120 tys. telewizorów OLED do 2010 roku?

Do 2010 roku na rynek powinno trafić 120 000 telewizorów OLED - wynika z analiz przedstawionych przez firmę Digitimes Research. Warto dodać, że w minionym roku posiadaczami tego typu urządzeń zostało zaledwie 2000 osób.

Według przedstawionej analizy, w 2008 roku na rynek powinno trafić 18 tysięcy telewizorów opartych na technologii OLED (organic light-emitting diode), czyli o 16 tysięcy więcej niż w roku poprzednim. Co więcej, dalszy wzrost sprzedaż "organicznych" wyświetlaczy ma osiągnąć poziom 50 tysięcy sztuk do 2009 roku i 120 000 tysięcy sztuk do roku 2010.

Przypomnijmy: głównymi zaletami wyświetlaczy OLED (w porównaniu z LCD) są: wyższy kontrast, krótszy czas reakcji oraz fakt, iż ekran taki nie wymaga podświetlenia (ponieważ wykonano go z materiału elektroluminescencyjnego, który sam emituje światło) - może więc być zdecydowanie cieńszy od konkurencyjnych rozwiązań. Niestety są też i wady nowego rozwiązania, czyli duże koszty produkcji oraz problemy z wytworzeniem ekranów o dużej przekątnej.

Z odsieczą przeżywającej pewne problemy technologii przyszły jednak trzy firmy - Matsushita Electric Industrial, Canon i Hitachi - które poinformowały 25 grudnia 2007 roku o zawarciu porozumienia dzięki któremu mają między innymi ulec przyspieszeniu toczące się prace nad wyświetlaczami OLED.

Źródło: DigiTimes


Zobacz również