400 tys. testerów Napstera

Ponad 400 tys. osób odpowiedziało na ofertę Napstera, który w zeszłym tygodniu ogłosił, że poszukuje chętnych do przetestowania nowej, płatnej wersji swoich usług.

Ponad 400 tys. osób odpowiedziało na ofertę Napstera, który w zeszłym tygodniu ogłosił, że poszukuje chętnych do przetestowania nowej, płatnej wersji swoich usług. Koncern Bertelsmann, właściciel Napstera, uważa, że świadczy to o tym, że idea serwisu oferującego możliwość pobierania plików audio po opłaceniu abonamentu ma wielu zwolenników. Wiceprezes Bertelsmanna, Frank Sarfeld, stwierdził: "Jesteśmy bardzo zadowoleni z tak dużego odzewu. Tym bardziej, że udało nam się go uzyskać bez żadnych działań reklamowych.".

Nowy model usług Napstera ma zacząć funkcjonować 1 lipca tego roku. Obecnie trwają negocjacje dotyczące udostępniania za pośrednictwem Napstera utworów należących do innych wytwórni płytowych (np. Vivendi). Sarfeld uważa, że układ sił, jaki powstaje na internetowym rynku muzycznym wymusi na wszystkich graczach podjęcie daleko idącej współpracy. W przeciwnym bowiem wypadku żadna ze stron nie będzie mogła udostępniać utworów pochodzących z innych wytwórni. To zaś uniemożliwi skuteczne funkcjonowanie internetowych serwisów muzycznych na rynku.


Zobacz również