Ameryka woli sieć

Analizy rynkowe dowodzą, iż konwencjonalne media w coraz większym stopniu muszą liczyć się z konkurencją internetowych serwisów informacyjnych.

Z ostatniego raportu opublikowanego przez firmę The Pew Research Center for the People and the Press, wynika, iż ponad 30% Amerykanów co najmniej raz w tygodniu korzysta z Internetu, aby zapoznać się z najnowszymi wiadomościami. Ponad 15% respondentów jest subskrybentami różnych list mailingowych i otrzymuje codziennie porcję aktualności do swoich skrzynek pocztowych. Stanowi to 10-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 1998. Badania wykazują też, że w okresie od 1998 do 2000 r. znacznie spadła oglądalność programów informacyjnych emitowanych przez ogólnokrajowe i lokalne sieci telewizyjne.

Według The Pew Research Center, Internet nie ma jednak jeszcze takiej siły oddziaływania, jak kanały informacyjne telewizyjnych sieci kablowych, gazety czy reklamy radiowe. Sieć najczęściej jest wykorzystywana jako źródło informacji o najnowszych notowaniach giełdowych czy porad dotyczących inwestycji, gdzie bardzo przydatna jest możliwość personalizacji otrzymywanych wiadomości. Ponad połowa aktywnych graczy giełdowych, których znaczna część czerpie informacje z Internetu, korzysta właśnie z serwisów online, umożliwiających dokładne określenie profilu otrzymywanych danych. Poza informacjami giełdowo-biznesowymi, najbardziej popularne wśród użytkowników Internetu są serwisy pogodowe, techniczne, naukowe i związane z ochroną zdrowia.


Zobacz również