Apple walczy z kolejkami po iPhone'y

Apple zamierza skończyć z kolejkami tworzącymi się przed sklepami Apple Store przy okazji premiery nowych iGadżetów.

Co rok najbardziej oczekiwanym gadżetem na rynku smartfonów był iPhone. W 2013 roku okazało się, że firma Apple zmieniła strategię wprowadzając do oferty jednocześnie dwa nowe modele. O ile jednak w przypadku iPhone'a 5S i iPhone'a 5C było to nieco naciągane (mam na myśli drugie z tych urządzeń), o tyle iPhone 6 i iPhone 6 Plus zasługiwały jak najbardziej na miano smartfonów nowej generacji.

Tradycją stało się, że na wiele dni przed każdym takim wydarzeniem przed sklepami Apple tworzą się kolejki fanboy'ów czekających na możliwość zakupu upragnionego iGadżetu. Wyposażeni oni są często w leżaki, a nawet namioty.

Nie ma chyba wątpliwości, że podobnego zjawiska chciałby doświadczyć każdy producent smartfonów na świecie. Firma Apple postanowiła jednak z nim powalczyć, aby uchronić przed rozczarowaniem te osoby, które będą musiały odejść z pustymi rękami.

Na pierwszy ogień idą Apple Watch i nowy MacBook

W piśmie skierowanym do pracowników sklepu Angela Ahrendts, wiceprezes Apple do spraw sprzedaży, napisała, że nadszedł koniec kolejek przed sklepami. Podkreśliła, że dzięki zakupom online klienci będą dokładnie wiedzieli, kiedy zgłosić się po odbiór zamówionego urządzenia. Poprosiła też o pomoc w przekonaniu fanboy'ów do zakupów online.

Dla przypomnienia, u naszych zachodnich sąsiadów przedsprzedaż zegarka Watch rozpocznie się 10 kwietnia, natomiast jego sprzedaż ruszy 24 kwietnia. Osoby, które zdecydują się na złożenie rezerwacji, będą informowane, o której godzinie i do jakiego sklepu Apple zgłosić się po urządzenie. Ci, którzy zdecydują się "w ciemno" pójść do sklepu 24 kwietnia muszą liczyć się z tym, że najpierw będą obsługiwane osoby z rezerwacją.

Oczywiście pozostaje pytanie, ile osób zdecyduje się jednak skorzystać z tradycyjnej "kolejkowej" formy zakupu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z premierą Watcha, a nie nowego iPhone'a, być może Apple uda się osiągnąć pożądany efekt.


Zobacz również