których dochodzi w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. W ubiegłym roku półprzewodnikowy gigant ogłosił, że zwolni 10 000 osób, a następnie podniósł tę liczbę do 10 500 pracowników. Tym samym pracę straciło 10% z ogólnej liczby zatrudnionych przez firmę.
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (15)

Kudłaty

24-05-2007 10:49

Qrde ... czyżby INTEL był tak pewny swojej przewagi rynkowej że robi taaaaaakie zwolnienia ??? Ciekawe ... podejrzewam tu raczej większą automatyzację najnowszych linii produkcyjnych ... @Specu - nie masz racji ... procesory x86 to faktycznie dzisiaj już archaizm, w porównaniu do architektury PowerPC czy chociażby nawet SPARC to złom ale to tak jak z systemem VHS czy kasetami audio - były pierwsze, patenty rozdawane za darmochę każdemu kto chciał ... i przyjęło się ... potem już nie było miejsca na rynku konsumenckim dla systemów betamax, 8mm czy innych znacznie lepszych ... Osobiście ubolewam że nie dane nam jest zasmakować w prawdziwym rynku procesorów dla HOME PC, gdzie byłyby róznorodne platformy a nie tylko x86 w którym jedyną różnicą jest zegar, ilość cache (która w przypadku INTEL-a niedługo dorówna ilości pamięci RAM) oraz prądożernośc ...

AV

07-05-2007 12:41

O w mordę... olbrzymie zwolnienia... Przyczyną jest likwidacja starej linii technologicznej?

Nuts

07-05-2007 09:57

Specu, Nawet jeżeli rozmawiamy o CPU to i tak procesory do telefonów komórkowych to rynek o wiele większy niż rynek procesorów PCtowych. A ja ciągle piję do twojej wypowiedzi: "puki co to intel jest potentatem, a amd go goni... ibm jest na szarym końcu więc sie nie liczy (przynajmniej w platformie pc która stanowi 90% platform)" z której jasno wynika ze mówisz o całym rynku procesorów.

jabu74

07-05-2007 09:09

@Specu z tymi procesorami suna to nie jest tak różowo jak piszesz. Gdy przeliczysz GFlops/GHz to wychodzą b. cieniutko. Najlepszy przelicznik mają procesory IBMa. dziękuję za uwagę

Specu

06-05-2007 22:39

@Nuts chodzi mi o CPU, a nie układy mikroprocesorowe w samochodach, telewizorach i innych zaawansowanych technologicznie sprzętach wykorzystujących elektronike do sterowania. jak można sie domyślić z poprzedniej wypowiedzi chodzi o segment komputerów stacjonarnych oraz laptopów. chipset (nieważne czy chodzi tu o chipset graficzny, czy mostek północny/południowy) jest osobnym zagadnieniem, a czytając poprzednie komentarze skierowane w strone jabu74 z pewnością wydedukowałbyś pewnie ze chodzi tylko i wyłącznie o procesor w postaci CPU/ALU. @znik procesory firmy sun mają bardzo dobrze dopracowane rejestry i dlatego mimo ze megahercami nie grzeszą to wydajność jest conajmniej niezła. na szczególną uwage zasługuje prefetch rozkazów, który pomimo wcześniejszego wczytywania poleceń, potrafi rozróżnić te najistotniejsze. znacząco poprawia to wydajność pracy.

Nuts

06-05-2007 20:15

znik, ja tu sie odnosiłem do zdania Speca które brzmiało "(...)przynajmniej w platformie pc która stanowi 90% platform(...)" Więc rozumiem że chodziło mu o wszystkie procesory a nie tylko PC :) A czy chipsety traktujemy tez jako procesory? Cóż, jak by nie patrzeć to nimi właśnie są ;)

znik

06-05-2007 17:45

@nuts - teoretycznie masz rację je¶li bierzesz pod uwagę wszelkie dostepne procki. do lodówek, komórek, TV itp. Tutaj mówimy o PC. pytanie, czy chipsety też traktujemy jako procesory :) @inni - amd i intel maj± zaawansowan± technologię produkcji. sun jest daleko w tyle. ale .... architektura tych procków od strony programisty jest niemalże taka jak archaicznych i4004 :) co do procków ibm i suna jest problem, bo rynek soho jest zdominowany przez intelizmy, ze względu na dostępne na rynku aplikacje i systemy. każdy kto chce wej¶ć na ten rynek, musi popełnić wszystkie grzechy które ma na sumieniu intel. t± drog± poszedł amd.

Nuts

06-05-2007 02:15

Specu, nie wiem skąd masz takie niesamowite informacje ale muszę cię zmartwić. Procesory do PC stanowią jedynie 8% rynku procesorów na świecie :) I ani intel ani AMD nie są potentatami w porodukcji procesorów na świecie :) A technologie które teraz się wykorzystuje w procesorach "PCtowych" zostały wymyślone 10 i więcej lat temu i były stosowane wcześniej :) I powie ci to choćby pierwszy lepszy student pierwszego roku informatyki ;)

Specu

04-05-2007 21:15

widzisz... prawa wolnego rynku mówią: potentaci w branży ustalają zasady. puki co ponad 70% rynku należy do intela i to on dyktuje trendy rozwoju. jeśli upadnie, bądź straci udziały na rzecz innej firmy, to ta inna firma bedzie kierować rozwojem procesorów. puki co to intel jest potentatem, a amd go goni... ibm jest na szarym końcu więc sie nie liczy (przynajmniej w platformie pc która stanowi 90% platform)

jabu74

04-05-2007 20:39

@Specu to właśnie intel i amd myślą, że są panami świata a ich prawie jak procesory są the best. A tak naprawdę ich pseudoprocki to jest jedna wielka pomyłka. IBM ma otwartą architekturę i udostępnia ją zainteresowanym firmom w przeciwieństwie do tych dwóch manekinów. intel i amd stoją na przegranej pozycji, a to jest tylko kwestią czasu jak zostaną zmiecione przez znacznie lepsze rozwiązania. dziękuję za uwagę

Specu

04-05-2007 20:24

kicz jak to nazywasz zawładnoł światem.... co za ideologiczne mżonki... wiesz co jabu ? rzymianie też twierdzili ze wszystko co nie-rzymskie jest barbarzyństwem i zwalczali to, twierdząc ze to oni są najbardziej cywilizowani... jesteś podobny do rzymian.. ja jak może z lekcji historii pamietasz to właśnie ci barbarzyńcy przyczynili sie do upadku rzymu... taka jest cena krótkowzroczności, homofobii (pod każdym względem) oraz ograniczeń. jeśli ibm produkowałby az tak dobre procesory ze deklasowałyby konkurencje, to wyobraź sobie ze użytkownicy sami by sobie mówili ze są to dobre procki i je trzeba kupować. nie bez kozery pocztą pantoflową roznoszą się najlepiej nowinki o najlepszych i najgorszych rzecza. jeden zadowolony user mówi nastepnemu... łańcuszek rośnie; jakoś po ibm nie widać tego... - morał... wcale nie jest taki dobry... (nie mówie tu o ewenemencie - procesorze cell, ale to inna bajka)

Konio

04-05-2007 17:10

jabu: 1) Czy w konkurencję telepizzy z pizzahut też się tak angażujesz? Egzysencja w dobie kapitalizmu jest chyba nie dla ciebie - przegrzejesz się. 2) Nisko wyceniasz chyba swój czas, skoro za frajer promujesz jakąś firmę, doszywając jej przy tym ideologię (nie wiesz jaki jest cel istnienia firmy?) 3) Odrobiłeś już lekcje na poniedziałek?

jabu74

04-05-2007 15:33

@Specu kicz trzeba zwalczać ! Power Architecture zwycięży dla dobra nas wszystkich ! dziekuję za uwagę

Specu

04-05-2007 15:29

normalna sprawa... każda firma z sektru IT potrzebuje świeżej krwi. niech zwalnia... większe perspektywy dla polskich fachowców z sektora.. @jabu74 ty chyba masz kompleks inteloAMD.

jabu74

04-05-2007 15:22

tak trzymać ! należy zwolnić wszystkich pracowników ze wszystkich zakładów intela ! Power Architecture everywhere ! hahaha !

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »