5,5 mln dolarów na dzień!

Microsoft inwestuje w firmy internetowe.

Microsoft coraz poważniej angażuje się w zmianę strategii. Przedsiębiorstwo zamierza stać się usługodawcą, a nie tylko dostarczycielem gotowych systemów. Firma inwestuje ok. 5,5 mln USD dziennie w firmy internetowe czy telewizje kablowe. Pomiędzy 11 stycznia a 1 marca Microsoft wydał też 250 mln USD na zakup 7 przedsiębiorstw z branży handlu elektronicznego. "Nie zamierzamy stać się firmą telekomunikacyjną, ale będziemy dostarczać usługi z tego sektora. W ciągu 5 lat dostarczanie aplikacji przez Internet stanie się głównym źródłem dochodów naszej firmy" - powiedział Thomas Koll, wiceprezes należącej do Microsoftu firmy Network Solutions Group.

W styczniu Microsoft wsparł sumą 100 mln USD firmę VerticalNet, pośredniczącą w handlu pomiędzy przedstawicielami 56 przemysłów - od chemicznego po ochronę zdrowia. Jest to największa inwestycja Microsoftu w firmę typu "dot-com". Do tak poważnych inwestycji kierownictwo firmy zachęcają zapewne bardzo optymistyczne analizy rynkowe. Boston Consulting Group szacuje, iż do 2003 r. obroty na tym rynku osiągną wartość 2 mld USD.


Zobacz również