Apple i Google najcenniejszymi markami świata

Według najnowszego rankingu marek, sporządzonego przez Interbrand, Apple jest najcenniejszą marką świata, wyprzedzając Google oraz Coca-Colę.

W pierwszej dwudziestce niemal połowę miejsc zajęły firmy z obszaru IT. Apple króluje, a wyceniono je na niemal 189 miliardów dolarów (dokładniej 188,863 miliarda). Rok temu również zajmowało pierwszą pozycję, jednak wycena była mniejsza - 98,316 miliarda. Zajmujące drugie miejsce Google to 107, 439 miliarda, a trzecia Coca-Cola - 81,5 miliarda dolarów, więc znacznie słabiej od każdego z poprzedników. Pierwsza trójka zanotowała wzrost wartości w stosunku do ubiegłego roku o (odpowiednio): 21%, 15% i 3%. Czwarty jest IBM, który stracił 8% i jest wyceniany na 72, 2 miliarda dolarów. Wyprzedza jednak piąty na liście Microsoft, który zyskał 3%, a wartość tej marki wynosi 61,154 miliarda. Co dalej? Jeśli chodzi o IT i branże powiązane, to na siódmej pozycji wyceniony na 45,4 miliarda dolarów Samsung (skok o 15%), na dwunastej Intel (34 miliardy, spadek o 8%), na 14 - Cisco, wyceniane na niemal 31 miliardów i notujące skok do góry o 6%.

Sporo na plus poszybował piętnasty na liście Amazon (może dzięki zapowiadanym dronom?), który wyceniono na 29,4 miliarda, co jest skokiem aż o 25%. Tuż za nim uplasowało się Oracle (25 miliardów, +8%), a miejsce siedemnaste to HP - spadek o 8% i wycena na 23,7 miliarda. Z dalszych pozycji można odnotować SAP (17,3 miliarda, +4%) na dwudziestym piątym miejscu oraz eBay i Facebooka - miejsca 28 i 29, podobna wycena (14,3 miliarda), jednak to właśnie portal społecznościowy zanotował kolosalny wzrost wartości marki - aż o 86% na plus! Cała lista dostępna jest TUTAj, a zamyka ją Nintendo na setnej pozycji. Po raz pierwszy odnotowano na liście firmę z Chin - Huawei zajmuje 94. pozycję z wartością 4,313 miliarda.


Zobacz również