Apple planuje ofensywę na polskim rynku

Jak informuje Gazeta Prawna, już w lutym br. swoje biuro w Polsce otworzy koncern Apple. Firma kierowana przez Steve'a Jobsa chce w ten sposób wzmocnić udział swoich produktów w rodzimym rynku, zarówno w segmencie komputerów osobistych jak i przenośnych odtwarzaczy muzycznych.

Z danych zaprezentowanych przez szefa Apple IMC Poland, Marcina Babiaka, wynika, iż w minionym roku komputery z charakterystycznym logo jabłka na obudowie znalazły w Polsce 16 tys. nabywców, co stanowi dwukrotny wzrost w porównaniu z rokiem 2005 (główną przyczyną takiego stanu rzeczy było zastąpienie procesorów PowerPC układami Intela oraz możliwość uruchamiania Windows na Makach).

Mimo trwającej w Polsce dobrej koniunktury i odnotowanego w 2006 r. wzrostu wydatków przeznaczanych przez Polaków na komputery, udział firmy Apple w naszym rynku nadal pozostaje znikomy, kształtując się w okolicach 1 % (decydują o tym wysokie ceny sprzętu tego producenta).

O wiele lepiej sprzedawały się odtwarzacze iPod, których posiadaczami jest już w naszym kraju 200 tys. osób. Na iPhone'a, najnowszy produkt w szerokiej ofercie Apple, przyjdzie polskim użytkownikom jednak poczekać - być może nawet do 2009 r.

Polskich użytkowników systemu Mac OS X ucieszy fakt, iż w kwietniu zostanie wprowadzona do obrotu najnowsza jego wersja, 10.5 Leopard, w całości po polsku.

Więcej informacji: Gazeta Prawna

Czytaj również: Apple Poland w lutym

Warto odwiedzić: We want Apple Poland


Zobacz również