HDMI i DisplayPort - jak połączyć komputer z telewizorem albo projektorem

W kartach graficznych, telewizorach i innych urządzeniach elektronicznych znajdujemy coraz częściej nowoczesne porty HDMI i DisplayPort. Interfejsy te pozwalają na uzyskanie bardzo wysokiej rozdzielczości obrazu, przesyłanie formatów audio nowej generacji, a ponadto są gotowe na telewizję 3D. Omawiamy nowe rozwiązania i odpowiadamy, jak optymalnie podłączyć do telewizora notebook i desktop.

Najnowsze technologie związane z obrazem, to nie tylko komputery, telewizory o wysokiej rozdzielczości i odtwarzacze Blu-ray czy DVD, ale także nowe metody łączenia tych urządzeń.

Aby nasz przewodnik był czytelniejszy, podzieliliśmy go na części, w których omawiamy najlepsze sposoby połączeń cyfrowych i analogowych.

Typujemy najlepsze naszym zdaniem metody połączeń, a tym, którzy nie dysponują sprzętem z polecanymi gniazdami podpowiadamy jakie będzie najlepsze rozwiązanie alternatywne.

Cyfrowe przesyłanie obrazu

Kable DisplayPort produkują wszystkie liczące się firmy oferujące akcesoria. Na zdjęciu produkt Belkina z szeroką wtyczką podobną do HDMI. DisplayPort może też występować z węższym gniazdem spotykanym w części kart graficznych.Kliknij, aby powiększyćKable DisplayPort produkują wszystkie liczące się firmy oferujące akcesoria. Na zdjęciu produkt Belkina z szeroką wtyczką podobną do HDMI. DisplayPort może też występować z węższym gniazdem spotykanym w części kart graficznych. Przekątne monitorów komputerowych rosną, a wraz z nimi wymagania odbiorców dotyczące jakości obrazu. Chcą oni oglądać filmy w wysokiej rozdzielczości nie tylko na ekranie telewizora LCD, plazmowego czy z projektora, lecz także na wyświetlaczu komputerowego monitora LCD . Kluczowe znaczenie ma wygoda połączenia, elastyczność instalacji i kompatybilność standardów stosowanych w elektronice użytkowej i sprzęcie komputerowym. Jakim interfejsem najlepiej podłączyć komputer z telewizorem czy monitorem?

Nasz typ: HDMI lub DisplayPort

HDMI. Choć najnowsza wersja standardu HDMI to 1.4, urządzenia dostępne w sklepach zazwyczaj wyposażone są w interfejs HDMI 1.3. Warto wiedzieć (np. kupując Blu-ray czy telewizor na rynku wtórnym), że standard ten ma kilka wersji, które ewoluowały w ciągu ostatnich lat. Najstarsze urządzenia (głównie odtwarzacze DVD) dysponowały gniazdami HDMI w wersji 1.0, które obsługiwały sygnał wideo 1080p 60 Hz (Full HD bez przeplotu) oraz osiem kanałów audio 24 b/192 kHz (wersja 1.1 dodatkowo pozwalała na przesyłanie ścieżek DVD-Audio). Maksymalna przepustowość tej wersji interfejsu wynosi 4,9 Gb/s, co nie pozwala na obsługę wszystkich najnowszych formatów audio DD HD i DTS HD.

Prezentowana na zdjęciu najnowsza karta graficzna rodziny ATI Radeon – model HD5870 dysponuje 6 portami DisplayPort do których jednocześnie możemy podłączyć 6 ekranów.Kliknij, aby powiększyćPrezentowana na zdjęciu najnowsza karta graficzna rodziny ATI Radeon – model HD5870 dysponuje 6 portami DisplayPort do których jednocześnie możemy podłączyć 6 ekranów.HDMI 1.2, stosowane w wielu odtwarzaczach Blu-ray pierwszej generacji, umożliwia przesłanie jednym kablem także ścieżek SACD. Nowsze wersje 1.3 i 1.3a powinny zwrócić uwagę kinomana poszukującego uniwersalności. Istotną cechą tych formatów jest obsługa strumieni dźwiękowych o studyjnej jakości dźwięku (HDMI 1.3/1.3a może przesyłać dane z przepustowością 10,2 Gb/s) Dolby Digital TrueHD i cenionego przez miłośników doskonałego brzmienia DTS HD Master Audio. Dodatkowo nowsze wersje HDMI pozwalają na obsługę plików wideo zapisanych z 30-, 36- i 48-bitową głębią kolorów. To na razie zaleta czysto teoretyczna, bo oferowane w sklepach płyty Blu-ray są nagrane z 8-bitową informacją o kolorze, a więc pozwalają na wyświetlanie obrazu o ograniczonej liczbie barw. Poszerzoną paletę barw docenią posiadacze kamer wideo HD, które najczęściej zapisują obraz o szerszym spektrum kolorystycznym.

Pamiętaj zanim kupisz
Mit: jakość kabla HDMI nie ma znaczenia.

Prawda: jakość kabla HDMI ma duże znaczenie dla uzyskania dobrego obrazu i dźwięku. Przy połączeniu na krótkie odległości 1-2 m problem jest mniej zauważalny, lecz przy odległości ok. 10 m kiepski przewodnik użyty w kablu może wręcz uniemożliwić poprawną transmisję sygnału cyfrowego.

Mit: kable HDMI 1.3 są inne niż 1.1 i 1.2.

Prawda: kable te pod względem kompatybilności niczym się nie różnią. Dopiero przewody HDMI 1.4 będą zawierały dodatkowe przewodniki, przewidziane m.in. do transmisji sygnału sieciowego.
Ciekawą cechą HDMI 1.3 jest funkcja automatycznej synchronizacji dźwięku z obrazem (tzw. Lip sync). Warto pamiętać, że warunkiem wykorzystania wszelkich zalet poszczególnych wersji HDMI jest interfejs tego samego typu i wersji w urządzeniach towarzyszących.

Wprowadzana dopiero wersja HDMI 1.4 obsługuje rozdzielczość do 4096x2160p24, tryb filmowy 3D i zwrotny kanał audio, pozwala też na przesłanie tym samym przewodem sygnału zgodnego ze standardem sieci Ethernet (100 Mb/s). Istotną kwestią jest nieco odmienna konstrukcja. Ci, którzy kablem HDMI zechcą przesyłać również sygnał sieci Ethernet, będą musieli wyposażyć się w nowe, specjalnie oznaczone okablowanie. Co gorsza, będą dwa rodzaje kabli - high oraz low data rate.

W kamerach wideo HD złącza HDMI to standard. Tym złączem możesz w prosty sposób połączyć kamerę z nowoczesnym telewizorem. Dane przegrasz do peceta złączem USB lub bezpośrednio z karty pamięci umieszczonej w odpowiednim czytniku.Kliknij, aby powiększyćW kamerach wideo HD złącza HDMI to standard. Tym złączem możesz w prosty sposób połączyć kamerę z nowoczesnym telewizorem. Dane przegrasz do peceta złączem USB lub bezpośrednio z karty pamięci umieszczonej w odpowiednim czytniku. DisplayPort. Najnowszy standard połączeń, który dopiero zaczęto stosować w sprzęcie komputerowym, w produktach elektroniki użytkowej jest praktycznie niespotykany. Należy jednak przypuszczać, że już wkrótce się to zmieni. Producenci forsują go głównie dlatego, że jest bezpłatny, natomiast HDMI to technologia opatentowana i za stosowanie jej trzeba uiszczać dodatkowe opłaty licencyjne.

DisplayPort jest wstecznie kompatybilny z interfejsami HDMI, DVI, a także VGA.

Można nim przesyłać zarówno sygnał audio, jak i wideo. Jego zaleta to mniejsze niż w wypadku HDMI rozmiary gniazd, co ma znaczenie dla producentów notebooków i kart graficznych. DisplayPort jest przygotowany do transmisji sygnałów wideo 3D, obsługuje też wysoką rozdzielczość, do 2560x1600 pikseli (to jednak mniej niż HDMI 1.4). ATI zaprezentowało właśnie najnowszy model Radeona HD 5870, wyposażonego w sześć złączy DP. Dzięki temu do jednej kart graficznej można podłączyć aż sześć wyświetlaczy. Długość okablowania standardowego przy połączeniu DP może wynosić ok. 15 m.

Alternatywa:

Pojedynczy kabel HDMI może zastąpić plątaninę kilku przewodów jakich do niedawna używaliśmy przy połączeniach sprzętu audio-wideo.Kliknij, aby powiększyćPojedynczy kabel HDMI może zastąpić plątaninę kilku przewodów jakich do niedawna używaliśmy przy połączeniach sprzętu audio-wideo.DVI. Jeśli nie dysponujesz monitorem ze złączami, które polecamy powyżej, radzimy skorzystać z połączenia DVI. Co prawda, interfejs ten pozwala na przesyłanie jedynie sygnału wideo, lecz jest powszechnie stosowany w większości monitorów LCD dostępnych na rynku.

Warto wiedzieć, że DVI ma też różne odmiany. Standard DVI-I oznacza, że odpowiednim przewodem możemy przesłać sygnał wideo zarówno analogowy (np. z VGA po zastosowaniu odpowiedniej przejściówki), jak i cyfrowy.

Z kolei gniazda DVI-D pozwalają tylko na transmisję cyfrową. Jeśli dysponujesz monitorem o rozdzielczości powyżej 1920x1200 pikseli (np. 30-calowym), to musisz zadbać o tzw. kable Dual-Link. Dopiero one zapewnią obsługę rozdzielczości do 2560x1600 pikseli.

Jak optymalnie podłączyć kamerę cyfrową do telewizora lub monitora.
Cyfrowa kamera o standardowej rozdzielczości nie daje wielkiego wyboru połączeń. Starsze modele dysponowały zazwyczaj cyfrowym wyjściem FireWire (zwanym także iLink), które pozwalało na cyfrową transmisję obrazu i dźwięku. Złącze to, popularne w sprzęcie komputerowym, pozwala przegrać filmy wideo na twardy dysk komputera, służy też do połączenia kamery z nagrywarką DVD/HDD wyposażoną w to gniazdo. Jeśli masz taką kamerę, to FireWire zapewni najlepszy obraz i dźwięk. Jeśli dysponujesz najnowszą kamerą nagrywającą obraz w rozdzielczości HD, to znajdziesz w niej gniazdo HDMI, tyle że w wersji z mniejszym wtykiem niż w telewizorach czy odtwarzaczach Blu-ray. Aby połączyć kamerę z HDMI z telewizorem, potrzebujesz odpowiedniego kabla. To wygodne złącze pozwala na przesłanie obrazu i dźwięku, a w wypadku wielu komponentów kina domowego możliwe jest sterowanie kamerą za pośrednictwem pilota telewizora czy amplitunera.

55 komentarze

Dodaj swój

pio11

27-02-2014 13:00

..i tu się mylisz. Prawda ma więcej końców niż kij. Do sedna: sygnał może dochodzić ale może być zakłócany. W efekcie może urządzenie/połączenie czasami zanikać lub działać tylko czasami. Jak chesz zrób sobie domowy test ze skrętką (kabel sieciowy) RJ45 : krótki przewód 0,5m źle połączony (niezgodnie z normą) będzie działał a długi (>1,5m) nie.

qwertyu

28-01-2014 22:10

klik

boruta24

11-01-2014 11:17

mam pytanie i bylbym wdzieczny za pomoc. posiadam laptopa asus k53e z hdmi o specyfikacji 1.2(chyba) i telewizor samsung full hd 3d z portami hdmi o specyfikacji 1.4, czy jest to mozliwe zeby przez ta roznice obydwa urzadzenia nie byly ze soba kompatybilne?, bo probowalem juz wszystkiego i telewizor nie widzi laptopa.

głupoty piszecie

17-09-2013 23:38

niby jak przy cyfrowym przesyłaniu obrazu jakość kabla ma znaczenie: sygnał albo dochodzi, albo nie, czyli droższy kabel będzie lepszy od tańszego tylko jeśli tańszy nie będzie działał. 0 i 1 przepuszczone przez jeden i drugi kabel nadal będą 0 i 1.

Zaba

12-12-2011 16:18

Na karcie graficznej GF 240gt mam wyjście HDMI a mój telewizor ma wejścia s-video i rca, znalazłem w sklepie kabel HDMI na 3xRCA czy idzie tym kablem połączyć komputer z tv tak aby działał tv jako drugi monitor?

nick...

23-02-2012 13:13

Prosze pzerszoyc informacje, jak ma sie do tego, co Pan napisal lacznosc wojskowa ? niezbyt zalezna od cywilnej? Jakimi kanalami sie obecnie posluguje armia?Pozdrawiam.

nick...

19-02-2013 06:45

174 of 181 people found the fiwollong review helpful Good product but beware which seller you are getting from, December 2, 2010Bya0 Amazon Verified Purchase(Was this review helpful to you?a0 | a0 Jake says: 110 of 115 people found the fiwollong review helpful 1080p (and higher I presume), June 28, 2010Bya0 Amazon Verified Purchase(Was this review helpful to you?a0 | a0 Featured Video Recommend Items Recent Post Copyright 2011

nick...

20-02-2013 12:54

waiZ2A dsbfqyhjahla

nick...

22-02-2013 03:36

Kg3QIp obiruhpgugkg

~Gość

12-07-2011 19:49

połączyłem laptopa z telewizorem jak ustawic głos prosze o pomoc

foka

25-11-2011 17:45

nie wiem

Masta

27-05-2012 21:34

To się dowiedz!

asdew

04-01-2013 00:36

nie chce mi się

asd

05-01-2013 01:06

Spróbuj jeszcze raz się dowiedzieć!

siwy22235

12-07-2011 19:47

Kliknij, żeby dodać komentarz

~Bedanto

16-01-2011 18:23

Przeczytałem wszystko co tu skomentowano.Widzę więcej przechwalek między sobą niż "true" wytłumaczenia.Proszę powiedźcie mi,kupiłem monitor ZR24 HP.Monitor ma i DP i DVI. Monitor niema głośników.Komp.mój ma też wyjście DVI i DP. W zestawie są oba kable. Którym mam zatem polączyć,żeby było najlepiej? Pozdrawiam wszystkich.

Gasu

20-06-2010 23:46

Jakos kabla ma IMHO znaczenie. Polecam dobre kable display port jak firmy Lindy.

Witek

14-04-2010 12:02

T-driver - kablem lecą rzeczywiście tylko bity, ale z różną prędkością w zależności od standardu (1.2, 1.3 itd). Im szybciej, tym dane lecące kablem są mniej czytelne i powstaje możliwość przekłamań. Oczywiście odpowiednie układy radzą sobie z utratą synchronizacji obrazu, ale z mrowieniem (czyli samą treścią obrazu) nie do końca - zwykła fizyka :)

Mortis

13-10-2009 11:37

czesc-ja mam pytanie mam grafike z hdmi monitor z hdmi czy to bedzie dzialalo ? ati radeon4850pci ex 1024/samsung fullHD 22c? dziekuje

siwy

02-10-2009 10:16

@ramones, widzisz ja i kapuśniak potrafię ugotować i z racji wykonywanego zawodu (a wioskowym didzejem nie jestem) na matrycach i wyświetlaniu obrazu trochę bardziej muszę się znać niż ty. Tak na marginesie co to za moda na pisanie w zdaniu "ja" z dużej litery a do innych zwracasz się z małej, aż tak się musisz bidoku dowartościowywać?

J

30-09-2009 18:13

bo oferowane w sklepach płyty Blu-ray są nagrane z 8-bitową informacją o kolorze - to cytat z artykułu - bardzo proszę o wyjaśnienie jakim cudem obraz ma wyglądać naturalnie?

J

29-09-2009 19:14

proszę jednakże o wyjaśnienie jakim cudem widać na ekranie płynne przejścia tonalne skoro ma to być wykonane przy pomocy 8 bitów? jak? proszę przetestować na własnym pulpicie w różnych głębiach koloru...8 bitów to jest w trybie awaryjnym -całkowita masakra - Commodore zx Spectrum Atari & spółki

MARCO

29-09-2009 17:03

@"siwy"IP: 83.13.159.122 Tyle się znasz na komputerach i rozdzielczości 1920x1080p HD full w nich,co Ja na gotowaniu kapuśniaku.:D wielka lipa i żadne HD Full 1080p.z przeplotem jeżeli masz pojecie jaka jest róznica między 1080i a p.:) I naprawdę nie porównuj player BD z komputerem bo spadam z fotela jak czytam takie bzdury i zapewniam że komputer nie umywa się do konsoli do gier PS3 BD i Player BD z 1080p i materiałem nagranym tylko w tym formacie HDFull 1920x1080. @"zXz"IP: 85.89.183.186 Myślę że zupełnie nie masz pojecia o niczym i nie bede komentował bzdur... myślę że osoby inne już ci wyjaśniły róznicę i o co chodzi. :) Zapewnia że prawdziwe HD Full 1920x1080 musi być zapisane-nagrane tylko w tym formacie i prezy uzyciu nowych kamer w tym formacie, każde inne skalowanie starego formatu sd do 1920x1080p jest nieporozumieniem i jest naprawde bardzo duża róznica jakości obrazu na TV hdFull i widoczna gołym okiem. Mam porownanie tego samego obrazu filmu z sd-dvd i BluRay i nie ma co polemizować. A z komputera to aż żal coś oglądać bo razi w oczy jak syf divix. Pozdrawiam pseudo specjalistów na poziomie sprzedawca sklepowy i zero wiedzy praktycznej i porównawczej na własnym sprzecie dobrej jakości i firm.

siwy

29-09-2009 10:27

Potwierdzam, spora cześć matryc monitorowych i notebookowych wyświetla 18 bitowy obraz choć producenci stosują różne tricki aby to ograniczenie obejść. Zwykle zresztą kończy się to migotaniem obrazu (wyświetlane są szybko dwa statyczne obrazy aby uzyskać "brakujące" półtony). @MARCO czyli ramones, większość komputerów będących w posiadaniu "gamoni" potrafi wyświetlić obraz o większej rozdzielczości niż 1920x1080 i kosztuje wiecej niż odtwarzacz BD więc o co ci chodzi.

zXs

28-09-2009 23:26

Mogę się zgodzić. `:D

J

28-09-2009 21:50

z kontekstu wynika że pisał o skalowaniu a tylko się przejęzyczył - zgadzasz się ze mn±?

@

28-09-2009 21:27

no skaLowanie a skaNowanie to trochę różnica. Jakie twoim zdaniem bzdury wypisałem??

nick...

23-02-2012 08:36

Autorowi aujcki gratulujemy poczucia humoruZartujesz sobie? :) Przeciez tego nie mozna kupic nigdzie indziej niz w USA jesi bym byl bardzo napalony na iPhone to bym go kupil i za 10k PLN. |

nick...

25-02-2012 08:55

Hello! I could have sworn I've been to this wstbiee before but after browsing through some of the post I realized it's new to me. Nonetheless, I'm definitely delighted I found it and I'll be bookmarking and checking back frequently!

~Gość

28-09-2009 21:18

zXs nie masz racji - stare taśmy mają olbrzymią gradację i niestety często są zniszczone przez czas - wymagają olbrzymiego nakładu pracy - spójrz choćby na 1 część terminatora zobaczysz o czym mówię...niby jest znacznie lepiej od dvd ale w porównaniu do najnowszych filmów widać poważny niedostatek...... t-driver - problem jest po stronie tv zapewne...na samsungu full hd serii 5 nie zauważyłem nic takiego ani na ati ani na nvidii...na monitorze również.... panowie kiepski kabel da dwie rzeczy gdy pojawią sie problemy - czarne dziury, kwadraty czy załamania w obrazie=atefakty oraz trzaski w dźwięku.....jak takich rzeczy nie ma TO NIC INNEGO NIE MA PRAWA SIĘ PJAWIĆ - coś takiego jak szum mora kreski zmiany kolorów itp NIE WYSTĘPUJE W PRZEKAZIE CYFROWYM....... co do kabla drukarki - po co te kłamstwa?wystapi błąd transmisji ALE ŻADNA DRUKARKA BZDUR NIE WYDRUKUJE KOLEGO - WIĘC NIE WYMYŚLAJ.....a kiepski kabel usb ne pozwoli rozpoznać drukarki i to niezależnie od długości - miałem 10 metrów śmigała...miałem metr i nieznane urządzenie J - nie ma to nic wspólnego z ustawieniami - co z tego że w kompie masz 32 bity ustawione skoro monitor ma 8 bitów na kolor czyli tylko 24(a podejrzewam że spora część najtańszych ma nawet 6 bitów).....

J

28-09-2009 20:37

no i jeszcze w tekście było coś o 8 bitowym kolorze - przyznam że nie rozumiem - toż to parę kolorków by było raptem... można sprawdzić - przestawić sobie kolor w monitorze nawet na 16 bitów - już nie będzie łagodnych przejść tylko szarpanina a przy 8 bitach?

J

28-09-2009 20:29

zXs - niestety ale bzdury wypisujesz - gościowi chodziło o SKALOWANIE - tu (pozdrowienia dla sin-eksperta) nawet cell nie stworzy nowych szczegółów a jeno zlikwiduje pikselozę...czyli im mniejsza rozdzielczość materiału wejściowego tym większe mydło pozdrawiam

nick...

23-02-2012 23:38

Am I miissng something? Do the Rays have the best record in baseball with the 2nd lowest payroll? Are the Marlins the same team thats been in contention all year. Also, D-backs, As, Twins, Brewers, Phillies and Cardinals are all in contention and well below top 5 payrolls. Pay attention and stop the foolish complaining!!

nick...

25-02-2012 06:44

I siplmy wished to thank you very much all over again. I am not sure the things I could possibly have followed in the absence of these recommendations shared by you on such theme. Previously it was an absolute depressing crisis for me personally, nevertheless considering a new skilled style you managed the issue took me to jump with happiness. I am happy for this service as well as trust you recognize what an amazing job you are always carrying out training others with the aid of your web site. More than likely you have never met any of us.

zXs

28-09-2009 19:57

@Marco Co ty gadasz, dlaczego skanowanie starych materiałów do 1080p to lipa i syf? Człowieku film krecony na tasmie 35mm ma tak wielka naturalna rozdzielczosc, ze uzystanie 1080p to tylko formalnosc. zobacz co mozna uzyskac skanerem za 1000pln w fotografii 35mm - zdjecia rozdzielczosci lepszej niz większość aktualnych lustrzanek nawet full frame. tak wiec nawet jak za 10 lat powiedza nam ze min sensownej rozdzielczosci to 10Mpix dla wideo to stare filmy zeskanuje sie ponowne i będzie to działało.

xlrlnsw

30-09-2012 07:06

LV Monogram Speedy 30 Mini LinSince George Vuitton, son discount chanel purses on the company founder Lv launched the legendary Monogram Canvas in 1896, the symbolic series has been sports by generations of bag aficionados and celebrities. Its design took it's origin from the prevalence of Japanese and Oriental art in the late Victorian times which embodies the elegance and femininity with simple yet fluent lines and patterns. This Monogram Speedy 30 Mini Lin inherits traditional quintessence with several trendy alterations. It an ideal addition for your LV Monogram Speedy line.Seamed from a whole section of cotton and linen canvas, this LV Monogram Speedy 30 Mini Lin features shinny golden brass hardware and top zipper closure. It can be trimmed cheap chanel purses with grained calf leather, sturdy and fluent. This size this handbag is 11.8" x 8.3" x 6.7", big enough for either business women or party aficionados. There is a patch pocket in the soft texture lining which can be handy and considerable. This Speedy 30 Mini Lin handbag adopts the long-lasting model of the House along with the classic pattern of quatrefoils and flowers along with the LV monogram.To flash is fashion. Nowadays, http://www.chaneloutletonlinesd.com/#19933 new brands are already emerging virtually every day. Innovating designs congest our eyes and tempting boasts crash our ear but deep in this chanel classic bag heart, classic elegance still stirs up. Maybe this LV Monogram Speedy 30 Mini Lin is clich for anyone chasing for your innovation and revolution.

rafalddd

28-09-2009 19:54

UWAGA! po instalacji sterów do kart nvidii z netu jest problem z wykrywaniem telewizora LCD przez panel nvidia. Raz działa raz nie działa (częściej nie działa) a restart nie pomaga. A jak się zainstalują domyślne stery do grafy (te z windows vista) to wtedy nie ma problemu - przetestowane na GTX285 i Sony Bravia full hd

MARCO

28-09-2009 18:37

Ale jaja...:) Panowie kabel kablowi hdmi jest nie równy i te najtańsze to syf i lipa jak Euro za 19zl..:D Dobry kabel 1,3 musi by dobrze ekranowany i taki kosztuje od 100zł. :) Tv HDfull to 1920x1080p i tak musi być nagrany obraz dla tego formatu... każde inne stare formaty skanowane do 1080p to rownież lipa i syf i taki obraz to nie jest 1920x1080p, wiec procesor-dekoder zaczyna dostawać bzika i zadyszki przy obrabianiu pseudo fullHD A tak na koniec... komputer to nie player dvd-BD i tylko jakiś dzieciak dusi grosz i gamoń tak podłącza pc do Tv FullHD. :D

Cas

06-10-2012 13:38

U mnie z kablem HDMI nie widzę różnicy, kupiłem 1.4 za 8zł i drugi za 60zł. Oddałem ten droższy z powrotem do sklepu.

Gość

28-09-2009 13:51

Wydaje się, że ustaliłem źródło problemu, na tym modelu co rozmazywał (wiersze i kolumny) czarne na tle w kolorze nasyconym a dawał pozostałe kombinacje bez tego efektu, zmieniłem rozdzielczość na znacznie mniejszą, wprawdzie napisał wtedy, że interpoluje ale obraz czarnych ukośnych linii było już bez rozmazań. Czyli egzemplarz ma zaoszczędzony lub nawet uszkodzoną elektronikę w tym zakresie (promocyjny/okazyjny), całe szczęście, że nie jest mój. Ciekawe, że inne warianty jak białe linie na dowolnych kolorach działa bez problemu.

Gość

28-09-2009 13:43

@TR - niestety nie, zarówno telewizor ma, jak i z kompa daję 1920x1080 (ustawiałem też różne częstotliwości, przeplot itp. ale bez znaczenia, co najwyżej dalsze pogorszenie, również ) - to że napisałem 1050 zamiast 1080 to mój zwykły błąd. Również używałem 2 różnych kart ATI i nVidia (stacjonarny i notebook) to samo - są modele, które mają problemy w sytuacji powyższej, podejrzewam o to tańsze modele lub ze starszą elektroniką w ew. nowej obudowie (tzw. promocje dla idiotów). Przecież nie jest tak zupełnie prostym podać obraz inny niż ma wykryte urządzenie (trzeba by wejść 1-2 podmenu głębiej) a tego nie robiłem.

abc

28-09-2009 13:30

"jakość kabla HDMI ma duże znaczenie dla uzyskania dobrego obrazu i dźwięku." Czy mógłbym prosić o nieco szersze wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje? W jaki sposób możliwa jest deszyfracja sygnału po stronie odbiornika jeśli uległ on zakłóceniu w trakcie transmisji w sposób uniemożliwiający automatyczną korektę? Czy nie jest przypadkiem tak, że odbiór sygnału np. 1080p jest albo możliwy albo nie, czyli albo mamy 0% albo 100% (ale nie np. 80% bo kabel słaby)?

nick...

23-02-2012 13:30

No, namowiliscie mnie! Zwlaszcza ten dzien pesiwrzy jest niezwykle zachecajacy, jak dla starej szkapy , ktorej ruszyc sie wieczorkiem z kanapy nie chce! Pieciominutowy spacerek, he he he Zaczynam dzisiaj

nick...

19-02-2013 14:59

/b /divpBought this worried that the audio would not work, and I can cofnirm that sound and video both works with this adapter. I am using the latest Macbook Pro 13 with Core 2 Duo 2.4Ghz, the mid 2010, model MC374LL/A. Once connected, the macbook will auto detect your tv and will show both monitors. Just go to system preference, sound, output, and select your TV as the output for the sound. You will then have audio and video on your TV. You could also mirror the screen to the TV and assign the video output for the TV to 1080p, under system preference, displays. /ppWorking great so far!/pdiv style="padding-top: 10px; clear: both; width: 100%;"div style="float:left; padding-right:15px; border-right:1px solid #CCCCCC"div style="padding-bottom:5px;"b class="tiny" style="color:#666666;white-space:nowrap;"

nick...

21-02-2013 11:53

I bought this aetpadr to use my Samsung tv (model LN46A650) as a second monitor plugged into my iMac (2007 core 2 duo model with the NVIDIA GeForce GT 130 graphics). While technically it does work, the image is letterboxed. There is about 2-4 inches of unused screen between the image and the bezel at all resolutions, and the refresh rate seems really slow. You can see image lag just by moving the cursor around. Since other people seem to have better results, I can only guess that it's either an issue with this line of Samsung tvs or possibly an issue with the NVIDIA graphics card. Just be warned that the aetpadr may not work as well as you expect on some devices.

TR

28-09-2009 13:15

@Gość, no to wszystko jasne - TV Full HD ma rozdzielczość 1920x1080, a nie 1920x1050 - a jeśli z kompa dajesz takie obraz no to telewizor musi go interpolować i stąd rozmazania.

T-driver

28-09-2009 13:11

Panowie, też myślałem, że jakość kabla nie ma znaczenia, bo w końcu przesyłane są tylko zera i jedynki. W przypadku TV pewnie zwykły śmiertelnik nie widzi różnicy ale łatwiej to zauważyć na przykladzie kabli USB do drukarek. Przy kablu cienkiej jakości na dystansie 5 metrów zdarzały mi sie dziwne znaczki na wydrukach. Po wymianie na kabel lepszej jakości ''krzaczki'' przestały się drukować. Tutaj do rzeczy pewnie ma jakaś polaryzacja, wpływ innych elektronicznych urządzeń na kabel.

Gość

28-09-2009 13:11

Dorgi 89.78.78.21, sprawdzałem na 2 egzemplarzach 1920x1050 i kilka różnych kabelków HDMI 1.2 i 1.3a - bez znaczenia. Po podłączeniu obrazu z komputera o rozdzielczości 1920x1050 i wytworzeniu obrazków jak opisałem powyżej na jedym wystąpił takie efekt a na drugim (inny nowy model) nie było już tego, co więcej w sklepie na kolejnym egzemplażu tez tak było. Zrób sobie taki testowy obrazek np. na czysto czerwonym polu czarne prążki, albo to samo na innym nasyconym kolorze czyli tylko 2 składowe RGB, w tym co najmniej jedna na max, (trzecia składowa na 0) itp. Zobaczysz pełną rozdzielczość tylko gdy będzie czarno biały obraz lub bez udziału czarnego - niezależnie od wejścia (jeden model ma 4 drugi 5 wszystkiego). Na zwykłych filmikach FullHD tego nie widać, również gdy kolory są niezbyt nasycone nie jest to tak łatwo dostrzec.

~Gość

28-09-2009 13:09

co do firewire - owszem mozna obejrzec taki film ale przez program do zgrywania materiału...inaczej sie nie da prosto z kamery .....

~Gość

28-09-2009 13:04

przy okazji - by skorzystac z hdmi 1.1 nie trzeba miec wszystkiego w 1.1 tylko najslabsze urzadzenie musi miec minimum 1.1....reszta moze byc i 1.3.....

T-driver

28-09-2009 13:04

Widzę, że tu fachowcy w temacie więc spytam bo mam mały problem: podłączam miniwieżę z DVD Yamaha Pianocraft do starego telewizorka 14 cali za pomocą kabla chinch. Wszystko działa wyśmienicie w przypadku filmów DVD, natomiast w DivX obraz jest czarno-biały. Myślałem, że to nieaktualne kodeki, ale problem chyba nie lezy tutaj, bo - uwaga - raz te same filmy są czarno-białe, innym razem puszcza je w kolorze. Przy czym jak TV raz zacznie wyświetlać na czarno-biało, to potem, przy wyjściu z filmu również zostaje obraz czarno-biały (pokazując menu wieży). Czy ktoś ma jakiś pomysł?

~Gość

28-09-2009 13:01

panowie po pierwsze na zdjęciu jest display port nie hdmi...po drugie display port jest dosłownie w kilku kartach graficznych i kilku monitorach...po trzecie nie ma najmniejszego sensu wmawiac ludziom ze display port jest ok BO NIGDZIE GO NIE MA....nie jest tez wogóle kompatybilny z HDMI....to hdmi jest wszedzie i w pelni kompatybilne z DVI i jako takie jest najlepszym polaczeniem komputerów ze sprzętem konsumenckim dareno włączać czy wstawać ze stanu standby?bo jak wstawać ze standby to MUSI - mój tak robi i z dvi i vga i hdmi... gościu o czym ty gadasz?odtwarzaja PEŁNĄ ROZDZIELCZOŚĆ tak jak każdy monitor do kompa....może nie kupiłeś full hd tylko dałeś się naciąć na ten złom 1366x768????? jan masz rację - to kabel cyfrowy i jeśli jest poprawnie zrobiony to nie ważne czy będzie za 30 czy za 30000 I TAK MUSI ZAPEWNIĆ IDEALNĄ IDENTYCZNĄ JAKOŚĆ...tu pozłacania i inne bzdury nie mają sensu...ale już się spotkałem jak mi typ wciskał swiatłowód z pozłacnymi końcówkami bo lepiej gra.....myślałem że sie posikam ze śmiechu a że potrzebowałem długiego to sklepiłem dwie sztuki od minidisca(taki z jackiem optycznym z jednej strony) i wszystko było idealnie przeniesione co do bita

Gość

28-09-2009 11:10

A i tak, telewizorki FullHD z przed roku lub nawet nowe ale w starszej technologi, nie odtwarzają pełniej rozdzielczości np. dla wzorków złożonych z kolorów nasyconych poprzedzielanych czarnym (lub bliskich tym) - mamy obraz wyraźnie rozmazany co najmniej na sąsiedni piksel. Chociaż zazwyczaj robią to poprawnie dla obrazu czarno-białego a nawet dla złożonego z takich samych kolorów nasyconych poprzedzielanych białym. Dlatego trzeba sprawdzić do końca egzempplaż a nie ulegać gadaniu wypychacza towaru z magazynu.

dareno

28-09-2009 10:48

Czy monitor na kablu HDMI powinien się sam włączać przy starcie komputera i wyłaczać przy wyłączeniu komputera? U mnie się tak nie dzieje (muszę go włączać ręcznei), na DVI jest ok.

jan

28-09-2009 10:03

ta i swistak zawija w sreberka. kupilem niby zły jak to powiedzial pan w euroagd bo tani kabel ( 3m za 80 plnow) dedykowany dla ps3. wciskal mi ten za 200 i mowil ze bez niego obraz bedzie gorszy. polowa tych kabli niby z gornej polki to to d=samo co te za 50-80 zlotych ludzie nie dajcie sie w ... robic

dh

28-09-2009 09:02

artykuł w porządku. prosto i rzeczowo. więcej takich, to może wyjdziecie z bagna. choć koniecznie musicie zainwestować w moderatora - takiego zawodowego dręczyciela troli ;)