Prawie 10 rzeczy, których brakuje Chrome

Kilka dni temu światło dzienne ujrzała nowa przeglądarka wydana przez Google - Chrome. I choć pierwsze jej recenzje są dosyć optymistyczne, to nie sposób nie zauważyć, że oprócz kilku ciekawych funkcji, których nie znajdziemy w produktach konkurencji, nie ustrzegła się też ona braków. W związku z tym przygotowaliśmy krótką listę funkcji, których obecność w kolejnej wersji Chrome bardzo by nas ucieszyła. Oto i one.
1. Eksport profili pomiędzy różnymi przeglądarkami.

Jeśli Chrome ma zachęcić do siebie nowych użytkowników, to nie ma innej możliwości, aby eksport różnych ustawień z dotychczasowej przeglądarki nie był możliwy. Co więcej - jeśli Chrome chce się wybić ponad to, co oferuje konkurencja - taka opcja powinna być dostępna również dla haseł, ustawień czy historii odwiedzanych stron. Implementacja takiej funkcjonalności nie powinna być problemem, ponieważ już teraz wiadomo, że Google zostawiło sobie furtkę pozwalającą na gromadzenie, tak naprawdę, dowolnych informacji dotyczących obsługi przeglądarki przez użytkownika.

2. Lepsze zarządzanie zakładkami.

Poza prostą możliwością zapisania danej strony w zakładkach, Chrome nie oferuje w tej kwestii nic więcej. W porównaniu z konkurencją, która posiada dosyć rozbudowane narzędzia do zarządzania nie tylko zakładkami, ale także informacjami osobistymi (np. hasłami) - ten element w swojej przeglądarce Google powinno bardzo szybko poprawić. Jednym z możliwych rozwiązań tego problemu mogłoby być zainstalowanie odpowiedniej wtyczki za to odpowiedzialnej, jednak jedyne, co tu znajdziemy, to..

3. Brak obsługi wtyczek.

Niestety - już na starcie Google nie może się pochwalić ich obsługą, które są jedną z tych rzeczy, które pozwalają w znakomity sposób dopasować użytkownikom przeglądarki konkurencji dokładnie do swoich preferencji. Jest jednak na to rada: przy implementacji tej funkcjonalności Google powinno pomyśleć o czymś więcej niż to, co oferuje konkurencja. A mianowicie - możliwości instalowania nowych wtyczek bez konieczności restartowania przeglądarki.

4. Brak informacji o próbie zamknięcia okna zawierającego wiele kart.

To kolejna funkcja, której brak może doprowadzić potencjalnych użytkowników, co najmniej, do złości. Czy nie zdarzyło ci się kiedykolwiek przez przypadek zamknąć przeglądarkę, w której miałeś otwarte kilkanaście/kilkadziesiąt ciekawych kart? U konkurencji pojawia się okienko informujące o tym, w Chrome - nic takiego nie znajdziemy. Co gorsze - nie ma tu możliwości późniejszego powrotu do nich. Tak więc jedno przypadkowe kliknięcie i kolekcja kilkudziesięciu zakładek po prostu znika. Na zawsze.

5. Tryb pełnoekranowy.

W Chrome nie znajdziemy prawdziwego, znanego z produktów konkurencji, trybu pełnoekranowego, a więc widoku jedynie paska adresu (i ewentualnie otwartych kart). Mamy dostępny jedynie standardowy widok, czyli pasek adresu wraz z paskiem tytułowym.


6. Większa personalizacja wyglądu.

Firefox już kilka lat temu wprowadził możliwość personalizacji wyglądu swojej przeglądarki za pomocą dostępnych w Internecie tematów, których są setki, o ile nie tysiące. W Google Chrome dostajemy jedyny słuszny temat, który jest koloru niebieskiego. Nie wymagamy tu od Google'a dostępności dziesiątków tematów w sytuacji, gdy ich nowa przeglądarka dopiero co ukazuje się na rynku. Wypadałoby jednak udostępnić proste narzędzie służące chociażby do zmiany kolorów tła.

7. Wersja dla Maca/Linuksa.

Już na starcie Google zapomniał o użytkownikach innych systemów niż Windows i nie przygotował dla nich swojej przeglądarki. O ile liczba użytkowników Maca jest niewielka (w stosunku do liczby użytkowników Windowsa), o tyle pominięcie fanów Linuksa wydaje się, co najmniej, niezrozumiałe. Co gorsza - doświadczenia pozwalają nam przypuszczać, że jeśli nawet będą pojawiać się dla nich odpowiednie wersje, to nie dość że nie będą one wydawane równolegle, to w dodatku mogą one zawierać mniej opcji niż ich Windowsowy odpowiednik. Tak było np. z Google Earth czy Google Desktop Serach. Miejmy jednak nadzieję, że w tym przypadku historia się nie powtórzy.

8. Blokada wyskakujących okienek.

Przy takiej ilości reklam, jaka występuje obecnie w Internecie, ta funkcja powinna być dopracowana wręcz idealnie. Niestety tak jednak nie jest. Przeglądarka nie tylko "przepuszcza" wyskakujące okienka, ale również pozwala im się otwierać. W połączeniu z brakiem obsługi wtyczek (np. odpowiedzialnej za blokowanie niechcianych reklam), jest to mieszanka wręcz wybuchowa. Mało prawdopodobne, aby zachęciło to bardziej zaawansowanych użytkowników do zmiany swojej dotychczasowej przeglądarki, która taką opcję bardzo dobrze obsługuje. Z drugiej strony trudno się spodziewać, aby Google blokowało coś, co jest jednym z ich głównych źródeł przychodów. I tak źle, i tak niedobrze.

9. Stary, dobry pasek adresu.

Co prawda o gustach się nie dyskutuje, ale brak możliwości zmiany paska adresu na standardowy, czyli służący tylko i wyłącznie do wpisywania adresu, to poważne niedociągnięcie. Tutaj mamy do czynienia z paskiem, który wyszukuje nam wszystko (odwiedzone adresy, historię przeglądanych stron czy strony, w treści których znajdziemy poszukiwane hasło). Nie wszyscy będą zwolennikami takiego rozwiązania.
Tagi: Google, chrome, przegladarka, internet explorer, firefox, opera
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (84)

SiD

21-07-2009 21:56

nie zgadzam sie z tym ze w google chrome nie ma trybu pelnoekranowego, wystarczy wcisanac F11

RooZ

25-09-2008 12:16

Obsługa gestów :( Brak.. i nawet pluginem nie można sobie pomóc (tak jak to załatwiałem w firefoxie). Dopracują to za jakiś czas :) ale póki co jest zaledwie ciekawostką nieco przebijającą IE. Mój wybór to Opera a za nią Firefox...

hans

21-09-2008 11:49

Jak dla mnie to Chrome to niewypał.

Gość

18-09-2008 18:20

A moim zdaniem największą wadą chrome jest to, ze tnie sie podczas obsługi elementó javi flash a o braku rozszerzeń to nawet nie wspominam, dla mnie dno jak narazie

simon

18-09-2008 08:59

autor w ogóle nie zrozumiał filozofii chrome''a. Jeśli by dodać do niego wszystkie zaproponowane wyżej ficzery ( skórki, wtyczki itp. ) to zrobi się z niego firefox-bis. Powiedzmy sobie szczerze, ze większość ludu używa IE, gdzie nie ma wtyczek. Z tych którzy jadą na FF tylko jakiś procent docenia i używa wtyczki. Jeśli chrome chce szybko zagarnąć dużą część rynku, to moze implementację wtyczek zostawić na później. Poza tym: 1. import haseł istnieje, 2. Chrome to jeden wielki tryb pełnoekranowy - przecież w nim nie ma tak naprawdę prawie nic poza paskiem adresu i kart. Wiadomo, że jest trochę braków ale jak na wersję 0.2 to i tak już wypas. PS. powiększanie i zmniejszanie strony powinno się odbywać tak jak w Operze i nowym FF ( tekst i obrazki ).

ftr

11-09-2008 12:31

lol, jezeli dla autora mozliwosc personalizacji konczy sie na nalozeniu skorki to... polecam zostac przy KulawymLisie :) prawdziwa personalizacje oferuje Opera. a tak pozatym to jest beta a nie gotowy produkt.

Taisto

10-09-2008 18:49

"O ile liczba użytkowników Maca jest niewielka (w stosunku do liczby użytkowników Windowsa), o tyle pominięcie fanów Linuksa wydaje się, co najmniej, niezrozumiałe" a to ciekawe bo o ile mi wiadomo to uzytkownikow Mac`a na swiecie jest kilkanascie razy wiecej niz linuxa. moze nie w polsce, ale to wypadaloby to napisac w tekscie.

Vince

10-09-2008 13:41

Ja bym dodał punkt 11. - ochrona danych ? Czy ktoś instalując Chrome, zwrócił uwagę na to co akceptuje klikając przycisk "dalej" ? Otóż jest tam napisane, że wszystkie dane wpisane oraz przesłane przez tą przeglądarke, automatycznie stają się własnością Google, które może je wykożystywać i przetważać w dowolny sposób.... Poza tym nie ma żadnego problemu z "włamaniem" przez Chrome na komputer gdzie jest ta przeglądarka.. Fakt, faktem jest taki, że dotyczy to wersji BETA i w wersji Alfa powinno być już to dopracowane. Pozdrawiam

Pepe

09-09-2008 14:49

no nie wszystkie pomysly sa chyba trafione: > 2. Lepsze zarządzanie zakładkami. tutaj google stawia na prostote jak sadze: "nie zarzadzaj - szkoda czasu, po prostu szukaj!" > 3. Brak obsługi wtyczek. to moze byc kwestia wersji beta, lub... patrz dalej > 5. Tryb pełnoekranowy. a to jest na przyklad cos, czego nigdy nie uzywalem... a w trybie normalbym chrome jest prawie pelnoekranowa - wiec troche na sile ten tryb :D > 6. Większa personalizacja wyglądu. po co? > 7. Wersja dla Maca/Linuksa. beta na razie tylko, reszta pewnie bedzie ''za chwile'' > 9. Stary, dobry pasek adresu. ale o co chodzi? kiedy wlasnie ten nowy ma byc jednym z wyroznikow?

Bosman

09-09-2008 12:31

AK. - Co z tego, że to wersja 0.2? Wypuścili? Wypuścili. Trzeba było dopracować produkt, zanim podsunie się go ludziom pod nos. Google to potężna firma, mogą zdobyć tylu betatesterów ilu będą potrzebować, nie ma potrzeby wypuszczać byle jaki produkt i liczyć na to, że przetestują go coraz bardziej sfrustrowani użytkownicy. W ogóle co to jest Szitaka?

regoat

09-09-2008 10:41

strasznie durne sa takie artykuly podsumowujace programu w wersji 0.2, naprade smiechu warte

kupa

08-09-2008 12:29

Mnie zaś wkur... auto update i wchrzan w autostart na moje to spyware w morde!!!

marek

08-09-2008 12:09

Powiedzmy sobie szczerze: Google rozczarowało. Nic innowacyjnego w tej przeglądarce nie ma. Po co się biorą za rzeczy, które im nie wychodzą?

~Gość

08-09-2008 11:57

A ja mam nadzieję, że google nie posłucha. Największą zaletą Chrome jest brak wszelkiego rodzaju "wodotrysków". Keep it simple, stupid :)

:)

08-09-2008 11:19

No jestem ciekaw czy powstanie wtyczka adblock dla chroma, czy google da sobie w stope trzelic ?

~Gość

08-09-2008 10:58

1. muli przy otwieraniu pdfow... 2. wspolpracuje tylko z 10 updatem do 6 wersji javy.

R

08-09-2008 09:30

Brak mozliwosci powiekszania/pomniejszania obrazkow/flash''a wraz z zawartoscia tekstowa strony (w FF ta funkcja dziala wysmienicie - stronke mozna ladnie powiekszyc bez rozjazdu).

~Gość

07-09-2008 19:55

Brakuje gestów i możliwości ustawienia tabów na spodzie programu.

qwerty

07-09-2008 19:38

mogliby ustawienia pobierania zmienić: domyślnie po kliknięciu na link bez pytania o lokalizację i zgodę zaciąga plik na dysk

kociak

07-09-2008 19:12

Wiecie co... dziwie sie co niektorym. Przegladarka ma tyle wad a Wy caly czas jej uzywacie. UZYWACIE i NARZEKACIE, ze nie ma tego, tamtego, co mogla by miec z Opery a co z FF. Dajcie sobie spokoj z chrome - napiszcie wlasna przegladarke, ktora bedzie idealna. Google oferuje cos innego i jesli komus sie nie podoba moze nie uzywac - naprawde - nikt ne zmusza, abyscie kozystali z darmowego oprogramowania. U mnie chrome na razie nie sprawia problemow, chodzi szybko, bo nie jest przeladowana dodatkami. Komus nie podobaja sie reklamy - prosze bardzo zaplac za AdMunchera albo skozystaj z darmowego privoxy Pozdrawiam Serdecznie

Jmmx

07-09-2008 16:59

faktycznie przywracanie sesji jest, a nie prawda jest komentarz ktory stwierdza ze mozna APLIKACJE (czyli np skrot do gmaila) wrzucic jako karte do chrome''a. mozna zrobic tak z kartami ale nie z tymi "aplikacjami" jak to jest nazwane w chrome

je-wa

07-09-2008 16:53

1.Czy w Google Chrome brak opcji RSS ? Szukałem! Nie znalazłem! 2.W opcjach przeglądarki nie znalazłem możliwości zabezpieczenia strony protokołem SSL3.0, polecanym jako opcjonalne przez niektóre BANKI.

Mściwy Buchalter

07-09-2008 16:34

Znajdź 10 szczegółów które różni ten tekst od tekstu na CNET: [[http://news.cnet.com/8301-17939_109-10033296-2.html]].

Zibi

07-09-2008 11:55

Jak na poczatek wspaniala zmiana. Zaczynam poznawac troche inna filozofie wspolpracy z internetem. Trzymam kciuki aby jak najsybciej zadowolilo jak narszersza rzesze uzytkownikow. Poniewarz jest to watek o brakach tego programu tak i ja wyleje troche swoich zali: -brak niektorych plaginow z ktorych korzystam w FF. -slabiutka wspolpraca z dokumentami na koncie Google. (konkretnie praca w tabelach, jak na poczatek moglo byc lepiej) -brak mozliwosci zalozenia hasla glownego dla databazy stron z haslami. -nienajlepsza wspolpraca z niektorymi stronami gdzie sa potrzebne niektore pluginy, sporo stron wywietla jeszcze niepoprawnie - przy normalnej pracy kilka razy padl u mnie caly Chrome a nie jak przypuszczalem ze bedzie to tylko jedna strona -brak mozliwosci wyboru foldra do ktorego ma byc zainstalowany program, temp i cache. -stale wlaczony proces na googleupdate

Misiek

07-09-2008 10:40

Nie ma Adblocka, nie ma NoScripta - zatem bajbaj Chrome. Poczekam, aż będzie miał i wtedy być może się nad nim zastanowię ponownie. Korzystam z netu przez EDGE (a czasami GPRS), więc całkowite odfiltrowanie reklam to podstawa przeglądania przy wolnym łączu. Reszta się mało liczy.

maja

07-09-2008 09:29

mnie sie nie podoba...smiga bo smiga ale wole swoj firefox

~Gość

07-09-2008 09:05

@jenny "u mnie w pracy jest zakazana ze względu na zapisy w umowie licencyjnej pozwalające szpiegować i publikować wszystko co się robi :/" Ta licencja została zmieniona. Google przeprosił za całą sytuację i stwierdził że była ona wynikiem pomyłki. 5 września usunięto kontrowersyjny zapis o przeniesieniu praw autorskich. @redakcja Myślę że skoro tak głośno mówiono o wadliwej licencji to zamiast drobnego ''update'' w starym newsie do którego nikt zazwyczaj nie wraca (RSS etc.) może warto byłoby zrobić nowego newsa o zmianie tej licencji. Dużo ludzi może nie wiedzieć o tych zmianach

~Gość

07-09-2008 05:45

i tak Opera jest szybsza do tego ma klienta poczty a tutaj ?

EgonFreeman

07-09-2008 02:01

A, dodam jeszcze ze OmniBar to dla mnie ZBA-WIE-NIE. Nie ruszajcie tego, bo to chyba najlepszy bajer jaki zrobili w Chrome -- jeszcze edytowalne keywordsy... w Firefox najpierw skok do paska szukania, a pozniej jeszcze i tak chwyt po myszke zeby wybrac odpowiedni silnik wyszukiwania...

EgonFreeman

07-09-2008 01:59

Punkt 4 jest zaimplementowany, i dodam jeszcze ze domyslnie. Nie wiem, czy to 1.0 czy jak - pobralem ta, ktora wyszla na Wielkim Wydaniu (tm). Jak zamkne okno z zakladkami i pozniej otworze Chrome ponownie, wszystkie je sobie otwiera i znajduje. Czego natomiast mi bardzo brakuje: a) TabMix+ a''la Firefox 2 b) FlashBlock/AdBlock (mozliwosc blokowania flasha i ikonki zeby go uruchomic - przede wszystkim) -- te dwie wtyki, a raczej ich brak w Firefox 3, wciaz mnie zatrzymuja przed przesiadka nan c) multi-line tabs -- tego mi WYBITNIE brakuje (znow TabMixPlus, wkurza mnie niemilosiernie ze mi te zakladki kompresuje jak mam > 30)

xyz

07-09-2008 01:59

czego brakuje? filtrowanie stron vel blokowanie reklam

jenny

06-09-2008 23:36

u mnie w pracy jest zakazana ze względu na zapisy w umowie licencyjnej pozwalające szpiegować i publikować wszystko co się robi :/

Eremita

06-09-2008 21:32

Zapomnijcie o zamykaniu wyskakujących okienek w tej przeglądarce, Google z tego zyje.

bbp

06-09-2008 20:14

ciekawy artykuł [[http://www.balticbusinesspark.com.pl]] [[www.balticbusinesspark.com.pl]]

ie

06-09-2008 19:30

A ja i tak nie zmienię IE. W/g mnie jest najlepszy.. A próbowałem wiele.. zaraz będą komentarze typu "tylko OPERA", albo "FF", a ja i tak sądzę iż najlepszy jest IE

inzaghi123

06-09-2008 18:44

O niezła przeglądarka ma aż 79/100 w acid3

artko

06-09-2008 14:27

wpiszcie w chrome w adresie :% niespodzianka?

Ja

06-09-2008 13:53

Jeśli chodzi o pkt 10... Przecież to przeglądarka GOOGLE, więc dlaczego ma być inna wyszukiwarka niż google? to oni zapłacili za napisanie przeglądarki i oni chcą na niej zarabiać... Moim zdaniem inne wyszukiwarki owszem - jako plugin.. i chociaż nie lubię monopolu, to tak samo jak IE może mieć wyszukiwarkę microsoftu to google może udostępniać w SWOIM PROGRAMIE jedynie SWOJA WYSZUKIWARKĘ.. Szczerze mówiąc nie widzę tutaj nawet działań monopolistycznych..

Zeke

06-09-2008 13:33

@IneQuation Nie wiem, czy widziałeś ogłoszenie o pracy w PCWK (niedawno). Nie było tam wymagania poprawnego czy biegłego posługiwania się językiem polskim. Znajdujemy zwykle to, czego szukamy...

IneQuation

06-09-2008 13:26

Autor artykulu powninien popracowac nad formami pisemnymi. Stylistyka, slownictwo i ogolna jakosc tekstu stoi na poziomie przecietnego ucznia gimnazjum.

Artefakt

06-09-2008 13:22

1. Chrome nie obsługuje JAVy 2. podczas przeglądania skrzynek mail''owych wyświetla stare interfejsy (np. interia.pl) 3. jedyne co w niej dobrego dostrzegłem, to fajnie rozwiązane pobieranie plików

R

06-09-2008 12:59

A u mnie Maxthon 2 z armią wtyczek i z odpowiednio skonfigurowaną wtyczką Memory Manager żre tylko 20-30 MB, bez względu na ilość otwartych zakładek.

~Gość

06-09-2008 10:55

[[http://anandtech.com/showdoc.aspx?i=3398&p=2]]

~Gość

06-09-2008 10:53

Goscie z AnadTech ocenili jakość zarządzania pamięcią w popularnych przeglądarkach. Test jest prosty otwieraja jedną stronę, następnie 3 inne jako zakładki. Poźniej zamykaja te trzy zakładki i sprawdzaja czy zwolnily one swoja pamiec. Wynik rozwala stare przegladarki w pył. Firefox 3.0.1: 1 zakładka: 30MB 4 zakładki: 87MB zamykamy 3 zakładki: 70MB IE7: 1 zakładka: 30MB 4 zakładki: 97MB zamykamy 3 zakładki: 78MB Google Chrome: 1 zakładka: 26MB 4 zakładki: 105MB zamykamy 3 zakładki: 38MB !!! Gogle Chrome jako jedyne zwalnia pamięć komputera gdy zamykamy zakładki.

Kali

06-09-2008 10:45

Po co mi blokada wyskakujących okienek? Tam potrzebny jest addblok a nie zadna blokada okienek. Uzywam Adbloka z lista subskrypcyjna i w zasadzie nie wiem co to baner reklamowy. Nie ogladam zadnych durnych flashy i temu podobnych pierdul na stronach PCWK ani zadnych innych;) Jeden pasek adresu do wszystkiego to najlepsze co jest w tej przeglądarce i wcale nie chcialbym, aby zostalo to zmienione. Chrome zaimportowal mi wszystkie zakladki bez najmniejszego problemu wiec punkt 1. uwazam za niedorzeczny. Kazda przegladarka sama powinna dbac o import... Moim zdaniem autor tego artykułu, który nawet nie miał odwagi się podpisać...za dużo spędza czasu na czytaniu komentarzy na onecie a potem przepisywaniu ich. Mierny pismak....

Qbar

06-09-2008 09:57

p.7 jest absolutnie prawdziwy. Można faktycznie wciągnąć spowrotem zakładkę, ale nie można wciągnąć "aplikacji" czyli zakładki uzyskanej przez opcję "utwórz skrót aplikacji". Ja odczułem dotkliwie brak google toolbar dla chrome oraz to że wbudowany manager pobierania plików zakończył działanie po zamknięciu przeglądarki - moim skromnym zdaniem powinien działać w tle i kończyć pracę tak jak w firefox - po ew, zamknięciu okna managera, oczywiście powinna być możliwość jego minimalizacji do traya.

~Gość

06-09-2008 08:09

W Chrome jest tylko jeden błąd koncepcyjny przy tworzeniu aplikacji. (nie jest to oczywiście wada w stosunku do starszych przeglądarek ponieważ one nie obslugują jeszcze tego mechanizmu) Mianowicie jak się robi osobną aplikację ze strony WWW, np. klienta Gmail to wszystkie cookies powinny być osobne dla tej aplikacji a nie współdzielone z przeglądarką. Np. Jeżeli zrobisz sobie wirtualna aplikację ze strony Gmail zamiast Thunderbirda to wszystko smiga 10x szybciej ale... Jeżeli w przeglądarce wejdziesz i zalogujesz sie na inne konto Gmail twoja aplikacja ''desktopowa'' głupieje i się wylogowuje. Jest to trochę wkurzajace i z tego powodu ciągle muszę używać Thunderbirda ponieważ mam 2 konta gmail. Mam nadzieję że poprawią w finalnej wersji. Bo w końcu tworzenie tych aplikacji to największy przełom w przeglądarkach od czasów FireFoxa 1 i wprowadzenia zakładek :D

~Gość

06-09-2008 07:43

Moim zdaniem Chrome jest fajny. Stare przeglądarki może były kombajnami do wszystkiego ale nie miały tej lekkości. U mnie odpalenie Chrome trwa kilka milisekund - po prostu się pojawia. Tego nie potrafił nawet IE nie mówiąc już o powolnym FF. Przeglądanie stron jest po prostu błyskawiczne, Google Reader jako osobna aplikacja na pasku zadań dziła lepiej niż jakikolwiek inny czytnik RSS''a jaki starsze przeglądarki posiadały - pokazuje on-line na pasku zadań ilość nowych postów. FireFox to był fajny i długo go używałem, pluginy to też fajna rzecz choć dosyć niebezpieczna. Ostatnia konferencja i włam do Visty za pomocą Adobe Readera pokazał że każdy plugin to potencjalnie dodatkowa dziura w systemie (nie wspominając już o tym że w pluginie może być trojan) Moim zdaniem Chrome aktualnie Chrome ma tylko jedna wadę: kiepskie sprawdzanie pisowni w polach tekstowych.

Sweden

06-09-2008 04:00

I tak OPERA jest tu Matka wszystkich nowinek.Niestety nie posiada Lobby takiego jak jakis tam amerykanski Szpaner Fire costam . Płonący Lis - Tak to czytac ....... niewiem

~Gość

06-09-2008 03:42

a ja polecam maxthon2

keidii

06-09-2008 01:23

To już jest szczyt jeżeli chodzi o pisanie artykułów tylko po to, żeby je pisać... Nie dalej jak 24 godziny temu pojawił się news "7 powodów" ... teraz "10 rzeczy" ... a google chrome nadal "deep beta" - Ale co - lepiej nawalić pustych newsów! lepiej wygląda w statystykach. Myśle, że dobze było by gdyby ktoś z "góry" czasem popatrzył jakie treści popełnianiane są w artykułach ...

wodzik

05-09-2008 22:37

rss, fajnie by bylo, jak by mozna bylo przejsc od razu 3 strony wstecz, jak w ff,a nie po jednej.

phi

05-09-2008 22:07

Dla mnie Chrome ma ważne wady, dyskwalifikujące tę przeglądarkę: 1) BRAK czegoś w rodzaju ADBLOCKA, 2) brak zarządzania skryptami po domenach, tak jak robi to NoScript. 3) Brak zarządzania ciasteczkami. Dodajcie do tego ciekawe zapisy w umowie licencyjnej oraz dodatek szpiegujący instalowany automagicznie w FF i Operze.

Satan

05-09-2008 22:02

Geeeeesty myyyyszy! Takie jak w Operze! Chcę!

als

05-09-2008 21:57

widze, ze furore robie przegladarka.. ostatnio tylko o niej :P sam mam cale 4 przegladarki najpopularniejsze. Ktos moze sie zapytac po co? :) a ja poprostu uzywam kazdej do czego innego :P oprocz IE, ale sila rzeczy mam bo windows''a mam :D

vannelle

05-09-2008 21:33

Google Chrome nie zaimportował z FF subskrybowanych kanałów RSS. Nie mogę znaleźć tej opcji w GC. Może źle szukam. Myślę, że jak GC wyrośnie z chorób wieku dziecięcego będzie najlepszą przeglądarką, w tej chwili już jest najszybszą.

nomad

05-09-2008 21:30

Jeśli chodzi o nieporozumienia co do p. 7. Rzeczywiscie mozna wyciągać i wkladać karty z powrotem. Autorom chodziło jednak raczej o to, że gdy z daną stronę wrzuci się w tryb "aplikacji" (trzeba wejśc do menu strony i tam jest polecenie utworzenia skrótu dla aplikacji - to sprawia, że dana strona wygląda jakby była osobną aplikacją, bo otoczka przeglądarki znika), to nie można jej z powrotem wsadzić do paska przeglądarki. To nie do końca jest prawdą, bo w trybie aplikacji w menu w gornym lewym rogu jest funkcja otwarcia w oknie przeglądarki.

~Gość

05-09-2008 21:07

Brakuje gestów i możliwości ustawienia tabów na spodzie programu.

hainasz

05-09-2008 20:55

ad 10. Tu się z Tobą nie zgodzę, po jakiego grzyba kolejny pasek, lepszy jeden sprytny - i to podkreślanie adresu głównego - ja bym przyczepił się zaś do sprawdzania błędów podczas pisania, bo tu jest totalna klapa. Przed Chrome długa droga, ale znając Google wyjdzie z tego genialne narzędzie

cali-fornication

05-09-2008 20:22

-brak status bar -brak listy downlodu -brak zarzadzania ciastkami -po 24h bezczynnosci wyswietlanie przelaczania miedzy zakladkami szarpie -paslidne wyswietlanie listy plikow lokalnych +ciekawe dzialanie kontrolki file przy formularzach

rafik

05-09-2008 20:19

Czego mi brakuje? Wszystkiego. W Operze podobało mi się to, że wiele rzeczy było wbudowanych i ogólnie Opera jest fajna :) Jednak interfejs mnie całkowicie zraził, tzn. Nie jest zły (kwestia gustu), ale mi się nie podoba. Firefox. I nic się tu raczej nie zmieni. Podoba mi się to, że podstawowy Firefox jest gotowy do pracy i ma wszystko co przeglądarce trzeba (w Operze trzeba troszkę czasu spędzić na początku na konfiguracji, tzn. jakieś 5-10 minut ;P). Instaluję wybrane rozszerzenia, wtyczki, motywy. Firefox z którego korzystam jest OK i nie ma dla mnie wad - wszystko to czego potrzebowałem uzupełniają rozszerzenia :) Google Chrome: Aaaj... Jakaś lipa. Oddzielny pasek adresów i oddzielny panelik wyszukiwarek: to było super. Zakładki to badziew. Jeśli wie się jak ich dobrze używać w Fx''ie są prawdziwą potęgą (mówię o katalogowaniu zbiorów, tworzeniu Skyrptozakładek, Makr, wygodnego folder RSS). Ogólnie przeglądarka dla mnie jest zbyt "goła". Lubię wiedzieć co robię i co się dzieje. W Fx i Operze widziałem i wszystkie potrzebne panele i dużą ilość treści strony. W Google widzę więcej treści, ale nie czuję się przy tym super. Nie wywarło to na mnie żadnego wrażenia. Przed pobraniem liczyłem że będę mógł się pobawić źródełkami - tak jak w fx mogłem dostosować pliki xul do własnych potrzeb. Tutaj mogę co najwyżej bawić się w edycję plików exe, ale programy do tego nie zawsze dobrze działają. Wynik? 1.Firefox 2.Opera, jako bardzo dobra przeglądarka która po prostu jest nei w moim guście. 3.Safari, Flock, Konqueror i co tam jeszcze znacie. 4.Google chrome.

mysite

05-09-2008 20:18

chrom jest super - musi byc - wszystko co google jest proste i super - polecam wszystkim , chrom można znaleźć tutaj [[www.alehumor.pl.tl]]

Chrome-entuzjasta

05-09-2008 19:45

4. Można ustawić w ustawieniach, że przy otwarciu aplikacji otwierają się poprzednie karty 10. A mi akurat przypadł omnibar bardzo do gustu. I po co mi inne paski, jak wszystko moge zrobić jednym paskime i sama klawiatura, bez zaglawania rekami wedrujacymi z klawiatury na myszke. Wiele z tego, co napisaliscie, jest kwestia gustu. Poza tym wiele rzeczy jeszce bedzie poprawionych a funkcjonalnosci, ktorych Wam brakuje, pewnie bedzie mozna ustawic za pomoca wtyczek. PS. Nie podoba Ci sie zestaw kolorow? Mozna zmienic. Na stronie chromeplugins(dot)org mozna pobrac juz 2 zestawy kolorow

Balun

05-09-2008 19:09

Przydała by się możliwość edycji skrótów klawiszowych, gesty myszy(opera:)). Wyłączanie wtyczek, js itp. Import ustawień z opery.

fxfight

05-09-2008 18:26

W licencji jest napisane, że mogą publikować bez żadnych przeszkód dane z których się przy wykorzystaniu tej przeglądarki korzystało. W firmie więc na pewno odpada a dla mnie także i w zastosowaniu domowym.

Doda

05-09-2008 18:26

W Chromie przede wszystkim brakuje niczycielskiej praktyki M$. Otoz implementacji standardow HTML 6, 7, ble do budowy aplikacji internetowych (sorry programisci ajax stradziax ale to tylko czubek gory lodowej) ktorych jeszcze nie wymyslono poza Gggggooooogle ;).

mac

05-09-2008 18:19

@conioo... nie porownuje sie do przegladarek ktore sa bledem statystycznym :D Ze tez zawsze sie znajdzie ktos z Opera... macie kompleks jakis czy co? Co do kolesia od FTP i edytrow i wogole kombajnu... jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego, znamy to? To jest przegladarka a nie edytor, zaparzacz do kawy, toster itd... chcesz edytora to se go zainstaluj. Proste. Dlaczego ja chcac przegladarki mam uruchamiac klienta FTP, edytor i bog wie co jeszcze? JA chce szybkiej przegladarki... i tu google trafilo.

cccp

05-09-2008 18:13

czemu nie możliwości tłumaczenia z poziomu przeglądarki???Skoro przez wyszukiwarkę googla można to czemu nie przez przeglądarkę?

hkh

05-09-2008 16:57

wszystko zapowiada sie świetnie tyle że licencja jest tak skonstruowana że nawet napisany mail może zostać przeczytany i wykorzystany w dowolny sposób przez google z resztą tak jak wszystko co zrobimy przez chroma a wszystko to znajduje się w licencji

~Gość

05-09-2008 16:56

Poproszę też wtyczkę notatek. Może być taka jak w Operze ale byłaby lepsza mając jakiś przypominacz. Potrzebny mi też klient FTP. I żeby w zakładce "dla programistów" był jakiś prosty edytor HTML, PHP ,JS. Na przykład taki jak kED2. I jeszcze analizator DOM.

ZBiR

05-09-2008 16:55

Jest 11 rzecz - najważniejsza moim zdaniem. Chrome nie da się w pełni odinstalować!!! Wystarczy w opcjach włączyć "Pokaż ukryte pliki i foldery" żeby zobaczyć, ile śmieci zostaje. na domiar złego nie można ich usunąć!!

Mac

05-09-2008 16:55

Nie polecam tej przeglądarki. od kiedy ją zainstalowałem (w dniu premiery) na moim komputerze zaczęły się dziać różne niepokojące rzeczy. Jednak zostanę przy ff (I na wszelki wypadek zmienię AntyVira)

f!eld

05-09-2008 16:53

1. Lepsza obsługa flash - przeglądarkę potrafi szlag trafić przy przełączaniu okien podczas oglądania youtube, a przy zmaksymalizowanym oknie filmu, to można zapomnieć o alt+tab - na jakieś pół minuty Chrome się przycina. Przy okazji - nieźle też się laguje, np. wyłączam myspace, youtube, cokolwiek sobie wpiszcie, a po zamknięciu karty potrafię jeszcze przez dłuższą chwilę słyszeć dalszą część klipu (to w końcu zamknąłem tę kartę, czy nie? :/) 2. Zżeranie zasobów systemowych - podobnie jak Opera potrafi się zamulić mimo tego, że jest lekkie. 3. Zaawansowany pasek postępu - dobrze by było widzieć, ile % się załadowało (ile kb zostało), prędkość ładowania strony i ilość elementów (jak w Operze). 4. Właściwości obrazka powodują całe pokazanie kodu strony. Jeszcze nie udało mi się znaleźć informacji o rozmiarach jakiegoś jpga, czy coś, bo cały czas miałem stertę różnych (niekoniecznie przydanych mi w tym momencie) informacji. 5. Nie wiedzieć czemu, czasem zdarza się, że muszę kliknąć kilka razy w przycisk wyślij posta i podobne. Bywa irytujące.

tad

05-09-2008 16:37

jest bardzo optymistycznie. Oby wkrótce nie ukazała sie dyrektywa o zakazie blokowania reklam i nakazie nieutrudniania kontroli tego. Oraz wiele podobnych dzięki kreatywności lobby i wrażliwości decydentów/komisarzy na potrzeby tychże.

bhm

05-09-2008 16:30

Menadżer pobiernia jest jeszcze bardziej siajowy niż w innych przeglądarkach. Nie twierdzę że to ma być od razu GetRight czy wget ale niech przynajmniej będzie czytelniejszy. Zoom okna (może być jak w Operze) Wtyczki niezbędne: klient poczty(i Folder IMAP), RSS(i atom), komunikator. A może ktoś napiszę wtyczkę menadżera plików. Taki ChromeTotalCommander (przesadziłem ?)

ktoś

05-09-2008 16:28

Odnośnie punktu pierwszego to Google zrobiło kiedyś wtyczkę do Firefox pozwalającą na synchronizacje zakładek, historii, haseł itp. niestety nie pokusili się o wersje dla Firefox 3 a jakiś czas temu usunęli ze strony.

KDT

05-09-2008 16:27

ZOOM - jest najgorszy ze wszystkich przeglądarek. Już ff wzieło do serca znakomity zoom Opery i w ff3 prawie go dogoniła w tym temacie. Włączanie i wyłączanie JS i wtyczek. Indywidualne ustawienia do stron jak w Operze (lisek chyba dopiero z jakąś wtyczką to ma).

bhm

05-09-2008 16:03

- minimalizacja do tray''a - w zaplanowanych zadaniach pojawiło mi się zadanie automatycznej aktualizacji Google Chrome ale w ustawieniach nie ma po tym śladu. Czy to aby nie jakieś oprogramowanie szpiegujące? - przełączenie się na stałe do trybu "incognito". Mam lekką paranoje. Każdemu wolno mieć swojego bzika. - w okienku "Google Chrome - informacje" link do strony produktu. - mam otwartą jedną stronę i chcę ją zamknąć bez zamykania przeglądarki. Jak to zrobić? - Bardzo podoba mi się boczny panel rozwijany po kliknięciu myszą w krawędź okna. Tak jak w Operze.

conioo

05-09-2008 15:57

Autor mógł się pokusić o porównanie Chrome również do Opery a nie tylko do FF. Np. co do pktu 10. w operze istnieje możlwość zainstalowania dowolnej wyczukiwarki i odwołanie się do niej przez pasek adresu w sposób np: "w chrome" - wyszuka w wikipedii hasło chrome.

~Gość

05-09-2008 15:35

Nie zgadzam się z punktem 10. Oddzielny pasek wyszukiwania to element psujący wygodę i wydajność pracy z FF.

xyz

05-09-2008 15:34

punk 4 jest zaimplementowany - w opcjach jest mozliwosc wyboru otwarcia poprzednich kart po uruchomieniu - sprawdzone - dziala. Inna spraw, ze moglo by to byc domyslne ustawienie

haRacz

05-09-2008 15:30

Tak jak arnione, 7 punkt jest nieprawda, bo ta opcja dziala i to dobrze.

arnione

05-09-2008 15:28

a u mnie wyciąganie i wkładanie zakładek w okienko jakoś działa bez problemów :>

AK.

05-09-2008 15:23

To jest wersja 0.2 a nie 1.0.

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »