Steve Ballmer i Bill Gates o Chrome OS

"To coś o nazwie Chrome OS może być interesujące" - powiedział żartobliwie Steve Ballmer podczas Worldwide Partner Conference 2009. Prezes Microsoftu dodał, że mimo to on woli korzystać z jednego systemu operacyjnego. To kolejna uszczypliwa uwaga w stronę Google, które chce oferować Androida na smartfony i netbooki oraz Chrome OS na netbooki i desktopy. Swoje zdanie wyraził również Bill Gates, który stwierdził, że nie wie skąd bierze się burza medialna wokół kolejnej dystrybucji Linuksa.
Steve Ballmer pokusił się o wyrażenie swojej opinii dotyczącej zapowiedzianego w piątek nowego systemu operacyjnego - Google Chrome OS.

Prezes Microsoftu powiedział podczas spotkania z dziennikarzami na Worldwide Partner Conference 2009: "Kto wie czym właściwie jest to coś? Cóż, dla mnie to coś o nazwie Chrome OS jest naprawdę interesujące". Ballmer dodał, że choć system Google na pewno jeszcze długo nie pojawi się na komputerach stacjonarnych, to już teraz budzi jego respekt.

CEO Microsoftu postanowił również w kilku słowach skrytykować koncepcję Google, która zakłada dostarczenie jednego systemu operacyjnego dla smartfonów i netbooków (Android) oraz drugiego dla netbooków i komputerów stacjonarnych (Chrome OS).

"Nie wiem czy oni po prostu nie mogą się zdecydować czy też mają u siebie inny problem, ale kiedy ostatnio sprawdzałem, to użytkownik nie musiał korzystać z dwóch systemów operacyjnych - lepiej mieć jeden" - powiedział Ballmer.

Opinię o Google Chrome OS wyraził również Bill Gates, który w wywiadzie dla serwisu Cnet stwierdził, że nie wie skąd bierze się burza medialna wokół kolejnej dystrybucji Linuksa.

"Na rynku znajduje się naprawdę wiele form Linuksa zapakowanych w bardzo różne formy i działających na dziesiątki sposobów. Przyznam, że trochę dziwi mnie fakt, że ludzie reagują na Chrome OS jak na coś nowego. Przecież mamy już Androida działającego na netbookach. System ma też wbudowaną przeglądarkę".



Nasza Redakcja przetestowała i wybrała najlepsze nawigacje - zobacz ranking!

Nowość: najlepsze nawigacje z redakcyjnego rankingu możesz kupić w naszym sklepie. Sprawdź!
Aktualizacja: 15 lipca 2009 12:23
Dodaliśmy wypowiedź Billa Gatesa.
Oryginalny tekst został opublikowany na www.idg.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (26)

ja

27-09-2009 23:40

A mi sie wydaje ze Bill Gates moze miec racje. Android tez mial byc zupelnie nowa platforma - i co ? I na dobra sprawe to po prostu linux....ten caly Chrome OS zapewne tez bedzie tylko kolejna obudowa linuxa. To dobrze, linux powinien sie rozwijac - ale w tym przypadku musze Billowi przyznac racje. O co tyle szumu.

pok

27-07-2009 23:39

W pewnym sensie zgadzam się z Gatesem, przecież to tylko dystrybucja Linuksa, który przez wszystkich uważany jest za system nie do domowego użytku, a na notebookach mamy już androida.

pijaczek

16-07-2009 13:39

@Konio: wiem ale może przynajmniej jedna z jego jaźni mi odpowie ;p.

Konio

16-07-2009 10:23

@pijaczek: zobacz, ze te 2 osoby do ktorych sie zwracasz, maja to samo IP

matessso

16-07-2009 03:35

[[http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp]] wedlug tej strony inux ma 4% rynku...

pijaczek

15-07-2009 23:22

@Dr.KLAMP: "MS ma właśnie wszystko najlepsze...:)" "Na tel.kom. jest MS Mobile pro." Chyba żartujesz? Ze względu na użytkownika (powolne działanie interface i programów) i programistę (zdecydowanie najgorsze api z android, iphone, sybmian) jest to najgorszy system jaki jest na rynku. "Na laptopy jest MS win.XP/Vista" Tu masz częściowo rację... na laptopy czy desktopy wystarczy windows (jeśli się ma mało ramu i mało rdzeni, bo braki w smp i zarządzaniu ramem w windowie (w viście i 7 jest lepiej ale daleko do linuksa czy bsd), powodują, że jak ktoś potrzebuje wykorzystać moc komputera (np. grafika komputerowa) to na windowsa nie ma co liczyć... nie mówiąc o programistach, którzy na windowsie są pozbawieni narzędzia valgrind lub choćby podobnego). "Na serwer jest MSserwer2003/2008" To to już musi być żart... nawet nie ma co komentować @ramones59: możesz pokazać jakieś sensowne statystyki gdzie linuks ma 0.8% (poza ranking.pl którego blokuje adblock z ff (a zarazem większość linuksów?)) - ponad 1% ma w sprzedawanych nowych komputerach, a średnio koło 2% w statystykach sieciowych (no i według wszystkich statystyk podwoił procentowo udział w ciągu 2-3 lat). PS. chrome os będzie otwarty i darmowy, a swoje trolowanie możesz sobie na onet przenieść. "Android masz za free???NIE!!!" To mnie rozśmieszyłeś ;p. Android jest za free i jest otwarty, możesz też zobaczyć go na darmowym livecd na kompie, oraz zmienić, skompilować i używać jak chcesz (i wiele firm tak robi i wypuszcza "swoje" androidy jak sony ericsson i HTC hero). BTW. dlaczego nie odpisujesz nigdy na moje odpowiedzi? Czyżbyś się bał konfrontacji z kompetentną osobą?

_0.0_

15-07-2009 19:01

Ciekawi mnie tylko, czy "Chrome OS" pobije użytecznością "Mandrivę"

moriq

15-07-2009 15:08

Wypowiedź Billa jest idealna do obecnej sytuacji. To jest kolejny Linux.

Dan.te

15-07-2009 14:24

@Gość - rozbawileś mnie swym marnym komentarzem ^^ Co do artykułu to zgadzam się z Billem G.[nie ma się czym podniecać], będzie po prostu kolejny dobry OS który dołączy do istniejących już dystrybucji opensource i wszyscy będziemy zadowoleni:). Pozdrawiam.

ramones59

15-07-2009 13:56

@"Adam" To jak będzie to dopiero zobaczysz jak juz system zostanie fizycznie instalowany.:D To co mówią teraz to ma tyle wartości co nic... czy Android masz za free???NIE!!! Czy linuxXandros masz za free???NIE.!!! Jak chromeOS ma coś zmienić na rynku jako system Google, to musi wybrać drogę i projekt jak Apple MacOS. Kolejne distro linux o nazwie chrome to porażka jak innych odmian free linuksów na laptopach i nie ma co się łudzić. Co myślisz że ludziska zmienią ubuntu na chrome i nic dalej... To zadna alternatywa i wybór... więc znów będzie tylko MSwin7 ew.XP. :) Tu jest potrzebna rewolucja i zmiana, a nie kolejna odmiana linuksa.:D

Pawel

15-07-2009 13:48

Gates nie rozumie tej calej burzy medialnej. Powod jest dokladnie ten sam, dla ktorego mamy ciagla burze medialna wokol Windows 7 a wczesniej wokol Visty. Klaszcza i tupia nogami, aby bylo ich wiecej. MS wydaje miliny dolcow na marketing i promocje by ludziska wierzyli, ze maja takie super windowsy.Gdyby w koncu te cale Novelle, Red Haty, Canonicale dogadaly sie miedzy soba i zgodzile na jedna wspolna dystrybucje Linuksa i za tym poszly by pieniazki, to przyszlosc windy bylaby policzona. A tak... MS gora. I poki co nic tego nie zmieni.

Konio

15-07-2009 13:40

@Adam: bo ramones troluje Trolowanie ssie paue

~Gość

15-07-2009 13:33

ale niektórzy to tepaki - co instaluje windows na siłę?idź pan w h....a chrome będzie miał sterowniki?ta ciekawe do czego - będzie miał taki sam problem jak reszta linuksa - czyli działa ale nie do końca bo szkoda czasu na pisanie sterów

Adam

15-07-2009 13:24

Ramones, dlaczego piszesz kłamstwa? ChromeOS ma być darmowy, przecież Google wyraźnie to napisało. Myślisz, ze ludzie to idioci, którzy czytać nie umieją, i im każde swoje kłamstwo wciśniesz?

ramones59

15-07-2009 13:19

Wpakują wam ten ChromeOSx86 na mini laptopy jak kiedykolwiek powstanie i będzie działał, dodatkowo bedzie płatny komercyjny w cenie nowego UMPC i zacznie się znów cyrk i wymiana na MSwinXP/win7. Aż miło będzie to zobaczyć i poczekać jak linuksiarze płaczą i tracą swoje śmieszne 0,8% super systemików których nikt nie chce instalować i używać masowo jako zamiennik za MSwin.

art

15-07-2009 13:06

@ktos : troche zla analogia, z kołami jest tak : używa się ich bo nikt nie wymyślił przez ten czas nic lepszego. a w nowych systemach microsoftu są pewne archaizmy (trzymane ze względu na kompatybilnosc wsteczna i przyzwyczajenia uzytkownikow, albo ze zwyklego lenistwa) ktore istnieja bo tak, pomimo ze wymyslono juz cos lepszego

ktos

15-07-2009 12:52

@Gość Faktycznie jak kupujesz samochod to tez sie wnerwiasz ze ma kola nie? One sa znane od setek lat, a mimo to jakos sa stosowane. Moze nie ma sanesu zmieniac czegos co dziala. Poza tym ktore to skladniki maja 20 lat? Mozesz podac przyklad? Bo jezeli uwazasz ze skoro kalkulator wyglada tak samo to jest staty to powodzenia. Sam nie uzywam Windowsa ale niektorzy sa jacys niedouczeni. Poza tym bedziesz mial ten chrome to bedziesz narzekal ze znowu google jest fuj a jakas firma XXX moglaby ich rozwalic. Fajnie byc w niszy nie? mozna wtedy wciskac ze jest sie awangarda itd...

~Gość

15-07-2009 12:42

Wiecie co, ten microsoft tak mnie wnerwia. Ze wole zeby ten ChromeOS tak stał sie popularny zeby wkoncu wyparł te głupawe windowsy z rynku. Ten system niby upgradeowany z 98 na xp na visty na 7 itd. Ale ciągle niektóre składniki tam pochodzą od 20 lat. Ja tam wole nowy czysty i lightweight system ChromeOS. który będzie miał wszystkie sterowniki co potrzebne które będą same doinstalowały sie z płyty. Windows na chamca instaluje jakies dodatki które są zbędne, w dodatku sie niadają odinstalować.

DeeDee

15-07-2009 12:42

@"m4c"IP: 83.20.207.183 15-07-2009, 12:34 Dla Ciebie specjalnie powstaje już z rokiem 2010 nowy MS mobile7 pro. i będziesz miał mozliwośc kupić z nowym kom.tel. po roku 2010 :)

Dr.KLAMP

15-07-2009 12:38

@"Zdzisław" *** MS ma właśnie wszystko najlepsze...:) Na tel.kom. jest MS Mobile pro. Na laptopy jest MS win.XP/Vista Na serwer jest MSserwer2003/2008 Jak widać nie masz żadnej wiedzy co ma MS i jak tym sie posługiwać jak juz kupiłeś i uzywasz legalny system... Google dopiero zaczyna raczkować i uczyć się od MS i Appla jak zrobic system na laptopy i tel.kom.:) komentarz edytowany przez moderatora

m4c

15-07-2009 12:34

Hipokryta. To dlaczego nie połączą Windows Mobile z 7?

Zdzisław

15-07-2009 12:08

I kto to mówi? Właśnie w świecie Windows potrzebny jest osobny system na komórki, osobny na desktopy, osobny na serwery i osobny na superkomputery (hłe,hłe).

art

15-07-2009 11:50

tak Stevie lepiej mieć jeden system, zapewne na smartfonie też posiadasz Viśte ?

Dr.KLAMP

15-07-2009 11:15

A dajcie już spokój z tym Google.!!! Niech wreście pokażą system i pulpit startowy.:D Wiadomo że ChromeOS nic nie zmieni w rynku systemów i tylko zmiecie i zastąpi obecne odmiany niedopracowane linux jako nowa jedna platforma i linux straci swoje 0,8% MSwin7 bedzie królował przez nastepne 5-10 lat i żaden linux i ChromeOS nie sa wstanie zastapić ten system windows.:)

maciejc4

15-07-2009 11:13

Chyba notebooki gdzieniegdzie powinno być a nie netbooki :)

viśtek®

15-07-2009 11:09

w tym folklorze miliarda systemików 1 procentowego rynku jest wiele nawet bardzo interesujących rozwiązań... zwłaszcza tych true-unixowych a nie tanich i kulawych podrób spod znaku pingwina.. ale czy to kiedykolwiek będzie obchodziło normalnego cywilizowanego usera pc ?!?!?! pozdro linuchy

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »