Adblock: Polacy blokują reklamy prawie najchętniej na świecie

Po Adblock Plus i podobne mu narzędzia służące do blokowania reklam Polacy sięgają prawie najchętniej na świecie. Wyprzedzają nas pod tym względem jedynie Grecy.

Internauci coraz częściej sięgają po narzędzia do blokowania reklam takie jak Adblock Plus - wynika z raportu firm PageFair i Adobe. Pomiędzy II kwartałem 2014 r. a II kwartałem 2015 roku ich globalne użycie wzrosło o 41%: w czerwcu 2015 roku korzystało z nich aktywnie 198 milionów internautów (czyli ok. 6% ogólnej liczby internautów).

Polska "rządzi"

Najciekawszy z naszej perspektywy jest udział w tym "niecnym procederze" (tak przynajmniej postrzegany on jest przez środowiska wydawców i reklamodawców) polskich internautów. Z raportu wynika, że aż 34,9% z nich korzysta z narzędzi takich jak Adblock. Jesteśmy więc w blokowaniu reklam prawie najbardziej aktywni na świecie ustępując pola jedynie Grekom (36,7%).

Kilka interesujących danych

W raporcie znajdziecie też kilka innych interesujących danych. Oto wybrane z nich:

- w Europie liczba internautów korzystających aktywnie z narzędzi blokujących reklamy wzrosła o 35% (do 77 mln w II kw. 2015 r. ); w Stanach Zjednoczonych o 48% (do 45 mln w II kw. 2015 r.)

- koszty blokowania reklam dla środowiska wydawców i reklamodawców oszacowano na 21 mld USD (suma ta stanowi aż 14% globalnych wydatków na reklamy).

Więcej informacji znajdziecie w raporcie "The cost of ad blocking".


Zobacz również