Apple przeprasza za próbę wymuszenia zakupu nowego iPhone'a

Apple przeprosiło za blokowanie iPhone'ów poddanych naprawie w nieautoryzowanym serwisie przy wykorzystaniu zamienników.

"Błąd 53" to komunikat pojawiający się na blokowanych trwale iPhone'ach (i iPadach), których właściciele wykonali naprawę przycisku Home z czujnikiem linii papilarnych Touch ID przy wykorzystaniu nieporównywalnie tańszego nieautoryzowanego zamiennika, a następnie przeprowadzili aktualizację do iOS 9. W odpowiedzi na pojawiające się skargi Apple wydało oświadczenie przyznając, że nowa wersja systemu wykrywa nieautoryzowaną naprawę i blokuje urządzenie z myślą o bezpieczeństwie użytkowników. Wszystkim, których iPhone'y zostały zablokowane zasugerowała zakup...nowego iPhone'a.

Tego skandalicznego zachowania Apple w żaden sposób nie da się usprawiedliwić. Jak bowiem wytłumaczyć fakt, że użytkownicy decydujący się na skorzystanie z iOS 9 nie zostali poinformowali o ewentualnych konsekwencjach? Opinię tę podzieliła kancelaria PCVA, która poinformowała kilka dni temu o złożeniu przeciwko Apple pozwu zbiorowego. Dzisiaj wiemy już, że działania te przyniosły pozytywny skutek. Amerykańska firma udostępniła bowiem iOS 9.2.1 build 13D20, dzięki któremu po podłączeniu zablokowanego iPhone'a do iTunes można liczyć na jego odblokowanie.

Apple przeprosiło za całą tę sytuację i zadeklarowało, że "wszyscy, którzy zapłacili za spowodowaną błędem wymianę iPhone’a na nowy powinni skontaktować się z AppleCenter w celu otrzymania zwrotu pieniędzy". Dodatkowo usłyszeliśmy, że do występowania "błędu 53" doprowadziła procedura zaprojektowana jako test fabryczny.

Przekonują was te tłumaczenia? Mnie nie.


Zobacz również