Acer umocnił pozycję na rynku notebooków

Agresywna kampania rynkowa przyniosła tajwańskiemu producentowi oczekiwane rezultaty. W II kw. br. sprzedaż komputerów przenośnych tej firmy wzrosła o ok. 70%. Acer według szacunków firm analitycznych zajmuje obecnie trzecie miejsce w rankingu producentów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).

W II kw. Acer według Gartnera zyskał pierwsze miejsce wśród producentów komputerów przenośnych w regionie EMEA, uzyskując 19% udział w rynku. Najlepsze wyniki sprzedaży firma notuje obecnie we Włoszech, Czechach oraz Polsce, gdzie według szacunków Gartnera jej rynkowy udział wynosi obecnie 27%.

Acer, m.in. dzięki agresywnej polityce cenowej, do 2007 roku chce stać się trzecim największym producentem komputerów na świecie. Przed firmą stoi bardzo trudne zadanie. Oznacza to bowiem, że Acer musiałby prześcignąć chińskie Lonovo, wzmocnione przez zakup działu PC od IBM.

Więcej o rynku PC:

Nieoczekiwanie dobry kwartał

Notebooki to przyszłość


Zobacz również