Android Wear sprzedaje się słabiutko

Najnowszy raport, przygotowany przez firmę Canalys, pokazuje że w 2014 roku na całym świecie sprzedało się 4,6 miliona urządzeń z kategorii "wearables". Jedynie 720 tysięcy z nich należy do Android Wear.

Przypomnę, że do kategorii tej zaliczają się nie tylko opaski (smartband), ale również i zegarki (smartwatch). Android Wear były mocno promowane od lipca 2014 roku, jednak zainteresowanie nimi jest dość umiarkowane, a wspomniane 720 000 egzemplarzy daje Android Wear 16% udziału w globalnym rynku inteligentnych gadżetów "noszonych". Warto też dodać, że te 720 tysiące to liczba rozprowadzonych urządzeń, a ile z nich znalazło nabywców, to już całkiem inna sprawa. Wiadomo jednak, że największe zainteresowanie budzi Moto 360, a zaraz po nim G Watch R.

Moto 360 (grafika z oficjalnej strony smartwatcha)

Moto 360 (grafika z oficjalnej strony smartwatcha)

Na rynku smartbandów dominuje Samsung, który dosłownie zalał globalny rynek swoimi produktami. W ciągu zaledwie 14 miesięcy wyprodukował sześć różnych urządzeń, co pozwala mu zająć pozycję lidera. Niestety, system Tizen wciąż jest jedynie "ciekawostką przyrodniczą" i potrzeba jeszcze sporo pracy, aby mógł konkurować z innymi OS. Dobrze radzi też sobie Xiamoi ze swoim MiBand. W kwietniu do rywalizacji na polu wearables dołączy Apple z zapowiadanym od dawna smartwatchem. Niestety, Canalys nie podało procentowego udziały systemów i urządzeń wearables na świecie.

Zobacz również:


Zobacz również