Odcinają dostęp do Sieci za niewinność
.. / Biznes / Prawo: Przestępstwa
.. / Bezpieczeństwo: Bezpieczeństwo komputera osobistego
PP
2 lutego 2010 13:11
53-letniej Cathi Paradiso zarzucono internetowe piractwo. Choć oskarżenia okazały się fałszywe, na jakiś czas odcięto jej dostęp do Sieci.
Firma Qwest Communication pozbawiła 53-letnią Cathi Paradiso dostępu do Internetu. Wcześniej zarzucono jej, że nielegalnie pobierała z Internetu 18 filmów - m.in. South Park, ZombieLand oraz Harry'ego Pottera. Oskarżenie o naruszenie praw autorskich spowodowało, że dostawca usług internetowych czasowo zawiesił jej dostęp do Internetu.
Paradiso, która twierdziła, że nigdy ściągała żadnego filmu, napisała do studia filmowego, przez które została oskarżona list z prośbą o ustalenie faktycznego sprawcy przypisanego jej piractwa. O swoim przypadku poinformowała też media - całą sprawę opisał serwis Cnet.com. Dopiero ta interwencja zmusiła firmę Qwest Communications, do kontroli technicznej łącza. Jak przyznał rzecznik firmy, ktoś inny skorzystał z adresu IP przypisanego do komputera Paradiso. To właśnie adres IP stał się głównym powodem postawienia jej zarzutów.
Mark Ishikawa, dyrektor zajmującej się internetowymi zabezpieczeniami firmy BayTSP przyznał, że za powstałe zamieszanie nie poniesie odpowiedzialności firma, która wskazała Cathi Paradiso jako osobę nielegalnie pobierającą filmy z Internetu. Powodem jest to, że podała ona jedynie adres IP, którego użyto przy ściąganiu filmów.
Jednak jego zdaniem, przypadki, w których oskarżane o piractwo osoby, nie miały nic wspólnego z łamaniem praw autorskich są odosobnione. Najczęściej do tego rodzaju sytuacji dochodzi, gdy użytkownicy łączą się z Internetem za pomocą niezabezpieczonych sieci bezprzewodowych. "To jak zostawienie kluczyków do samochodu wewnątrz auta" - powiedział dla serwisu Cnet.com.
Paradiso, która sama jest malarką przyznała, że jest ostatnią osobą, która ukradłaby czyjeś dzieło sztuki.
Źródło: Cnet.com
Komentarze
Redakcja PC World nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- ocena:
brak oceny
- IP: 217.147.104.142
- 02-02-2010, 14:11
Zostawienie kluczyków do samochodu wewnątrz auta nie jest niezgodne z prawem.
- ocena:
5
- IP: 89.79.153.15
- 02-02-2010, 14:13
Tak bywa jak babcia i rodzice dają kompa dzieciakom kombinatorom którzy przy okazji kradna pliki w necie i ściagają na dysk .
Popieram blokowanie w Polsce równiez netu dla piraciarzy i tak aby rodzice z braku dostepu zaczeli się interesować co dzieciak robi w necie i nie pozwalali kraść plików komercyjnych.
Jak zablokują i karę zapłacą, to nie bedą kombinować a w przyszłości IP i laptop pod kontrolą.:)
Pozdrawiam i madrości wam wszystkim życzę.
- ocena:
brak oceny
- IP: 77.65.87.69
- 02-02-2010, 14:36
No to już chyba czas na botnety wykorzystywane do ściągania plików :-)
- ocena:
brak oceny
- IP: 89.79.165.125
- 02-02-2010, 14:39
re Ass: dokładnie. Spróbowaliby kogoś skazać za to, że zostawił kluczyki w aucie, do którego włamał się rabuś i spowodował wypadek. No kurde powodzenia.
- ocena:
brak oceny
- IP: 193.138.208.6
- 02-02-2010, 14:45
A ja tobie odrobiny rozumu...
- ocena:
brak oceny
- IP: 77.254.227.123
- 02-02-2010, 15:16
@Dj JanuszM
To może też odbierać samochód za przekroczenie prędkości o 1 km/h. Może zakazać sieci bezprzewodowych. A może karać właścicieli sieci niezabezpieczonych lub zabezpieczonych w inny sposób niż WPA2. Twoje podejście jest chore! Z drugiej strony bambus z afryki gwałci i robi na ulicach co chce i nikt się nim nie interesuje bo nie zagraża korporacjom i chroni go "tolerancja"!
- ocena:
5
- IP: 89.79.153.15
- 02-02-2010, 16:11
IP: 77.254.227.123 @Michael
Generalnie można każdego zablokować-ścigać i skazać jak nie przestrzega ustalonego prawa większości zgodnie z etyką-moralnością.
Nie popieram złodziejstwa i zdemoralizowanej bez zasad i moralności chwilowo w Polsce 60% piraciarzy i linuksiarzy, ponieważ przez tych kombinatorów przestępców cierpią inni uczciwi w Polsce użytkownicy a poważne koncerny blokują nam dostęp do usług-kupowania przez tych piraciarzy.
A co do auta to również jestem za, aby przestępcom bandytom za kierownicą na drogach zabierano auto i prawo jazdy jak łamią przepisy drogowe i nie przestrzegają ustalonych zasad na jakich warunkach masz prawo prowadzić auto i do wiezienia za łamanie przepisów i szybkości, a jak komuś nie odpowiada taka zasada to nie musi kupować auta i na piechotę lub busem i też się trzeba dostosować do ustalonych zasad.:)
- ocena:
5
- IP: 89.79.153.15
- 02-02-2010, 16:22
@ "Max" IP: 89.79.165.125
Abyś się nie zdziwił jak będziesz odpowiadał za wypadek lub płacił mandat jak nie wskażesz-udowodnisz że nie ty jechałeś.
Zapoznaj się z nowym prawem drogowym oraz kodeksem kk i lepiej zamykaj auto i pilnuj kluczyków bo będziesz płacił lub pójdziesz siedzieć za brak kontroli nad samochodem i frasobliwość.
Ruter i sieć domową zabezpieczaj bo jest taki obowiązek a jak ci się sąsiad złodziej netu włamie bo za free to operator ci zablokuje łącze i dowalą kary za obciążenia sieci operatora jak coś złego się stanie lub ktoś zgłosi że udostępniasz sieć WiFi za free na budynku innym i tak narażasz operatora również na straty.
- ocena:
brak oceny
- IP: 88.199.116.7
- 02-02-2010, 16:23
Przyrównał bym Cie Ramol do Kononowicza z tym "każdego zablokować-ścigać" ale była by to obraza dla tego człowieka.
Czy w całym Tym Twoim wywodzie wartym tyle co wydobywasz spod siebie siedząc na klozecie umknęła Ci informacja o tym że kobieta ta była NIEWINNA, z jej IP korzystał KTOŚ INNY i że NIKT nie pociągnął do odpowiedzialności tego kto ją wskazał ani tego kto ją odciął ? Mówią tu o pozostawieniu kluczyków. Mam pełne prawo zostawić kluczyki w samochodzie czy rower oparty o ścianę.
Jesteś typową krową popychaną przez aparat państwowy która zrobi muu-muu za każdym razem jak aparat państwowy tak każe. I nawet nie będziesz myślał czy powinieneś robić muu-muu. Robisz już umc-umc na tych swoich dyskotekach u sołtysa więc nie dziwie się że tak szybko się przyzwyczaiłeś do dzwonka i kija.
- ocena:
brak oceny
- IP: 83.9.216.139
- 02-02-2010, 16:27
@~Dj.JanuszM.
Co ty cierpisz do użytkowników Linuxa? Wypowiadasz się o tym, o czym nie masz zielonego pojęcia. W Linuxie nie wszystko jest za darmo. Za nie które dystrybucje(systemy operacyjne), programy, i wsparcie techniczne trzeba płacić tak iż nie wszystko jest za darmo. Popieraj dalej ograniczanie dostępu do dóbr kultury, szczególnie tych, co mają naprawdę niskie dochody. I dla tego Ci szczególnie mądrości i więcej wiedzy z zakresu problematyki praw autorskich i informatyki Ci serdecznie życzę.
- ocena:
5
- IP: 89.79.153.15
- 02-02-2010, 16:28
Nie znajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem i należy pilnować sieci,kompa,auta i wszystkiego, to najlepsza rada dla wszystkich.
Pozdrawiam i mądrości wam więcej życzę... mniej agresji i złośliwości wobec innych poglądów i systemu.:)
- ocena:
brak oceny
- IP: 88.199.116.7
- 02-02-2010, 17:02
Lol, młotek ? Czemu ja mam pilnować swojego auta ? Jak ktoś mi je ukradnie to moja wina ? Za każdym razem gdy myślę że osiągasz szczyt swojej głupoty, udaje Ci się pokazać że do Twojego szczytu jeszcze daleko i nie jednym nas zaskoczysz.