Czy twoja postać w Fallout: New Vegas będzie "ciepłą kluchą"?

Fallout: New Vegas to z pewnością jedna z najbardziej oczekiwanych gier komputerowych tego roku. W chwili ujawnienia przez Bethesdę pierwszego trailera i wstępnej daty premiery gry - co miało miejsce na początku lutego - nie było zbyt wiele wiadomo o New Vegas. Na szczęście przedstawiciele producenta okazali się rozmowni, dzięki czemu o tej produkcji wiemy już znacznie więcej.

Setki godzin rozgrywki

Pete Hines, wicedyrektor działu PR w Bethesda Softworks, na łamach USA Today ujawnił kilka szczegółów dotyczących fabuły "New Vegas". W odróżnieniu od poprzednich części cyklu gracz nie rozpocznie rozgrywki wcielając się w mieszkańca jednej z rozsianych na terytorium Ameryki krypt. Będzie posłańcem, mającym dostarczyć pewną przesyłkę, ale postrzelonym i pozostawionym na śmierć w trakcie wykonywania tego zadania. Misją gracza będzie odnaleźć napastników, którzy ukradli przesyłkę oraz dowiedzieć się, co zawierała. Fabuła toczyć się będzie kilka lat po wydarzeniach z Fallout 3 i nie będzie z nimi związana.

Świat gry będzie mocno różnił się od rzeczywistości Stołecznych Pustkowi, po których włóczył się gracz w trzecim Falloucie - w końcu w przeciwieństwie do zrujnowanego i w większości opuszczonego Waszyngtonu Nowe Vegas to miasto tętniące życiem. Czas, jaki trzeba będzie przeznaczyć na dokładne zwiedzenie świata Hines szacuje na "setki godzin".

Zobacz również:

Ciepła klucha czy cyrkowy siłacz...

Pete Hines udzielił się także w podcaście dla magazynu OXM UK, gdzie poinformował o modyfikacjach w mechanizmie gry. Ciekawie zapowiadają się zmiany w systemie SPECIAL, określającym wartości kluczowych współczynników postaci. Każdej ze statystyk towarzyszyć będzie dodatkowy opis - pod tym względem programistom nie zabrakło poczucia humoru. Przykładowo, postać z charyzmą 10 to "Lider kultu", wytrzymałością 1 - "W zasadzie martwy", a siłą 1 - "ciepła klucha" (z języka angielskiego - wet noodle, chociaż słownik slangu sugeruje również inne, bardziej dosadne znaczenia tego terminu).

Wśród pozostałych innowacji warto wspomnieć wyposażenie każdej z broni w atak specjalny oraz zmiany w systemie karmy i reputacji. Karmę będzie można budować z uwzględnieniem popieranych frakcji i ideologii, natomiast reputacja może mieć istotny wpływ na możliwe zakończenia gry.

Z kolei serwis Gametank.pl przytacza słowa J. E. Sawyera, głównego projektanta w Bethesda, który zapowiedział, że reputacja (i zachodzące w niej zmiany) będzie mieć wpływ na możliwość eksploracji nowych terenów i że w grze pojawi się nowy wskaźnik stanu postaci - odwodnienie.

Fallout: New Vegas ma ukazać się jesienią 2010 r. w wersji dla systemów Windows oraz na konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

Więcej informacji: Bethesda Softworks