Apple, nieoficjalny fanpage i krytyka reklamy Samsunga

Samsung zaprezentował reklamę, w której podśmiewa się z użytkowników Apple i próbuje pokazać, że jego Galaxy S II jest znacznie lepszy od iPhone'a. Spotkała się ona z silną krytyką ze strony administratora fanpage'u Apple (Polska), ale niebawem okazało się, że strona ta nie jest oficjalna i w krótkim czasie została zamknięta.

Samsung i Apple

Serwis WirtualneMedia.pl poinformował o sytuacji, do której doszło na facebookowej stronie fanów Apple. Po obejrzeniu reklamy Samsunga, w której koreańska firma parodiuje postawy użytkowników iPhone'ów, moderator fanpag'a Apple postanowił w niewybredny sposób skrytykować reklamę, produkty i całą koreańską firmę.

Strona Apple (Polska) była często identyfikowana z amerykańską firmą, więc ostre komentarze wywołały spore wzburzenie jej czytelników, a także samej firmy i polskich dystrybutorów, którzy jak się okazało nie są ze stroną związani. Również większość jej administratorów nie podziela poglądów, które zamieszczał jeden z nich.

Osoba, która wywołała zamieszanie została szybko odsunięta od moderowania. Ostatecznie, po fali krytyki cały fanpage i tak usunięto z Facebooka, a jego założyciele wyrazili żal z powodu całej sprawy. Podali również, że mają nadzieję, iż nie zaszkodzi ona reputacji firmy Apple, której fanami pozostają.

Anna Robotycka z faceADDICTED w wywiadzie dla serwisu Mediarun.pl powiedziała odnośnie sytuacji: Oby Twoja marka nie była wielbiona przez ludzi bez wyobraźni. W tym przypadku fani chcieli bronić ulubioną firmę, ale czynili to w sposób, który tylko jej zaszkodził. Poniżej zamieszczamy reklamę, która wywołała całe zamieszanie.


Zobacz również