PlayStation 2 nadal króluje

Obecnie ok. 68 milionów ludzi na świecie gra na konsolach. Większość z nich to posiadacze PS2.
Starsza konsola Sony po siedmiu latach nieprzerwanie utrzymuje się na pierwszym miejscu w rankingu najpopularniejszych konsol - 42 procent wszystkich posiadaczy konsol nadal korzysta z PS2. Na pierwszym Xboxie gra 17 procent osób, a 8 procent posiada nowszego Xboxa 360.

Wyniki sugerują, że starsze maszyny nadal cieszą się popularnością mimo wejścia na rynek w ubiegłym roku PlayStation 3 i Nintendo Wii, które posiada odpowiednio 1,5 i 4 procent graczy. Gamecube zajął czwartą pozycję z wynikiem 5,8 procent.

Badania zostały przeprowadzone przez firmę Nielsen na próbce około 33 tysięcy obywateli Stanów Zjednoczonych.

Jako ciekawostkę można dodać, że z badań tych wynika również, że podczas wakacji dzieci grają na konsolach później - w kwietniu np. szczytowa aktywność użytkowników Wii przypadała na godzinę 17, a w lecie - na 20.
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (21)

Specu

30-07-2007 17:40

@solo/ng premiera ps2 miała miejsce 4 marca 2000 roku, już w pod koniec 1999 roku miałem u siebie napęd dvd (dałem za niego ok 900zł - sprowadzany z hiszpanii). fakt że technologia była droga, ale wiadomo było że sie utrzyma. sony w tym przypadku nie ryzykowało niczym. a tu jest problem - nie wiadomo jak sie potoczą dalsze losy hd-dvd i blueray. sony stawia na pewniaka nad którego opracowaniem wpakowała sporo kasy....ok. zrozumiem, ale jak sie przelicza i blueray odejdzie w zapomnienie a na szczycie bedzie hd-dvd ??

solo/ng

30-07-2007 16:45

Specu nie masz racji9 - jak wchodzilo DVD, to np. w PC to byl rarytas, wiem bo prowadze firme komputerowa, i jak juz PS2 bylo dobrze zadomowione na rynku, DVD w kompie to bylo jeszcze cos z wyzszej polki. Byly juz niezle stacjonarne, ale rowniez jeszcze drogie. Osobiscie dobrze pamietam ten okres i pamietam wlasnie wstepne narzekania "po co DVD". W 1998 roku byla premiera _pierwszego_ odtwarzacza DVD, a pierwsze nagrywarki to 2001? Wiec co tu bylo zadomowione? DVD popularny sie stal na przelomie 2003-2005. Cenie Sony za to ze patrza na przod - bluray sixaxis (pad kasuje dualshock2 nawet juz pomiajac wykrywanie ruchu), wifi, hdmi, darmowy net (!) itd. I rowniez zadowolenii sa producenci (kontent Laira to ponad 20GB).

xyz

30-07-2007 15:34

@vbvb widze że na zwykłym TV jesteś w stanie odróżnić grafę 640x480 od wyższej.... gratuluję. Chłopię chyba nie wiesz o czym piszesz, albo grasz w playa na monitorze.

Specu

30-07-2007 11:49

@M. może nie na cyrixach 120MHz, ale na chwile obecną wystarcza procek 1,5GHz (pal licho z producentem), giga ramu i jakaś grafa.... nawet na workstation dla programisty, grafika czy inżyniera wystarcza. gry wywołuja bum na coraz większe przepustowości podzespołów, a żeby przepustowośc była większa to niestety zegar musi iść do góry @solo/ng akurat tu nie masz racji.... jak debiutował PS2 standard DVD już był na rynku i trzymał sie mocno. był dość drogi, ale był. teraz jest nieco inaczej; mianowicie cały czas toczy sie wojna na formaty HD-DVD/Blue-ray. nie można powiedzieć który sie utrzyma, a który zniknie, bo są to czyste spekulacje. dodawanie do PS3 blueray jest moim zdaniem nie halo, bo znacząco podnosi cene samej konsoli, a i tak nie ma jeszcze mediów na ten format (sory, ale 10 tytułów które wyszły, nie można nazwać dystrybucją). gry i insze media są robione na dvd. na miejscu sony, pakowałbym w PS3 zwykłe nagrywarki dvd, a jak sie okaże który format sie utrzyma, wypuszczałbym tanie upgrade do danej wersji (czy hddvd czy blueray)

M.

29-07-2007 17:25

@Specu, w tym co piszesz jest racja. Ale zauważ, że gdyby nie gry, dalej siedzielibyśmy w epoce kamienia łupanego na 120 MHz Cyrixach i grali w ''Kulki''. Postęp technologiczny jest potrzebny, a jest on napędzany właśnie przez gry (i przez systemy oeracyjne MS :-)).

solo/ng

29-07-2007 13:51

PaFciu bzdury - jak wychodzil PS2 tez byly takie glosy "a po co DVD jakies" (jak teraz "a po co bluray"). to robia ludzie myslacy o przyszlosci, a nie terazniejszosci, jak tego nierozumiesz to szkoda.

Specu

29-07-2007 10:35

niestety.... konsola służy tylko do grania. to że komputer stał sie platforma do gier wysoce mnie nie zadowala, ale cóż... stało sie. stąd ten ciągły pęd ku lepszym grafikom i procesorom, podczas gdy do zwykłej pracy starcza jednordzeniowy procek o pojedynczej precyzji rozkazów, giga ramu i zintegorwana grafa. no chyba że robisz wizualizacje CAD, to ati fire by sie przydała. cała reszta jest for games.

qwerty

29-07-2007 00:23

Fani PS2 i w ogóle konsol zapominają o jednym: -> za 500 zł kupię konsolę i 0,5 gry, ale nie kupię dobrego kompa, -> za 1000 zł kupię konsolę i 3 nowe gry albo całkiem dobrego kompa (Athlon, GF6600 GT/6800) i 0 gier -> za 1500 zł kupię konsolę i 5,5 nowej gry albo całkiem dobrego kompa i 3 nowe gry Jak nie liczyć od 1500-2000 złotych komputer staje się coraz bardziej opłacalny. Kto tanio kupuje dwa razy kupuje?

~Gość

29-07-2007 00:13

FPP na ps2 nie ma problemu : Killzone , Time splitters 1 /2 / FP - mozna grac z kolega mi cala historie jak i death match na split screen genialne :).Oprocze tego bondy i inne wynalazki z pcAle generalnie to TS najlepsze fpp na ps2

mr-owl

28-07-2007 23:45

@bogus122 Problem w tym że nie jestem fanem tego typu gier... raczej interesują mnie FPP

vbvb

28-07-2007 21:34

no ta badania firmy........lepiej patrzec po ilosci sprzedanych egzemplarzy.....tu xbox360 juz nie jest taka rewelacja.,,, xyz - grafika nie odstaje???buahahahhha 640x480.........odstawala 5 lat temu.... kompa zloze i dostarczy wiecej radochy ps1 to bylo cos - ps2 juz nie tak rewelacyjna - po pol roku grania sluzyla tylko jako dvd

bogus122

28-07-2007 21:27

@mr-owi : na ps2 to tekken i gran turismo dwie najciekawsze moim zdaniem serie moze nie z gatunku o jaki pytales ale warte polecania

mr-owl

28-07-2007 16:18

Wlasnie sie zastanawiam nad kupnem PS2, czy to się opłaca, czy jest coś fajnego w co można pograć, coś jak Half-Life lub Halo

PaFciu

28-07-2007 16:04

I czemu się dziwić, przecież 800zł to praktycznie najwyższa cena tego typu sprzętu akceptowalna przez zwykłego człowieka. Zamiast roić porządne maszynki do grania to ładują w nie co się da, wielkie dyski (po co? starczyłoby 1GB na zapisywanie sejwów), BlueRay, odtwarzanie wszelkich możliwych mediów, korzystanie z neta i robi się zwykły komp, wg mnie idea konsoli została wypaczona co rzutuje na ceny sprzętu czyli małą popularność. Że o paranoidalnie wysokich cenach gier nie wspomnę.

posiadający tv hd ready

28-07-2007 15:54

ja! ja! ja! ja mam tv hd:D

Dzizzzz

28-07-2007 15:49

"Za 800zł złożysz pc athlon64 3000+ 512 ram dysk80gb, grafika zintegrowana na którym pójdzie większość gier, a już napewno te porównywalne jakością do tych z ps2" - buehehehehehehehe no nie!ludzie trzymajcie mnie! Padłem ze smiechu jak to przeczytałem!!!!!! No jasne! Pójdzie ci!Jak cię satysfakcjonuje granie w rozdzialce 320x240 lub mniejszej ;p i na ultra niskich detalach to proszę bardzo.Wyciągniesz pewnie te 0-2 fps w nowych grach.

~Gość

28-07-2007 14:33

@Gibol na tym sprzecie to se mozesz poogladac trailery z taka ladna grafika :P chcesz miec taka ladna grafike? prosze na allegro za 309+wysylka kupisz ps2 slim z padem i gra. baa za 420 kupisz takowa ze swap magic i powiec ze za 420 zlozysz kompa (lub kupisz na allegro zeby bylo taniej) ktory ci pociagnie taka liczbe gier z tak ladna grafika. no moze za powiedzmy...4 lata? najpierw gleboko cos przemysl zanim napiszesz

mi

28-07-2007 13:50

Gibol chyba zartujesz. Na takim kompie a juz zwlaszcza ze zintegrowana grafika malo jaka nowsza gra pojdzie. Skoro wspomniales o grafice w grach to na sprzecie zaproponowanym przez ciebie nie pojdzie zadna gra ktora oferowalaby grafike taka jak ps2...Najwidoczniej nigdy nie grales na ps2 :D

Gibol

28-07-2007 13:37

Za 800zł złożysz pc athlon64 3000+ 512 ram dysk80gb, grafika zintegrowana na którym pójdzie większość gier, a już napewno te porównywalne jakością do tych z ps2

Pro-zak

28-07-2007 13:08

True :) Poza tym ps3 za pól roku albo stanieje diametralnie albo polegnie od Xboxa i Wii :) konsumenci to już nie jest bezmyślna masa a rozumne stadko, Sony albo to zrozumie i przytnie ceny albo PS3 odniesie "sukces" za 2 lata dopiero :P

xyz

28-07-2007 11:46

I wcale sie nie dziwie za 600-700 z przeróbką ;) można dostać bardzo fajne cudo na które jest sporo gier, a grafika wcale nie odstaję aż tak bardzo od dzisiejszych produkcji, a że nie ma złącza HD...... a ile osób ma TV HD :) Niech ktoś spróbuję złożyć kompa za tą sumę aby dostarczył tyle radochy co to małe cudo :)

Polecane

Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »