Adobe - PDF z serwera

Tworzenie plików PDF staje się coraz łatwiejsze, a to wszystko dzięki korporacji Adobe, która zaprezentowała w ostatnich dniach serwerową wersję oprogramowania Acrobat Elements 6.0.

Acrobat Elements Server 6.0 jest prostym oprogramowaniem, które pozwoli na konwertowanie dokumentów do formatu PDF. Wyklucza tym samym konieczność instalowania aplikacji na każdym komputerze. Pliki możemy zabezpieczyć hasłem oraz zaszyfrować. W przypadku gdy chcemy skorzystać z bardziej zaawansowanych funkcji (zarządzanie oraz przeglądanie plików, dodawanie komentarzy, łączenie dokumentów z kilku aplikacji) musimy niestety posiadać oddzielny program - Acrobat 6 w wersji Standard lub Professional.

Serwerowa wersja Acrobat Elements 6.0 oferuje kilka możliwych sposobów konwertowania dokumentów do formatu PDF. Pierwszym ze sposobów jest dostępność konwertera z poziomu przeglądarki internetowej. Istnieje również możliwość przypisania katalogom sieciowym właściwości konwertowania (każdy dokument zapisany w danym katalogu sieciowym będzie podlegał przekonwertowaniu na format PDF). Administrator sieci może ustawić parametry szyfrowania oraz jakość plików wynikowych. Inni producenci oprogramowania mogą integrować swoje aplikacje z Acrobat Elements Server 6.0 poprzez interfejs API (Application Programming Interface).

Koszt Acrobat Elements Server 6.0 to 28 USD za licencję dla jednego użytkownika (minimalna liczba licencji - 1000). Istnieje również opcja wykupienia licencji na serwer. W tym wypadku koszt oprogramowania to 22500 USD. Wprowadzenie przez Adobe na rynek nowego produktu przewidziane jest na koniec listopada.

Więcej informacji: http://www.adobe.com/products/acrobatelserver/


Zobacz również