Apple do Microsoftu: Przerwijcie emisję spotów reklamowych "Laptop Hunters"

Seria spotów reklamowych Microsoftu "Laptop Hunters" nie spodobała się firmie Apple, której prawnicy, jak utrzymuje Kevin Turner, dyrektor operacyjny giganta z Redmond, zadzwonili do niego z żądaniem zaprzestania ich emisji.

"Laptop Hunters", czyli co złości Apple

Spoty reklamowe giganta z Redmond, produkowane w ramach kampanii "Laptop Hunters" (Łowcy laptopów), mają dowieść, że kupno komputera Mac jest mniej opłacalne od kupna komputera PC. (zdaniem samego Steve'a Ballmera, szefa Microsoftu, nie ma sensu w wydawaniu dodatkowych 500 USD tylko po to, aby na takim samym sprzęcie pojawiło się logo firmy Apple). Są one kontynuacją zapoczątkowanej we wrześniu ub. roku kampanii Microsoftu pod hasłem "I'm a PC", a będącej odpowiedzią na akcje marketingowe Apple "I'm a Mac". Wywołały one spore poruszenie, zwłaszcza w społeczności użytkowników Maków - w Internecie pojawiła się już nawet ich parodia z udziałem "bezdomnego Franka".

Śmieszne żądania firmy z Cupertino

W trakcie trwania konferencji Worldwide Partner Conference 2009 (13-16 lipca), Kevin Turner, dyrektor operacyjny giganta z Redmond, wspomniał podczas swojego wystąpienia, że dwa tygodnie wcześniej otrzymał telefon od prawników Apple, którzy żądali...zaprzestania emisji spotów "Laptop Hunters"!.

Oto fragmenty wypowiedzi Turnera, która znalazła się w udostępnionych przez Microsoft zapiskach z konferencji:

Prezentowaliśmy te reklamy o wartości komputerów. Pytaliśmy po prostu przypadkową osobę, która chciała kupić komputer, ile pieniędzy chce na niego wydać. Gdy odpowiedziała np, że "nie więcej niż 1000 dolarów", dawaliśmy jej taką sumę mówiąc, aby poszła do sklepu i przekonała się co może za nią kupić. Później wracała ze sklepu i prezentowała na co się zdecydowała. To była całkowicie improwizowana reklama.

I wiecie skąd wiem, że te reklamy działają? Ponieważ dwa tygodnie temu otrzymaliśmy telefon z działu prawnego firmy Apple. Dzwoniąca osoba powiedziała - "Hej, musicie zaprzestać emitowania tych reklam, gdyż właśnie obniżyliśmy nasze ceny". Mówiła coś o kwocie około 100 dolarów. To był najciekawszy telefon, który odebrałem w historii mojej działalności biznesowej.

Turner zapowiedział również, że Microsoft nie zamierza zaprzestać emitowania spotów, natomiast obrażone Apple nie wydało jeszcze żadnego komentarza na temat opowiedzianej przez niego historii. Jeżeli jest ona prawdziwa, z pewnością wiele osób przyzna, że firma z Cupertino zachowała się, delikatnie mówiąc, niepoważnie.

Na koniec warto jednak dodać, że Apple ostatnio rzeczywiście obniżyło ceny komputerów. Więcej na ten temat można znaleźć w artykule ""Podatek od Apple" niski jak nigdy dotąd".

Nasza Redakcja przetestowała i wybrała najlepsze nawigacje - zobacz ranking!

Nowość: najlepsze nawigacje z redakcyjnego rankingu możesz kupić w naszym sklepie. Sprawdź!


Zobacz również