Amazon Kindle sprzedawany poniżej kosztów produkcji

Analitycy podają, że nowy czytnik Kindle bez ekranu dotykowego w wersji z reklamami można nabyć w cenie niższej niż koszty jego produkcji. W takiej wersji jest wyceniony na 79 dolarów, tymczasem jego produkcja pochłania 84 dolary. Nie jest to jedyny produkt Amazon sprzedawany ze "stratą".

Kindle

Firma IHS iSuppli podaje, że produkcja nowego Kindla bez ekranu dotykowego kosztuje Amazon 84 dolary. Jest on jednak sprzedawany za jedyne 79 dol. w wersji z reklamami. Modele ich pozbawione kosztują natomiast 109 dolarów i dla polskiego użytkownika dostępne są tylko w takiej wersji.

Komponenty nowego Kindle'a bez ekranu dotykowego kosztują 78,59 dolarów - podaje iSuppli. Wśród nich są m.in. 6-calowy ekran wykonany w technologii elektronicznego papieru i pamięć flash o pojemności 2 GB. Koszt złożenia urządzenia to natomiast 5,66 dolarów. Według serwisu Mainstreem.com wydatki są jeszcze wyższe, bo iSuppli nie doliczyło opłat za oprogramowanie, licencje i wysyłkę.

Jak więc Amazon chce zarabiać na tych czytnikach? Posiadając dużą bazę użytkowników może uzyskać spore przychody z reklam prezentowanych w tej wersji urządzenia. Oprócz tego jest to przecież czytnik e-booków, a więc każda kolejna książka elektroniczna zakupiona w sklepie Amazon będzie zwiększała przychód firmy.

iSuppli twierdzi, że również tablet Kindle Fire w cenie 199 dolarów jest sprzedawany poniżej kosztów produkcji, które to mają wynosić 209,63 dolara. Jest to urządzenie, w którym nacisk położono na konsumpcję treści, więc i tym razem Amazon ma zamiar odbić sobie stratę na muzyce, grach, filmach i aplikacjach, które użytkownik zakupi w jego sklepie.


Zobacz również