AdBlock Plus broni decyzji o pokazywaniu nienachalnych reklam

Niemiecka firma Eyeo wprowadziła kontrowersyjne zmiany w AdBlock Plus - swojej wtyczce dla przeglądarek internetowych. Wersja 2.0 AdBlock Plus ma domyślnie uruchomioną opcję "zezwól na nienachalne reklamy". Można ją oczywiście wyłączyć, ale i tak nie spodobało się to niektórym użytkownikom.

AdBlock Plus

Jak mówi Till Faida z Eyeo, ludzie informowali twórców wtyczki do przeglądarki, że przeszkadzają im tylko reklamy szczególnie irytujące czy przeszkadzające w oglądaniu zawartości serwisów WWW. Oprócz tego, webmasterzy narzekali na AdBlock Plus, gdyż odbiera im on przychody. Dlatego zespół pracujący nad wtyczką postanowił, by blokowała ona domyślnie tylko nachalne reklamy z animacjami i dźwiękiem.

Zmiany zostały ogłoszone na początku grudnia na oficjalnej stronie AdBlocka Plus i szybko spotkały się z krytyka. Niektórzy oskarżyli nawet firmę o współpracę z Google. Faida mówi jednak, że Eyeo nie ma zamiaru wspierać dużych sieci reklamowych, a jego działanie jest poparte wynikami badań, z których wynika, że 79 proc. użytkowników nie ma nic przeciwko nienachalnym reklamom.

AdBlock Plus nie jest w stanie automatycznie rozpoznać, które treści są irytujące, a które nie. Współpracuje jednak już z kilkoma stronami, które będą wyświetlały odpowiednio przygotowane i zatwierdzone przez Eyeo reklamy. Jeśli duże sieci reklamowe zechcą uczestniczyć w tym projekcie, to będą musiały przygotować ofertę, która sprosta kryteriom.


Zobacz również