Apple najbardziej wpływową marką 2004 r.

Marka Apple została wybrana najbardziej wpływową na świecie w 2004 r. w corocznej ankiecie magazynu internetowego Brandchannel. W sondzie wzięło udział ponad 2 tysiące osób - prezesów, menedżerów i naukowców - z 75 krajów.

Drugie miejsce w rankingu zajęła firma Google, lider w branży wyszukiwarek internetowych. Tym samym, po raz pierwszy od trzech lat, straciła ona palmę pierwszeństwa w rankingu magazynu Brandchannel. Na trzecim miejscu znalazł się koncern Ikea. Niespodziankę stanowi wysoka pozycja arabskiej telewizji Al-Dżazira, która znalazła się w pierwszej 'piątce' najbardziej wpływowych marek na świecie.

Sondaż odzwierciedla przede wszystkim wpływ określonej marki na ludzi i obecność nazwy firmowej w życiu codziennym. Nie uwzględnia natomiast wyników finansowych firm. Zdaniem analityków, Apple zawdzięcza pierwsze miejsce w rankingu premierze przenośnego odtwarzacza iPod oraz rosnącej popularności internetowego sklepu muzycznego iTunes.

Więcej informacji na stronie Brandchannel.com.


Zobacz również