Apple warte 0,5 biliona dolarów, czyli więcej niż PKB Polski z 2010 r.

To, że Apple jak żadna inna firma na świecie potrafi zarabiać pieniądze wie każdy. Potwierdzają to najświeższe notowania akcji amerykańskiej firmy na nowojorskiej giełdzie. Obecnie warta jest ona bowiem ponad 0,5 biliona dolarów.

Logo Apple

Firma Apple jak żadna inna potrafi wyssać pieniądze z kieszeni konsumentów w wielu krajach na świecie. Już w maju poprzedniego roku według rankingu BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands wyprzedziła Google jako najwyżej wyceniana marka na świecie.

Amerykańska firma nie zwalnia jednak tempa nic nie robiąc sobie z globalnego kryzysu ekonomicznego. Potwierdziła to wtorkowa sesja nowojorskiej giełdy, która skutkowania wycenieniem jej akcji na nieco ponad 532 dolary. Oznacza to, że wartość Apple przekroczyła...500 miliardów dolarów!

Dla uzmysłowienie sobie, jak wielka jest to suma wystarczy wspomnieć, że przekracza ona produkt krajowy brutto, który w 2010 roku osiągnęły m.in takie kraje jak Polska, Belgia, Szwecja, czy Arabia Saudyjska.

Na szczęście mamy powody do radości, gdyż być może zdołamy odeprzeć atak Apple. Według prognoz Międzynarodowego Funduszu Walutowego PKB naszego kraju w 2011 roku mogło bowiem osiągnąć poziom 531 miliardów dolarów. Uff!

Byli już tacy...

Apple to jednak nie jedyna firma w historii, która przekroczyła 0,5-bilionowy poziom. Wcześniej uczynił to np. Microsoft, który dodatkowo jest rekordzistą pod tym względem - wartość firmy przekroczyła w pewnym momencie 0,6 biliona dolarów (obecnie sięga ona około 267 miliardów USD).

To nie koniec...

Notowania giełdowe pokazują, że wartość firmy Apple wciąż rośnie. Obecnie jej akcje są bowiem wyceniane na prawie 540 USD.

Czy kupować?

Analitycy są tutaj zgodni uważając, że warto kupować akcje producenta iPada.

______________

Z jednej strony to przerażające, że na świecie są firmy, których wartość przekracza PKB krajów znajdujących się wśród 25 czołowych gospodarek świata. Z drugiej jednak budzi ogromne uznanie dla Apple, które przecież nie może się pochwalić jakimś bogatym zestawem oferowanych przez siebie produktów.


Zobacz również