3D od LG z lżejszymi, stylowymi okularami pasywnymi

Firmie LG bardzo zależy na tym, aby technologia 3D szerzej weszła pod strzechy domów konsumentów. Przedstawiła więc właśnie szereg nowych stylowych pasywnych okularów, które mają skusić potencjalnych klientów do zakupu "trójwymiarowych" telewizorów.

Jednym z elementów, które mają negatywny wpływ na popularyzację technologii 3D jest fakt, że aby dojrzeć wirtualny trzeci wymiar należy założyć na nos specjalne okulary komunikujące się z "trójwymiarowym" telewizorem.

Obecnie na rynku dostępne są praktycznie dwie technologie 3D: aktywna, która korzysta z okularów aktywnych (migawkowych) oraz pasywna, która do działania wymaga okularów pasywnych (polaryzacyjnych).

Oczywiście obie mają swoje zalety oraz wady, o których w szczegółach dowiecie się z artykułu "Aktywne 3D kontra pasywne 3D - które okulary wyświetlają lepszy obraz 3D?".

Firma LG, która stawia na technologię pasywną, postanowiła zachęcić konsumentów do zakupu telewizorów 3D. W związku z tym przedstawiła szereg nowych okularów, które nie tylko są lżejsze od swoich poprzedników, ale posiadają również zaokrąglone soczewki. Co więcej, jedną parę zaprojektował sam Alain Mikli, francuski projektant najwyższej jakości ręcznie robionych okularów i akcesoriów.

"W porównaniu do okularów aktywnych, okulary 3D firmy LG są bardziej wygodne i znacznie tańsze, dzięki czemu mogą zapewnić dużym grupom i całym rodzinom możliwość oglądania razem programów i filmów 3D" - powiedział Havis Kwon, prezes i dyrektor generalny LG.

Trzeba szukać zysków

Według części analityków najlepszym okresem dla rynku "płaskich" telewizorów był właśnie kończący się rok. Przewidują oni bowiem, że w roku przyszłym "stopnieje" on o 4 procenty.

Ponadto dzięki ogromnej konkurencji telewizory są coraz tańsze co powoduje, że producenci muszą się bardziej "nagimnastykować", aby utrzymać swoje zyski. Przykładem firmy, która sobie z tym nie poradziła jest Sony, którego telewizyjny biznes od wielu lat przynosił straty. Jakże jednak mogło być inaczej, skoro telewizory japońskiego producenta były znacznie droższe od konkurencyjnych modeli, które wcale nie odbiegały od nich jakością?

Nie dziwi więc, że LG tak mocno przekonuje do technologii 3D, z której można "wyciągnąć" jeszcze ogromne zyski. Ponadto każda przewaga nad konkurencją może się okazać wkrótce ogromnie istotna.

Nowe stylowe okulary LG pojawią się na rynku w pierwszym kwartale przyszłego roku.

_________

Nie wiem jak was, ale mnie 3D z okularami nie przekonuje. Chętnie natomiast sprawdziłbym na własne oczy efekt "trójwymiarowości" takiego cacka...


Zobacz również