Odcinają dostęp do Sieci za niewinność

53-letniej Cathi Paradiso zarzucono internetowe piractwo. Choć oskarżenia okazały się fałszywe, na jakiś czas odcięto jej dostęp do Sieci.
Firma Qwest Communication pozbawiła 53-letnią Cathi Paradiso dostępu do Internetu. Wcześniej zarzucono jej, że nielegalnie pobierała z Internetu 18 filmów - m.in. South Park, ZombieLand oraz Harry'ego Pottera. Oskarżenie o naruszenie praw autorskich spowodowało, że dostawca usług internetowych czasowo zawiesił jej dostęp do Internetu.

Paradiso, która twierdziła, że nigdy ściągała żadnego filmu, napisała do studia filmowego, przez które została oskarżona list z prośbą o ustalenie faktycznego sprawcy przypisanego jej piractwa. O swoim przypadku poinformowała też media - całą sprawę opisał serwis Cnet.com. Dopiero ta interwencja zmusiła firmę Qwest Communications, do kontroli technicznej łącza. Jak przyznał rzecznik firmy, ktoś inny skorzystał z adresu IP przypisanego do komputera Paradiso. To właśnie adres IP stał się głównym powodem postawienia jej zarzutów.

Mark Ishikawa, dyrektor zajmującej się internetowymi zabezpieczeniami firmy BayTSP przyznał, że za powstałe zamieszanie nie poniesie odpowiedzialności firma, która wskazała Cathi Paradiso jako osobę nielegalnie pobierającą filmy z Internetu. Powodem jest to, że podała ona jedynie adres IP, którego użyto przy ściąganiu filmów.

Jednak jego zdaniem, przypadki, w których oskarżane o piractwo osoby, nie miały nic wspólnego z łamaniem praw autorskich są odosobnione. Najczęściej do tego rodzaju sytuacji dochodzi, gdy użytkownicy łączą się z Internetem za pomocą niezabezpieczonych sieci bezprzewodowych. "To jak zostawienie kluczyków do samochodu wewnątrz auta" - powiedział dla serwisu Cnet.com.

Paradiso, która sama jest malarką przyznała, że jest ostatnią osobą, która ukradłaby czyjeś dzieło sztuki.

Źródło: Cnet.com
Tagi: bezpieczeństwo, prawo autorskie, piractwo
Oryginalny tekst został opublikowany na www.idg.pl
Ocena:
Twoja ocena:

Komentarze (24)

~max

03-02-2010 10:09

Mam wrażenie, że marnują się tutaj całkiem sprawne umysły. Marnują się, bo porywają się z motyką na słońce. Albo w tym wypadku z logiką na ramola. Ramol, jak trol internetowy, nie rozumie logiki, a argumenty rzeczowe nie mają dla niego żadnej wartości. Używajcie skryptu Wesołego, on naprawdę upraszcza życie.

~Gość

03-02-2010 09:03

dzieło sztuki...dobre sobie...film to produkt - dzieł sztuki jest bardzo niewiele podobnie w muzyce i malarstwie....wiekszosc to zwykle marne produkcjiki...

~Olgierd

03-02-2010 02:51

Ludzie! Nie wiem po co wdajecie się w dyskusję z ramolem i jemu podobnymi. Czasem warto sięgnąć pamięcią do dzieciństwa (ach te wypady do zoo... ^^) i zastosować się do parafrazy jednej z zasad zoo (obowiązuje ona jedynie odwiedzających ;) ) - NIE KARMIĆ TROLL''A! pozdrawiam, Olgierd

~Gość

02-02-2010 21:43

Ramol, właśnie w tym rzecz że w wypadku samochodu jak i internetu panuje ta sama zasada. JESTEM NIEWINNY dopóki winy mi się nie udowodni. Ja tym autem nie jechałem i taką przyjmuję linię obrony. ONI mi mają udowodnić że było inaczej. JA TYCH plików nie ściągałem. ONI mają mi udowodnić że jest inaczej. Kradzież auta możesz zgłosić. Ale co jeżeli nie zgłosisz ? W końcu ktoś mógł podprowadzić auto jak spałeś albo jak wyjechałeś. Trafisz do paki za jakiegoś wariata ? Pomyśl odrobinę, wiem że to dla Ciebie trudne. NIEWINNA kobieta zostaje odcięta od sieci bez żadnego postępowania, bez udowodnienia winy, po prostu od tak. A Ty twierdzisz że to ok i ludzi trzeba inwigilować na każdy sposób bo przecież nie mają nic do ukrycia. Wybacz ale ja to ja i mam prawo do prywatności. Jeżeli ktoś czyta moje listy, sprawdza z kim, o której i ile rozmawiałem, patrzy co robię w sieci, gdzie jadę itp itd etc to coś jest nie tak. Bo po co mu ta wiedza ? Mają dowód że robię coś nielegalnego ? SOLIDNY dowód ? Proszę bardzo. Jak nie to jeżeli taki młotek wejdzie za moją bramkę, spuszczę psa który do małych nie należy. Już mu pies inwigilacje przeprowadzi jeżeli go dopadnie zanim dobiegnie do bramki. Wybacz ale na miejscu tej kobiety wpadł bym do firmy, zrobił taką borutę że by pewnie policje wezwano, złożył pozew do sądu i jeszcze taką reklamę że nikt nie przyszedł by do dostawcy przez najbliższą dekadę. Tak jak zrobiłem z moim byłym dostawcą kiedy korzystałem z internetu radiowego. 2 tygodnie bez neta, dzwonię a facet mi mówi że nie wiedzą co się dzieje. Ja jeszcze to jestem w stanie zrozumieć. Ale nie rozumie czemu na koniec miesiąca przyszedł mi rachunek na pełną kwotę. I jeszcze chciał żebym płacił za rozwiązanie umowy. Ten dostawca mnie raczej już nie zapomni.

~siwy

02-02-2010 21:38

@ramones, zdecyduj się w końcu człowieku czy linuksiarzy piraciarzy jest 60% czy 0,2%. Procentami rzucasz jak ci wygodnie nie zastanawiając się w ogóle że ta pierwsza cyfra określa mniej więcej udział zwolenników "darmowych" Windowsów w ich ogólnej liczbie, przy czym większość z nich o istnieniu Linuksa ma takie pojęcie jak ty lub nie ma go wcale. PS jak dla mnie powinno się na stałe blokować internet dla trolli urządzających sobie w nim "drugie życie" i to z czysto terapeutycznych powodów. Chyba też sobie antyramola sprawię, czas najwyższy.

~Pablo

02-02-2010 21:02

@Ramones Ponawiam pytanie na które do dziś nie uzyskałem od ciebie odpowiedzi. Dlaczego ktoś kto używa Linuxa opartego na licencji GPL GNU - wolnej licencji to - to automatycznie staje się złodziejem i piraciarzem?

~Ajnsztajn

02-02-2010 20:18

Wybaczcie lekki offtopic, ale patrzę na początek dyskusji - zwracacie się do Ramola - a ja go nigdzie nie widziałem. Po czym - uświadomiłem sobie, że przecież dziś zainstalowałem skrypt AntyRamol autorstwa chyba Wesołego ;). Fajnie to działa ;D. Dzięki :).

~J

02-02-2010 19:55

najlepiej wjechać samochodem do garażu i zamurować...albo jeszcze lepsze zabezpieczenie zalać betonem w rowie(tu znowu ekolodzy się oburzą)...ogólnie chodzi o to że złodziejstwo jest chronione - czasowy zabór mienia czy jakoś tak...powoływanie się na prawo to też jest niezbyt szczęśliwe bo w końcu gazowali zgodnie z prawem nasi podziwiani sąsiedzi...odnośnie praw autorskich - kiedyś się nagrywało na taśmy z radia(jeszcze gdzieś leżą w szufladzie) - to piractwo było? czym to się ewentualnie różni od pobierania z sieci?

~crank1985

02-02-2010 18:58

IP: 89.79.153.15 :"Życzę ci więcej mądrości i pokory z nauka kultury-etyki i moralnosci, jak wiesz co to wszystko oznacza..." Prze-LOL. Jakby Hitler o tolerancji gadał. Wracając do tematu. Jeśli to USA, bo z treści artykułu to nie wynika,to powinna założyć sprawę o milionowe odszkodowanie. Jeśliby wygrała, to powstałby ciekawy precedens. P.S. Zazwyczaj wiesz kiedy ukradną ci samochód, z IP niekoniecznie, szczególnie jeśli jesteś zwykłym userem.

~Gość

02-02-2010 18:11

IP: 88.199.116.7 @"Wesoły" a''''la "Gość" Jak kończą ci się dziecko wiadomości i wiedza prawdziwa, to zaczynasz ubliżać i obrażać. To jest właśnie wizerunek marginesu waszego 0,2% w Polsce i poziomu jaki reprezentują sobą linuksiarze i nic dziwnego że ludzie wolą kulturę i normalny przyjazny system MSwin, a nie bucowatych prostaków chamów jak Ty. Życzę ci więcej mądrości i pokory z nauka kultury-etyki i moralnosci, jak wiesz co to wszystko oznacza dla cienie i twoich 0,2% kolesi w Polsce.:)

~Gość

02-02-2010 18:02

IP: 88.199.116.7 @"Wesoły" a''la "Gość" Dziecko kłania ci się poznanie prawa cywilnego i karnego bo nadal nie masz pojęcia o niczym.!!! :D Informuję że zgodnie z prawem, to Ty masz obowiązek udowodnić ze auto ci ukradli a nie sprzedałeś lub dałeś kluczyki komuś kto spowodował wypadek ew.zabił kogoś. Dopóki nie wskażesz kto jechał autem i przekroczył szybkość, to ty zapłacisz mandat i pójdziesz do sądu Grockiego, zapoznaj się ciemniaku z prawem i nowymi zasadami bo zupełnie piszesz bzdury jak w innych sprawach. Dziecko jest taka prawda, że twoim autem jak będzie jechał kolega to ty odpowiadasz ze swojej polisy za szkody i mandaty jak kolega powie że nie jechał.:) A dopóki nie złapią złodzieja to ty odpowiadasz za mienie swoje...

~raj

02-02-2010 17:15

Zarzucono jej tylko *pobieranie* plików, a nie *udostępnianie* - mam rację? To w jakim kraju to miało miejsce (bo jakoś z artykułu się nie doczytałem) - czy w tamtejszym prawie autorskim nie ma dozwolonego użytku???

~Gość

02-02-2010 17:02

Lol, młotek ? Czemu ja mam pilnować swojego auta ? Jak ktoś mi je ukradnie to moja wina ? Za każdym razem gdy myślę że osiągasz szczyt swojej głupoty, udaje Ci się pokazać że do Twojego szczytu jeszcze daleko i nie jednym nas zaskoczysz.

~Gość

02-02-2010 16:28

Nie znajomość prawa nie jest usprawiedliwieniem i należy pilnować sieci,kompa,auta i wszystkiego, to najlepsza rada dla wszystkich. Pozdrawiam i mądrości wam więcej życzę... mniej agresji i złośliwości wobec innych poglądów i systemu.:)

~intervojager

02-02-2010 16:27

@~Dj.JanuszM. Co ty cierpisz do użytkowników Linuxa? Wypowiadasz się o tym, o czym nie masz zielonego pojęcia. W Linuxie nie wszystko jest za darmo. Za nie które dystrybucje(systemy operacyjne), programy, i wsparcie techniczne trzeba płacić tak iż nie wszystko jest za darmo. Popieraj dalej ograniczanie dostępu do dóbr kultury, szczególnie tych, co mają naprawdę niskie dochody. I dla tego Ci szczególnie mądrości i więcej wiedzy z zakresu problematyki praw autorskich i informatyki Ci serdecznie życzę.

~Wesoły

02-02-2010 16:23

Przyrównał bym Cie Ramol do Kononowicza z tym "każdego zablokować-ścigać" ale była by to obraza dla tego człowieka. Czy w całym Tym Twoim wywodzie wartym tyle co wydobywasz spod siebie siedząc na klozecie umknęła Ci informacja o tym że kobieta ta była NIEWINNA, z jej IP korzystał KTOŚ INNY i że NIKT nie pociągnął do odpowiedzialności tego kto ją wskazał ani tego kto ją odciął ? Mówią tu o pozostawieniu kluczyków. Mam pełne prawo zostawić kluczyki w samochodzie czy rower oparty o ścianę. Jesteś typową krową popychaną przez aparat państwowy która zrobi muu-muu za każdym razem jak aparat państwowy tak każe. I nawet nie będziesz myślał czy powinieneś robić muu-muu. Robisz już umc-umc na tych swoich dyskotekach u sołtysa więc nie dziwie się że tak szybko się przyzwyczaiłeś do dzwonka i kija.

~ramones59

02-02-2010 16:22

@ "Max" IP: 89.79.165.125 Abyś się nie zdziwił jak będziesz odpowiadał za wypadek lub płacił mandat jak nie wskażesz-udowodnisz że nie ty jechałeś. Zapoznaj się z nowym prawem drogowym oraz kodeksem kk i lepiej zamykaj auto i pilnuj kluczyków bo będziesz płacił lub pójdziesz siedzieć za brak kontroli nad samochodem i frasobliwość. Ruter i sieć domową zabezpieczaj bo jest taki obowiązek a jak ci się sąsiad złodziej netu włamie bo za free to operator ci zablokuje łącze i dowalą kary za obciążenia sieci operatora jak coś złego się stanie lub ktoś zgłosi że udostępniasz sieć WiFi za free na budynku innym i tak narażasz operatora również na straty.

~Dj.JanuszM.

02-02-2010 16:11

IP: 77.254.227.123 @Michael Generalnie można każdego zablokować-ścigać i skazać jak nie przestrzega ustalonego prawa większości zgodnie z etyką-moralnością. Nie popieram złodziejstwa i zdemoralizowanej bez zasad i moralności chwilowo w Polsce 60% piraciarzy i linuksiarzy, ponieważ przez tych kombinatorów przestępców cierpią inni uczciwi w Polsce użytkownicy a poważne koncerny blokują nam dostęp do usług-kupowania przez tych piraciarzy. A co do auta to również jestem za, aby przestępcom bandytom za kierownicą na drogach zabierano auto i prawo jazdy jak łamią przepisy drogowe i nie przestrzegają ustalonych zasad na jakich warunkach masz prawo prowadzić auto i do wiezienia za łamanie przepisów i szybkości, a jak komuś nie odpowiada taka zasada to nie musi kupować auta i na piechotę lub busem i też się trzeba dostosować do ustalonych zasad.:)

~Michael

02-02-2010 15:16

@Dj JanuszM To może też odbierać samochód za przekroczenie prędkości o 1 km/h. Może zakazać sieci bezprzewodowych. A może karać właścicieli sieci niezabezpieczonych lub zabezpieczonych w inny sposób niż WPA2. Twoje podejście jest chore! Z drugiej strony bambus z afryki gwałci i robi na ulicach co chce i nikt się nim nie interesuje bo nie zagraża korporacjom i chroni go "tolerancja"!

~Pleban

02-02-2010 14:45

A ja tobie odrobiny rozumu...

~max

02-02-2010 14:39

re Ass: dokładnie. Spróbowaliby kogoś skazać za to, że zostawił kluczyki w aucie, do którego włamał się rabuś i spowodował wypadek. No kurde powodzenia.

~ffg

02-02-2010 14:36

No to już chyba czas na botnety wykorzystywane do ściągania plików :-)

~Dj.JanuszM.

02-02-2010 14:13

Tak bywa jak babcia i rodzice dają kompa dzieciakom kombinatorom którzy przy okazji kradna pliki w necie i ściagają na dysk . Popieram blokowanie w Polsce równiez netu dla piraciarzy i tak aby rodzice z braku dostepu zaczeli się interesować co dzieciak robi w necie i nie pozwalali kraść plików komercyjnych. Jak zablokują i karę zapłacą, to nie bedą kombinować a w przyszłości IP i laptop pod kontrolą.:) Pozdrawiam i madrości wam wszystkim życzę.

~Ass

02-02-2010 14:11

Zostawienie kluczyków do samochodu wewnątrz auta nie jest niezgodne z prawem.

Polecane

PC World z prezentem!

Tak, zamawiam 12 wydań PC World po 14,09 zł każde (zamiast 19,90 zł) od numeru 6/2012.
Dodatkowo program Panda Antyvirus Pro 2012,
chroniący aż 3 komputery, dostanę za darmo.

PC World 6/2012
Nowy numer PC World 6/2011
Razem: 169


  • Z darmową wysyłką
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »

Pobierz bezpłatnego e-booka

20 lat polskiej sieci
Ebook 20 lat polskiej sieci to kompletna charakterystyka polskiego internetu (oraz polskiego internauty). Odpowiadamy na pytanie, jak wygląda nasz kraj na tle bliższych i dalszych europejskich sąsiadów pod względem popularyzacji szerokopasmowych łączy internetowych i rynku mobilnego. Wymieniamy również wady i zalety korzystania z bezpłatnych punktów dostępowych.
Jeśli chcesz otrzymać darmowego e-booka, wpisz swój adres e-mail. Wyślemy Ci go natychmiast!
Wyrażam zgodę na wykorzystywanie mojego adresu email do celów marketingowych. rozwiń »