Ubuntu 7.10 ładniejszy od Visty

Kilka dni temu wśród twórców systemu Ubuntu odbyło się głosowanie, na podstawie którego zadecydowano o zawarciu oprogramowania Compiz w nadchodzącej edycji Gutsy Gibbon dystrybucji.
Możliwości oprogramowania CompizKliknij, aby powiększyćMożliwości oprogramowania Compiz
Ubuntu 8.04 PL - wersja ostateczna już do pobrania!
24 kwietnia 2008 roku została udostępniona ostateczna oficjalna wersja systemu Ubuntu 8.04 LTS. Aby ją pobrać i przetestować, skorzystaj z tego odsyłacza (wydanie 32-bitowe).

Inne edycje oraz kompilacje 64-bitowe znajdziesz klikając link [ zobacz wszystkie wersje tego programu ].
Compiz jest to system optymalizacji interfejsu i menedżera okien w postaci dziesiątek efektów graficznych, takich jak przezroczystość, sześcienny pulpit, przybliżanie i oddalanie ekranu, cienie, itd. Implementacja oprogramowania Compiz do systemu Ubuntu była już planowana przy opracowywaniu wersji 7.04. Niestety, projekt był jeszcze we wczesnym stanie rozwoju i sprawiał zbyt wiele kłopotów grupie technicznej Ubuntu.

Mimo, iż nikt wśród programistów Ubuntu nie wątpi w przydatność oprogramowania Compiz, głosowanie było konieczne. Powodem tego są nadal liczne problemy natury technicznej. Jednym z najpoważniejszych jest brak sterowników do kart graficznych, które spełniają wszystkie wymagania efektów Compiz. Kłopotem są również niektóre komponenty X.org.

Możemy mieć tylko nadzieję, że Ubuntu Team poradzi sobie z problemami do czasu premiery Gutsy Gibbon. Jedno jest już pewne. Edycja 7.10 będzie domyślnie posiadała przynajmniej część efektów Compiz.

Pobierz Ubuntu 7.04
Tagi: compiz ubuntu gutsy gibbon
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (43)

gregrzesiek

18-10-2007 16:19

chyba pod tekstem powinien być link do wersji 7.10

Nemeczek

24-09-2007 17:01

Ej nie dopuśćmy do tego żeby Debianowcy wrzucali na Ubuntowców i odwrotnie. (propaganda microsoftu próbuje skłócić Linuxowców ale my się nie damy:) Używałem obu - dla mnie niczym się specjalnie nie różni ale wole Ubuntu :) Osobiście wolałbym aby w nowym ubuntu znalazł sie Compiz Fusion :D

popdruid

21-09-2007 21:16

7.4 jest ochydne pod względem szaty graficznej w porównaniu z Fedorą7, która wyglada przepięknie... Przeprosiłem się ostatnio z Fedorą - od wersji 7 właśnie... Może jestem technologiczna k-...-ą tak jak Torvalds? No trudno - dobrze mi z tym... Poza tym ludzie z Fedory są fajni - to jest argument przemawiający do Polek, jak wybierają między całonocną imprą z osiedlowymi szalikowcami a małym sam na sam ze mną, to niby dlaczego ja mam go nie uwzględniać (tego argumentu?)? :-)) W końcy przykład idzie z gory a ja jestem tylko członkiem w kolejce do darmowego seansu eutanazji, zaaprobowanej przez jakąś polską wonder-women... Bo udaję, że samoloty dobre robię... Jak down obrzydliwy jakiś... O... Czyli to dobry argument...

Thor

21-09-2007 15:50

@kornik była firma ktora sie tym zajmowala i upadla bo...za male zainteresowanie ;)

Specu

18-09-2007 19:28

@pijaczek zapomniałeś chyba przeczytać zawartość nawiasu :) pozatym dla większości użytkowników komputera konfiguracja systemu kończy sie na zainstalowaniu sterowników oraz zestawu kodeków.... do tego net i jakiśtam antyvir. koniec konfiguracji. w linux konfiguracja jest o wiele prostsza niż w windowsie, bo odchodzi cała warstwa źle skonfigurowanego systemu i ego sposobu działania (winda na standardowych ustawieniach prawie nie nadaje sie do uzytkowania) @czykropek nie wiem czemu się bulwersujesz.... zawsze mozesz przeciez uzywać klasycznego gnome/kde. sam takiego uzywam, bo wychodze z załozenia ze środowisko ma byc funkcjonalne, a nie ładnie wyglądać. oczywiście bajerki beryla bardzo mi sie podobają, ale niestety... dla mnie jest to wygląd kosztem wysokiej wydajności (choć z berylem wcale tak bardzo preformance nie spada) oraz jakości uzytkowania systemu - za bardzo sie przyzwyczaiłem do standardowego wyglądu i jego zalet, a bajerki nie sa mi potrzbne

mario

18-09-2007 17:28

@... czykropek: "podglad okne w pasku zadan no tutaj nawet powiem ci ze moge podgladac to co sie dzieje gdy gram w warcrafta w powiekszonej ikonce i jest to aktualizowane na bierzaco." Pod berylem/compizem jest tak samo, co więcej jak się zbliżysz do podglądu, używając opcji zoom to podgląd nie ma pogorszonej jakości. "ej! ale ja nie narzekam ze jest wiecej. wprost przeciwnie cieszy mnie to.i bardzo mi odpowiada fakt ze mozna je wylaczyc. " Czy aby na pewno? Twój wcześniejszy cytat: "erm.. widzialem i mam. ale jakos mnie sie nie widzi ta galareta jedyne co jest w miare to cube ". Galaretka jest ale co z tego, mnie się ten efekt podoba ... Tobie nie? Wyłącz zamiast narzekać!

pijaczek

18-09-2007 16:48

@Specu: "ale zalezy to nie od konfiguracji" bardzo zależy od konfiguracji i to w każdym systemie! Np. uruchomiony serwer ssh bez hasła dla roota ;p - ale pomimo że bardzo zależy od konfiguracji użytkownik może podać hasło na swoje konto podszytemu administratorowi i już po zabezpieczeniach ;p - każdy system jest tak słaby jak jego najsłabsze ogniwo... ale najczęściej jest nim człowiek ;p

Specu

18-09-2007 15:51

całkowicie sie zgadzam m @Leonem to od świadomości usera zalezy czy jest bezpieczny w sieci. wystarczy znać podstawowe zasady i mieć troche zdrowego rozsądku i już jest 80% sukcesu. cała reszta to antyvir i firewall. nawet linuxa da sie zhackować, ale zalezy to nie od konfiguracji (chyba ze ta jest paranoidalna z zabezpieczeniami), ale od usera który siedzi przed klawiaturką. niestety.... ledwo do drugi inernauta zdaje sobie sprawe z zagrożeń. @mario nie chodzi tu o czepianie sie bajerów.... ludzie tacy poprostu nie lubią linuxa, a nawet nie posiedzieli nad nim 10 godzin. czepiają sie bo sie lubią czepiać, albo czepiają sie bajerów bo juz nie mają argumentów na to ze windows jest lepszy od linuxa. a to właśnie linux jest lepszy.... i to ich boli.

Leon

18-09-2007 14:54

@czykropek Co do wolnego wyboru, to masz rację, każdemu podoba się co innego i każdy ma do tego prawo. Mi chodziło tylko o to, że Viśtek tak się oburza na wygląd Ubuntu (w kontekście beryla), a pewnie nawet nie widział jak wygląda Ubuntu z berylem czy Compizem. A moim prawem jest stwierdzenie, że kolorki i wodotryski w winXP i Vista kwalifikują się do natychmiastowego wyłączenia, co zwłaszcza w Viście daje zwiększenie płynności działania systemu. @Viśtek Każesz mi się włamać na Windowsa? Nie zrobię tego, bo nie jestem hackerem a nawet gdybym był, to bym się nie fatygował :) Uważasz, że twój system jest bezpieczny i nic nie musisz już robić? to znaczy, że prawdopodobnie już ktoś ci się włamał :) To samo tyczy się wszystkich systemów z Linuxami na czele. Nie ma bezpiecznych OS-ów, są tylko mniej i bardziej nieodpowiedzialni użytkownicy. To ich głupie działania prowadzą do włamów, rozsyłania spamu, tworzenia botnetów itp. Powiedz mi, jak sprawdzasz w Windows, że twój komputer nie rozsyła spamu (nie pytam, jak sprawdzasz, czy nie masz złośliwego softu na kompie, tylko jak sprawdzasz, że twój komp nie śle maili bez twojej wiedzy)?

linnvv

18-09-2007 14:43

I tak żadne środowisko graficzne nie przebije KDE + CompizFusion jeśli chodzi o wygląd.

Leon

18-09-2007 14:34

@hehe "Weź się stuknij w glacę leonie. MY CHCEMY UŻYWAĆ KOMPUTERA A NIE KOMPILOWAĆ JĄDRO, GODZINAMI PRZESZUKIWAĆ REPOZYTORIA I ROZWIĄZYWAĆ CAŁE ŻYCIE PROBLEMY Z KOMPATYBILNOŚCIĄ ODTWARZACZA MULTIMEDIALNEGO. Włam się do mnie mam windowsa..." Po pierwsze: nie krzycz po drugie: używam Linuxów od co najmniej trzech lat i ani razu nie kompilowałem jądra (może i się kompilowało w tle, nie wiem nie wnikałem, nie znam się, ja osobiście i świadomie tego nie robiłem). Po trzecie: jaką kompatybilnością odtwarzacza? Zaznaczyłem w instalatorze, że chcę mieć kodeki do mp3 i Avi i tyle... Chuba, że piszesz o Windows, tam faktycznie zdarzało mi się eksperymentować(ten film chodzi jak zainstaluję K-Lite, a ten jak FfdShow, a ten jak są oba itp.). Używam zarówno Linuxa (Fedora i klony jak Aurox, czy PLD) jak i Windows, mam też styczność z Makami. Na tej podstawie mogę stwierdzić, że każdy z tych systemów ma wady i zalety, WIęKSZOść problemów z każdym z nich wynika nie z ułomności systemu, lecz z niewiedzy i przyzwyczajeń użytkownika. Jak ktoś nie lubi konsoli w Linuxie, to niech mi powie, czy zna takie "słowa" jak "ping", "ipconfig", "net use" itp. Ich użycie wymaga, choćby pośredniego, użycia linii poleceń Windows, czyli konsoli Windows. I nie piszcie, że wszystko można zrobić myszką, bo bez dodatkowego softu "ping" (zresztą zerżnięty w Windows z systemów z rodziny UNIX/Linux/BSD) jest w Windows niezastąpiony.

Pat

18-09-2007 14:16

czykropek: O ile w Linuksie grupowanie okien można wyłączyć spokojnie (w końcu są wirtualne pulpity) to w Windowsie sobie tego nie wyobrażam, chyba że Twoja praca kończy się kilku oknach (przy większej liczbie okien zaczyna się klikanie po pasku w poszukiwaniu odpowiedniego:)) Co do podglądu w trybie okienkowym to wiesz zawsze można sobie te okienko ustawić na 1/4 pulpitu i wtedy więcej ikon na pulpicie widać:) Co do ALT/TAB no cóż nawet w Viście to jest pomyłka, większość okien się zasłania i w przypadku kilku okien tego samego programu nie wiadomo znowu które jest to odpowiednie:)

... czykropek

18-09-2007 12:56

erm mario wszystko super ale: -cube jest w miare wg mnie, zreszta jakas mniej lub wiecej udana wersja jest pod winde -grupowanie okien tak samo i to w xp nawet. osobiscie nie lubie tego i wylaczam -sasiadujace okna - chyba wiem o co ci chodzi mnie osobiscie do szcescia to nie potrzebne alt-tab albo winkey-tab (czy tez super-key) tez dziala -podglad okne w pasku zadan no tutaj nawet powiem ci ze moge podgladac to co sie dzieje gdy gram w warcrafta w powiekszonej ikonce i jest to aktualizowane na bierzaco. gra musi byc tylko przelaczona w tryb okienkowy. btw nawet lipny vista transformation pack to ma na xp tyle ze bez "live update" -nie mam pojecia o zoomie. osobiscie mi to nie potrzebne wiec sie nawet nie dowiadywalem -plugin jak plugin a jak nie plugin to oddzielny program - co prawda w viscie nie mozna przezroczystosci regulowac sobie kolkiem tak jak w berylu ale tez nie jest najgorzej z tym ej! ale ja nie narzekam ze jest wiecej. wprost przeciwnie cieszy mnie to.i bardzo mi odpowiada fakt ze mozna je wylaczyc. i uprzedzajac wypowiedz jakiegos dziecka neozdrady. tak wiem ze linux jest za darmo ;-)

ramios

18-09-2007 12:39

Mam compiz-fusion bo tak brzmi cała nazwa tego programu na kubuntu feisty i jestem bardzo zadowolony z jego funkcjonalności. Głównie najbardziej pomocnym dla mnie jest pluginy scale, expo, group, windows preview. Dzięki nim moja praca może być bardziej efektywna. Ale kto powiedział, że nie może być też efektowna?? Dlaczego mam zrezygnować z rozmywania, skewera czy innych animacji skoro jeśli nawet nie pomogają, to też raczej w żaden sposób nie przeszkadzają w pracy, a że do tego wyglądają ładnie, to tylko się cieszyć. Dla zaintersowanych: ATI planuje wypuścić w końcu sterowniki, które będą obsługiwały AiGLX na nowszych kartach tego producenta, także XGL na razie odejdzie w zapomnienie, tak mi się co najmniej wydaje. Podsumowując, czy to że system wygląda ładnie jest złe?? Myślę, że nie, bo po co wtedy w viscie byłoby tyle animacji pojawiania się okna czy transparentne paski?? Przecież na pewno one funkcjonalności nie podnoszą, a tylko ładnie wyglądają. System powinien być efektywny a dzięki compiz-fusion może być też efektowny. Pozdrawiam. P.S. Konsola to największe szczęście w linuxie, także warto poświęcić trochę czasu żeby w niej pogrzebać, a nie wszystko wyklikać, bo wtedy dopiero można docenić potęgę GNU/Linux.

mario

18-09-2007 11:42

@... czykropek: Przydatne efekty Beryla/Compiza: - Cube, ułatwia orientację w wirtualnych pulpitach, pomaga przy edytowaniu wielokolumnowych akruszy - grupowanie okien, pozwala zaoszczędzić miejsca na pasku zadań i pogrupować okna tematycznie - pokazanie okien sąsiadująco, pomniejszając je (okna sąsiadująco z jednego pulpitu, ze wszystkich pulpitów lub okna jednej aplikacji). - podgląd okna po najechaniu na jego kontrolkę na pasku zadań - zoom - plugin do rysowania po ekranie - pomaga przy prezentacjach - możliwość dowolnego dostosowywania przezroczystości okna Reszta to bajery, ale jak ktoś je lubi to czemu mu ich zabraniać? czy na nie narzekać? To chyba dobrze, że system efektów jest rozbudowany i każdy może dostosować stosunek bajerów do efektów zwiększających produktywność wg swoich potrzeb/upodobań. Nie rozumiem podejścia zwolenników Visty, którzy narzekają, że w Linuksie jest więcej bajerów .. bo co? Bo Vista ma mniej? Ile Vista ma użytecznych efektów? Ile Vista ma nieużytecznych efektów? Wszystkie nieużyteczne bajery można wyłączyć (użyteczne zresztą też) - Compiz/Beryl mają graficzny i banalny w obsłudze konfigurator (BerylManager / CompizManager).

... czykropek

18-09-2007 11:02

@Leon "A widziałeś Ubuntu lub jakiegoś innego Linuxa z Compizem lub berylem?" erm.. widzialem i mam. ale jakos mnie sie nie widzi ta galareta jedyne co jest w miare to cube "Mój wniosek: Aero nadaje się do śmieci bo na moim niezbyt nowym sprzęcie Cały Windows nawet bez Aero chodzi kiepsko, a bajery graficzne nie robią żadnego wrażenia." oczywiscie kolezko zainstalowales sobie wersje pudelkowa i wszystko jest na legalu. czy tez to byla spiracona wczesna beta? boshe.. nastepny profesjonalista co widzial u kolegi zerkajac mu zza plecow... widzicie problem polega na tym ze bajery visty nie robia na jednych wrazenia a bajery beryla nie robia na drugich wrazenia. mnie prawde powiedziawszy bajery visty nie powalily mnie na kolana i nie sa wcale a wcale oszalamiajace ale spelniaja moje oczekiwqania co do wodotryskow. akurat tyle ile oczekuje. to mi sie podoba. ot taki moj wolny wybor

Pat

18-09-2007 10:46

spaxio Oni nie mieli problemów przez to że dali WMP tylko przez to że wykorzystali nieudokumentowane interfejsy API dzięki temu ich WMP mógł pracować wydajniej. Inna sprawa to to że np. takie WMP jest dawany na siłę i nie można go odinstalować co wpływa na ograniczenie konkurencji. I to w tym jest problem nie w tym że oni coś dają:)

spaxio

18-09-2007 10:38

Pat: Ale MS majac 90% rynku nie moze sobie tak po prostu dawac mase softu do wszystkiego. Wystarczy ze dali zaawansowany WMP a juz mieli problemy w Europie.

Luke

18-09-2007 09:56

ja uzywalem Compiza przez kilka miesiecy, jak mialem do pracy maszynke z openSUSE. Cóż moge powiedzieć. Ogromnie mi się podobają te efekty. W 90% jest to bajer, który może zamęczyć, ale jakie to ładne ;)) dla mnie... ale co mnie bardziej urzekło... niektóre funkcje (sposób przełączania okien np.) potrafi bardzo pracę usprawnić. Efekty wydaja się tylko efektowne, ale zareczam, że część jest również efektywna.

Pat

18-09-2007 09:46

viśtek Ty naprawdę mylisz pojęcia i Windows mieszasz ze stwierdzeniem "Windows + masa płatnego softu" Twierdzisz że "jak w każdym linuxie tam w ogóle nic nie trzeba robić a już najlepiej to siąść i się gapić w drgające okienka " To ja mam propozycje, Ty zainstaluj sobie Viste, ja zainstaluje Ubuntu i na tym koniec, zero instalacji czegokolwiek, wtedy jestem ciekaw ile Ty będziesz w stanie zrobić na Windowsie a ile ja na Linuksie, i kto będzie jak głupek patrzył w monitor i zastanawiał sie co wybrać, grę w pasjansa, tworzenie rozbudowanych artykułów w WordPad (czy jak to się w Viście nazywa) czy też przepięknych obrazów w Paincie:)

mario

18-09-2007 08:40

Uruchamiasz compiza z xgl''em czy z AIGLXem? Oczywiście używanie z XGL mija się z celem, bo wtedy właśnie jest ogromny spadek wydajności. Ja polecam AIGLX + Compiz/Beryl Manager, który pozwoli szybko włączyć/wyłączyć zaawansowany manager okien, p. na czas gry. Z AIGLX też spadek wydajności z samym compizem jest niewielki.

xmaster

18-09-2007 08:34

SPOKÓJ Od jakiegoś czasu, nie tylko na tym portalu, jakikolwiek news o Linuksie kończy się wielką wojną zwolenników Windowsa vs Linuksa i gdzieś przedzierają się MACowcy. Moje kochane dzieci - przestańcie robić z igły widły i RZECZOWO RELACJONUJCIE NEWSA Nie obchodzi mnie że wolisz używać Linuksa czy też Windowsa wel MACa. Jeśli coś piszesz drogi czytelniku, to pisz na temat. Jeśli news dotyczy Compiza to proszę o wypowiedzi osób które cokolwiek logicznego mają w tym temacie do napisania. Czyli np zetknęły się z tym dodatkiem, używają na co dzień, już nie używają bo... I takich komentarzy oczekują wszyscy. Jak chcecie się bić , który system jest lepszy to idźcie na czat. Co do tematu. Używałem samego compiza, beryl coś nie bardzo chciał działać. Zaraz przetestuję to cudeńko Aha - dla lubiących pograć na Linuksie dodam iż włączenie compiza powoduje spadek ilości FPS w grach - niestety ale trzeba się z tym liczyć. A o ile klatek to zależy od komputera, im słabszy tym spadek może być bardziej zauważalny.

mib

18-09-2007 08:24

Pawel "... Teraz po prostu używam kompa." Mogę powiedzieć to samo tylko o Windowsie. Po prostu używam kompa. Ani problemów mniej ani więcej niż w Linuxie (którego też posiadam). A pod Linuxa nie mogę znaleźć programów potrzebnych do pracy zawodowej więc Linux jest u mnie raczej do zapoznania się z nim niż do użytku codziennego.

~Gość

18-09-2007 03:14

Ja od 4 lat używam tylko Linuxa i na żadnej partycji nie mam "schowanego" na wszelki wypadek Windows''a. To że czasami trzeba coś coś przy nim pomajstrować tylko rozszerza horyzonty myślowe. Niestety większość użytkowników Windowsa można porównać do "kierowcy blondynki" co nie wie gdzie jest wskaźnik poziomu oleju"

mario

18-09-2007 00:19

@ktos: "Taka jest prawda... co z kims rozmawiam kto ma linuxa to opowaiadam i jak to kompilowal cos tam... zmienial konfiguracje czegos tam zeby mu mp3 dzialalo." Nie ma problemu w Linuksie z MP3, dodajesz repozytorium nieoficjalne i instalujesz z niego paczki - tyle i masz MP3. MP3 jest własnościowym formatem, który nie pozwala na rozprowadzanie kodeków wraz z oprogramowaniem, które można kupić, a większość darmowych dystrybucji można kupić w wersji pudełkowej. Dlatego trudno aby twórcy darmowych dystrybucji płacili słoną kasę za licencję na MP3. Swoją drogą jest o niebo lepszy od MP3 format OGG Vorbis, wolny od jakichkolwiek ograniczeń i patentów, każdy dodaje jego obsługę, prócz MS (oni nienawidzą otwartych standardów) Szczerze mówiąc to mam maka i musiałem się trochę namęczyć aby działał tak jak ja chcę, choć teraz widzę, że wiele rzeczy robiłem na siłę i rozwiązanie było prostsze - ale tak to już jest jak dostajesz nowy OS, do którego kompletnie nie jesteś przyzwyczajony (podobnie miałem gdy z Win przesiadałem sie na openSuSE). OSX ma tą wadę, że nie da się go dostosować idealnie do swoich potrzeb, jak np. KDE, Linuksy biją na głowę elastycznością konfiguracji pulpitu Windows jak i OSXy. Jednak muszę przyznać, że (de)instalacja oprogramowania jest zrobiona w OSX wzorcowo. W OSX podoba mi się też, to że producent dostosowuje się do ogólnie przyjętych standardów, a nie wciska na siłę tylko swoje rozwiązania (jak to robi MS), np. jest wbudowany serwer FTP, system jest UNIXowy i zgodny z POSIX, kompilator C/C++ zgodny ze standardami (GCC zresztą), Safari obsługuje poprawnie oficjalne standardy webowe W3C, standardowa powłoka to BASH. Używam też w moim OSXie systemu pakietów fink, który jest kopią popularnego APT. Za takie podejście firma Apple mi się podoba i dlatego z mojego nowego MacBooka Pro nie wyleciał OSX (nie zastąpił go Linux) - na moim stacjonarnym komputerze nadal mam openSuSE, z którego jestem zadowolony. Mam zainstalowanego Beryla i powiem też szczerze, że użyteczność efektów 3D z compiza/beryla jest naprawdę spora i choć OSX jest prekursorem tych zabawek, o tyle widział bym w nim chętnie wiele efektów wymyślonych przez twórców beryla/compiza.

xxx

18-09-2007 00:10

A ja lecę na Knoppixie, który jak bardziej wtajemniczeni wiedzą bazuje na Debainie. I też i pasuje. Miałem Ubuntu i Fedorę, ale one u mnie nawet pełnych 24 godzin na twardzielu nie podziałały, a całą przygodę zaczynałem od Red Hata, potem długo Mandrake 10.0 hulał, potem dość długo SuSE 10.0 bodajże. A obecnie ciśnie mnie soft dla Windows''a więc jeszcze walnę sobie ReactOS''a i powinna grać muzyka ąż miło posłuchać. Pozdrawiam wszystkich Linuxiarzy bardzo serdecznie. Niech moc będzie z wami :)

Damiano

17-09-2007 23:54

Jesli nie chcecie to skorzystajcie z Ubuntu. Mega fajna dystrybucja. Nic nie trzeba robic z konsoli. A jesli juz cos trzeba zrobic, do czego nie ma przycisku, to ogromna spolecznosc od razu pomoze. Jesli ktos nie potrzebuje gier, to ubuntu jest super alternatywa dla windowsa. Osobiscie uzywam tylko linux :D

Pawel

17-09-2007 23:51

Do hehe: ja tez chce uzywac kompa. Nie kompiluje jadra, nie siedze godzinami na repozytoriach, odtwarzam wiecej formatow niz znasz. a poza tym nie defragmentuje dyskow, nie skanuje w poszukiwaniu wirusow, nie uzywam dziesiatkow programow do naprawiania rejestru i nie wkurzam sie, ze cos mi wywala. Teraz po prostu uzywam kompa. Jestem szczesliwym uzytkownikiem Linuxa (Fedora 7).

hehe

17-09-2007 23:22

Weź się stuknij w glacę leonie. MY CHCEMY UŻYWAĆ KOMPUTERA A NIE KOMPILOWAĆ JĄDRO, GODZINAMI PRZESZUKIWAĆ REPOZYTORIA I ROZWIĄZYWAĆ CAŁE ŻYCIE PROBLEMY Z KOMPATYBILNOŚCIĄ ODTWARZACZA MULTIMEDIALNEGO. Włam się do mnie mam windowsa...

ktos

17-09-2007 23:20

Nikt nie bedzie pisal gier dla jednego procenta populacji uzytkownikow PC. Bo sie poprostu nikomu nie chce. A te male grupki fanow ktorzy zrobia jakis port na linuxa nie mozna porownywac z korporacjami ktore tworza obecne hity. Linux jest skazany na "niszowosc". Co prawda u nas Maki sa w mniejszosci, to w USA sa powszechne i juz predzej tam ktos cos napisze niz bedzie sie z linuxami bawil. Swoja droga u nas linux jest poularny bo: 1. Niektorych nie stac na normalnego OSa 2. Niektorzy mysla ze sa hackerami bo uruchomili Frozen Bubble :D Taka jest prawda... co z kims rozmawiam kto ma linuxa to opowaiadam i jak to kompilowal cos tam... zmienial konfiguracje czegos tam zeby mu mp3 dzialalo. A ja slucham uwaznie... potem otwieram swojego Maka i tam... "wszystko poprostu dziala" :D

Leon

17-09-2007 22:43

@Viśtek A widziałeś Ubuntu lub jakiegoś innego Linuxa z Compizem lub berylem? Pewnie nie. A ja na swoim prywatnym kompie widziałem zarówno Linuxa z Berylem jak i Viśtę z Aero. Mój wniosek: Aero nadaje się do śmieci bo na moim niezbyt nowym sprzęcie Cały Windows nawet bez Aero chodzi kiepsko, a bajery graficzne nie robią żadnego wrażenia. Na tym samym sprzęcie Beryl pod Fedorą 7 chodzi jak burza (musiałem spowalniać szybkość odtwarzania efektów, żeby się nimi nacieszyć). Szczerze mówiąc, to Beryl przebija nawet efekty z MacOSX (też widziałem je na własne oczy). Mam dla ciebie propozycję: Poświęć jeden dzień, zainstaluj sobie jakiegoś Linuxa - Ubuntu, Fedorę czy choćby Mandrivę, zainstaluj Beryla, możesz zostawić wszystko na wartościach domyślnych, jeśli nie wiesz o co chodzi w tych wszystkich opcjach i sprawdź sobie, czy umiesz ustawić tak Vistę, żeby była choć porównywalnie ładna do Linuxa.

Klusek

17-09-2007 21:54

@Viśtek, standardowy wygląd Ubuntu nie jest najpiękniejszy chociaż ja osobiście nic do niego nie mam, ale jeśli się komuś nie podoba to co za problem załadować jakiś inny temat graficzny? Mogę pokazać Ci sreeny na których Ubuntu wygląda dokładanie tak samo (o zgrozo) jak Vista. A co do Compiza to racja, że część pluginów o tylko takie ciszące lub nie oko wodotryski, ale część z tych pluginów jest naprawdę przydatna i ułatwiająca pracę na komputerze np. grupowanie okien czy pokazywanie wszystkich okien jednym ruchem myszki. A jeżeli dodatkowo to wszystko ładnie wygląda to dlaczego nie korzystać :)

BorderwWar

17-09-2007 21:28

Nie wiem jak jest teraz ale jak pół roku temu zainstalowałem sobie Compiza to były tylko jakieś 2 efekty, a jednym z nich było menu zachowujące się jak galareta. Podobało mi się to przez 1,5 h a potem zaczęło mnie denerwować i szybko to odinstalowałem. Myślę, że Nin można robić efektów i upiększeń tylko po to, aby były ale by były one estetyczne i uwzględniały dłuższe użytkowanie.

Ptaszek

17-09-2007 21:20

Zgadzam się w 100 % z Kornikiem po co jakieś wodotryski i bajery ważne żeby więcej sprzetu wspópracowało i gier chodziło

vvvvv

17-09-2007 21:16

no widzisz uzytkownik - a ja zainstalowalem ubuntu i siec dzialala kiedy chciala wieszal sie a jakikolwiek sterownik to byl klopot....pomijam walke z ustawieniem rozdzialki dla lcd....... trzeba grzebac....mam nadzieje ze w 7.10 nie bedzie i bedzie wszystko chodzic............

uzytkownik

17-09-2007 20:57

@debianowietz-zią: Ja mam Gentoo :) Wszystkim znajomym polecam Ubuntu gdyż: - Jak zainstalują to po prostu działa (nie trzeba grzebać w /etc, nie trzeba szukać na strychu sterowników dla Windows) - Jak chce się grzebać to można (w mandrivie był daemon do ustawiania 644 na /home/* :) ). Siłą GNU/Linuksa jest różnorodność.

pijaczek

17-09-2007 20:56

@zz: "Twoje zdanie: ''''DEBIAN najlepszą dystrybucją DEBIANA!!'''' <- i to zawiera całą prawdę o bezgranicznie oddanych debianowi - Linux=Debian." Nie mogę się z tym zgodzić bo to nie pokazuje Linux=Debian tylko Debian=Debian ;p Ktoś może uważać że ''DEBIAN najlepszą dystrybucją DEBIANA!!'''', a używać Slackware ;p Ale mam nadzieje że to koniec tego tematu ;p

zz

17-09-2007 20:44

debianowietz-zią - nie zachowuj się jak troll! zaraz będzie dyskusja która dystrybucja najlepsza, a takich dyskusji chyba już wystarczająco.. ..swoją drogą.. ubutnu jest bardzo specyficzne, strasznie go nie lubię - jest takie ''windowso podobne''. Bardzo mi się podoba ostatnie Twoje zdanie: ''DEBIAN najlepszą dystrybucją DEBIANA!!'' <- i to zawiera całą prawdę o bezgranicznie oddanych debianowi - Linux=Debian.

pijaczek

17-09-2007 20:40

@debianowietz-zią: z tego co ja pamiętam to nie ma żadnej różnicy pomiędzy kde i gnome bo nie trzeba konfigurować ani kde ani gnome skonfigurujesz beryla i jak działa na gnome to powinien działać i na kde ;p

AV

17-09-2007 20:37

Miła wiadomość :)

debianowietz-zią

17-09-2007 20:25

nie miałem z tą zabawką do czynienia od czasu gdy kopmiz i beryl były oddzielnymi projektami. z tego co pamiętam dużo trudniej było załączyć to pod kde niż pod gnomem i oczywiście problemy grafą:( ekipie compiza życzą jak najlepiej, a óbóntó oczywiście sromotnego upadku. óbóntó używają tylko ci, którzy nie potrafią skonfigurować prawdziwego DEBIANA!! DEBIAN najlepszą dystrybucją DEBIANA!!

Mariusz

17-09-2007 19:56

Kolega kornik_ pewnie nie zauważył ze najlepsze gry na Win to komercja z zamkniętym kodem - jeśli firma nie zechce sama, to nikt jej nie zmusi do portowania softu na LNX. PS. Burn Effect - rulez !

kornik__

17-09-2007 19:45

jaki by nie był windows, to gnome zawsze miał przyjemniejszy dla oka wygląd. vista nie wiele wniosła - w świecie OS''ów pana Billa G. tak, ale co do reszty to żadne nowości o czym Macowcy i Linuxiarze wiedzą :P A jedyna przydatna rzecz zawarta w Compiz to ogólny widok pulpitów. Żelujące , spalające się, albo wychodzące jak z zaczarowanej lampy okienka są dla dzieci i fanów Alladyna. czy zamiast efektownego pulpitu nie lepiej jest się skupić na portowaniu tego, co sprawia, że windows jest popularniejszy, czyli GIER? chociażby tych najbardziej grywalnych

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »