Apple iPhone nie jest ani tani, ani duży. A tego chcą konsumenci

Podczas sądowej potyczki pomiędzy Samsungiem i Apple zaprezentowane zostały interesujące wewnętrzne dokumenty amerykańskiej firmy pokazujące, że dostrzega ona rosnący potencjał konkurencji.

Firma Apple uważa, że tworzy najlepsze smartfony na świecie i jeżeli ma tylko okazję krytykuje produkty konkurencji. Podczas toczącego się właśnie sporu sądowego z Samsungiem zaprezentowane zostały jednak jej wewnętrzne dokumenty omawiające przyczyny słabnącego tempa wzrostu sprzedaży iPhone'ów (spadek z 107% w 2009 roku do 8% w trzecim kwartale fiskalnego roku 2013), które jasno pokazują, że obawia się jednak poważnie zagrożenia ze strony "androidowej" konkurencji.

"Konkurencja poczyniła drastyczny postęp w zakresie sprzętowym oraz w niektórych obszarach ekosystemu" - czytamy m.in. we wspomnianym dokumencie.

Dodatkowo dowiadujemy się, że wzrost sprzedaży (w okresie od 2011 - 2012 roku) napędzany był głównie przez tanie smartfony w cenie poniżej 300 USD oraz smartfony wyposażone w ekran o przekątnej większej niż cztery cale. Apple iPhone nie jest ani duży, ani tani...

Oczywiście dokumenty te nie przesądzają, że następny iPhone będzie posiadał większy ekran. Dzięki nim jednak bardziej prawdopodobne wydają się doniesienia na temat iPhone'a 6, który miałby być oferowany w dwóch wersjach - z ekranem 4,7 cala i 5,5 cala.


Zobacz również