"PC to żadna okazja, gdy nie robi tego, czego chcesz"

Firma Apple unikała dotychczas jednoznacznych wypowiedzi komentujących ostatnią kampanię reklamową Microsoftu, wymierzonych w jej politykę cenową. Milczenie przerwał wreszcie jeden z przedstawicieli spółki z jabłkiem w logo, cytowany przez serwis Macworld.com.
"Miliony ludzi przesiadły się na Maka, ponieważ pokochali bezpieczeństwo, stabilność i możliwości oferowane przez najwyższej klasy sprzęt i niesamowite oprogramowanie, które po prostu działa zaraz po wyjęciu z opakowania" - twierdzi Bill Evans, rzecznik Apple. "PC to żadna okazja, gdy nie robi tego, czego chcesz. Apple i Microsoft mogą się zgodzić co do faktu, że wszyscy uważają Maki za fajne: dzięki ich świetnemu designowi i zaawansowanemu oprogramowaniu nic im nie dorówna, za żadną cenę" - dodaje.

Nowe spoty reklamowe giganta z Redmond, produkowane w ramach kampanii "Laptop hunters", mają dowieść, że kupno komputera Mac jest mniej opłacalne od kupna komputera PC. (zdaniem samego Steve'a Ballmera, szefa Microsoftu, nie ma sensu w wydawaniu dodatkowych 500 USD tylko po to, aby na takim samym sprzęcie pojawiło się logo firmy Apple).

Łowcy laptopów

Bohaterowie filmów, otrzymawszy określoną kwotę pieniędzy, mają kupić za nią notebook. W pierwszym ze spotów studentka o imieniu Lauren za 1 tys. USD kupuje maszynę HP (zobacz: "Nie jestem wystarczająco fajna, żeby mieć Maka"); w drugim - niejaki Giampolo mając do dyspozycji 1,5 tys. dolarów również wybiera sprzęt HP. Premierowe spoty są kontynuacją zapoczątkowanej we wrześniu ub. roku kampanii Microsoftu pod hasłem "I'm a PC", a będącej odpowiedzią na akcje marketingowe Apple "I'm a Mac". Wywołały one spore poruszenie, zwłaszcza w społeczności użytkowników Maków - w Internecie pojawiła się już nawet ich parodia z udziałem "bezdomnego Franka".

Co ciekawe, równie wzburzeni wydają się być niektórzy dziennikarze i publicyści, w tym Jim Dalrymple, redaktor amerykańskiego wydania magazynu Macworld. Uważa on całą ideę przyświecającą nowej kampanii Redmond za nietrafioną, zresztą słusznie wskazując, iż reklamy pomijają niektóre aspekty korzystania z komputera, takie jak zarządzający nim system operacyjny oraz dodatkowy koszt użytkowania. Dziennikarz podkreśla, że podczas gdy w reklamach Microsoftu nie usłyszymy nawet wzmianki o Viście, to Apple mówi o swoim OS X przez cały czas. Dlaczego? Bo po prostu działa, podczas gdy Vista "przez większość czasu się uruchamia".

"Święta wojna" makowo-windowsowa

"Jak tylko zawieziesz PC z Windows do domu - i najprawdopodobniej przed połączeniem z Internetem - będziesz potrzebował ochrony przed wirusami (...) Nie zapominajmy też o Rejestrze Windows i ilości napraw, których on wymaga (...) Jestem użytkownikiem Maka z wyboru. Lubię, gdy moje komputery działają dla mnie, a nie przeciwko mnie. Może i jestem wystarczający fajny, by mieć Maka - ale nawet jeśli nie, to jestem wystarczająco mądry, by go mieć" - ironizuje nasz kolega z Ameryki.

Przedstawiciele Microsoftu mają na ten temat inne zdanie. Jak przekonywał nas w rozmowie Patryk Góralowski (Windows Live Commercial Business Development Manager w Microsoft Polska), bardzo łatwo powiedzieć, że system jest niebezpieczny. "W rzeczywistości to aplikacja pobrana z Internetu i zainstalowana w nim może powodować zagrożenie. Bezpieczny system to taki z włączonymi zabezpieczeniami, obsługiwany przez przezornego użytkownika." (czytaj więcej w artykule Windows 7 PL - z nim zdradzisz XP pochodzącym z wydania 5/2009 magazynu PC World).

Być może Redmond celowo nie wspomina o Viście w swoich spotach, skoro od premiery Windows 7 dzielą nas miesiące?
Tagi: Windows Vista, Windows 7, Mac, Mac OS X
.. / Sprzęt / Komputery : Komputery osobiste PC
.. / Sprzęt / Komputery : Komputery osobiste Macintosh
Oryginalny tekst został opublikowany na www.idg.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (22)

moondancer

19-04-2009 15:10

dla mnie komputer Mac jest wykładnikiem jakości. Może i są drogie te komputery ale za tą cenę otrzymujemy BEZPIECZNY i NIEZAWODNY komputer. mam w domu 3 komputery apple, w tym powerbook''a G4 na którym zainstalowałem tylko jeden raz system, gdy go kupiłem - to będzie już jakieś 5 lat na jednym systemie - z potrzeby spartycionowania dysków po mojemu. Na pozostałych Maćkach również zainstalowałem tylko raz system. Wiadomym jest że jeśli ktoś woli gry to PC jest lepszy ale nic poza tym - wsumie wolałbym kupić xboxa :) ale to kwestia gustu. Jestem grafikiem i w pracy muszę robić na PC, w ciągu dnia co najmniej 3x słuchać od mojego biurka oblezywe słowa że coś się wiesza itp. gdy pracauje na Mac''u w mojej karierze nie zdarzyło się takie coś. Ale po mojemu to jest tylko zasługa dobrego systemu. Maki moze nie są wydajniesze ale mają lepszy system. Gdyby programy adobe były na linuxa lub BSD to pewnie nie chciał bym maca bo jednak ta cena jest troche przerażająca, ale dla mnie najważniejsza jest stabilność.

jannix

19-04-2009 14:59

Tak się złożyło, że pierwszy komputer z jakim miałem do czynienia to był Mac. Było to w roku 1980, kiedy być może wielu użytkowników tego serwisu jeszcze się nie urodziło. Jakie bylo moje zdziwienie (wręcz przerażenie), kiedy okazało się, że sa na ¶wicie jeszcze jakie¶ inne komputery (z czarnym ekranem startowym - to był chyba DOS). Potem byłem wielokrotnie zmuszany sytuacj± zawodow±, żeby pracować na Dosach, Windowsach itp na PC, jednak moja potrzeba komfortu i poczucie smaku powodowały, że jak tylko to było możliwe trzymałem się od PC możliwie daleko. Niedawno kupiłem Macbooka z możliwo¶cia instalacji Windowsów i zrobiłem to, żeby korzystać choćby możliwo¶ci rozliczania podatków. Jednak pierwszy start Windowsow po ich instalacji wzbudził jednoczesnie moje obrzydzenie ich wygl±dem graficznym ( w porównaniu z MacOS 10.5) i i wręcz rozbawienia, że wygl±da to prymitywniej niż wygl±d ekranu Maca przed 20 laty. Poza tym rzeczywi¶cie komputer wyje jakby się z tym sytemem strasznie męczył. Niekt nie powinien wła¶ciwie dyskutować o możliwo¶ciach i niezawodno¶ci PC względem Maca - porażajaca jest kwestia stylu. To tak, jakby kto¶ próbował mnie przekonać, że bary szybkiej obsługi s± podobne lub porównywalne z jakimi¶ normalnymi restauracjami. Je¶li kto¶ po pierwszy ogl±dzie Maca i pierwszym "dotyku" nie odczuje absoltnej różnicy klas między Macem, a jakimkolwiek PC, to należy tylko ubolewać nad jego absolutnym braku poczucia smaku i spó¶cić na to zasłonę

emma

19-04-2009 08:23

Jest całkiem spora grupa użytkowników, którzy posługują się wszystkimi platformami. Też do niej należę, bo polskie szkoły, biura i urzędy to ostoja Microsoftu. W sumie żyję z nich, a zwłaszcza z tych, którzy nieopatrznie uwierzyli zapewnieniom potentata, że zastosowanie jego rozwiązań serwerowych uczyni funkcjonowanie firmowych sieci lekkim, łatwym, przyjemnym i... tanim. Dzięki zdalnemu dostępowi prawie zawsze mogę wykonywać swoja pracę z dowolnego miejsca. I robię za pośrednictwem... dwóch niezbyt nowych intelomaczków. Tam gdzie nie da się czegoś zrobić bez Windowsa korzystam z potrzebnej mi wersji (od DOSa po Vistę) za pośrednictwem VMware Fusion. Ta kombinacja jak dotąd świetnie się sprawdza, a co najważniejsze, z powodu pracy w świecie Windows, nie muszę odstawiać na bok prywatnego świata Apple.

Wesoły

18-04-2009 22:25

Norma. Nudzą te wojny powoli. Ci którzy jadą po Linuksie nigdy z nich na prawdę nie korzystali. Zainstalowali, napotkali jakiś problem bo kupili sieciówke za 20 zł składaną w stodole i na tym się skończyło. Ci którzy jadą po Windowsie na ogół mieli z nim do czynienia 5-10 lat i albo nadal korzystają kochając go co niemiara, albo na nim pracują albo grają w gierki. Zostaje grupa która z ulgą powitała inny system na swoim komputerze (np ja). Ci którzy jadą po produktach Apple tak na prawdę nigdy z nich nie korzystali. Są drogie. Owszem. Więc kto z was Panie i Panowie z nich korzystał ? Zakup 1 komputera od Apple z Photoshopem, Illustratorem i paroma drobiazgami w wersji komercyjnej - niecałe 10.000zł wszystko (nie pamiętam za co się płaciło ile ale taka była końcowa cena za stanowisko gotowe do wszystkiego). Stanowisko zostało przekazane osobie doświadczonej z produktami Apple (takich jest jak na lekarstwo a tych z talentem jeszcze mniej. Całe szczęście popyt u nas na nich jest niski więc szybko się znalazła kandydatka). Wydatek zwrócił się po 2 miesiącach. Pytania ?

ViSiR

18-04-2009 21:43

tak sobie czytam różne posty dotycz±ce "zalet" i "wad". I do wszystkich oponentów mam pytanko.... kto z dyskutantów pracował na systemie "przeciwnika" hę? Napiszę w ten sposób od ''92 pracowałem jako admin na dosie, windowsach 3.x, 9x, 2k itp na vi¶cie skończywszy. Do tego używanie i administracja linuksów (różnych). A obecnie używam maka... Mac po prostu działa od wł±czenia po wyjęciu z pudełka, aż po jego kres. Ekran laptopa (po używaniu przez trzy lata) zatrzymuje się tam gdzie się go otworzy. Wszystko (w systemie i sprzęcie jest zaplanowane) Pytanie: który z laptopów PC (za ile?) ma pod¶wietlane klawisze, aluminiow± obudowę, albo multitouch, lub system "dedykowany" (optymalizowany) pod konkretny sprzęt? Fakt można kupić laptopa za 1000PLN tylko o jakiej "jako¶ci", a wszyscy PC optymi¶ci nie widzieli PC laptopów za 10 000? Kolejna rzecz to wydajno¶ć systemu.... Instalowałem kiedy¶ sobie (dla testów) windowsa na mac booku.... i uwaga: Wentylatory zaczęły wyć jak opentane :) tak samo przy pracy gołego systemu. Przy pracy na MacOs''ie nie wiem co to hałas od wentylatorów.. NFS - cisza, Blender 3D - cisza, Photoshop (obróbka RAW''ów) również cisza ... szczerze mówi±c to gdybym nie zainstalował Windowsa to my¶lałbym, że mac ma pasywne chłodzenie. Btw. żonie również kupiłem jaki¶ czas temu maka... (poprzednio miała HP za około 4000PLN) i wiecie co? Skończyły mi się problemy z czym¶ "co niedziała" i się "wiesza". A czas jej szkolenia do "nowego" systemu wyniósł 5 min - bo zamieniony jest miejscami przeł±cznik "polskich znaków", i przewijanie stron jest dwoma palcami a nie po przesunięciu gdzie¶ myszy i kliknęciu... lub poszukiwaniu wydzielonego (na i tak małym "gładziku) miejsca do scrolla..

Gunther

18-04-2009 20:57

Już o tym pisałem: wojenka jest pokazowa. Obu firmom zależy na tym "konflikcie", bo w ten sposób całkowicie dominują na rynku. W rzeczywistości współpracują ze sobą i programowo olewają np. linuksy (znacie jakieś oprogramowanie MS na linuks? Apple ma Shake, ale wersja na pingwina jest kilkakrotnie droższa od Makowej, a istnieje tylko dlatego, że kiedyś wykupiono ten pierwotnie linuksowy projekt). Cała sytuacja żywo przypomina polską scenę polityczną, na której dwie partie programowo olewają wszystkie inne podmioty i udają, że nie ma dla nich alternatyw. Krótko mówiąc, jeśli ktoś podnieca się tą "wojenką", to dał się nabrać na marketing.

Jaro

18-04-2009 20:31

"...przez większość czasu się uruchamia". rozbawił mnie ten tekst, widać że ten co to powiedział to zna Viste jak większość ze słyszenia. Powiedz to mojemu lapkowi, po 5 miesiacach uzywania go TYLKO do pisania tekstów, jest powolny jak żółw, ciagle tylko cos czyta i czyta. A maszyna nie jest zla i markowa (Toshiba)

emma

18-04-2009 08:23

Jakie to pocieszające, że Apple ma najwięcej krytyków wśród tych, którzy nie korzystają z jego produktów. To zupełnie odwrotnie niż w przypadku produktów Microsoftu.

emzol

17-04-2009 19:47

Po co te wojny, przecież to tylko komputery. Profesjonaliści nie kłócą się o takie bzdury, bo wybierają sprzęt uwzględniając zarówno swoje wymagania co do niego, jak i budżet. Nie patrzą na to, która marka jest aktualnie modna i potrafią uszanować wybór innych. Twój komputer - twoja sprawa!

Gość

17-04-2009 18:50

Ludzie ktorzy pisza za PC i Windows sa najlepsze na świecie nie maja pokjęcia o komputerach. Windows to virus a nie OS. Systemem Operacyjnym mozna nazwac Linux oraz pochodne Unixa a nie Windows. Dlaczego ms nie udowstepni kodu ktory umorzliwia uruchamiania plikow exe?? Bo jakby to zrobili to Windows przestalby istniec i tak to kiedys nastapi hahaha

nick

17-04-2009 18:13

"...przez większość czasu się uruchamia". Bardzo trafne stwierdzenie, dokładnie tak jest, nic dodać, nic ująć!

taki sobie

17-04-2009 16:47

Cóż - teraz to rzeczywiście łątwo porównać oba produkty. Wcześniej, gdy Mac OS tworzony był na PowerPC - to naprawdę było coś, a obecnie - żałosna amatorszczyzna (producenta procesorów oczywiście). Zmiana spowoduje upadek tegoż OS-a jak też wartości marki, którą ceniono za stabilność. Szkoda, że tak się stało jak się stało.

przemek

17-04-2009 15:28

mac jak wszystko w ameryce jest odmozdzone zeby kazdy odmozdzony amerykanin mogl sie polapac o co chodzi. macowi nie mozna odmowic design''u ale zeby az tyle za to placic??? poza tym trzeba byc idiota zeby PC utozsamiac tylko i wylacznie z windowsem. malo tego czasem mozna i PC skojazyc z mac os x...

przemek

17-04-2009 15:26

mac jak wszystko w ameryce jest odmozdzone zeby kazdy odmozdzony amerykanin mogl sie polapac o co chodzi macowi nie mozna odmowic design''u ale zeby az tyle za to placic??? poza tym trzeba byc idiota zeby PC utorzsamiac tylko i wylacznie z windowsem malo tego czasem mozna i PC skojazyc z mac os x...

deel

17-04-2009 14:07

W całym tym zamieszaniu nikt nie mówi o tym jak Apple traktuje klientów z Polski. Brak dostępu do iTunesStore i ceny dużo wyższe niż mogłoby wynikać z Vatów, cła i innych. Inni producenci (PC-tów) potrafią sprzedawać w "dobrych" cenach. MacBook - 6000zł - śmiechu warte. Za taką cenę można kupić 2 dużo lepiej wyposażone PC.

LordzFc

17-04-2009 13:51

I ja dodam swoje ,,ale" . Właśnie z powodu poczucia bezpieczeństwa użytkowników MAC''a, głupi błąd choćby w Safari powodował duże zagrożenie dla bezpieczeństwa osób nie mając komputery z Apple''a. I zgodzę się z polskim przedstawicielem MS. To czy system jest bezpieczny nie zależy bezpośrednio od niego, ale od użytkownika, który wie jak się zachowac na np. podejrzane maile. Oczywiście systen jest bezpieczny dopiero kiedy osoba używająca go ma pewne doświadczenie :) Paweł

Andy

17-04-2009 12:59

Jak już to okno otworzysz, to uważaj żebyś nie wypadł. Tak na marginesie, autor jakby się cóś wewnętrznie zmienił...

Gość

17-04-2009 12:08

a co mają mówić marketingowcy i zarząd Apple. Nie mają już innego wyjścia poza takim gadaniem albo poddaniem się. Wystarczy otworzyć okno w sali konferencyjnej i zobaczyć zmienione realia w 2009r.

Beauvoir

17-04-2009 11:06

Jak was drażnią Windowsy czy maki, to UŚWIADMOMCIE sobie, że NIE chodzi wam o same OS''y, które same z siebie są fajne i jak ktoś lubi, to sobie posprawdza, obejrzy, nacieszy oko, poużywa, itd. Chodzi wam o MARKETING - to nachalność, bezczelność, kłamliwość, bezmyślność i lepkość tekstów okołomarketingowych was drażni. Nie informatyka was drażni , lecz współczesny rozbuchany domokrążca, wstrętny, fałszywy sprzedawca, naganiacz i co gorsza chciwy pośrednik między twórca OS''a a wami - użytkownikami.

Efy

17-04-2009 10:55

"Może i jestem wystarczający fajny, by mieć Maka" Dla mnie to brzmi jak żałosne dowartościowanie się zakompleksionych ludzi. NIe mam nic do Maców, koś chce przepłacać, jego sprawa. Ale jak ludzie oceniają swoją "fajność" tym, że mają coś od Apple, to już tragedia...

~Gość

17-04-2009 10:36

Jedno trzeba przyznać Apple - robi stylowe komputery. Ale jakość wykonania jest taka sama jak w przypadku PC-tów produkowanych przez dobre firmy, ponadto biorąc pod uwagę że i tak praktycznie każdy PC jest sprzedawany z preinstalowaną OEMową windą która też działa prosto z pudełka (o ile w ogóle można nazwać działaniem pracę windy). Jedyną niespotykaną w PC rzeczą w Makówkach jest MacOS (pomijając różne pirackie wersje MacOS''a które teoretycznie działają na piecach, ale brak im sterowników), chociaż i tak gdybym miał Mac''a po jakimś czasie zabawy z tym systemem wywaliłbym go i zainstalował Linuksa, który daje mi więcej swobody niż jakikolwiek inny OS.

~Gość

17-04-2009 10:35

"...przez większość czasu się uruchamia". rozbawił mnie ten tekst, widać że ten co to powiedział to zna Viste jak większość ze słyszenia. W zyciu bym nie zapłacił za Maca 1/2 raza drożej dla samego Maca, to są dopiero przereklamowane produkty cały ten Mac, Iphon, Ipod etc. Za co tyle kasy oni chcą??? Weźmy takiego Ipoda, przecież on nie jest wart swojej ceny, zresztą cała reszta również.

Polecane

Kariera w IT 2012

Kariera w IT 2012
Uczelnie, rynek pracy, rekrutacja, pracodawcy, rozwój zawodowy - czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o pracy specjalistów IT w Polsce. Piszemy jakie uczelnie wybrać, dlaczego warto studiować informatykę i kierunki techniczne, jak wygląda proces rekrutacji i jak dobrze wypaść przed pracodawcą, opisujemy pracodawców - firmy IT - i możliwe ścieżki kariery.

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »