Age of Wonders: Shadow Magic

Czy to część trzecia znanej serii, czy tylko rozbudowany dodatek?

Czy to część trzecia znanej serii, czy tylko rozbudowany dodatek?

I znów czeka cię przygoda w starym, sprawdzonym i swojskim świecie baśni. Baśni, pełnej potworów, bitew i magii. Wszystko to zobaczysz w trzeciej części serii Age of Wonders.

Śmierć magom!

Tym razem nowe Imperium zaatakuje Stare Rasy, które broniąc się, zewrą szyki w wojskowym sojuszu. Będziesz miał okazję stanąć na czele powstańców i poprowadzić ich do walki o "wolność i demokrację", a przy okazji zapanować nad światem. Twoim przeciwnikiem stanie się mroczny Imperator Phobius. Jego nazwisko nieprzypadkowo kojarzy się z fobią: gość nie znosi magii i zwalcza wszelkie jej objawy. W cieniu Imperium rozwinie się zło w każdej ponurej postaci, pleniąc się, rozprzestrzeniając i zagrażając bezpieczeństwu spokojnych krain.

Widok z wieży

Menu miasta wygląda tak samo, jak w poprzedniej części.

Menu miasta wygląda tak samo, jak w poprzedniej części.

Na pierwszy rzut oka grafika niewiele różni się od tej znanej z drugiej części. Tajemnicze wieże w zamkach magów nadal wznoszą się ku niebu, roztaczając czarodziejską aurę na niezmiennie piękne obszary. Na szczęście, dodano kilka niespotykanych dotąd elementów krajobrazu. Ponadto będzie można spotkać nowe rasy. Jedną z najważniejszych nowości mają być dziesiątki świeżutkich i efektownych czarów - oby skutecznych! Główny nacisk w zakresie zmian i poprawek będzie tym razem położony na interfejs. Wygląd ikon nie zmieni się, aby gracze obeznani z serią nie poczuli się zagubieni. Twórcy zapowiadają ułatwienia w dostępie do opcji.

Jak twierdzi Graeme Struthers, zastępca szefa Gathering of Developers, Shadow Magic będzie połączeniem budowy państwa, taktycznej walki i RPG. Miejmy nadzieję, że to nie tylko slogan reklamowy! Shadow ma się ukazać na Zachodzie już latem. Na polską wersję przyjdzie pewnie zaczekać nieco dłużej. Do gry, jak zwykle, ma zostać dołączony edytor kampanii.

Age of Wonders: Shadow Magic

Malwina Kalinowska: Z oszczędnych półsłówek, które wymykają się producentom niejako mimochodem, wynika, że wszystko będzie lepsze, ładniejsze, fajniejsze. Ale zapowiedzi to jedno, a gotowy produkt - to zupełnie inna sprawa. Najbardziej boję się tych "ułatwień" w menu podręcznym. Już widzę się w roli ofiary zaplątanej w gąszczu komplikacji. Nie powiem dobrego słowa dopóty, dopóki nie sprawdzę wszystkiego na własnej skórze. W każdym razie niecierpliwie czekam na tę grę i już się cieszę na nowe kampanie. Nie jestem zachłanna, ale lubię, jak scenariuszy jest dużo, dużo, dużo!

Gatunek strategia turowa

Premiera jesień 2003

Producent Triumph

Wrażenia dobre


Zobacz również