Agresywna reklama

Badania MediaMetrix wykazują, iż firmy internetowe wciąż przeznaczają największe nakłady na reklamę sieciową.

Według raportu AdRelevance - dwie trzecie rynku reklamy w Internecie wykorzystują firmy "dot-com". Raport uwzględniał firmy internetowe lub takie, których działanie jest ściśle związane z Internetem. W II kwartale br. przeprowadzono ankietę wśród 200 reklamodawców internetowych, którzy najwięcej zainwestowali w reklamę sieciową. W czerwcu liczba firm internetowych wśród tych 200 przedsiębiorstw wyniosła 68%. Stanowi to 14-proc. wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Wyniki sondażu pojawiają się w okresie, gdy słychać głosy o rychłym załamaniu się rynku reklamy internetowej.

"W porównaniu do tradycyjnych reklamodawców, przeciętne firmy internetowe bardziej agresywnie wydają fundusze na reklamę " - uważa Charlie Buchwalter, pracownik firmy AdRelevance, badającej rynek mediów. Firmy internetowe reklamują zazwyczaj internetowe media, handel i rozwiązania business-to-business, zaś tradycyjni reklamodawcy - podróże, elektronikę i dobra konsumenckie.


Zobacz również