3ds max górą!

Znakomite oprogramowanie do modelowania trójwymiarowej grafiki i tworzenia animacji komputerowych autorstwa firmy Discreet podbija świat multimedialnej rozrywki i przemysł filmowy.

Dzięki wprowadzeniu najnowszej odsłony - 3ds max 6 - firma Discreet zdobyła znaczny (może nawet dominujący) udział w rynku narzędzi do tworzenia grafiki 3D. Liczba licencjonowanych programów, sprzedanych przez firmę przekroczyła już 200 000 egzemplarzy; korzystano z niego przy tworzeniu najbardziej wymagających gier komputerowych i filmów.

W 2003 roku 3ds max 6 był wykorzystywany przy produkcji osiemdziesięciu procent najpopularniejszych gier przeznaczonych zarówno na konsole, komputery osobiste jak i telefony komórkowe. 3ds max 6 był wykorzystywany m.in. przez Rockstar, Electronic Arts, Ubisoft, Konami i Microsoft. Wśród tworzonych przy pomocy tego oprogramowania gier znalazły się takie przeboje jak Grand Theft Auto: Vice City, Prince Of Persia: Sands of Time, Star Wars Knights of the Old Republic, Deus Ex II: Invisible War, Max Payne 2: The Fall of Max Payne oraz Need for Speed: Underground. Program jest wykorzystywany również przy produkcji oczekiwanych w przyszłym roku hitów wśród których znalazły się m.in. Halo 2, The Warriors, Far cry, Metal Gear Solid: The Twin Snakes oraz Syberia 2.

3ds max 6 zdobył również uznanie producentów filmowych i był "odpowiedzialny" za powstanie efektów specjalnych m.in do "Last Samurai", "Elf", "Matrix Reloaded", "X2: X-Men United", " League of the Extraordinary Gentlemen", "Freddy Vs Jason", " Italian Job", "Catch Me If You Can", "The Core" i "Final Destination II".

"Dla Digital Dimension, 3ds max 6 był jedynym narzędziem, które pozwalało na stworzenie znakomitych efektów specjalnych w filmach "Ostatni Samurai" i "Elf" – powiedział Ben Girard, założyciel i prezes Digital Dimension. "Począwszy od generowanych komputerowo mieczy w "Ostatnim Samuraju", a skończywszy na kulach śniegowych w "Elfie", widownia wciągnięta w fabułę filmu nie jest w stanie odróżnić efektów generowanych komputerowo od rzeczywistości" dodaje Ben Girard.

To jednak nie wszystko, oprogramowanie Discreet zdobyło również uznanie architektów, projektantów oraz wielu profesjonalistów z sektora edukacyjnego, medycznego i rządu. 3ds max 6 wykorzystano przy tworzeniu projektów i wizualizacji budynków, desek snowboardowych, samolotów, a nawet pól golfowych. 3ds max 6 wykorzystano m.in. przy projekcie Institute of Contemporary Art (Boston), The Great Court w British Museum (Londyn), Burton Snow Boards, Bombardier Jets, Culture Music Centre (Kopenhaga) i siedzibie generalnej Cartiera w Genewie.


Zobacz również