Apollo RW-2007 - nowy bóg rajdów?

Kierownica z pedałami, która ma sprawić, że komputerowe wyścigi staną się jeszcze bardziej realistyczne, a sama przyjemność z rozgrywki jeszcze większa. Nastąpić ma to dzięki wielu funkcjom i wibracjom Force Feedback. Czy tak się stanie?

Nowy kontroler do gier samochodowych firmy Apollo opiera się na kierownicy i pedałach. Do dyspozycji gracz dostał dodatkowo dziesięć programowalnych przycisków cztery łopatki do skrzyni biegów i pedał gazu oraz hamulca. Kierownica całkiem mała gabarytowo nie zajmuje pół biurka i jest zmyślnie zaprojektowana.

Nie posiada niepraktycznych dodatków w postaci, np. świecących uchwytów czy diod pod przyciskami. Godna uwagi jest kalibracja urządzenia, którą można zostawić komputerowi, a raz wykalibrowana kierownica długo działa bez problemów.

Wygląd i ergonomia

Kierownica jak i pedały są czarne, z wyjątkiem uchwytów koła kierownicy, które są wykonane z tworzywa sztucznego i mają kolor niebieski. Całość jest przykręcana do stołu za pomocą skutecznych uchwytów. Nie ma problemów z utrzymaniem kontrolera na stole. Moduł, na którym znajdują się dwa pedały trzyma się podłogi dwoma przyssawkami i gumowymi podkładkami.

Mocowania są mocną stroną produktu firmy Apollo. Nie ma obaw, że pedały odjadą z samochodem zza monitora. Koło kierownicy jest bardzo wygodne w trzymaniu. Pod ręką znajdują się przyciski i łopatki do zmiany biegów. Oprócz tego na kontrolerze został umieszczony krzyżak kierunkowy. Wszystkie programowalne przyciski znajdują się w zasięgu kciuka i są bardzo dobrze umieszczone.

Gorzej prezentują się łopatki. Nie sprawiają wrażenia wytrzymałych, a ponadto nie wiedzieć czemu są aż cztery. Zupełnie nie ma to sensu i jest bardzo niewygodne, zwłaszcza gdy rozgrywka jest emocjonująca i nie ma czasu na to, żeby się zastanawiać, która z nich jest od czego.

Pedały są wykonane bardzo dobrze. Działają bez żadnych zastrzeżeń. Wygodna podstawka pod pięty, całkiem szeroko rozstawione przepustnice reagujące na każde naciśnięcie pedała z różną siłą, jednym słowem idealnie. Szkoda że zabrakło dźwigni hamulca ręcznego.

Trzęsie się, czy się nie trzęsie?

Trzęsie, trzęsie i to całkiem fajnie. Kierownica korzysta z systemu starego, sprawdzonego i nadal świetnie działającego: Force Feedback. Zupełnie inaczej wibruje na szutrze, inaczej na lodzie, a jeszcze inaczej na asfalcie.

Zabawa jest przednia, ale nie na długo. Raczej nudzi się po jakimś czasie i wręcz denerwuje, dlatego na szczęście za pomocą dołączonego sterownika znajdującego się na płytce CD można regulować siłę wibracji od młota pneumatycznego do zupełnego wyłączenia.

Jak się gra?

Kontroler działa w trzech trybach (analogowym, cyfrowym i NEGCON). Niestety nie znaleźliśmy gry, która czułaby różnice w sterowaniu w różnych trybach. Promień skrętu koła wynosi 180 stopni. Jest to kąt, który w zupełności wystarcza (rzadko kiedy przekracza 90 stopni).

Kierownica reaguje w sposób płynny na ruchy, tak samo jak pedały. Najgorzej sprawa wygląda z wcześniej wspominanymi łopatkami. Zupełnie można się pogubić przy zmianie biegów co okropnie irytuje. Czyżby producent przewidział samochody z dwoma skrzyniami?

Podsumowanie

Kontroler sprawia przyjemność i dodatkową radość przy graniu, a o to właśnie chodzi. Najbardziej rażą przyciski do skrzyni biegów i brak dźwigni hamulca. Reszta jest zrobiona bardzo dobrze. Nowy bóg samochodówek to z RW-2007 nie będzie, ale mimo wszystko jest godny polecenia miłośnikom gier typu Need for Speed , gdzie hamulec ręczny z powodzeniem można zastąpić zwyczajnym, a z manualnej skrzyni biegów nikt nie korzysta. Zwłaszcza za niewygórowaną cenę.

Apollo RW-2007

Cena: 130 zł

Producent: Apollo Multimedia

Strona producenta: http://www.apollomultimedia.com.pl

Wymagania: DirectX 7.0 port USB lub PS/2


Zobacz również