Aplikacja komórkowa Heyah w sieci PTC

W sobotę 13 marca ruszyła bezabonamentowa usługa komórkowa Heyah w Polskiej Telefonii Cyfrowej. W firmowych zamiarach, nowa marka i logo tej prepaidowej usługi komórkowej może docelowo pozyskać nawet kilka milionów abonentów, dotąd w większości korzystających z usług różnych sieci GSM w Polsce.

Nowa usługa Heyah jest pierwszym tego typu rozwiązaniem oferowanym w Polsce. Innowacyjna koncepcja usługi polega na sprzedaży wyłącznie telefonicznego zestawu startowego z aktywacją numeru w sieci Era, ale bez samego aparatu komórkowego. Także bez wiązania się z dotychczasową marką sieci Era w PTC, co bardziej zbliża nową aplikację do oferty komórkowego operatora wirtualnego, działającego jedynie z wykorzystaniem infrastruktury sieci komórkowej GSM Ery.

Usługa jest ukierunkowana na zdobywanie klientów, którzy już mają jakikolwiek własny telefon komórkowy, jako że oferta w ogóle nie przewiduje sprzedaży telefonów. Może to być aparat używany obecnie w dowolnym systemie bezabonamentowym operatora (Tak Tak w Erze, Simplus w Plus GSM czy POP w sieci Idea), jak również „zapomniany” telefon sprzed lat leżący na półce w domu. W ofercie Heyah nie jest istotne w jakiej sieci działał wcześniej aparat (karta SIM) i czy w ogóle był to aparat zarejestrowany lub używany kiedykolwiek.

Brak w zestawie subsydiowanego przez operatora telefonu powoduje, że opłaty za usługi mogą być niższe. Rozmowa w obrębie użytkowników aplikacji Heyah ma kosztować 0,68 zł brutto (1 min), co obecnie stanowi najniższą stawkę za minutę rozmowy w jakiejkolwiek sieci komórkowej i w dowolnym systemie taryfikacji – bez podpisywania umowy z operatorem (usługi prepaidowe). Koszt jednominutowej rozmowy do każdej innej sieci komórkowej (także sieci Ery) ma wynosić 0,98 zł z VAT-em. Dla porównania, najniższa opłata w ofercie Tak Tak (Era) wynosi 0,85 zł za minutę, a w bezabonamentowej usłudze Dla Każdego (Idea) w zestawie bez markowego telefonu 0,80 zł brutto z abonentami Idei, natomiast całą złotówkę (z VAT-em) w rozmowach poza siecią.

Korzystanie z usługi Heyah przewiduje sekundowe naliczanie impulsów, bezpośrednio od pierwszego momentu nawiązania połączenia, a więc bez zaliczania pierwszej minuty jako stałej karnej opłaty za rozmowę, co może przyczynić się do dalszego obniżenia kosztów w bardzo krótkich i częstych połączeniach. A klientów może nie zabraknąć, bo wśród ponad 18 mln użytkowników telefonii komórkowej w Polsce (luty 2004 r.), aż 60% korzysta z bezabonamentowych systemów na kartę. Wszyscy oni mogą w niedalekiej przyszłości zostać użytkownikami nowej usługi Heyah, pod warunkiem, że pozostali operatorzy również nie wdrożą konkurencyjnej w eksploatacji, własnej usługi prepaid o niskich opłatach.


Zobacz również