Aliens vs. Predator

Pomysł, aby postawić naprzeciw siebie dwóch, chyba najpopularniejszych, bohaterów kina SF – Obcego oraz Predatora, chodził po głowach ludziom już od dawna. Urzeczywistnili go twórcy komiksów, nikt jednak nie pomyślał o graczach. Dopiero firma Rebellion postanowiła umieścić te dwie tak ”dochodowe” przecież postacie w grze komputerowej. Jeżeli do towarzystwa dołączymy komandosa to gra może okazać się nieco skomplikowana...

Pomysł, aby postawić naprzeciw siebie dwóch, chyba najpopularniejszych, bohaterów kina SF – Obcego oraz Predatora, chodził po głowach ludziom już od dawna. Urzeczywistnili go twórcy komiksów, nikt jednak nie pomyślał o graczach. Dopiero firma Rebellion postanowiła umieścić te dwie tak ”dochodowe” przecież postacie w grze komputerowej. Jeżeli do towarzystwa dołączymy komandosa to gra może okazać się nieco skomplikowana...

MARINE

Gra Marine'm bardzo przypomina zwykłą rozgrywkę FPS (First-Person Shooter) w stylu Quake - podstawą jest broń dalekiego zasięgu. Ziemski komandos jest jednak wolny i słaby, jeśli porównać go z pozostałą dwójką postaci. Tym, co wyrównuje szanse, jest śmiercionośne uzbrojenie. Niestety, aby móc z niego skorzystać, musisz je najpierw znaleźć. Spodziewaj się, że dużo czasu spędzisz na tej właśnie czynności.

Na arsenał Marine'a składają się następujące rzeczy:

kupioną przez 3dfx firmę STB. Wyposażono go w 16MB SDRAM. Karta jest przeznaczona do montażu w gnieździe AGP2x. W wyglądzie karty dość mocno wyróżnia się ogromny radiator zajmujący ca 30% powierzchni karty – ciekawe czemu nie zastosowano po prostu wentylatorka – tym bardziej, że podczas pracy karta bardzo się grzeje.

Podczas testów nie mieliśmy większych problemów – jedynie podczas testowania programem Final Reality program uparcie informował iż nie wykrył urządzeń zgodnych z Direct3D w systemie, swoją drogą podobną sytuacja dotyczyła testowanej dawniej karty z procesorem 3dfx Banshee (???). Jakość obrazu we wszystkich testach nie budziła zastrzeżeń.

W testach karta osiągnęła najwyższe wyniki z pośród do tej pory testowanych, na testowanym komputerze w Quake2 w rozdzielczości 640x480 osiągnęła wynik ponad 75 klatek na sekundę (!!!).

Kartę można polecić zwolennikom wysokich wyników w testach – za umiarkowaną cenę otrzymają dopracowany i bardzo wydajny produkt.

Luterze w broń celuje za ciebie, ona pomoże ci tylko w celowaniu. Gdy przeciwnik jest blisko, celownik zacznie krążyć za celem, a kiedy się na niego nakieruje (możesz mu w tym pomóc) - zmieni kolor z zielonego na czerwony. Uważaj jednak na amunicję, ponieważ szybko się wyczerpuje, a bez niej broń jest bezużyteczna.

3. M240 Miotacz Ognia

- typ amunicji: kanistry Napalmu;

- pojemność: 100 na kanister;

- fire #1: ogień standardowy ciągły;

- fire #2: brak;

przeciwko Obcym: średnia;

przeciwko Predatorom: bardzo słaba;

Miotacz ognia - nazwa mówi sama są siebie. Najlepszą metodą jest cofanie się i wypuszczanie krótkich serii płomieni w przeciwników. Nigdy nie idź naprzód, gdy używasz miotacza, ponieważ staniesz się ofiarą własnych płomieni. Gdy już podpalisz przeciwnika, staraj się trzymać od niego jak najdalej, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że podpali on również ciebie. Miotacz wspaniale sprawdza się przeciwko „pajączkom”, które giną od razu. Magazynek (kanister) mieści 100 jednostek i zastraszająco szybko się opróżnia.

Aby pozbyć się płomieni:

- Obcy - kręć się w kółko jak wariat;

- Marine - szukaj apteczki;

- Predator - użyj Medicompa (fire #2);

4. Wyrzutnia Rakiet M83A2 SADAR

- typ amunicji: rakiety;

- pojemność: 1 rakieta;

- fire #1: ogień standardowy;

- fire #2: brak;

- przeciwko Obcym: bardzo dobra;

- przeciwko Predatorom: bardzo dobra;

Dobrze znana wszystkim bazooka. Strzał, wielka eksplozja i wiele martwych istot (zachowaj bezpieczny dystans). Używaj na pojedynczych Predatorów i Xenoborgów (przeróżne mutacje Obcych) lub w zatłoczonych pokojach. SADAR strzela, po czym następuje dość duża przerwa, w czasie której zostaje naładowana następna rakieta. Pamiętaj o tym i dobrze celuj. Gdy jednak nie trafisz, szybko zmień na inną broń i nią dobij wroga.

5. Granatnik

- typ amunicji: granaty: zapalające i odłamkowe oraz miny;

- pojemność: 6 granatów każdego typu i 6 min;

- fire #1: ogień standardowy;

- fire #2: przełącza typy granatów;

- przeciwko Obcym: bardzo dobra;

- przeciwko Predatorom: średnia;

Miotacz granatów znacznie jednak silniejszych od tych z Pulse Rifle. Są ich trzy typy, a drugim „fire” przełącza się między nimi:

- granaty zapalające – standardowe; detonacja po 3 sekundach lub zetknięciu się z przeciwnikiem;

- granaty odłamkowe - jeżeli nie zetknie się z wrogiem, wybuchnie 4-krotnie silniej niż poprzedni, ponadto rozpryśnie się na kilka kawałków, które ranią tak samo dotkliwie jak standardowy granat. Lepiej nie stój zbyt blisko. Jeżeli trafi w przeciwnika - eksploduje z taką samą siłą, z jaką normalny granat.

- miny - odpal i czekaj na rezultat. Ktokolwiek wdepnie w taką minę, zostanie „obdarzony” takimi samymi obrażeniami, jak po eksplozji normalnego granatu. Jednakże miny nie zostają na stałe - same eksplodują po 2 minutach.

6 - Minigun

- typ amunicji:

- pojemność: 800 naboi na magazynek;

- fire #1: ogień standardowy maszynowy;

- fire #2: brak;

- przeciwko Obcym: dobra;

- przeciwko Predatorom: bardzo dobra;

Totalny odlot! Jeśli oglądaliście Matrixa lub Terminatora 2, wiecie o co mi chodzi. To cacko potrafi zmielić każdego w ciągu kilku sekund. Wprawdzie ma 800 amunicji, ale bardzo szybko się wyczerpuje. Pamiętaj, że gdy strzelasz, nie możesz się poruszać, upewnij się więc, że nikt cię nie zajdzie od tyłu albo z flanki.


Zobacz również