Amazon wyda 7-calowy tablet w niskiej cenie

Do tej pory Amazon produkował tylko czytniki e-booków Kindle. Jakiś czas temu pojawiła się jednak informacja, że firma przygotuje tablet mogący rywalizować z iPadem. Najnowsze doniesienia mówią natomiast o 7-calowym tablecie, który nie będzie bezpośrednim rywalem iPada, ale dzięki swej cenie i możliwościom może znaleźć dla siebie miejsce na rynku.

Redaktor TechCrunch.com, MG Siegler poinformował, że miał okazję bliżej przyjrzeć się tabletowi firmy Amazon. Uważa on, że urządzenie ma duży potencjał. Nazywa się Amazon Kindle, tak samo jak popularne czytniki e-booków. Jest to jednak 7-calowy tablet z kolorowym wyświetlaczem dotykowym, który wejdzie na rynek pod koniec listopada w cenie 250 dolarów.

Niska cena oraz bogactwo treści, które dostarczy dla niego Amazon mogą sprawić, że nowe urządzenie odbierze klientów innym producentom tabletów, a może nawet Apple i jego iPadowi. Amazon oparł swój tablet na zmodyfikowanej wersji Android 2.2. Będzie on zintegrowany z aplikacją Kindle, odtwarzaczami Amazon Cloud Player i Instant Video, sklepem Amazon Appstore oraz przeglądarką internetową.

Według Sieglera, tablet działa w oparciu o jednordzeniowy procesor i ma jedynie 6 GB pojemności. Początkowo dostępny będzie tylko w wersji z Wi-Fi. Posiada port micro-USB i głośniki, ale nie dysponuje aparatem fotograficznym. Jego największą zaletą może być cena, która nie jest aż tak niska jak zapowiadanego niedawno Lenovo IdeaPada A1, ale znacznie niższa od BlackBerry PlayBooka i innych 7-calowych tabletów.

Przy zakupie tabletu, na klientów mają czekać także promocje związane z usługami Amazon. Dla amerykańskiego konsumenta tablet prezentuje się dość ciekawie, ale póki co w Polsce nie mamy dostępu do wielu usług Amazon, takich jak Cloud Player i Instant Video. W związku z tym jego zakup do użytku w naszym kraju mija się z celem. Na początku 2012 roku Amazon ma wydać także 10-calowy tablet z czterordzeniowym procesorem, który będzie bezpośrednim rywalem iPada.


Zobacz również