Apple w czołówce sprzedawców online

Według listopadowego raportu opublikowanego przez Nielsen//NetRatings, sieciowy sklep Apple uplasował się w pierwszej piątce najpopularniejszych 'e-tailers' w Stanach Zjednoczonych, wyprzedzając konkurentów takich jak Dell czy Hewlett-Packard.

W rankingu najpopularniejszych sklepów internetowych opublikowanym przez firmę analityczną Nielsen//NetRatings, sklep Apple znalazł się w pierwszej piątce najpopularniejszych witryn handlowych w Stanach Zjednoczonych, wyprzedzając m.in. serwisy Della czy Hewlett-Packarda. Pierwsze miejsce zajął, co było do przewidzenia, gigant handlu elektronicznego Amazon.com, którego miesięczna liczba gości wynosi prawie 31,5 miliona czyli o 32% więcej niż w ubiegłym roku. Następne na liście to firmy: Columbia House oferująca usługi typu 'mail-order' (8,7 mln unikalnych gości), sprzedawca zabawek Toys R Us (prawie 7,6 mln), wydawnictwo Barnes and Noble z ponad 6,2 milionami gości oraz internetowy sklep Apple z ponad 6,1 milionami unikalnych użytkowników. Apple pokonała swoich głównych pecetowych konkurentów takich jak Dell, którego sklep osiągnął 5,7 miliona i zajął siódme miejsce w rankingu, a kolejnym sprzedawcą komputerów PC, który wszedł do pierwszej dziesiątki został sklep Hewlett-Packard zajmując dziewiąte miejsce z 5,2 milionami użytkowników. Raport został sporządzony na podstawie danych zebranych od ponad 233 tysięcy osób z dostępem do Internetu, pochodzących z 29 różnych krajów.

http://www.nielsen-netratings.com


Zobacz również