Nowe MacBooki - jeszcze szybsze i ładniejsze

Koncern Apple zaprezentował nowe modele komputerów przenośnych z logo jabłka. MacBooki i MacBooki Pro wyposażono w silniejsze układy graficzne, wyświetlacze z podświetleniem LED oraz szklane trackpady z obsługą technologii "multi-touch". Co ciekawe, aluminiowa obudowa, w jakiej zamknięte są podzespoły komputerów, to typ "unibody", czyli wykonany z jednego kawałka metalu (o pogłoskach o nowym procesie produkcyjnym MacBooków informowaliśmy w ubiegłym tygodniu).
Jedną z najważniejszych nowości w komputerach MacBook Pro jest tandem Nvidii: GeForce 9400M i GeForce 9600M GT (pierwszy z wymienionych to chipset graficzny z 256MB of DDR3 SDRAM, zintegrowany z płytą główną, drugi to dedykowana karta graficzna z 512 MB pamięci GDDR3). Zadania związane z obliczeniami graficznymi mogą być przydzielane przez system do poszczególnych układów w zależności od wymogów danej aplikacji. Niestety z uwagi na brak obsługi technologii Nvidia Hybrid SLI nie jest możliwe zaangażowanie obu układów naraz.

MacBook Pro MacBook Pro

Nowy trackpad, jak ujawnił prezes Apple, Steve Jobs w czasie konferencji, jest 39 procent większy, niż w poprzednich modelach notebooków. Cała jego powierzchnia jest jednocześnie przyciskiem, dodano też obsługę nowych gestów użytkownika (teraz może on kontrolować pracę z komputerem stosując dotyk czterech palców na trackpadzie w tym samym czasie). Maszyny są również wyraźnie smuklejsze - grubość obudowy zmniejszono bowiem do 2,41 cm.

MacBook Pro dostępny będzie w dwóch konfiguracjach. Pierwsza z nich oparta jest na procesorze dwurdzeniowym Intel Core 2 Duo 2,4 GHz z 3 MB pamięci cache L2, 2 GB pamięci RAM (maks. 4 GB), dyskiem twardym 250GB Serial ATA 5400 rpm. Drugi model jest bardziej zaawansowany - zastosowany w nim procesor to Intel Core 2 Duo 2,53 GHz (6 MB pamięci cache), dysk twardy ma pojemność 320 GB, zaś pamięć operacyjna - 4 GB. Maszyny już od 15 października będą dostępne na terenie Stanów Zjednoczonych. Ich ceny to odpowiednio 1999 i 2499 dolarów.

Aluminium zamiast plastiku

Następna z nowości - nowy MacBook - również może się pochwalić aluminiową obudową typu "unibody" - jego wymiary oraz waga wynoszą, odpowiednio, 2,41 x 32,5 x 22,7 cm i 2,04 kg. Urządzenie - jak łatwo zauważyć - jest mniejsze od poprzednika. Oferuje do dyspozycji użytkownika 13,3-calowy, cechujący się niewielką grubością (zapewnia to zastosowanie podświetlenia diodami LED) wyświetlacz LCD o rozdzielczości 1280 x 800 pikseli i dostarczane jest z procesorami z rodziny Intel Core 2 Duo (2,0 GHz lub 2,4 GHz) oraz 2 GB pamięci 1066 MHz DDR3 (w dwóch slotach możemy umieścić kości o łącznej pojemności wynoszącej maksymalnie 4 GB).

MacBookMacBook

Dane możemy przechowywać na standardowym "talerzowym" dysku twardym (wersja 2 GHz - 160 GB (standard), 250 GB lub 320 GB; wersja 2,4 GHz - 250 GB (standard) lub 320 GB) lub 128-gigabajtowym dysku typu SSD. Przeprowadzenie wideokonferencji ułatwi nam wbudowana kamera iSight, natomiast połączenie z Internetem możemy zrealizować przy wykorzystaniu karty WiFi (draft IEEE 802.11n) lub modułu 10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet. Zewnętrzne urządzenia podłączymy poprzez dwa porty USB 2.0, natomiast zewnętrzny wyświetlacz - za pomocą wyjścia Mini DisplayPort.

Nowy MacBook może się również pochwalić nowym szklanym trackpadem, znaną z MacBooka Air podświetlaną klawiaturą oraz układem graficznym Nvidia GeForce 9400M (256 MB współdzielonej pamięci). Warto też wspomnieć o akumulatorze, który powinien wystarczyć na 5 godzin pracy oraz cenach sprzętu, które ustalono na następującym poziomie:

1299 USD - wersja z Core 2 Duo 2,0 GHz, 2 GB DDR3, 160 GB HDD, GeForce 9400M,
1599 USD - wersja z Core 2 Duo 2,4 GHz, 2 GB DDR3, 250 GB HDD, GeForce 9400M.

Apple nie zamierza kończyć produkcji modelu MacBooków z białą plastikową obudową. Jego cena wynosić będzie 999 dolarów (konfiguracja obejmuje m.in. CPU 2,1 GHz i dysk twardy 120 GB 5400 rpm).

Nowy Air

Aktualizacji doczekał się też najmłodszy przedstawiciel rodziny MacBooków - Air. Podobnie jak w wyżej wymienionych maszynach, w modelu tym zastosowano chipset GeForce 9400M (zastąpi chipset Intel GMA X3100). Komputer dostępny będzie w dwóch odmianach. Tańsza (1799 USD) posiada pojemniejszy dysk HDD - 120-gigabajtowy SATA w miejsce dysku PATA 80 GB. Droższy, kosztujący 2499 USD model, wyposażono w dysk typu SSD o pojemności 128 GB - w poprzedniej generacji był to napęd 64-gigabajtowy. Wymieniono również kości pamięci, zastępując układy DDR2 SDRAM 667 MHz kośćmi DDR3 1066 MHz. Nie zmieniły się natomiast procesory - nadal są to układy 1,6 i 1,8 GHz. Warto również zwrócić uwagę na fakt, iż dotychczas obecne w obudowie Air złącze mini DVI ustąpiło miejsca portowi "mini display".

Oprócz nowych notebooków Apple poszerzy ofertę również o premierowy model monitora Cinema Display. 24-calowy wyświetlacz, podświetlany diodami LED cechować ma się rozdzielczością 1920 x 1200 pikseli, co umożliwi tym samym urządzeniu obsługę trybu Full HD. Nowy wyświetlacz LCD Apple'a posiadać będzie wbudowane głośniki, kamerę iSight, trzy porty USB oraz złącze typu DisplayPort (mini). Urządzenie trafi na sklepowe półki w listopadzie w cenie 899 dolarów.

24-calowy Apple Cinema Display24-calowy Apple Cinema Display

Prezentacja nowości miała miejsce w siedzibie głównej koncernu w Cupertino.

Jeśli pokochałeś wygląd nowych komputerów Apple, na pewno przypadnie ci do gustu Mac OS X "Leopard". Ten system ma do zaoferowania znacznie więcej niż XP czy Vista, z którymi ciągle jeszcze musisz się męczyć.

Przeczytaj już teraz: Przez fascynata - dla fascynatów, czyli 10 powodów, byś przeszedł z Windows na Mac OS X.


Dodatkowe informacje: Apple
Aktualizacja: 15 października 2008 17:56
Tekst zaktualizowaliśmy o odsyłacz do artykułu "10 powodów, byś przeszedł z Windows na Mac OS X" (Uroki Macintosha).

Artykuł pochodzi z przygotowywanego właśnie PC World Komputera 12/2008.
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (48)

pati

22-10-2008 11:57

tylko nie kupujcie tych maszyn w polsce!!!, bo sa chyba najdrozsze na swiecie w naszym pieknym kraju... w belgii (kraju duuuuzo bogatszym niz polska) sa srednio o 100 euro (~350 zlotych) tansze...

Herman Żelazny

18-10-2008 20:17

Najuboższa wersja wyposażenia nie jest żadnym wypasem i kosztuje za dużo jak na możliwości. Obudowa to nie wszystko. Ale jak zawsze w takich przypadkach, to tylko kwestia gustu. Do jabłkowego usera: Powinieneś się cieszyć, że Twój egzemplarz tak dobrze się spisuje. U mnie w pracy jest ok 20% MBP i wierz mi są z nimi problemy. Poczynając od kodowania znaków, wyświetlania niektórych specyficznych rzeczy na stronach www, na połączeniu FTP kończąc... Profesjonalne korzystanie z tych komputerów wiąże się z dużą cierpliwością albo zmianą na MacaPro ....

Adam

17-10-2008 23:54

neutralny - Skoro MacBook kosztuje 5 tys. zł, a Panasionic Y7 9 tys. zł. to jak wyliczyłeś, że ten pierwszy jest droższy?

neutralny

17-10-2008 19:49

MacBook to taki sam laptop, jak każdy inny z jego pułki cenowej, którego dodatkowo wyróżnia: + ciekawy design + małe nowinki, ale jednak nowinki (touchpad, szklana powłoka matrycy, aluminiowe unibody itp.) + "user friendly" OS + w miarę przyzwoita jakość całości - wyższa cena (po uwzględnieniu powyższych plusów i dla adekwatnej konfiguracji sprzętowej) śrdnio o 15%-30% + świadomość płacenia ok 1/5 ceny za markę, co dowartościowuje kupującego, że dokonał oryginalnego (pozornie elitarnego) i dobrego zakupu, co znacznie poprawia samopoczucie, zwłaszcza w momencie korzystaania z nabytku, tzn. strategia marketingowa Apple''a zadziałała prawidłowo... :)

wisterialane

16-10-2008 19:47

Bardzo ładny sprzęcik, już niedługo będzie w Polsce :)

ja

16-10-2008 09:44

@ramones59 MacOSX 10.5 Leopard jest po polsku.

ramones59

16-10-2008 09:38

A Ja mimo ze uzywam MS, zaczynam z ciekawości mysleć o tanim mac appla laptopiku :) Jeszcze żeby mac osX, był po polsku jak windows lub linux

ja

16-10-2008 07:22

Tak czytam te wasze komentarze i sie smieje. A moze by tak wyszedł czasami na świerze powietrze? Tam też jest świat, rzeczywisty, kolorowy i ciekawy. Pewnie zaraz ktoś mi wyskoczy z tekstem zebym sam wyszedl. W porządku tylko wróce z pracy :). Uzywam na codzien w pracy winXP, w domu MacOSX, a czasami na starej stacjonarce linuxa openSUSE 10.3 i jakoś daje rade. Każdy używa tego na co ma ochote. Proste. Chcesz komputer od Appla? To kup i nie marudz. Niechcesz nie kupuj. Nikt Cie nie zmusza. Tak samo ma się sprawa z PCtami. Ludzie to są tylko komputery... urządzenia elektryczne. Zachowujecie się tak jakby to był sens życia, tyczy to wszystkich fanbojów Appla, Microsoftu, Pecetów, Linuxiarzy i innych grup. Zastanawiam się skad w ludziach tyle nienawiści. Mózgi macie wyprane przez firmy z Coupertino, Redmond itp.? Wszystkim życze wszystkiego najlepszego i proponuje zająć się czymś bardziej pożytecznym niż plucie na drugiego w komentarzach (bo to takie anonimowe i nikt mi nic nie zrobi). Pozdrawiam.

phoe

16-10-2008 01:16

Jak dla mnie sprzęt jest dobrze skonfigurowany i wart swijej ceny. Ma swoje wady, ale co nie ma. Najbardziej boli mnie w nowych MacBookach, że nie posiadają firewire 400 i ta czarna świecąca obwódka wokoło ekranu. A teraz jak już PCty jadą po MACach, to pokażcie mi 3 letniego pieca który chodzi na viście tak jak 3 letne jabłko na leopardzie :)

xxx

15-10-2008 22:15

Mam jedno pytanie do krytykujących komputery firmy Apple: CO WY TUTAJ SZUKACIE ???? Tutaj są informacje o komputerach Apple, więc ze swoimi uwagami WYNOCHA !!!

Adam

15-10-2008 21:27

Co do ceny to przecież MacBooki są dwa razy tańsze od Sony Vaio Z i Panasonica Y7.

./MaTriX''u

15-10-2008 21:26

@agnostyk - nikt ciebie nie zmusza do kupowania Apple''a - z tego co widze wiecej jest materialow nt. Windows i komputerow przeznaczonych do pracy pod systeme z Redmond. Bardzo dobrze ze pisze sie o Apple - dotychczas byla to firma "dla wybranych" ktorzy pozyskiwali informacje z grup dyskusyjnych ... Mam MACa i peceta - i sorka - ale apple jest stabilniejsza platforma niz przecietny pecet z Windows. Design - akurat lubie ladne rzeczy, bez wodotryskow , 50 ciu diodek migajacych jak im sie podoba, klapek, przyciskow etc... To jest tak jakbys o Mercedesie SLR MC Larem mozil ze jest kiepski i wolisz Malucha - tylko dlatego ze CIE NA NIEGO PO PROSTU NIE STAC. Mnie akurat nie stac na to zeby tracic czas na tuning Windows, na ciagle poprawki, defragmentacje, czyszczenie rejestru - dlatego kupilem kolejnego MACa - on DZIALA, dzis, jutro i za rok, bez reinstalek, bez grzebania w bebechach OS''a..... A pozyskany w ten sposob wolny czas -spedzam milo siedzac sobie w kafei i popijajac kawe, piwo, badz po prostu na imprezie wieczorem, gdy rzesza windowsowcos ciagle stroi swoje pecety.... kiedys mnie to bawilo, dzis - moj cczas jest zbyt cenny zeby tracic go na zabawy z rejestrem, szkoda na to zycia. ...............................

macbook_user

15-10-2008 19:57

Jak zawsze odwieczna wojna zwolenników. Dziwne że zawsze wszczynają je posiadacze systemu z Redmond. Ja przesiadłem się na MacOS i jestem bardzo zadowolony. Zero ciągłej optymalizacji systemu i zamulania.

eeeeeeeee!

15-10-2008 19:23

iKoniec.

grafmarr

15-10-2008 18:56

Niestety poziom tej dyskusji jako żywo odzwierciedla spór o to, kto i czym poleci do Brukseli. Jest żenujący.

emzol

15-10-2008 16:48

@Jabłkożerca tak, tak... każdy, komu podoba się mac jest jak zahipnotyzowany i ślepo wierzy w religię steva jobsa, a ty masz to szczęście, że się wyrwałeś z tego matrixa i jesteś jedyną osobą, która może ocalic świat przed zagładą... oglądasz zbyt dużo amerykańskiego kina akcji!

Zeke

15-10-2008 15:36

Nie za bardzo rozumiem krytykowania komputerów Apple. Nie chcesz używać - nie używaj. Choćby jedynymi cechami wyróżniającymi te nowe MacBooki były Multi-touch i obudowa z jednego kawałka aluminium, to już jest coś nowatorskiego, czego nie ma w innych. Jeśli jest nowatorskie, to jest i drogie. Nie widzę powodu kupować Mac''a, bo PC wystarcza do tego co robię - ale czy to powód, żeby mówić że to złom? Ważne, że jest wybór. Ktoś uznaje, że właśnie taki zestaw cech mu odpowiada, i uznaje że warto za to zapłacić - to kupuje.

Jabłkożerca

15-10-2008 15:08

No tak - odświeżyli coś co i tak kosztuje za dużo jak na swoje możliwości. A teraz coś do fanów jabłek: "no jak kogo? nie stać to pewnie zazdrości" - za to wy Maco użytkownicy pokazujecie swoją Snobistyczną stronę i uważacie się za kogoś lepszego. Jak nie potraficie sobie poradzić z problemami w Windowsie tylko na niego narzekacie i klikacie głupio po pulpicie no to nie moja wina. Tak jak ktoś powiedział - pobawcie się z kodowaniem znaków oraz zainstalujcie (albo znajdźcie nawet coś ciekawego) oprócz Photoshopa - życzę szczęścia. Po prostu ulegliście wpływom kampanii marketingowej Jobs''a. A więc wracajcie do świata gdzie wszystko co jest jabłkowe jest najlepsze a nam dajcie spokojnie żyć.

Bartek

15-10-2008 13:16

Mi tez nawet sie podobaja tylko szkoda że w żadnym nie ma blu ray. Jak dla mnie było by fajnie jak by był ze swojej nagrywarki blu ray Lg kożystam bardzo czesto i sprzęt jest świetny. Powiem szczerze że troche mi szkoda ze nie ma blu ray w tych kompach a jak miał bym tez zrezygnowac ze swojego to już wogóle lipa by była.

mac

15-10-2008 13:13

@fsadf "Nie lubię maców bo nie podoba mi się ich obsługa i ten cały leopard też o kant dupy rozwalić. Stabilny? bo to zamknięte oprogramowanie. nie możesz sobie w bezproblemowy sposób zainstalować na sprzęcie na jakim być chciał" Powiedz... kupujac mac otrzymujesz os. Dziala on bez problemow, wiec po cholere mialbym go instalowac na innym komputerze? Jezeli tak robisz jestes zwyklym zlodziejem. A ze cos jest zamkniete nie oznacza ze nie da sie toego zainstalowac na innych kompach. Przyklad Zamkniety Windows, Skype, Office, wszystkie dzialaja na Maku i PC. Za to ciekawi mnie argument otwartosc oprogramowania. Ilu z was kupilo oficjalna dystrybucje Red Hata? Pewnie nikt. Wszyscy jada na darmowej dystrybucji i wmawiaja sobie ze sa hakjerami, sa cool bo po 12h kombinowania uruchomili mp3 na kompie. Co do tych co sie pytali co na maku mozna robic. Wiec tak mamy: Skype, Adium - taki macowy GG, Office 2008, Open Office, Firefox, Thunderbird (o ile ktos lubi). To tak na poczatek. Teraz dla studenta. Matlab, Scilab, Xcode - kompilator wiekszosci jezykow. Dla grafikow to lepiej nawet nie zaczynac wymieniac tak samo muzykow. Dla gracy np: Doom 3, Quake 4, Quake 3, PlaneX - dla tych co lubia symulacje, chyba Wow tez jest w sumie nie gram wiec wiecej nie wymienie na paru stronach sa listy z tym co wychodzi na maca (praktycznie wszystkei nowe hity) No i na koniec - zero wirusow (wiec linuksiarze beda czuc sie zafascynowani) + wszystkei programy z linuxa daja sie uruchomic na Macosx... + mozna zainstalowac windows na maku. Wiec troszke tego jest....

emzol

15-10-2008 12:45

@likaon a ty co robisz na swoim pececie z windowsem/linuxem? co takiego robisz na swoim kompie, czego nie mógłbyś zrobic na macu? nie chcę byc utożsamiany z fanboyami maca, ale przyznaję, że podobają mi się te komputery.

Bartek888

15-10-2008 12:41

Z tym kodowaniem to przegięcie. Ja też piszę z maca i co? Jakiś problem? Tak na prawdę to standardem jest UTF8-16 a nie jakieś patenty Microsoftu w przeglądarce IE. Poczytajcie zanim się podniecicie. A na peceta nigdy nie wrócę bo cenię sobie moje nerwy. Jak włączam od czasu do czasu XPka to co widzę? Chmurkę, że jestem zagrożony. To ja wolę nie być i pracować na tych "ochydnych świecidełkach, drogich jak cholera i w ogóle do dupy szpanerskich złomach", które jak do tej pory zaskakują mnie wyłącznie pozytywnie.

likaon

15-10-2008 12:15

I co robisz Marku na tym MacBook-u 2,2GHz,4GB??Stabilnie przegladasz strony www czy moze stabilnie jestes wstanie odebrac maila??

Marek

15-10-2008 12:06

Ja używam shitowego Windowsa ale jak tylko będę miał okazję to przesiądę się na Maca. Nie rozumiem zazdrośników z Vistą i składakiem którym się nie podoba apple bo jest za drogi... Ferrari też wam się nie podoba? Jest lepsze od Dacii Logan i droższe... Ja mam Asusa G1Sn z GF 9500M GS i ta karta do laptopów w czerwcu była świeżutka... 9600GT a do tego rpzy dużych obliczeniach 9400M to bardzo dobry duet... Ciekawe ilu z was pecetowców działało na nowym Macu że uważacie że to shit :) W rodzinie mam MacBook''a Pro 2,2GHz 4MB, 4GB RAM, 200GB 7200rpm na najnowszym Mac OS X i nic się nie wisza, wszystko działa stabilnie... w przeciwieństwie do mojej Visty :D

likaon

15-10-2008 11:56

Naprawde nie wiem o co wam chodzi wy przemadrzali uzytkownicy Pc-tow,Mac-ow...jaki to ma sens rozstrzasac problem wyzszosci Wielkanocy nad Bozym Narodzeniem.Zamiast wziac sie do pracy...to nie ...wieczne biadolenie...Apple super,apple do dupy,zwykly lapek wiecej plastyki a moze mniej.Zygac sie chce nad ta wojna od dziadka kalesony!!!

popdruid

15-10-2008 10:51

Jeśli nie brać pod uwage rachunku ekonomicznego (MacBook jest drogi) to cała reszta przedstawia sie w samych superlatywach... Szczególnie moc obliczeniowa (na którą ma wpływ również perfekcyjna integracja poszczególnych elementów) tego sprzętu robi ogromne wrażenie... Jak mnie ktoś zapyta czy wolę 5 komputerów stacjonarnych średniej klasy czy MacBook to odpowiem że 5 komputerów... Z drugiej strony kurs dolara jest mały... Zakup taniego modelu z myślą o zainstalowaniu linuxa jest godny przemyślenia - być może komuś się to może opłacić, w specyficznych zastosowaniach... A tak swoją drogą - ktoś mi rok temu proponował sprzedaż używanego modelu z plastikową obudową... Jak dla mnie za 4000 PLN... :-))

łuuu...

15-10-2008 10:04

@Joe, 1 linijka: Mac OS X (czytaj mac os ten - mac os dziesięć); 3 linijka: A _JAK_ chodzi o laptopy... to jest po Polsku? Może po góralsku ale oni i tak pisać powinni zwykłą polszczyzną. @inni tak MacBook jest 5x droższy, 1300 /5 = 260 $ poszukajmy - laptop 13 - 14 cali, aluminiowa, bądź magnezowa obudowa, bez plastiku, procesor C2D 2GHz, 2 GB RAM, grafika +- NVIDIA GeForce 9400M bateria 5 godzin pracy. Lenovo, ThinkPad SL300 13.3" - 919$ - 1 GB RAM, C2D 2 GHz, NVIDIA GeForce 9300M 128MB, no Bluetooth, 4 cell battery (3h working time), WiFi over ThinkPad 11b/g Wireless LAN Mini PCI Express Adapter II. I nadal Plastikowa obudowa... WOW Poproszę o lepszą propozycję mądrale.

Twix

15-10-2008 09:57

fsadf: Skoro twierdzisz, ża sam jesteś w stanie złożyć równie dobrze sprzęt jak Apple za mniejsze pieniądze to po prostu to zrób i nie zrzędź :) Ja osobiście miałem dość Windows i najlepszym wariantem pomimo średnio atrakcyjnej ceny był system Mac OS X. Jak Ci nie pasuje, to nie znaczy, że i innym nie musi pasować.

fsadf

15-10-2008 09:36

mauser a co tu ma "biedność" do rzeczy? przez 4 lata korzystałem z appla - nawet jakby mi go ktoś dawał za darmo tego shitu bym nie wziął.. Te ostatnie komentarze to wyglądają, jakby posiadacze Appla musieli się dowartościować, na zasadzie "bo mnie stać, a was nie" - i co z tego? Nie lubię maców bo nie podoba mi się ich obsługa i ten cały leopard też o kant dupy rozwalić. Stabilny? bo to zamknięte oprogramowanie. nie możesz sobie w bezproblemowy sposób zainstalować na sprzęcie na jakim być chciał, a faktycznie przepłacanie za kompa, który ładnie wygląda i w ogóle ohh, ahh to bezsens. Złożenie samodzielne kompa z takiej samej elektroniki i tak wychodzi taniej.. A co do artykułu po cholerę w macach nV? aby sprawnie wyskakujące okienka pokazywał? Ktoś napisał, ze mac są dla ludzi, którzy po prostu chcą korzystać z komputera, w takim bądź razie pytam po co nV + 4rdzeniowiec?

MMR

15-10-2008 08:40

Gdyby tylko MacBook miał jeszcze ExpressCard - byłby to dla mnie ideał :-)

mauser

15-10-2008 07:54

Tak właśnie, luksus kosztuje! Zaczynałem od DOSa, następnie Windowsy, Linux, FreeBSD itp w końcu skończyłem na Makach, rozumię flustrację niektórych "biednych użytkowników", tez kiedyś nim byłem, cieszę się jednak, że ciągle jest wybór, nikt nikogo nie zmusza do używania Maków, jednak niech ktoś najpierw wypróbuje zanim napisze coś pustego! Jutro kupie nowego MacBooka żonie, a jak! :)

mac

15-10-2008 07:15

Nooo prosze apple zawsze jest fuj dla tych co nie moga nic stamtad miec. Powiedz agnostyku, ferrari tez jest do dupy nie? Za szybkie, niskie, nie miesci wozka dla dziecka i wogole na polskich drogach lepiej nim nie jezdzic. No co za zlom normalnie.

Piki

15-10-2008 06:17

Miałem kiedyś wątpliwą przyjemność pracy na jabłku. Do dzisiaj nie lubię tego systemu. Ładnie obrazki wyświetlał...

~Gość

15-10-2008 02:50

To, ze Windows sie zawiesza moze twierdzic jedynie oszolom trzymany w ciemnej komorce o 10 lat. Vista jest fantastyczna, szybka, swietnie dziala, XP takze choc widac po nim uplyw czasu. Nie ma NIC na Apple co na MS Windows nie dzialalo by lepiej. ZADNEGO UZASADNIENIA NIE MA placenie 5x wiecej za to samo. No chyba ze kogos podnieca rozjezdzajace sie menu i okna, a to by bylo juz zalosne.

Kamil

15-10-2008 01:48

@apple-user Właśnie widać, jaki ten twój macbook cudowny, nawet polskiego kodowania nie umiesz sobie ustawić LOL

Roman

15-10-2008 01:22

Jednak na razie nici z dotykowych ekranów, które wymieniał poprzedni artykuł w aktualnościach IDG. Chodziło po prostu o trackpad... @Scorcerer: Opis hipotetycznego iCar-a jest świetny - to kwintesencja wszystkich opisów w mediach i komentarzy o iPhone i MacBook Air. Dzięki! (Mam Mac-a Mini w domu - nie jestem fanatykiem żadnej strony.)

Joe

15-10-2008 00:57

Ja tu nie widzę błędów informatyków IDG, tylko zachwalanie pewnego bubla przez jego fanboi-ów. A co do mojej pisowni i gramatyki, to jak chcesz polemizować na ten temat, to najpierw wystosuj argumenty chłopcze.

łuuu...

15-10-2008 00:29

@Joe Co do kodowania to niech lepiej informatycy IDG podziałają, bo tylko tu z Mac''ów czasem krzaki wyskakują. A ty tymczasem popracuj nad pisownią i polską gramatyką...

Joe

15-10-2008 00:01

apple user: pisałeś spod macosx-a ? To podziałaj najpierw z kodowaniem znaków, a potem zachwalaj system którego używasz. A jak chodzi o laptopy, to w pewnych środowiskach większą estymę wzbudzają thinkpady niż świecidła zwane macbookami.

ramos

14-10-2008 23:24

Tak, tak szkoda tylko, że wszyscy (co do jednej osoby, a było ich ok 8) co się przesiedli na Maki są zachwyceni i mówią jednym głosem "nigdy więcej windowsa". Śmieszą mnie tacy ograniczeni ludzie (których zwyczajnie na MacBooka nie stać) obrażający Appla, a zapewne nigdy takiego nie posiadali i powtarzają jak taka gawiedź "Apple ble, niedobre Apple". Pogódźcie się z tym, że jest to wspaniały komputer dla kogoś kto po prostu chce korzystać z komputera! Nie podoba mu się jakieś grzebanie w systemie, optymalizowanie itp. Może to Wam tak trudno zrozumieć? Leopard ma wszystko czego trzeba, chodzi stabilnie i udostępnia wiele ciekawych bajerków (każdy z nas lubi trochę tego :)

qwerty

14-10-2008 23:08

@Agnostyk Kurcze ale sie podjarales tym artykulem kolego.. Spokojnie nie nerwowo, uwazaj na cisnienie bo ci moze zawór nie wytrzymac.. :D Pozdro

Scorcerer

14-10-2008 23:05

[[http://paweldejko.blogspot.com/2008/09/icar-rewolucja-w-przemyle.html]] <= tyle na temat "Wspaniałego, innowacyjnego i najlepszego-na-świecie za-rozsądną-cenę" sprzętu.

RaDiK

14-10-2008 23:04

jedyne co mnie zaciekawiło to to ze wpakowali ma 4 rdzenie wiec pewnie potrzebuje trochę prądu a tak to miło no fakt z nidiva popłynęli ale cóż nie mozna mieć wszystkiego :)

Apple user

14-10-2008 22:37

znowu ¶mieszne komentarze upo¶ledzonych ludzi, że apple jest do niczego... no jak kogo¶ nie stać to pewnie zazdro¶ci... mi się MBP spisuje ¶wietnie, bezawaryjnie, bezproblemowo, nigdy więcej zawszonego windowsa ani problematycznego linuxa... a wy żyjcie sobie dalej w swoim zamkniętym ¶wiecie ;]

agnostyk2

14-10-2008 22:27

Zapomnialem dodac... "Jedną z najważniejszych nowości w komputerach MacBook Pro jest tandem Nvidii: GeForce 9400M i GeForce 9600M GT" CO??? TO SZROT, ZŁOM, KASZANA. Jak wogóle można takie gnioty oferować ludziom i nie miec wstydu? Do czego te karty? do wyswietlania JPEGow? "Maszyny są również wyraźnie smuklejsze" Faktycznie sa to maszyny, maszyny do pisania. Wspolczuc tylko glupcom ktorzy nabiora sie na "disajn" z jablkiem, oplywowe obudowy i kupia zlomy kilka razy drozej niz mozna kupic, a potem beda przez 12 miesiecy obgryzali paznokcie w oczekiwaniu na laty dziur w OS X

Agnostyk

14-10-2008 22:21

Ile dostajecie kasy za bezustanne pisanie o sekcie Apple? Apple jak Amway, ohydna pioraca mozgi sekta wciskajata skladaki za 5x wieksza cene, a potem koszaca kase na czym sie da. Przed ta "firma" powinno sie ostrzegac, a nie pisac chwalebne artykuly. Gdzie kregoslup moralny panowie?

Adam

14-10-2008 22:04

Są też oświeżone MacBooki Air.

Adam

14-10-2008 20:56

Tani jak na LED.

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »