Android ma 39 procent rynku tabletów

Sprzedaż tabletów z Androidem w czwartym kwartale 2011 roku wzrosła trzykrotnie. Apple ciągle dominuje, ale udziały iPada zmniejszają się. W czwartym kwartale sprzedano 26,8 milionów tabletów, co stanowi wzrost o 150 procent w stosunku do 10,7 milionów w końcowym okresie 2010 roku.

Huawei MediaPad

Android nabiera tempa i wszyscy producenci go stosujący sprzedali łącznie 10,5 mln tabletów - podaje Strategy Analytics. Przed rokiem liczba ta wynosiła jedynie 3,1 mln urządzeń. Oznacza to, że Android ma 39,1 procenta udziałów w globalnym rynku tabletów, a przed rokiem miał jedynie 29 procent. Udziały Apple spadły z 68,2 do 57,6 procenta.

Apple nie przejmuje się zagrożeniem ze strony coraz popularniejszych tanich tabletów z Androidem o podstawowych funkcjach. Nail Mawston ze Strategy Analytics mówi, że utrata udziałów iPada jest nieunikniona, gdy na rynek wchodzi coraz więcej producentów i urządzeń. Mimo to Apple sprzedało w czwartym kwartale 15,4 mln tabletów, a przed rokiem jedynie 7,3 mln. Pokazuje to, że cała kategoria tabletów jest coraz popularniejsza wśród kupujących.

Microsoft uzyskał w czwartym kwartale 2011 roku 1,5 procenta udziałów w rynku tabletów. Firma ta stanie się jednak poważną konkurencją, gdy ukaże się Windows 8 oraz tablety z tym nowym systemem operacyjnym. W całym roku 2011 sprzedano 66,9 mln tabletów. To wzrost o 260 procent z 18,6 mln w 2010 roku. Trzeba przyznać, że to bardzo dobre tempo wzrostu.


Zobacz również