Apple iPhone 6 wypada fatalnie w teście GPU

Smartfon Apple iPhone 6 wypada słabo w teście GPU. To oczywiście nie świadczy jednak o tym, że gracze korzystający np. z Galaxy S5 będą mogli patrzeć z góry na "jabłkowych przeciwników".

Wraz z prezentacją smartfonów iPhone 6 i iPhone 6 Plus firma Apple mocno zwracała uwagę na wzrost wydajności w zakresie GPU, jaki oferuje nowy układ A8 w porównaniu do układu A7. Na stronie Rightware znajdziemy jednak międzyplatformowy benchmark Basemark X, który został uzupełniony o punktację, jaką zdobył iPhone 6. Cóż, wygląda to bardzo słabiutko...

Apple iPhone 6 uzyskał 21 204 punktów, czyli nieznacznie więcej od poprzednika, modelu iPhone 5S, którego wynik to 20 254 punktów. Dla porównania, różnica pomiędzy iPhone 5 i iPhone 4S wyniosła blisko 6 tysięcy punktów i odpowiadała dwukrotnie wyższej wydajności.

Apple iPhone 6 zajmuje obecnie w rankingu Basemark X dopiero 17 miejsce, tuż za Nexusem 5{/a}}. Najlepszym smartfonem do grania jest według benchmarku Nokia Lumia 1520.

Czy oznacza to więc, że iPhone 6 będzie z punktu widzenia graczy aż tak znacząco słabszy od konkurencji? Nie, nie można po tych wynikach dojść do aż tak daleko idących wniosków, ponieważ na końcowy efekt, który widzi użytkownik, mają wpływ także inne elementy takie jak sam system, czy odpowiednie zoptymalizowanie aplikacji.

Nie zmienia to jednak faktu, że wyniki iPhone'a 6 są niepokojące. Ciekawe jak będą wyglądały w przypadku iPhone'a 6 Plus, którego ekran cechuje większa gęstość pikseli. Jeżeli korzysta on z identycznego GPU, jego pozycja powinna być we wspomnianym rankingu jeszcze niższa.


Zobacz również