Nie chcesz Visty? Poczekaj na Windows 7 / Windows 2009

Z informacji zdobytych przez serwis TGDaily.com wynika, że system Windows 7 - następca Visty - może pojawić się na rynku już w roku 2009. To spore zaskoczenie. Do tej pory Microsoft zapowiadał jego premierę najwcześniej na 2010 r. System jest wielką niewiadomą, Redmond nabrało wody w usta. Nie słychać żadnych obietnic, pierwsze rzetelne doniesienia pojawią się prawdopodobnie na imprezach pokroju Microsoft Developer Summit lub WinHEC 2008. Jak do tej pory jedyną pewną informacją jest prezentacja Erica Trauta dotycząca MinWin, czyli projektu "krojenia" jądra systemu Windows.
Opinia: Windows 7 - hit roku 2010
Zdaniem redakcji PC Worlda, Vista nigdy nie przekroczy progu 20 procent, a Linux i Mac OS X nie zdobędą w ogóle sensownego udziału w polskim rynku.

Naszym zdaniem że Windows 7 będzie hitem roku 2010?
Z terminarza dowiadujemy się, że w bieżącym roku Microsoft zamierza przygotować trzy znaczące wydania testowe (tzw. milestones - ang. kamienie milowe). TGDaily.com twierdzi, że pierwsze z nich jest już gotowe i zostało udostępnione wewnętrznym testerom (ich grono musi być bardzo wąskie, żaden z zaprzyjaźnionych z redakcją betatesterów nie otrzymał Windows 7) oraz partnerom Microsoftu.

Wersja ta oznaczona jest symbolem M1. Jest ona dostępna w dwóch odmianach - 32- i 64-bitowych. Warto wspomnieć, że Windows 7 będzie prawdopodobnie ostatnim OS-em Microsoftu dostępnym również w wersji 32-bitowej - kolejne systemy będą już tylko 64-bitowe.

Kolejny "milestone" - M2 - ma pojawić się na przełomie kwietnia i maja 2008 r., zaś następny (M3) - w trzecim kwartale br. Nie podano na razie, kiedy pojawią się wersje beta lub RC (release candidate - "kandydat do wersji finalnej") - wiadomo jedynie, że Microsoft zamierza mieć system w wersji RTM (ready to manufacture - gotowy do produkcji) w drugiej połowie 2009 r. (do niedawna oficjalną datą był 2010 r.).

Jeśli Microsoftowi uda się zrealizować ten termin (warto przypomnieć, że firma słynie raczej z opóźnień niż z przyspieszania prac nad oprogramowaniem) to czas oczekiwania na nowy system wyniesie 3 lata - bowiem Vista oficjalnie trafiła do sprzedaży pod koniec 2006 r. Oznaczać to będzie znaczne usprawnienie procesu tworzenia nowej wersji Windows - dość przypomnieć, że na Vistę czekać musieliśmy ponad 5 lat (premiera Windows XP odbyła się w drugiej połowie 2001 r.).

Zrzut ekranu obrazujący jakoby najnowszą wersję Windows 7. Sądząc po jego wyglądzie, z dużym prawdopodobieństwem można orzec, że rysunek został spreparowany. Świadczy o tym choćby pasek zadań/dok skopiowany jako żywo z Mac OS X.Kliknij, aby powiększyćZrzut ekranu obrazujący jakoby najnowszą wersję Windows 7. Sądząc po jego wyglądzie, z dużym prawdopodobieństwem można orzec, że rysunek został spreparowany. Świadczy o tym choćby pasek zadań/dok skopiowany jako żywo z Mac OS X.

Przypomnijmy, że system nazywany dziś Windows 7 (prawdopodobnie nie będzie to nazwa finalnego produktu) po raz pierwszy zapowiedziany został w roku 2001 - jego nazwa robocza brzmiała tedy Blackcomb. Później następcę Visty przemiano na Windows Vienna, zaś niedawno - właśnie na Windows 7. W międzyczasie w mediach wypłynęła również nazwa "Fiji", ale ta ostatecznie okazała się roboczą nazwą pakietu Service Pack 1 do Visty.

Garść faktów

O tym, jak będzie wyglądać Windows 7, krąży olbrzymia liczba plotek. Zacznijmy jednak od faktów:

Od momentu premiery urządzeń UMPC i Visty, nie milkną narzekania użytkowników na zapotrzebowanie systemu Windows na moc procesora i pamięć RAM. Nic dziwnego. "Ultraprzenośne" komputerki wyposażane są w niskonapięciowe procesory taktowane zegarem o częstotliwości 0,9-1,8 GHz i 128-512 MB pamięci RAM.

Tymczasem Windows Vista w edycji 32-bitowej potrzebuje minimalnie 512 MB pamięci, a przy pracy z kilkoma aplikacjami i 2 GB nie będą się marnować. Również CPU nie może być słabe - system najlepiej czuje się na nowoczesnych dwurdzeniowych układach. Jeszcze wyższe wymagania ma system 64-bitowy (x64), w którym znalazła się warstwa Windows on Windows64 (WoW64) - za absolutne minimum do rozsądnej pracy należy uznać 1 GB pamięci RAM.

Aktualizacja: 28 stycznia 2008 19:02
Wywiad przeprowadzony przez redaktorów portalu WinVistaClub wydaje się potwierdzać doniesienia specjalistów: wydaje się mało prawdopodobne, by Microsoft tak szybko zrezygnował z Visty i zaoferował Windows 7. Nadchodząca wersja Windows znajduje się dopiero we wczesnej fazie rozwoju, więc system pojawić się na rynku najwcześniej za około 3 lata, czyli w okolicy 2011 roku.
Tagi: windows 7, windows 2009
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (89)

jasmin

29-08-2008 13:09

A ja ciesze się, że za jakiś czas będzie nowy windows. Co do linuxa nie mam optymistycznego nastawienia ponieważ gubi go konsola. Po co czytać 10 godzin jak to się obsługuje skoro na windowsie po prostu się instaluje bez kombinowania. Nikt w dużej firmie nie ma czasu na zabawy w linuxa, to dobre dla pasjonata, któremu się nudzi. Jestem zwolenniczką XP i z ciekawością czekam na Windows

anonim

20-06-2008 16:00

moze po to zeby pokazac ze ci z Windowsa nie chcą powiedziec prawdy.

JKM

07-06-2008 22:22

Ważne pytanie - za parę dni kupuję sobie Vistę (komp Core2Quad, 2,8 GhZ, 500 Gb dysku, nVidia 8800 GTS, itd.). Jak myślicie, czy na tego kompa wejdzie siódemka? Czy wystarczy wymienić ekran na dotykowy i już? Czy raczej od razu mam zbierać na nowego kompa za 3 - 4 lata? Proszę od odpowiedź na pytanie. KOMPUTER MA ZAPŁACONĄ ZALICZKĘ WIĘC NIE MOGĘ POCZEKAĆ AŻ WYJDZIE SIÓDEMKA!

dawid_c

07-06-2008 15:14

Obrazek nie koniecznie musiał być spreparowany. W rogu widać napis Windows Seven (TM) Alpha 36... Jak wiadomo tylko specjalnie wyznaczeni pracownicy i ew. niektórzy partnerzy firmy mają dostęp do wersji Alpha oprogramowania. Na tem etapie rozwoju jest jeszcze mnóstwo błędów.

konrad

12-02-2008 20:46

znowu wypuszcza shit zamiast dopracowac poprzednie systemy, Polityka M$ to zaczekac na Maca i Linuxa, a potem wszystko od nich skopiowac. WINSHIT

zielarz

07-02-2008 14:33

Ja bym wolał żeby ten Windows nie wyglądał jak Mac OS X, bo trudno by się było w nim połapać.

Bzyku

06-02-2008 11:57

@gexcite Dzięki stary:) sam przyznaj że to chyba niezbyt dobry pomysł. A może teraz sprawdze jakie masz porty pootwierane:). Poczytaj swoje logi z firewalla to może dojdziesz do ciekawych wniosków.

gexcite

04-02-2008 23:18

@Bzyku Aleś Ty bystry :-)

Patafian

03-02-2008 17:02

Jeśli Windows 7 ma wejść w 2009, to w 2010 wejdzie Windows 8, jak w 2010 wejdzie Windows 2009 to w 2011 wejdzie Windows 2010 - to ja poczekam na Windows 2010 po po co przepłacać? No dobra, ale co zrobić, jak w 2012 bedzie miał wejść Windows 2011... może poczekać? Eeeeeeeeeh...

Coban

02-02-2008 17:09

Od dawna wiadomo, że Vista to niewypał stąd szybka próba wprowadzenia W7. Chyba jednak nadchodzi zmierzch MS.

Bzyku

02-02-2008 15:02

A tak wogóle to zajebista sprawa z publikowaniem całych adresów IP. W czasie gdy piszę ten komentarz to wiem np. że do neta jest jeszcze podłączony komp "gexcite" i "gerwaze''go" a komp "michalkurtz" albo ma dobrego Firewalla, albo już sie odłączył bo nie odpowiada:)

Bzyku

02-02-2008 14:49

Kochani fachowcy pod jakim względem Windy są gorsze od Linuxa? Może pod względem bezpieczeństwa- powiedzą Linuksiaże!!!! To powiedzcie mi czemu ciągle sie słyszy,że jakiś serwer w necie został zhakowany, przecież większość stoi na Linuxach/Unixach. Wiec co jest z tymi systemami? Po prostu nie ma idealnie bezpiecznego systemu operacyjnego( chociaż może *BSD sie do takiego zbliża:)). Kwestia tego czy kupuje system z dziurami ale przynajmniej znanymi i łatanymi, czy ściągam z neta za darmo i nie wiadomo co tam w nim naprawdę może siedzieć. Chociaż jeśli się umie i chce to można go samemu łatać, ale kwestia tego czy ma sie czas:).

ktos

02-02-2008 13:12

nawet jezeli to wszystko prawda to biorac pod uwage ze macosx ukazal sie w 2001 r. a dopiero Windows 7 ma byc podobny do niego mozna smialo stwierdzic ze MS ma desing zapozniony o 8 lat... gratuluje :D

Shade

02-02-2008 11:11

Spokojnie! Na jakiś czas zostańmy przy Vistku. Już niedługo ukaże się SP1 - zobaczymy ile tych "polepszaczy" jeszcze będzie. Windows 7 to daleka droga, za daleka... Co do tych obrazków rzekomo spreparowanych, każdy może sobie inaczej to wyobrażać, Xp też miał inaczej wyglądać, Vista też. Zakładam że nowa winda ukaże się w 2012r.

Rob.cioo

01-02-2008 01:56

Ja sie ciesze, że jest Linux... wiążę z nim ogromne nadzieje i plany. Fakt, może nie będzie na nigdy profesjonalnych programów i aplikacji jak na sieć Microsoft, ale po co ?? Mamy wspaniałych fachowców i programistów, którzy dowodzą nam, że Windows to "BADZIEWIE" i w połowie nie ma takich możliwości rozwojowych jak UNIX/LINUX. Powiem jedno: LINUX TO PRZYSZłOść... i nie wiem jak by sie starał Microsoft to mu nie dorówna. Pozdro

michalkurtz

30-01-2008 20:03

Po kolejnych wersjach Windows''a odnosze wrażenie że wcale nie jest lepszy, a zmieniają się tylko ikonki, zajmuje więcej miejsca i potzrebuje więcej RAMu. Zrobili by jakiegoś od początku do końca i pewnie by był lepszy albo taka klapa jak zawsze przy nowym

gerwazy

30-01-2008 15:40

widze ze tu duzo linuskiarzy jest wiec powiem wam jakie jest moje zdanie. jestem bardzo początkujacy w linuksie prawdemówiąc to umiem bardzo mało, jednak uwazam ze linux bedzie lepszy jeśli nie stanie sie szczytowym systemem operacyjnym takim którego wszyscy beda uzywac bo wtedy zaczna sie problemy bo ludzie zaczna robic na niego wirusy tak jak na windowsa który ma znacznie wiecej uzytkowników niz linux to po co taki gościu ma robic wirusa na linuxa skoro moze na windowsa na którego jest więcej uzytkowników w tym tez takich uzytkowników którzy nie wiedza co to jest antywirus czy firewall. wolał bym tylko aby linux obsługiwał coraz wiecej gier, aby jego baza sterowników wbudoanych na płycie z edycji na edycji mnozyła sie, i aby b ył coraz łatwiejszy do uzytkowania tak jak windows.

gexcite

30-01-2008 13:23

@bbbnnn A kto Ci nakazuje używać Linuksa? Z Twojej wypowiedzi wynika, że nie znasz wcale tego systemu. Multimedia złe? Instalacja trudna? Hmm, na moim gentoo nigdy nic nie było trudne. Jedno polecenie w konsoli i już. No tak, ale Ty nie umiesz pisać tych "durnych komend". Wróć proszę do swojego świata okien i nie wychylaj się na zewnątrz, bo cię ptak osra.

Devel

29-01-2008 22:10

Coś mi tu nie gra, czy to jakiś przedwczesny żart primaaprilisowy?

tadeusz

29-01-2008 16:37

nie możemy sie zachłystywać windows7,bo do niego jeszcze długa droga,myślę o naszym kraju

bbbnnn

29-01-2008 10:23

hej pajace od linuksa - pokazcie mi choc jeden program do profesjonalnej obrobki audio...nie pokazecie bo taki nie istnieje - wszystko co jest to zabawki na poziomie dosa(sory nawet na dosie byly lepsze progi) do win 95 nawet nie podskoczy z tym co jest a moze video?kilka kompresorow - a gdzie powazny program?brak a moze zamulonu open office?sory wole office od ms - szybszy i z duzo wiekszymi mozliwosciami a moze podniecac sie bedziecie firefoxem?wole 10 razy szybsza opere i 5 razy szybszy ie7 a moze gry?placic za cenege by kilka tytulow udalo sie odpalic?sory a moze mp3?co drugi linuks wymaga grzebania w bibliotekach.... to moze prosta instalacja?gdzie jest kliknij i zainstaluj?nieeeee...do polowy trzeba klepac durne komendy..... a moze obsluga sprzetu?o jak mi przykro nforce 560 nie jest wspierany - nie dziala siec i dzwiek... ojoj jaki wspanialy system - sory wole zaplacic niez miec gowno za darmo nad ktorym musze sleczec by cos dzialalo...wyglad?nawalili wam durnych efektow w kde i myslicie ze to fajne?jedynie kostka jakos wyglada - reszta prostackie badziwie bez gustu nawet ikony sa beznadziejne(jedynie suse jakos wyglada i mandriva piekna kopia win xp) skonczcie bredzic bo raptem paru troli siedzi i wielce glosuje - a badania pokazaly - 0.5 % uzywa linuksa - dlaczego? bo nadaje sie tylko do serwerow - ale jako multimedialny system lezy totalnie - nawet osx wyprzedza go o 10 lat zamiast trolowac siedzcie i piszcie biblioteki zeby gonic konkurencje jak chcecie cos swiatu zaprezentowac..... ps.widzial ktos motorole na linuksie?takiego dziadostwa jeszcze nie mialem w reku........

bbbnnn

29-01-2008 10:15

slepe balwany w ktorym miejscu to wyglada jak osx?w zadnym - kupcie sobie okulary bo wam wzrok siada........

xxx

29-01-2008 08:00

Kupiłem nowego kompa stacjonarnego C2Quad 2GB Ramu dysk400GB Radek Asus Hd3850 512mb. I nawet nie zamierzam instalowac tego chłamu Vista. System jest totalnie nie intuicyjny nie wnosi nic nowego. Jak komus sie podoba z wygladu niech sobie XP zmieni w Viste. I tak przez dłuższy czas jechAłEM NA w2k dopuki nie powychodzily aplikacje nie dzialajace pod 2k

DEMI

29-01-2008 00:33

trudno żeby po wyznaniu Gatesa w Davos o "kreatywnym kapitalizmie" uwzględniającym produkty dla "biednych" nie pojawiły się plotki na temat kolejnego systemu oper MS. Vista może znacznie zaszkodzić pozycji MS, jeśli zyskają popularność tanie, małe notebooki... PS (dlaczego wy publikujecie cały adres IP, pogięło was?)

~Gość

28-01-2008 14:36

Linux narazie nie ma szans z windowsem bo ludzie się go boją,a i producenci go olewają.Jeśli ktoś zrobi nową wersje linuxa w której instalacja,zarządzanie i w ogole mozliwosc odpalenia większośći programów będzie łatwa to wtedy ludzie moze sie przesiądą na niego.

CD

28-01-2008 06:03

Co do AJAXA, to z pewnością Microsoft nie będzie w sposób znaczący wspierał tej technologi powstałej jako zlepek innych technologii, które w ogóle nie nadają się do tworzenia web aplikacji. To takie kombinowanie jak koń pod góre żeby z tych ograniczonych możliwości przeglądarki cos wycisnąć. Na dłuższą mete to nie ma racji bytu. Microsoft widzi tą olbrzymią lukę i z pewnością postawi na swoje rozwiązania typu silverlight. Dlatego zasobożernością AJAXA raczej bym się nie przejmował. Co do tego "odchudzania" Windows, to przyczyna jest prosta. Komputer jako centralne urządzenie zanika. Komputer to tuner telewizji satelitarnej, telewizor itd. Ogólnie coś takiego jak "komputer do wszystkiego" zacznie niedługo umierać zastąpione przez całą masę urządzeń.Dlatego jest potrzeba na lekki OS, zaś Microsoft przejmie panowanie także i w innych segmentach, podczas gdy fanatycy Linuxa będą się podniecać, jaki to fajny system na biurko :D

Leopard

27-01-2008 17:11

Przeciez to wyglada jak MacOS!

wf

27-01-2008 16:41

A ja wszystkim co nie chca Visty, proponuję aby poczekali na Windows 21,- ponoć będzie w 2094r. Miłego czekania.

hamlet

26-01-2008 20:49

Przeciez to czyste "małpowanie" MacOS-a; czy spece z Microsoftu naprawde nie potrafia wymyslic nic oryginalnego? I tak wole Linuksa, a do gier...Windowsa ;)

newryn

26-01-2008 20:49

Udział Visty na rynku jest daleko mniejszy niż się podaje -większość firm po zakupie sprzętu z preinstalowaną Vistą i tak robi od razu downgrade na XP. W pełni popieram kolegę, który porównał to g.. do Millenium. Microsoft zaczyna kaszanić tak jak producenci gier -coraz mniej optymalizacji w kodzie systemu, za to coraz więcej kooperacji z producentami sprzętu...ot co..

Marcino

26-01-2008 20:31

Mam nadzieje że ten nowy Windows 7 wyjdzie jak najszybciej bo ta Vista to dno. Mam laptopa z procesorem Pentium 2x 1,7GHz pamięć ram 2GHz i kartą graficzną GeFORCE Go 7300 i ten Windows rwie. Żeby wejść na jakiś dysk musze czekać. Jak włączę mp3 to o internecie mogę zapomnieć

mis

25-01-2008 12:11

Ja bym powiedział że zerżnięty dok z Maca to jedynie uwiarygadnia ten zrzut jako oryginalny. Wiadomo że MS zaczyna prace od zrzynania wszystkiego z innych a w trakcie prac rozwojowych wyglad zawsze sie troszke zmieni

ADR

24-01-2008 23:22

@asfanter: Widzę kolega od niedawna ma komputer :) i pierwsze co otrzymał w pakiecie z nowym kompem nowiutką vistę:) Tak na marginesie to myślę że sentencja "Z powodu jego damowości..." może być wykorzystana śmiało przez Mumio w reklamach Plus''a, może nawet Asfanter marnuje się tutaj i powinien próbować rozwijać skrzydła na innym gruncie, bardziej rozrywkowym :) I na koniec taka mała uwaga do punktu 3. dotyczącego głębszej analizy, mam nadzieję że są na to dowody bo badania bez próby, z analizą i wnioskami to tak trochę nie do końca głębokie są :) Przyznaję naprawdę fajne teksty, szkoda że nie można oceniać komentarzy :)

Huk

24-01-2008 13:47

@asfanter: "2- Linux wpadł w ślepą uliczkę. Z powodu jego darmowości po jego zainstalowaniu nawet mp3-ki nie mozna posuchać bez wyjmowania karty kredytowej." Jezu za jakie grzechy zsyłasz nam takiech... ludzi - radzę się doedukowac w temacie zanim będziesz się wypowiadał, bo piszesz bzdury. Ograniczenia o których mowa odnosza się TYLKO do USA, Francji oraz Japoni - w reszcie krajów można w 100% legalnie i za darmo odtwarzać muzykę na każdej dystrybucji Linuksa - część distr ma w nosie ograniczenia patentowa z US i dostarcza codedki od razu - inne wolą przestrzegać prawa - to dla tego musisz robić doinstalowywanie ręczne. "3- po głębszym przeanalizowaniu i zbadaniu okazało się że Linux i oprogramowanie Open mają skandal;iczny poziom bezpieczeństwa" No tak supe- masz za pewne na myśli artykół o ilości błędów na każde tysiąc lini... szkoda że nie wspominasz że firmy od "Closed Sourca" zażądały by dane i ich produktach zostały tajne... ciekawe dlaczego - no skoro są takie super bezpieczne - to lepszej reklamy chyba sobie zrobić nie mogą prawda? Więc dla czego nie chcą by powiedziano ile tam znaleziono bugów? Czyżby się czegoś obawiały ;] ? No przynajmniej było śmiesznie - nie ma to jak ubawić się tekstem kolejnego "eksperta" którego wiedza tak przypomina tą w danym temacie jak budyń zupę pomidorową ;]

maciek741992

24-01-2008 13:41

HAHAHAHA Posiadam Debiana Lenny 64bit ze środowiskiem Gnome i Compiz-Fusion 0.6.99 jest w nim o wiele więcej efektów itp niż w Viście, a mój system po uruchomieniu zajmuje 400MB ramu z uruchomioną przeglądarką i programem do muzy... Ta cała Vista to normalnie śmiech na sali... Nie mówię o szybkości uruchamiania się sytemu oraz jego pracy z porównaniem Visty. Posiadałem takową ORYGINALNĄ na laptopie z prockiem dwurdzeniowym. Teraz mój komp na Debie ładuje się od włączenia przez "guziczek" do pracy normalniej w desktopie w 25 sekund a wyłacza w 5. Przy Viście(czysty system) czekałem około 2min.

max

24-01-2008 13:34

asfanter - matka na kaszkie wołajom! leć, ktoś ci musi smarki z nosa zetrzeć. na przyszłość nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz zielonego pojęcia. efektywna cena... ;)

Maciorra

24-01-2008 13:31

@asfanter: "2- Linux wpadł w ślepą uliczkę. Z powodu jego darmowości po jego zainstalowaniu nawet mp3-ki nie mozna posuchać bez wyjmowania karty kredytowej. W Viscie wszystko praktycznie mamy w cenie, stąd taka niska efektywna cena Windowsa." Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Coś mi mówi, że będzie zabawnie:)

popdruid

24-01-2008 12:44

Potestuję win2003 tak długo jak się da apotem poczekam na kolejne wersje wine lub ewentualnie ReactOS ale w przypadku tego ostatniego to jeszcze chyba lata miną... :-)) Moge sie smiać bo nie używam windows do pracy zarobkowej...

asfanter

24-01-2008 12:17

1- Vista już w tej chwili jest doskonała. Zapewnia pewną i stabilna pracę komputera, jest kompatybilna z grami i aplikacjami, wygląda doskonale i wypiera rynek 2 krotnie szybciej niz XP zastępował 98 (takka informację wyczytałem tu na TEJ stronie). 2- Linux wpadł w ślepą uliczkę. Z powodu jego darmowości po jego zainstalowaniu nawet mp3-ki nie mozna posuchać bez wyjmowania karty kredytowej. W Viscie wszystko praktycznie mamy w cenie, stąd taka niska efektywna cena Windowsa. 3- po głębszym przeanalizowaniu i zbadaniu okazało się że Linux i oprogramowanie Open mają skandal;iczny poziom bezpieczeństwa i są uległe Hakerom jak panienka Tirom.

xpingus

24-01-2008 10:25

@# ccccc nastepny wszystko wiedzący, jakoś pracuje na Viscie i stwierdzam,że jest bardziej stabilna niż XP, fakt ma duże wymagania na RAM, ale kto by sie tym przejmował skoro 2GB ramu to koszt zaledwie 150zł

Luke

24-01-2008 10:18

a dorzucę koledzy jeszcze jedno, właśnie kwestię oprogramowania bo linux ma "kiepskie". Ilu z was ma legalne Nero? Ilu z was korzysta z 30% mozliwości nero?? Ilu z was ma legalnego Photoshopa? a ilu z was wykorzystuje Photoshopa do czegoś więcej niż redukcja czerwonych oczu?? A ile trzeba się namęczyć, aby te programy były w systemie... W linuxie nie masz takiego kombajnu jak Photoshop. Ale gimp potrafi wykonać 80% tego co photoshop. I tak zresztą to co potrzebuje 99% z nas jest w gimpie - za darmo, leganie i nie gorzej. Po prostu inaczej się obsluguje. Podobnie jest z innymi programami - wszystkie mają odpowiedniki, większość jest nieco uboższa, ale nie mniej funkcjonalna dla 99% z was. Zresztą, to samo robię pod windą - mam odpopwiedniki darmowe tych kombajnów. Po co mi Nero skoro probramy 20 razy mniejsze robą to czego oczekuję? W wiekszości dystrybucji macie na dodatek to na płycie, a jesli nawet nie to kilka kliknięc i sciagacie z repozytoriow. Instalacja pod linuchem teraz jest latwiejsza niz kiedys. oczywiscie, nadal mozna korzystac z konsoli, ale po co?

wnuk

24-01-2008 10:04

@Huk diagnoza Twojej infekcji - nie instalowałeś aktualnego Win XP. Przez te 5 lat od wydania ludzie poznajdywali dość sporo exploitów na XP... Windowsa najlepiej paczować jeszcze przed instalacją - wtedy nie zaśmieca się systemu niepotrzebnymi deinstalatorami wszelkich łatek i poprzednimi wersjami binarek. A jak nie ma się publicznego IP (komp jest za NATem od ISP/domowym routerem itp) to firewall jest raczej zbędny.

Luke

24-01-2008 09:21

@.,mjnhbvcx - a może jesteś chociaż za NATem, ale pewnie i tego nie wiesz. Swoją droga zastanów się skąd się biorą sieci zombie po kilkaset tysięcy komputerów?? czy przypadkiem nie jesteś nieświadomym członkiem takiej sieci??

piotreek

24-01-2008 09:19

A mi się marzy otwarte ale stabilne wolne obrogramowanie i mnóstwo hodspotów. Do tego mały komputerek ale z silnym procesorem, żebym go mógł zabierać ze sobą.

aix

24-01-2008 09:06

@pir0 moja historia jest jeszcze ciekawsza. Ładnych kilka lat temu z 2 kolegami złożyliśmy się na Kaspersky 4.0 z pięcioletnim kluczem na 3 kompy. Była taka promocja. Był to najlepszy antywir, 2 razy dziennie się aktualizował. po pół roku wyszła wersja 4.5. Po 7-8 miesiącach zaczęly dziać się dziwne rzeczy na naszych kompach. Po tygodniu ściągnąłem piracką wersję Kaspersky 4.5 i wykrył 2 wirysy i jednego trojana w kilkuset plikach windawsa. Usunął, chociaż część wyleczył, dało się zgrać dane, ale trzeba ryło robić reinstalkę. I co? Mamy Kasperskiego (antywir) na jeszcze 4 lata i do dupy jest. Trzeba jechać na piracie. Od tego czasu dwóch z nas używa Linuksa, chociaż czasami też i windy. Z czasem tego czasu przy windowsie jest coraz mniej więc uważam, że kiedyś się skończy.

Huk

24-01-2008 08:28

@.,mjnhbvcx: Nie kłamie, ale jak nie chcesz to nie wierz - twoja sprawa. Ciekawe jest to że często czytam historię o niezniszczalnym Windos, jeden koles pisał że używa Win98se bez firewalla i anti od 5 lat bez żadnej reinstalki - jaasne, tak samo ty, nie używasz firewalla bo "jest trudny w configuracji" ;] - gdybym był złośliwy to bym powiedział że widać jaki z ciebie "spec" - który to nie umie sobie firewalla ustawić - ale na szczęście nie jestem złośliwy - w końcu nei każdy jest informatykiem. A Win był zbackupowany za pomocą PARTIMAGE - co nie zmienia faktu że aby w pełni odwirować system musiałem zresinstalować system (przedtem sprawdzająć wszystkie dyski pod Linuksem). Ponadto z twojej wypowiedzi wynika że mamy się, przyzwycaić do ciągłych reinstalek... w sumie to się już przyzwyczaiłem - tylko czy tak awaryjny powinien być najpopularniejszy system świata? To może do następcy Visty należy dodać opcję "quick format & reinstall" ? P.S Firewall - moze być niepotrzebny u niektórych dostawców internetu którzy z miejsca stawiają cię za swoim własnym firewallem - ja korzystam z Net24 (na łączu TP) i z tego co mi wiadomo, nie mam rzadnej zewnętrznej ochrony - dla tego FW jest NIEZBĘDNY.

lysypajak

24-01-2008 08:21

@trzezwy: Twój też nie jest na temat :)

trzezwy

24-01-2008 08:04

gratulacje dla wszystkich komentujących. Zostawiliscie prawie 50 komentarzy, z których raptem z 5 dotyczy komentowanego tekstu. Lem najwyraźniej miał rację, wypowiadając swoją słynną sentecję na temat internetu i internautów.... smutne to.

zorro

24-01-2008 07:45

jeśli to prawda, że nowy win wyjdzie tak szybko to bardzo dobrze ktoś gdzieś vistę podsumował, że to taki sam shit jak windows millenium, nawet by się zgadzało bo milenium też jak vista miał być niby nowy systemem a okazało się, że nie wiadomo po co go wypuścili (dla kasy oczywiście)

tokkotai

24-01-2008 07:21

Hej. Ja mojego synka juz przyzwyczajam do Ubuntu :). Dlatego Windows nie ma szans. Mlodzi powinni smigac na GNU/Linux bo po pierwsze jest bardziej przewidywalny, darmowy i nikt nie powie ze przestaje sie zajmowac linuxem bo musisz qpic nowsza wersje jak w przypadku XP. Co do XP to sie przyzwyczailem i moja konfiguracja 2GB RAM jest optymalna do pracy :). A Viste qpie jak bedzie dostepna razem z SP2 (dokladnie w ten sam sposob przesiadlem sie na XP z NT4/w95). Pozdrawiam.

.,mjnhbvcx

24-01-2008 01:35

huk nie klam - windows bez firewalla nie sciaga zadnych wirusow - mam tak od zawsze - firewall w domu to pomylka....za duzo konfiguracji chyba ze korzystasz tylko z netu pozatym naucz sie korzystac z image partycji nie bedziesz sie chlastal widac ze jestes amator i gapisz sie na gole tylki

abonim

24-01-2008 01:15

nazwa to WindowsBluX

Huk

23-01-2008 23:55

@pir0: Ta historia jest (niestety :( ) prawdziwa - choć wiem że trudno w nią uwierzyć, a jak pokażesz mi anti który potrafi WYLECZYĆ PLIK a nie USUNĄĆ to bedę wdzięczny - nawet jakiś czas temu w jakimś serwisie... nie wiem czy nie tu - było coś na ten temat, wyszło że tylko kilka anti potrafi wogóle leczyć, a na dodatek potrafią tylko z jakiejś niewielkiej grupy wirów. "Pocieszeniem" jest to że nie straciłęm nic waznego - jak juz wspomniałem ten wir infekował tylko pliki exe, ale ile reinstalek programów będę musiał zrobić... szkoda gadać. Jak nie wierzysz to wyłącz sobie firewalla na parę godzin a potem przeskanuj kompa.

fffatman

23-01-2008 23:43

@~Gość: Linuksy nie sa darmowe, sa otwarte (to lepsze okreslenie niz "wolne"). To po pierwsze. Po drugie stawiam na 2011. MS od tego nie padnie ale moze zmadrzeje. Jaki powinien byc troche wylozono w texcie: polotwarty, polzamkniety, mniej pazerny na zasoby kompa i portfela, za to wiecej funkcjonalny, najwyzszy czas aby przypominal linuksowe distro z polprofesjonalnym biurem, mozeby naumial sie plyty wypalac i wirtualizowac napedy. Poki co: dziekujemy panstwu za zakup oprogramowania naszej fimy i informujemy, ze od jutra, my oraz nasi partnerzy, zaprzestajemy wspierania zakupionego przez panstwa oprogramowania.

hm....

23-01-2008 23:25

Hm...ciekawy jestem czy Microsoft stworzy w końcu dobry system... Wg. mnie Vista to straszny niewypał..w sumie nie ma podstaw zbyt bardzo negatywnie oceniać tego produktu jednak Windows Vista (poza wygladem, zwiekszonymi wymaganiami sprzętowymi i kilkoma nowymi rozwiązaniami) nie wnośni nic nowego. Jeśli chodzi o lata 2001-2008 uważam że to "zastój" w Microsofcie. Mam nadzieje że w końcu wyjdzie porządny system

pir0

23-01-2008 23:06

Zastanawiam się ile takich historyjek jak powyższa jest prawdziwych? Spotyka się je co chwile, a ich motywem przewodnim jest: oh, jaki ten Linux bezpieczny, a Windows to samobójstwo... Miałeś anty-vira? To jakim cudem straciłeś dane? Coś tu nie pasuje. Jak używanie Windowsa Cię tak boli to przesiądź się na Linuxa i nie truj :P

Huk

23-01-2008 22:47

@ADR: Co do tych umów partnerskich myślę że (niestety :( ) masz rację - może zabrzmie trochę jak KAczyński ale... "Ja tu widze układ" ;p . Zgadzam się że XP to dobry system - wiem że popularnością bije Linuksa na głowę - ale jest coś co w XP mnie przeraża, a o czym przekonałem się ostatnio na własnej skórze - mianowicie ZABEZPIECZENIA (a raczej ich brak) i podatnośc na infekcje. Mój przykład zprzed paru dni: Posiadam legalny system XP Pro - z MSDNAA, żeby było jasne - zawsze posiadam firewalla (Zone ALARM FREE), oraz Antivira (Avira Personal), do tej pory wszystko było dobrze, jednakże po kolejnej aktualizacji firewalla utorrent odmówił posłuszeństwa (mimo że Zone Alarm miał go dodanego w odpowiednie miejsca). Jako że na gwałt potrzebowałem pewnych plikół z sieci wyłączyłem Firewalla na parę godzin. To co zaczęło dziać się puźniej to koszmar, vira za virem, utrata od czorta execów (to je infekowal)i koniecznośc reinstalki. Jak by tego było mało - po reinstalacji zaraz po podpięciu się do neta... znów załapałem to samo (w ciągu dosłownie 3 minut - czas potrzebny na zassanie Zone ALarm i firewalla), znowu reinstalka. Dopiero teraz pod Debianem zassałem co było mi potrzebne i na XP zainstlowłem przed podłączeniem kompa do sieci - i to jest coś co może w niedługim czasie przekonać userół do *nixów - Znacznie większe bezpieczeństwo - wierz mi bądź nie, ale używam Debiana już 9 miechów, jak narazie żadnych problemów (choc przyznaję że firestartera ustawiłem - tak dla zasady). Wielu fachowców uważa że ilośc ataków będzie rosłą - oczywiście najbardziej odczują to userzy Windos... zobaczymy jak to na nich poskutkuje - jak dla mnie, wielu szlag trafi kiedy beda musiali przeinstalowywać swoje gry, nie mowiac już o pracownikach ktorz napsuja sobie nerwow bo nie zrobili kopii swojego projektu nad ktorym pracuja już od paru miesiecy...

w00t

23-01-2008 22:41

Tylko powiedzcie ile procent użytkowników windowsa używa tych produktów Adobe? Mówię tu o profesjonalnych grafikach, wykształconych w tym kierunku? a nie 80% młodzieży używająca pirackiego Photoshopa bo jak umiesz zrobić sygnaturę to jesteś cool. 3%-5%? No dajmy na to niech będzie 10%. Pomijając urzedy i szkoły -> Reszta to zwykłe lamki którym jest obojętne z czego korzystają i nie mają pojęcia że nie muszą płacić za preinstalacje windowsa przy zakupie kompa w biedronce na promocji >_> Jeżeli ktoś coś robi to potencjalnie tylko w office za którego też musi zapłacić, a reszta żywota komputera sprowadza się do odtwarzanie filmów, surfowania w necie i grania w gry. I niech mi ktoś powie że przy takim trybie użytkowania kilkaset złotych się nie liczy?(oczywiście przy zakupie legalnego windowsa, offica nie mówiąc już o firewallach i innych programach mających "utrzymać" windowsa przy życiu)

ADR

23-01-2008 21:43

Ten wcześniejszy komentarz jest mój, przepraszam za brak podpisu :) Pozdrawiam wszystkich

~Gość

23-01-2008 21:37

@Huk Cenna uwaga jeśli chodzi o dystrybucje linuxa jednak z mojej subiektywnej perspektywy wymieniłeś ich 6, i łącznie posiadają one 95% z 0,6% rynku. 98 nie jest już sprzedawany, a o aktualne systemy mi chodziło. XP posiada około 78% komputerów i jest on jeden (w dwóch praktycznie nie różniących się niczym odmianach) a nie sześć. Jeśli chodzi o ceny to zgadzam się że linux przeważnie jest bezpłatny, a winda powinna być przynajmniej tańsza. Ale żyjemy w wolnym świecie i sprzedawca może sobie ustalać dowolne ceny. Jeśli chodzi o laptopy, to zależy od osoby która go kupuje i do czego będzie wykorzystywać. Często kupowane laptopy z preinstalowanym linuxem są czyszczone i wgrywany XP niekoniecznie legalny. Poza tym jeśli np bardziej odpowiada Ci Ubuntu a masz fabrycznie zainstalowanego Suse''a to rzecz jasna przeinstalujesz. Natomiast przejście na inny system w przypadku pisania programów, wiąże się z kosztami, można je zmniejszyć, jednak myślę że za takim wspieraniem systemów MS jak robi to np Adobe czy inni producenci mogą stać umowy partnerskie :)

Luke

23-01-2008 21:22

@xxx - a więc nie wiesz jak wygląda Linux ;) co do dystrybucji - coś w tym jest - dla jednych jest za dużo, dla drugich jest to wolność wyboru. Ja osobiście polecam PCLinuxOS dla tych co mają bardzo dużo przyzyczajen z windows - ja mam i ta dystrybucja mi bardzo odpowiada. Jest baaaaardzo prosta w użytkowaniu - jest już wersja całkowicie spolonizowana, pobierzcie sobie płytę, startuje jako Live ;) nic was to nie kosztuje ;) Co do natywnego Adobe - kolego, używaj na windowsie ile się da ;) Chodzi mi o to, że w końcu pojawi się wersja na linucha, to nie będzie dla ciebie kłopotu jak będziesz musiał (np w pracy) przejsc na linucha ;) Ręczę ci, że stabilność środowiska, sposób zarządzania całym systemem jest na dużo wyższym poziomie niż win. NIe bez kozery programy renderujace pracują na klastrach *nixowych. Filmy animowane nie są robione na windows - tam już są po prostu te narzędzia i zapomniano o windows. tak samo jak centra obliczeniowe. Kontynuując - faktycznie widzę potrzebę unifikacji paczek dla dystrybucji - i deb i rpm mają zalety - może coś wspólnego zrobią i będzie uniwersalne i jeszcze lepsze ;) a wtedy znikną problemy z tworzeniem paczek dla konkretnych dystrybucji. Zwróccie uwagę koledzy na jedną rzecz - wg was jeszcze dużo linuchowi do windy brakuje - chociaż duża część to wasze przyzwyczajenia. Ok, niech będzie że jest to jeszcze produkt niedopracowany - ale jak ogromnie zmienił się w ciągu ostatnich 3 lat!! może dla Was za mało, nie neguję... ale jak w takim tempie będzie się ten system zmieniał to co będzie za następne 3 lata?? zmienia się o wiele szybciej niż windows, temu nie możecie zaprzeczyć.

vvvvc

23-01-2008 21:17

mam nforce 560 i wiecie co?linuks nie potrafi obsluzyc karty sieciowej i dzwiekowej mam tez emu 1212m(karta dzwiekowa) jej tez linuks nie obsluguje mam tez kilka programow muzycznych - w tym temacie linuks jest na poziomie fastrackera pod dosa z lat 90...... a gry?bida jak sie patrzy... a video?tez nie lepiej...... gdyby byl taki dobry to by siedzial w kompach...a nawet w serwerach siedzi windows - to to w wiekszej ilosci niz linuks......

ADR

23-01-2008 21:14

Ja też używam FF pod windą, jednak muszę przyznać ze są sytuacje gdy bez IE nie mogę dać sobie rady. Przykładem niech będzie CMS. Napisany przez i dla klienta przez jego programistów. Problem w tym że nie działał pod niczym innym jak IE, po prostu się pewne elementy nie wyświetlały. testowałem to pod FF v2.x oraz v3.0b (czy jakoś tak), Operą 9.2 (pod którą także nie ma pełnej funkcjonalności google docs, tak z innej beczki), oraz Safari. Gdybym miał linuxa sądzę że nie dałoby się nic zrobić z tym zleceniem. Co nie zmienia sytuacji że uważam że najlepszą pod względem prędkości działania i obciążenia RAM jest opera, ale nie będąc kompatybilną z oprogramowaniem innych producentów często z winy tych innych nie jest użyteczna na zadowalającym poziomie. Zawsze jest alternatywa ale nie zawsze się ona opłaca (nie tylko finansowo, ale przede wszystkim czasowo)

Huk

23-01-2008 21:09

@ADR: Pozwół że się z tobą nie zgodzę - ilośc dystrybucji owszem jest spora - ale tak naprawdę "głównych" distr jest zaledwie kilka (Debian, RedHat, Suse, Mandriva, Slackware, Geentoo) to na nich opiera się jakieś 95% innych dystrybucji - najwięcej na Debianie. Większośc programów działa z miejsca na wszystkich distrach - wiem coś o tym bo często samemu instaluje paczki z niby to niezgodnych distr - zasada jest jedna - instalowac paczki skompilowane dla starszej (lub równej) wersji bibliotek które są w systemach. Wyjątek stanowią paczki "główne" zawierające ważne systemowe biblioteki - ale chej, spróbuj zainstalowac bibliotekę z Windos 98, na XP albo Vice-versa - powodzenia ;] Ponadto zauważ - obecnie zaledwie kilka dystrybucji jest dostępnych na rynku w formie płatnej - a np na laptopach dostać mozna zaledwie 2-3 dystrybucje (ja znam Ubuntu, Limpus i zdaje sie... Suse - choć tego ostatniego pewien nie jestem). Co do Adobe i innych płatnych aplikacji - tu niestety sie żgodzę, choć również w wypadku tak zachwalanego przez wielu Mac OS nie jest różowo - tutaj należało by wspomnieć o Wine i Crossover-Office - które to jest robione pod konkretne aplikacje - IMHO prędzej Wine czy CX będzie miał natywne wsparcie, niż Adobe wyda natywną wersję. Gdyby jednak doszlo do wydania - to mozna zastosowac biblioteki typu SDL - dzieki nim nie będzie problemu, z przenoszeniem aplikacji na inne Os''y (na Windos też).

Luke

23-01-2008 21:03

co nieco znam się na ekonomii, muszę jednak pracować na ten chleb i go kupować. Podstawy już mam ;)) a tak na poważnie, mam przyjaciela co się zajmuje fotografią i jednoczesnie jest użytkownikiem linuxa - da się odpalić pod wine. Ale nie robi tego bo pod wine chodzi to po prostu wolniej. No i siedzi w windows, chociaż nie szaleje za tym systemem, ostatnio kupil nawet Viste 64bit bo ramu mu brakowalo. Kolega wspomnial że przejscie na linucha utrudniaja przyzyczajenia i podam tez przyklad FF. Gdzie nie chodzę to znajomi proszą mnie o sprawdzenie bo coś nie chodzi. I tak na dzien dobry instaluje im FF, mowiąc aby sprawdzili czy im ta przegladarka bardziej nie pasuje, zawsze maja IE w systemie. I wiesz co? NIKT nie wrócił do IE. Po prostu nie wiedzieli że ikonka E to nie oznacza internetu tylko przeglądarkę. Siła windows jest ogromna - tu też wchodzi ekonomia ;) MS ma taką kupę ciapy, że może bardzo wiele wmówić. Nie należy się dziwić ludziom że nie znają się na tym, ja się na znam na samolotach, sztuce itp itd.

xxx

23-01-2008 20:58

Zgadzam się z ADR''em, Linux dla "zwykłego" użytkownika, to za następne ileś lat. Chociaż w naszym kraju niektóre firmy sprzedają komputery z Linuxem (ja też taki kupiłem), co z tego skoro sprzedawca NIE POTRAFIŁ NAWET URUCHOMIĆ takiego komputera, to co może zrobić "zwykły" użytkownik ? "Zwykły" użytkownik wywali tego Linuksa (ja tak zrobiłem) i poprosi sprzedawcę o zainstalowanie Windowsa, wpierw go kupując. Tak to wygląda Linux....

ADR

23-01-2008 20:18

Drodzy wszyscy chwalący linuxa ponad niebiosa, korzystałem z tego systemu przez pewien czas i siedziałem na wielu dystrybucjach, zastanawiając się która jest lepsza... i właśnie w tym problem, dystrybucji jest za dużo. Za bardzo rozmyta jest opozycja w tym przypadku. Poza tym jeśli ktoś przedstawia dla zalety że będzie kiedyś wsparcie ze strony np. Adobe to ja przepraszam ja teraz chcę używać tego programu a nie kiedyś. A poza tym nie myślcie że to tak będzie że skoro linux osiągnie udział powiedzmy 10% to adobe zacznie wypuszczać dystrybucję pod linuxa. Przecież programistom należy zapłacić, program należy przetestować i wydać wersję na linuxa a to są koszty, zwłaszcza że jest kilka odmian linuxa jak wspominałem i jak znam życie to co się zainstaluje na Ubuntu na Suse już nie pójdzie bez kompilacji i plików źródłowych... a takie rzeczy robią doświadczeni użytkownicy. Ktoś będący grafikiem nie będzie się babrał w kodzie i kompilowaniu programu. Inne ale mam do zastosowań przemysłowych... przepraszam bardzo ale czy ktoś w maszynie sortującej paczki instaluje xp?? tam trafia linux zrobiony specjalne dla tej maszyny którego sobie na pc nie zainstaluje nikt. Windows 7 generacji mam nadzieję że będzie sukcesem jak xp i będzie przewyższał go wydajnością, natomiast Vista podzieli wg mnie los ME. W woli wyjaśnienia jak by się ktoś urażony poczuł z faktu że wspiera linuxa. Krytyką poddaję system a nie osoby związane z opensource oraz nie krytykuję idei opensource. Jednak w Globalnej gospodarce, linux jako dominujący system to bardzo, bardzo odległa perspektywa czasowa, albo nawet cel nieosiągalny.

bzyk

23-01-2008 19:48

Możecie sobie pisać co chcecie o Linuksie - jaki jest piękny, szybki, wspaniały i darmowy, ale prawda jest taka, iż Microsoft zarabia co roku miliardy dolarów na Windowsie (XP, 2003, Vista) a wszystkie firmy zajmujące się darmowym Linuxem w porównaniu do Microsoftu zarabiają co najwyżej marne grosze i to głównie na wsparciu klienta a nie na sprzedaży kopii ich dystrybucji. Poza tym Microsoft zarabia kupę kasy na innym oprogramowaniu oraz na sprzęcie. A ponieważ na tym świecie bardzo dużo zależy od finansów, to przed darmowym Linuxem jeszcze długa droga do pokonania.

pir0

23-01-2008 19:46

A gdzie, jako programiście, mi więcej zapłacą? Przy tworzeniu projektów Open Source czy przy projektach zamkniętych? Przy zamkniętych? Aha, to ja podziękuję za Open Source :P

w00t

23-01-2008 19:39

@Gość Jedyną rzeczą jaką trzyma Windowsa na 1 miejscu - Jest nieświadomość ludzi i zwykłe lenistwo odejścia od swoich przyzwyczajeń...Nie dziwiłem się kiedyś windows górował, ale teraz? gdy jest tyle alternatyw(dla niektórych lepszych, dla innych gorszych)? Większość rynku M$ opanował dobre kilkanaście lat temu - informatyzacja szkół, urzędów. Wtedy właśnie nie było dobrej alternatywy, ludzie nauczyli się na tym pracować, dzieci uczyły się na tym w szkole i właśnie przyzwyczajenia górują nad zdrowym rozsądkiem teraz. Wydawać setki tysięcy złotych żeby mogła działać vista? Nowy office? Pff to jest śmieszne większość osób nawet nie wie, że wcale nie musi tego robić, bo ciągle krążą jakieś głupie mity - "w linuxie trzeba wpisywać polecenia, jest trudny w obsłudze" Teraz głównymi odbiorcami są prywatne osoby, a duża część tych komputerów jest poprostu wykorzystywana przez dzieci do grania i tu pojawia się kolejny mit - "na linuxie nie ma gier" Wystarczyło by wprowadzić do szkół linuxa była by to dość oszczędność w porównaniu do wprowadzania nowego windowsa, to nie wiem czy M$ by tak dobrze stał... Plus te dane o udziale linuxa którymi dość często operujesz imo są zaniżane...

~Gość

23-01-2008 19:14

@Aix "Linux to zjawisko takie jak kiedyś Solidarność, resztę sobie dopisz." O Jezu ;D Dobrze tylko ze Solidarnosc miala wieksze popracie w spoleczenstwie niz 0.5% bo do dzisiaj bym stał w kolejce za papierem toaletowym ;D Szkoda ze nie mozna oceniac komentarzy - dałbym za ta solidarnosc 10 punktów ;D

~Gość

23-01-2008 19:09

@Luke Widze ze nie znasz sie na ekonomii za dobrze. Dla potencjalnego kupca produktow Adobe koszt windowsa jest zerowy. Winda kosztuje 300zl soft Adobe 3tys a takie to juz CAD''y 10tys. Jakie znaczenie ma 300zl wydane razem z kupnem komputera ktory ktory kosztowal 3000tys i calkowicie amortyzuje sie po 2 latach? Popularnosc windowsa to wlasnie niska cena. Mysle ze dopoki MS nie wyceni swojego nowego softu na 3-5 tys za kopie to nie bedzie mial problemu z konkurencja ;D

Aix

23-01-2008 19:01

gościu nie doceniasz linuksa. On wypiera windowsa w różnych nisz, specjalistycznych zastosować, z serwerów, z komputerów biurowych, ze studiów filmowych a administracji, ze szkół, wchodzi do nowych krajów. Zmienia przyzwyczajenia, zwiększa komfort, obsługuje różne standardy, itd. Kwestia czasu. Zauważ Firefox jest znacznie lepszy od kilku lat od eksplorera a tyle lat zdobywa rynek. Ważne jednak, że zdobywa a traci gorszy. Zauważ ilu użytkowników IE będzie twierdzić, że się mylę. Jednak to kwestia czasu kiedy windows zostanie wyparty przez Linuksa. Podobnie jak zniknęły AmigaOS, TOS, OS2, UNIX. One istnieją, ale są marginalne. Linux to zjawisko takie jak kiedyś Solidarność, resztę sobie dopisz.

zX

23-01-2008 19:01

jeśli chodzi o "spreparowany" wygląd pulpitu, to są pewne szanse, ze jest prawdziwy bo Ms nie pierwszy raz kopiowało by cos z MAC OS "dziesięć". a co do czyjejś wypowiedzi, że vista ma pełno rzeczy z Leoparda to chyba troche sie coś kompuś pomyliło bo Leopard wydany był w październiku 2007 a pierwsze wersje beta dostępne były ok sierpnia... znaczy sie dawno po premierze Visty.. także jeśli coś skopiowali to z Tigera. pozdro

kornik__

23-01-2008 19:00

@cccccc no racja to nie jest dock z os x... os x ma ladniejszy, bardziej funkcjonalny a ikony na nim sa 3d, czego tu nie widac, a przezroczystosc jest na miare szyb w gabinetach (dentysty, lub innych lekarzy). tandetna tapeta, i wogole jakies smieszne "previus module" i "next module". wg mnie takowy pasek zadan/dokujacy powinien byc wygodny i funkcjonalny a ten z obrazka nie jest. nawet jesli jest to spreparowany screen to autor nie przymyslal do konca wszystkiego jak nalezy. natomiast jesli nie jest, to zapewne uzytkownicy na dzien dobry zamienia to cos na standardowy,brzydki (i w ogole), ale za to funkcjonalny pasek zadan znany z dotychczasowych wersji windy

Luke

23-01-2008 18:58

noname - Pozycja Visty jest oczywiście lepsza niż Linucha - zgoda całkowita - ale nie tak dobra jak XP, nieprawdaz?? nie znasz chyba ani jednej dystybucji linuxowej skoro tak sie o linuxie wypowiadasz, bo to jest swietny system, rowniez dla poczatkujacych. Niemniej pozycja linuxa wzrasta, i wydaje mi się, że będzie wzrastać. W pewnym momencie nastapi taki punkt krytyczny, gdzie wreszcie zostana zwrocone oczy wielkich tego siata na ten system i np. adobe wypusci natywna wersje dla Linucha swojego koronnego oprogramowania. Myślę że to kwestia czasu, każde potknięcie MS będzie skutowało kilkoma użytkownikami alternatywnych systemow więcej. Dlatego nastepny system jak się nie okaże rewelacją to może pogrzebać monopol MS.

~Gość

23-01-2008 18:47

"wzrastająca pozycja Linucha w konfrontacji z (IMHO) kiepską Vistą" Niezłe ;D Linuks jest system OK ale nigdy nie bedzie zagrozeniem dla windowsow. Dla Visty jedynym zagrozeniem jest XP. Moglby takze powaznym zagrozeniem byc OSX Leopard gdyby apple zdecydowalo sie go wydac jako system bez sprzetu. Jednak nie sa w stanie opracowac wystarczaacej liczny sterownikow podobnie jak linuks gdzie brakuje sterow do polowy urzadzen - patrz Creative XFI i brak sterownikow od 4-ch lat ;D

...

23-01-2008 18:10

a ja uważam, że zdążą do tego 2009 - muszą zdążyć, mimo, że może być tak też, że na początku będą kłopoty. M$ i Bill G robią piękne uśmiechy do kiepskiej gry w przypadku Visty. Jak już poważne koncerny oferują zamiennie XP to poprostu M$ nie ma wyjścia, jeżeli będą opóźniać premiere to może się to skończyć dużymi stratami finansowymi dla koncernu, więc jak pisałem będą się starali za wszelką ceną wypuścić tego następce, a później jak coś najwyżej będą znowu łatać ;P ;}

w00t

23-01-2008 17:22

@Gość Weź mnie nie rozśmieszaj z tym tekstem "ponieważ jest darmowy" Duża część Windowsów w Polsce "jest też w pewnym sensie darmowa" >_> Gdyby linux miał taki support sowtware''owy jak produkty M$ oraz monopol w szkołach(powiedz nauczycielowi że chcesz pracować na linuxie...ciekawe jaka będzie jego odp.), urzędach przez wpychanie syfiastego windowsa to sprawa miała by się inaczej...

~Gość

23-01-2008 16:59

Luke: "Kto wie, może właśnie wzrastająca pozycja Linucha w konfrontacji z (IMHO) kiepską Vistą" skad masz takie informacje? wSrastająca pozycja? hmm vista: 0% do 4-6% (nie pamietam dokladnie) linux: 0,5% do 0,5% zrozumcie linux NIGDY nie wyjdzie poza sfere zastosowan niszowych/specjalistycznych, tudziez pasjonatow, poniewaz jest darmowy.

ccccc

23-01-2008 16:52

hej autorzy pokazcie co jest spreparowane i co jest skopiowane z osx - bo napewno nie dock ktory jest zupelnie inny.... czasem jak czytam akie bzdety to az za glowe sie lapie jacy ludzie sa slepi..... ps.o tym ze nastepca visty bedzie niedlugo wiedzialem jeszcze przed premiera visty - microsoft sam sie przyznal ze pracuje nad nastepca jeszcze przed wydaniem visty..... a bidna vista skonczy jak Me czyli gowniany system robiony na szybko z tyloma bledami ze az sie pracowac nie da......

dede

23-01-2008 16:41

O ile sięgam pamięcią to już po ok. 1,5 miesiąca od premiery VISTY firma MS zapowiadała system operacyjny za 2 lata czyli mi wychodzi 2009. Pozdrawiam.

xpingus

23-01-2008 16:40

a ja mam Ubuntu i Viste i nie jojcze.

Twix

23-01-2008 16:17

Normalnie nie wyrobie ze smiechu. Juz w przypadku Visty mowilo sie o solidnym zrzynaniu z Leoparda ( Mac OS X 10.5 ) ale ten ich pulpit w wersji 7 to juz solidne zerzniecie z OS x'ego Docka !! :)

yan

23-01-2008 16:04

rownież licze na linuxa, używam XP i Ubuntu. przyszłościa jest otwarte oprogoramowanie zgodne ze wszystkimi komputerami, a linux te wymagania spełnia. juz teraz byłby idealny gdyby nie to ze instaluje wszystko bez namyslu. mi zainstalował sterowniki do bluetooth mimo iż takiego nie posiadam w laptopie, zato mam IRDE o ktorej "zapomniał"...

~Gość

23-01-2008 15:55

2010 obstawiam... z pieciu lat zejda na cztery... moze nastepne systemy beda szybcie tworzone. Ja jednak mam inna wizje OS''u z pd znaku MS. Ale zapewne nie mam racji :)

Luke

23-01-2008 15:51

mam awersje do Visty, ale jakos polubiałem XP (jako jeden z systemów, drugi to PCLinuxOS), dlatego z zaciekawieniem przygladam się nastepcy. Jeżeli wymagania systemu będą porównywalen do Visty, to za te trzy lata może to mieć sens - byle coś to dawało, bo nie odczułem na Viście większej wygody, wręcz odwrotnie. PO drugie - czy będzie jeszcze za 3 lata miało wypuszczanie systemu 32-bitowego? Mogę się założyć, że wtedy te 4 GB to bedzie minimum w kompach i to tych low-end. Wiem, że niektórzy ze starszym sprzetem też będą chcieli to odpalić. Ale mamy przykład Visty - zasobożerny jak mało co, a jednocześnie niewiele wnoszący dla użytkownika. Po prostu może nie byc to warte czasu. Poza tym Linuch ciagnie do przodu jak lokomotywa i bardzo dobrze, że MS zaczyna się bać. Bo za trzy lata linuch może mieć dużo większy udział w rynku desktopów, rzucam hasłem 10-20% (nie wiem czy to rzeczywiste, trzymam kciuki)- a wtedy wypuszczenie bubla będzie miało to, że linuch jeszcze bardziej się umocni. Kto wie, może właśnie wzrastająca pozycja Linucha w konfrontacji z (IMHO) kiepską Vistą popycha MS do szybszego wypuszczenia naprawdę rewolucyjnego produktu?? a Może po prostu porządnego produktu, aby ten powolny, ale narastający marsz na opensource powstrzymać.

trozden

23-01-2008 15:50

@argente: może po to żeby pokazać jak bardzo zdesperowani są niektórzy internauci by mogli zaistnieć chociaż przez chwilę, a w tym czasie ich stronę/blog odwiedzą setki osób głodne wiedzy "jak będzie wyglądał najnowszy win"?

argente

23-01-2008 15:28

skoro rysunek został spreparowany, to po co go zamieszczacie?

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »