Aero2: próbowaliście automatycznego rozwiązywania captchy, macie trudniejsze kody

Spółka Aero2 wydała oświadczenie, w którym czytamy, że "poziom trudności może wzrastać wraz z częstością udzielania niepoprawnych odpowiedzi z danego adresu IP użytkownika".

Wprowadzone 1 kwietnia przez spółkę Aero2 kody Captcha doprowadzają Was do furii, o czym mogłem przekonać się czytając Wasze komentarze. Oto najświeższy z nich:

"Na początku te obrazki dało się odczytać. Ale teraz niestety są nieczytelne!! nie mam wady wzroku ani nic podobnego, poprostu nie mogę rozszyfrować co tam piszę bo tak jest nabazgrolone. Straciłem ostatnio 10 min żeby się zalogować a potrzebowałem skorzystać 5 min żeby pocztę sprawdzić. To śmieszne jest jak ludzi w bambuko robią. Miało być dla każdego a nie wierze że jakaś starsza osoba sobie poradzi z tymi obrazkami jeżeli są one tak nieczytelne."

Spółka Aero2 nie widzi jednak tutaj żadnego problemu i twierdzi, że to wina użytkowników. Dzisiaj zamieściła na swojej stronie oświadczenie, w którym pisze, że korzysta z narzędzia firmy Google reCaptcha, które cechuje odporność na rozwiązywanie kodów metodami automatycznymi i nie ma wpływu na wygląd oraz poziom trudności obrazków. Dostało się tym z Was, którzy próbowali korzystać z takich metod:

"Zarówno 2 tygodnie temu, jak i w ostatni weekend obserwowaliśmy liczne nieskuteczne próby automatycznego rozwiązywania captchy przez niektórych użytkowników BDI, czego efekty są obecnie widoczne dla wielu z Was w postaci trudniejszych kodów CAPTCHA do przepisania. Skutek taki może być również spowodowany próbami „obejścia” recaptcha, poprzez celowe prawidłowe wpisywanie tylko jednego z dwóch słów – tego trudniejszego."

Na koniec jeszcze "dobra rada": "gdy kod CAPTCHA nie jest czytelny, radzimy aby wcisnąć ikonę „Odśwież”".


Zobacz również