11 witryn grzechu wartych

W Internecie pojawia się coraz więcej stron zgodnych z Web 2.0. Umożliwiają tworzenie własnych treści, są przydatne w pracy, bądź charakteryzują się tylko ciekawym pomysłem. Ze wszystkich można korzystać za darmo.

Duża część z opisanych poniżej serwisów w większym lub mniejszym stopniu opiera się na rozwiązaniach Google. Nie wszystkie jednak dostępne są w Polsce. Pytanie więc kiedy ktoś zaoferuje podobne możliwości polskim internautom?

GrandCentral: darmowy telefonista

Serwis GrandCentral może pełnić funkcję darmowej centralki telefonicznej VoIP. Po zarejestrowaniu w serwisie każdy użytkownik otrzymuje własny, zewnętrzny numer telefoniczny. W zależności od numeru dzwoniącego połączenia przychodzące pod ten numer mogą być automatycznie przekierowywane pod różne numery zewnętrzne, bezpośrednio do poczty głosowej wraz z informacją dla konkretnego dzwoniącego lub pod wszystkie numery jednocześnie. Można również zablokować połączenia spod wybranych numerów.

GrandCentral

GrandCentral

Serwis GrandCentral oferuje również dość rozbudowane usługi poczty głosowej. Szczegółowe informacje o nowych nagraniach mogą być przesyłane za pomocą wiadomości SMS lub e-mail. Same nagrania zaś można odsługiwać m.in. za pomocą specjalnej aplikacji internetowej. Uwagę przyciąga również usługa ListenIn. Pozwala ona na odsłuchanie poczty głosowej jeszcze zanim dzwoniący zakończy nagranie. Możliwe jest także wygenerowanie specjalnego odnośnika (tzw. WebCall) umożliwiającego przekierowanie połączenia w technologii VoIP bezpośrednio na telefon użytkownika serwisu GrandCentral. Warto dodać, że w takim przypadku numer pozostaje niejawny.

Funkcjonalność GrandCentral znajduje się obecnie w fazie testów. Niestety z tego względu z serwisu mogą skorzystać tylko mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Google - właściciel portalu, zapewnia, że podstawowa funkcjonalność pozostanie bezpłatna.

Highrise: CRM z Internetu

Serwis integruje prosty kalendarz, notatnik i bazę danych kontaktów. Do najważniejszych funkcji serwisu należy przypominanie o zbliżających się spotkaniach, czy rozmowach za pośrednictwem szczegółowej wiadomości e-mail. Do każdego z zapisanych kontaktów, czy terminów można dodawać własne notatki. Co ciekawe, po przesłaniu wiadomości e-mail pod specjalny, prywatny adres pocztowy, aplikacja automatycznie sklasyfikuje wiadomość i w stosownej rubryce zapisze jej treść oraz wszelkie załączniki.

Ta, stosunkowo prosta, aplikacja CRM może być również wykorzystywana w warunkach pracy grupowej. W takim przypadku dostępność poszczególnych kontaktów może być uzależniona od rodzaju grupy, do której należą użytkownicy CRM. Z podstawowych funkcji, przy liczbie kontaktów ograniczonej do 250, z serwisu można korzystać za darmo. Rozbudowana funkcjonalność, obsługa kilku kont użytkowników i nieograniczonej liczby kontaktów wiąże się z koniecznością opłacenia opłaty abonamentowej.


Zobacz również