Jak uruchomić gry i aplikacje z Androida na PC?

Chciałbyś na własnym komputerze przetestować mobilne aplikacje lub pograć w gry stworzone z myślą o smartfonach i tabletach? Nic prostszego - prezentujemy sposoby na uruchomienie gier i aplikacji ze sklepu Google Play na PC.

Projekt x86 Android Port pozwala na uruchomienie systemu Android na dowolnym komputerze z procesorem o architekturze x86 (32-bitowym). Aby tego dokonać należy najpierw zdobyć odpowiedni obraz ISO mobilnego systemu tworzonego przez Google. W tym celu należy udać się na stronę projektu, a następnie do działu Download. Kolejny krok to wybranie wersji Androida - dostępne są między innymi wersje oznaczone numerkami 2.2, 2.3 i 4.0. Po kliknięciu View pod odpowiednim systemem rozpocznie się pobieranie jego obrazu.

Gdy pobraliśmy już wybrany obraz systemu Android do wyboru mamy trzy warianty:

  • Nagranie płyty CD z obrazu ISO przy pomocy np. Ashampoo Burning Studio (do pobrania z naszej bazy programów) i instalacja systemu na dysku twardym komputera
  • Stworzenie boot’owalnego pendrive’a za pomocą np. LinuxLive USB Creator (link do pobrania, instrukcja użytkowania programu) i instalacja systemu na dysku twardym naszego komputera
  • Uruchomienie systemu z poziomu maszyny wirtualnej np. poprzez program VirtualBox (do pobrania tutaj)


Zobacz również:

Po wykonaniu którejś z powyższych czynności do naszej dyspozycji zostaje oddany czysty system Android i możemy przejść do procesu instalacji ulubionych aplikacji i programów.

BlueStacks App Player

Drugi wariant, pozwalający na uruchomienie gier i aplikacji z Androida na PC, jest odpowiedni dla osób, które nie chcą bawić się w instalowanie Androida na komputerze czy też jego wirtualizację. BlueStacks App Player to w pełni darmowy emulator mobilnego systemu Google dla systemów operacyjnych z rodziny Windows i Mac. Oprócz oczywistej funkcji uruchamiania gier i aplikacji przeznaczonych dla Androida posiada on możliwość ich synchronizacji - dzięki tej funkcji błyskawicznie skorzystamy z programów, których używamy na co dzień w smartfonie lub tablecie, także tych płatnych.

Program można pobrać z jego oficjalnej strony. Po zainstalowaniu BlueStacks App Player można skorzystać z opcjonalnej funkcji synchronizacji - w tym celu w ustawieniach programu wybieramy Połącz z chmurą i podajemy numer telefonu. Jest to niezbędne, by otrzymać kod PIN i link do aplikacji z Google Play, która umożliwi ową synchronizację.

BlueStacks App Player pozwala między innymi na instalację aplikacji z plików o rozszerzeniu .APK, a także wyszukiwanie programów i gier w portalach takich jak GetJar, 1Mobil i Amazon AppStore.

22 komentarze

Dodaj swój

Gucio

19-10-2014 00:50

Android jest przeznaczony na smartfony i tablety a nie na pc idioci!! żaden komputer czy laptop nie będzie pracował pod tym systemem. chcecie sobie popsuc sprzet proszę bardzo kretyni!!

zloty31

14-10-2014 22:55

czemu niektore gry sie nie urucj=hamiaja choc mam zainstalowany adroid na komoie

dahah

21-07-2014 09:48

nie idzie mi virtualbox, zainstalowalem wszystko jak nalezy a android dalej nie moze sie uruchomic, prosze o pomoc

a_ch.uj_wam_wszystkim.w.du_p.y

12-05-2014 16:36

a konczita wurst i tak was wszystkich w dupy wyrucha

chujwamwdupe

12-05-2014 16:34

a konczita wurst i tak was wszystkich w dupy wyrucha

pcmaniac

27-04-2014 19:22

1 sposób jest najłatwiejszy, bo drugi wymaga mocnego kompa, najlepiej tuż po formatowaniu, a pierwszy wykorzystuje tylko usb lub płytkę (no chyba że ktoś używa VirtualBoxa). Polecam

zigzag

13-04-2014 21:37

2 działa, wystarczy adres na gmailu i gitara ;D

PBN

15-03-2014 18:38

Super :D Wypróbuje sposób 1 bo drugi próbowałem wcześniej i nie działał. DZIĘKI!!! :)

anonimowy

22-02-2014 16:36

haha dzięki chłopaki na początku nie wiedziałem jak to zainstalować ale jakieś 5min kombinowania i jest android na kompie

zaszczycony

22-02-2014 16:36

haha dzięki chłopaki na początku nie wiedziałem jak to zainstalować ale jakieś 5min kombinowania i jest android na kompie

Co

16-02-2014 19:16

Powiedział anonim o idiotycznej nazwie.

kolego

16-01-2014 19:24

nie strasz nie strasz bo się zesrasz

nick... 

11-01-2014 23:44

Kliknij, żeby dodać komentarz SKOMENTUJ

polecam

07-01-2014 19:16

Tania znakomita przeglądarka internetowa , cena 289 złotych 4 x1,8 , doskonała prędkość internetu .

wiki

25-11-2013 12:41

Super! O to mi chodziło, dziękuję serdecznie, pozdrawiam.

info

07-11-2013 18:18

wy sie nie znacie pajace ja sie znam bo jestem informatykiem i hakerem o wiele lepszym od was

ghjnjnftrrtrt

05-02-2013 17:01

rhghgh

Tabletowy

23-01-2013 20:19

dobre na tablety z win 8

android

29-01-2013 15:46

A co powiesz na Androida Ice Cream na Windows 7 bez żadnych maszyn wirtualnych http://www.youtube.com/watch?v=l0pyT1FJubM

nick...

29-01-2013 15:44

Kliknij, żeby dodać komentarz

Nazir

06-12-2012 13:48

Nie wiem po co to uruchamiać aby gorzej muliło niż ten android. polecam kupić stick mini pc android i podłączyć do Tv lub monitora i przynajmniej działa

nobody

06-12-2012 15:02

Ehhh, Ty to już naprawdę nie wiesz co pisać... byle pisać. Ciekawe jak byś przy tym telewizorze programował. Dla mnie niekomfortowe.