Jak zresetować Androida?

3. Gdy po ponownym włączeniu ciągle "zamula"

Gdy nasz smartfon z Androidem "zamula" nawet po ponownym włączeniu sprawa jest poważniejsza. Jest duża szansa, że problem dotyczy jednej z ostatnio zainstalowanych przez nas aplikacji. Postarajmy się je usunąć i zobaczyć czy to poprawiło sytuację. Jeśli nie, trzeba podjąć poważniejsze kroki.

Co zrobić gdy nasz Android nie przestaje "zamulać"? Szybkim i zawsze skutecznym rozwiązaniem jest przywrócenie ustawień fabrycznych. W tym celu musimy wejść kolejno w Ustawienia -> Prywatność (zdarza się, że szukana przez nas opcja jest w innym podmenu) -> Ustawienia fabryczne. Po wybraniu tej ostatniej opcji telefon zostanie kompletnie wyczyszczony z naszych danych i przywrócony do stanu w jakim go kupiliśmy. Dodatkowo można jeszcze wyczyścić kartę pamięci. Możliwe, że taką opcję otrzymamy od razu po wybraniu przywrócenia ustawień fabrycznych. Jeśli nie, należy się udać do Ustawienia -> Karta SD i pamięć telefonu -> Odinstaluj kartę pamięci -> Formatuj kartę pamięci. Jeśli mamy na niej jakieś ważne dane lub zdjęcia pamiętajmy by wcześniej skopiować je na inny nośnik!

Zobacz również:

4. Gdy nie włącza się

Gdy nasz smartfon z Androidem nie chce się włączyć nie bądźmy przerażeni. Twórcy systemu zostawili dla nas jeszcze jedną furtkę do przywrócenia go do życia. W tym celu jednak musimy zasięgnąć nieco wiedzy o producencie i modelu naszego smartfona.

Ta furtka to tzw. tryb recovery, który można aktywować w niektórych modelach telefonów po naciśnięciu i przytrzymaniu odpowiednich przycisków. Musimy znaleźć odpowiednią kombinację dla naszego modelu. Dla przykładu w Samsungu Galaxy S (i9000) należy przycisnąć i przytrzymać trzy przyciski na raz: zwiększenie głośności, włącznik oraz przycisk Home pod ekranem.

Następnie musimy znaleźć opcję dotyczącą przywracania ustawień fabrycznych lub czyszczenia pamięci urządzenia. W Samsungu będzie to pozycja "wipe data/factory reset", ale już np. w przypadku HTC może to być opcja "Clear storage".

Po wykonaniu zadania smartfon sam się zrestartuje lub będziemy musieli wywołać tę funkcję z menu (reboot).

5. Gdy żadne z powyższych nie daje rezultatów

Jeśli żadne z powyższych punktów nie przyniesie rezultatu oznacza to, że nasz problem może być poważniejszy. Nie polecamy w takim wypadku dalej na własną rękę przywracać smartfon do życia. Znacznie bezpieczniej będzie po prostu oddać go do autoryzowanego serwisu. Listę takowych można zazwyczaj znaleźć na stronie internetowej producenta.