Amerykanie i Europejczycy nie chcą telewizorów 3D

Badanie jednej z firm analitycznych zdecydowanie przeczy entuzjastycznemu podejściu wielu producentów do rozwiązań 3D. Okazuje się, że użytkownicy nie posiadają i na razie nie chcą posiadać telewizorów z technologią stereoskopową.

3D zadomowiło się już w kinach i wkroczyło do świata komputerowej rozrywki. Trzecim etapem miała być ekspansja na rynku telewizorów. Niestety okazuje się, że użytkownicy nie są zainteresowani tą technologią.

Grupa analityczna Nielsen opublikowała dane dotyczące zakupu i planów kupna telewizorów z technologią 3D w 2011 roku. Okazuje się, że zaledwie 26% z 27-tysięcznej grupy badanych planuje nabyć taki odbiornik. 21% zastanawia się nad kupnem, a 52% nie jest zainteresowanych takimi telewizorami.

Szczególna niechęć panuje wśród Europejczyków i Amerykanów. Zaledwie 6% mieszkańców Starego Kontynentu "na pewno kupi takie urządzenie". Kolejne 9% zastanawia się nad tym. W Ameryce Północnej statystyka wygląda jeszcze gorzej. 6% ankietowanych bierze pod uwagę możliwość nabycia odbiornika 3D, z czego jedynie 3% zrobi to na pewno.

Najbardziej otwarci na tę technologię są natomiast mieszkańcy Ameryki Łacińskiej i Azji - chęć zakupu telewizorów 3D wyraża ponad 30% respondentów. Z badań przeprowadzonych przez Nielsena, CTAM i CBS Vision wynika, że mieszkańcy tych kontynentów są najbardziej otwarci na nowe technologie. Europejczycy i Amerykanie, mimo pozytywnych reakcji po obejrzeniu materiałów 3D, ciągle wolą poczekać na rozwój sytuacji. Kluczowy jest też dla nich brak dostatecznej ilości programów telewizyjnych wspierających tę technologię.


Zobacz również