Maki są za słabe dla Oculus Rift

Komputery Apple są zbyt słabe (chodzi o grafikę), aby mogły poradzić sobie z wykorzystaniem możliwości jakie oferują gogle Oculus Rift.

Gogle VR to gadżet, który ma szanse w najbliższych latach mocno zaznaczyć swoją obecność na rynku gier. Najbardziej znanym w tej rodzinie produktem z pewnością są gogle Oculus Rift, z których mogą obecnie korzystać użytkownicy komputerów pracujących pod kontrolą systemów Windows.

Co z użytkownikami sprzętu Apple?

Jeżeli masz sprzęt Apple i zastanawiasz się kiedy i ty będziesz mógł skorzystać z Oculus Rift, mamy dla ciebie oficjalną wypowiedź na ten temat Palmera Luckey'a, założyciela Oculus.

Zobacz również:

"To zależy od Apple. Jeżeli kiedykolwiek wypuści na rynek odpowiednio dobry komputer zrobimy to [zapewnimy wsparcie - red.]. To po prostu sprowadza się do faktu, że dla Apple GPU wysokiej klasy nie jest priorytetem. Płacąc 6 tys. USD można kupić Maka Pro z topową kartą AMD FirePro D700, która nie spełnia naszych minimalnych wymagań. - powiedział Palmer Luckey dodając, że jeżeli Apple zmieni priorytety z radością zapewni wsparcie dla Maków.

Dla przypomnienia, minimalne wymagania dla Oculus Rift to karty Nvidia GTX 970 / AMD R9 290.

Czy Apple nie jest zainteresowane wirtualną rzeczywistością?

Wręcz przeciwnie. Warto tutaj przypomnieć niedawną wypowiedź Tima Cooka, który stwierdził, że Apple nie traktuje VR jako niszy i dodał, że technologia ta jest "naprawdę super i może mieć wiele interesujących zastosowań". Można więc podejrzewać, że VR to kolejna "big thing" Apple tym bardziej, jeżeli weźmiemy pod uwagę poniższe działania:

- Apple zatrudniło Douga Bowmana (specjalizuje się w badaniach nad interfejsem 3D) i Nicka Thompsona (pracował wcześniej nad HoloLens Microsoftu)

- Apple kupiło cztery startupy specjalizujące się w technologiach związanych z wirtualną rzeczywistością

- Apple opatentowało poniższe urządzenie

Apple gogle VRKliknij, aby powiększyćApple gogle VR